Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:20

Ik ben over naar VWO6, dus de vakantie is eigenlijk zo goed als begonnen. :o
Wat een weer inderdaad, ik heb het liever wat koeler.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:23

Gefeliciteerd carpediem!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:29

Dankjewel!

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:50

Gefeliciteerd Carpediem! Ik ga ook naar VWO 6 :)
Ik heb al een hele lading literatuurboeken voor de vakantie in huis gehaald, dus daar ga ik binnenkort aan beginnen. Voor de rest ben ik helemaal klaar :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:53

Mag ik me hier bij voegen, god wat een gebrek aan motivatie heb ik zeg, vooral met dit lekkere weer.. Moet helaas nog tot eind juli :(

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:58

Jij ook gefeliciteerd Anne!

Natuurlijk Steef, succes nog even!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:00

Studeren de meeste van jullie al of zijn jullie nog bezig op de middelbare school?

Ik zie dat er in ieder geval 2 mensen over zijn naar VWO6, gefeliciteerd! :D

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:06

Ik meld mij ook, waarom zie ik dit topic nu pas.

Wel voor volgend jaar dan (of mijn herkansing midden in de zomervakantie :') )
Aangezien ik morgen het laatste heb, mijn eindpresentatie van het project deze term.

Steef, nog eventjes, het moet en zal je lukken :)

Gefeliciteerd aan diegene die over zijn!

Ik ga naar jaar 3 van mijn HBO opleiding volgend jaar trouwens

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:09

Succes morgen dan Karlijn! Welke studie doe je?

Ik ga naar jaar 3 van Rechten en jaar 2 van Bestuurskunde en een soort van jaar 1 van Filosofie _O- Weet niet wat ik mezelf aandoe, probeer nu eerst deze tentamens nog maar te overleven _O-

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:11

Dier en veehouderij richting paardensport, nu eigenlijk in het Engels.
Maar presentatie komt geloof ik wel goed, meestal banketstaaf ik mij er wel uit zegmaar haha.

Jeetje steef, oh my inderdaad wat doe je jezelf aan >;)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:16

Haha dat ken ik! Ik heb maandag oefenrechtbank voor echte rechters en advocaten, ik ben daar wel oprecht bang voor :')

Uhm ja dat weet ik ook niet helemaal _O- Heb nu al bijna een burnout dus misschien stop ik volgend jaar wel alsnog met filo, maar kan daar af en toe een vak erbij pakken, ben nergens toe verplicht, dus dat is wel fijn :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:18

Volgens mij zijn er net iets meer studenten dan middelbare scholieren, maar je vindt ze er hier allebei.

Pff, drie studies, hoe houd je dat vol? Mag ik vragen waarom je voor drie studies gekozen hebt? Het lijkt mij dat je met één studie al aardig wat te doen hebt. :o

Jij ook welkom karlli, leuke opleiding doe je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:25

Gefeliciteerd iedereen! :D

Steef, wáárom in godsnaam 3 studies? :oo

Ik heb morgen Engels en wiskunde. 7,4 terug voor natuurkunde dus wel oke haha.
Ga nog even snel Engels 'afronden' (zo goed ken ik het niet) en dan eerst verder aan wiskunde. Anders komt dat nooit goed. :+ Als beloning geef ik mezelf iedere keer een aflevering van de nieuwe serie die ik kijk. _O-

Na morgen ein-de-lijk weekend, en dan maandag de laatste 3 proefwerken. Dus dit weekend nog even aanpoten.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:23

Succes Desiree, het einde is gelukkig nabij!

Op de vraag waarom ik 3 studies doe kan ik alleen maar antwoorden dat ik heel veel interessant vind en heel bang ben later geen werk te vinden _O- Een studie is al wel aardig wat werk, maar ik loop voor nu redelijk op schema om van mijn (nu 2) studies beide jaren 60 ECTS te halen :j Ergens hou ik ook echt van studeren en doe ik het veel liever dan werken _O-

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:35

Aah, op die manier. Heb je dan ook nog veel vrije tijd over naast je studie?

Ik vind het al lastig om een studie te vinden waar ik onwijs enthousiast van word en waarbij ik ook nog thuis kan blijven wonen in verband met de pony's. :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:41

Uhm nee :+ Ik probeer 's avonds wel een beetje vrij te houden om even tv te kijken, maar vaak lukt dat ook niet helemaal. Verder rij ik 1 keer per week paard en rij ik mn bijrijdpaard 1 keer per week, maar in de week dat ik tentamens heb red ik dat ook al niet hoor (elke 5 weken) :') Dus veel vrije tijd heb ik niet, maar als ik een keer een dag vrij heb weet ik ook echt niet wat ik met mezelf aan moet.. Doe dus liever heel veel _O-

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:43

Ik kan me al haast niet voorstellen dat je dan nog veel tijd overhoudt, voor mij zou dat dus al niet werken met twee pony's die zorg en aandacht vragen. Nu ben ik sowieso een perfectionist/stress-kip dus ik begin er maar niet aan. :') Wel ontzettend gaaf dat je uiteindelijk zoveel verschillende diploma's hebt, daardoor móet je wel een baan vinden.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 19:00

Ik heb mijn resultaten gisteren ook terug gehad en best veel onverwachte onvoldoendes. Eén ervan had ik wel verwacht, daar had ik maar een 4 op, maar de anderen had ik echt niet zien aankomen. Had er echt zo'n goed gevoel bij. Als ik terug ben van vakantie ga ik ook mijn examens inkijken want dit kan voor mijn gevoel echt niet :n
Methodologie heb ik gelukkig wel opgehaald voor het hele jaar, daar heb ik een mooie 14 voor behaald. Was het voor de andere vakken ook maar zo, fiets 8 herexamens nu :n

Gefeliciteerd aan diegenen die wel geslaagd zijn trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:05

Steef, pfoe! Ik hoop maar dat ik ook een studie vind die mij interessant lijkt! Al lijken rechten en bedrijfskunde me wel wat. Maar dat zien we nog wel. :P

Wat super vervelend Snollygoster! Ik hoop dat er nog wat aan valt te doen. Balen!

Ik heb écht geen motivatie meer om voor morgen wiskunde te leren. Ik ben moe, geen zin en ik weet niet waar ik moet beginnen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:29

Carpediem, als ik 1 paard zou hebben zou ik het al niet redden inderdaad _O- Heb helaas echt geen geld voor een eigen poown, dus dan maar wat meer studeren, zodat t later wel lukt :))

Snollygoster, over hoeveel weken zitten die 8 hertentamens verspreid, wel een hoop zeg! Succes alvast!

Desiree, mocht je vragen hebben over Rechten, staat m'n pb box altijd open :) Ik moet zelf zeggen dat ik het een pittige studie vind (veel zwaarder dan m'n andere studie), maar wel een goede basis denk ik :j Het is vooral heel erg veel lezen.. Het is sowieso moeilijk om al te kiezen wat je wilt. Ik ben na mijn havo hbo communicatie gaan doen, kreeg daar recht en dacht toen JA!, dus toen ik m'n propedeuse had de overstap gemaakt naar de uni :) Een keer switchten is ook echt niet het eind van de wereld, dus zal vast goed komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:36

Nu ja, zit momenteel in 3GYM dus eerst nog de komende 3 jaar naar school. Maar ik gok dat ik me vanaf volgend jaar wel al een beetje ga oriënteren welke studies me wat lijken. Gewoon omdat ik een control-freak ben. :+
Wat ik me afvraag is wat het werk als advocaat daarna eigenlijk inhoud. (Tenminste, dat is wat ik wil doen, ik weet niet of jij daar ook al mee te maken hebt). Ga het weleens vragen aan een vriend van mijn vader, die is advocaat. Maar ik vraag het me af of het echt een beetje gaat zoals de serie suits en een film die ik heb gekeken. Daardoor is het wel echt iets geworden wat mij leuk lijkt. Het onderzoeken etc. lijkt me heel leuk om te doen, maar ja, voordat je daar bent moet je je volgens mij wel helemaal kapot werken. _O-

Liefste zou ik op die manier onderzoeken en psychologie combineren (van wat mij op dit moment aantrekt) maar ik heb nog niet veel studies gezien waarbij het wat is. :+

Dus dit bijv: Politics, Psychology, Law and Economics (liefste nog met criminologie erbij :+ )

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:04

Deetjeeuh schreef:
Nu ja, zit momenteel in 3GYM dus eerst nog de komende 3 jaar naar school. Maar ik gok dat ik me vanaf volgend jaar wel al een beetje ga oriënteren welke studies me wat lijken. Gewoon omdat ik een control-freak ben. :+
Wat ik me afvraag is wat het werk als advocaat daarna eigenlijk inhoud. (Tenminste, dat is wat ik wil doen, ik weet niet of jij daar ook al mee te maken hebt). Ga het weleens vragen aan een vriend van mijn vader, die is advocaat. Maar ik vraag het me af of het echt een beetje gaat zoals de serie suits en een film die ik heb gekeken. Daardoor is het wel echt iets geworden wat mij leuk lijkt. Het onderzoeken etc. lijkt me heel leuk om te doen, maar ja, voordat je daar bent moet je je volgens mij wel helemaal kapot werken. _O-

Liefste zou ik op die manier onderzoeken en psychologie combineren (van wat mij op dit moment aantrekt) maar ik heb nog niet veel studies gezien waarbij het wat is. :+

Dus dit bijv: Politics, Psychology, Law and Economics (liefste nog met criminologie erbij :+ )

Ik moet maandag toevallig pleiten voor advocaten en rechters, dus heb wel al met die vaardigheden te maken :j Ik zelf wil absoluut niet de advocatuur in, puur al omdat je je eerst echt jaren lang omhoog moet werken (je begint paar jaar als advocaat stagiair en komt dan steeds hoger), waarin je echt lange dagen maakt. Ik wil zelf uiteindelijk denk het onderwijs is :') gewoon les geven op een middelbare school. Als ik echt had kunnen kiezen zonder rekening te houden met werk, had ik ook echt een geschiedenis studie gaan doen.

Psychologie zou ik wel afraden, tenzij dat echt is wat je wilt, maar daar is echt bizar weinig werk in. Echt onderzoek doe je trouwens volgens mij niet als advocaat, vooral heel veel stukken lezen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:09

Psychologie wil ik ook absoluut niet. Ik hoef geen mensen te helpen met hun problemen, sorry, maar daar ben ik niet voor gemaakt. _O- (In ieder geval niet het soort mensen dat bij een 'normale' psycholoog komt). Echter wil ik wél gaan werken met de manier hoe mensen denken, omdat ik dat gewoon heel erg interessant vind. :P

Ik weet het niet goed, ik wil niet dat ik mijn hele leven me kapot moet werken. Ik ben daar veel te perfectionistisch en gestresst voor. Zelfs nu hebben leraren al weleens tegen me gezegd dat ik niet zo moet stressen. :+

Dus ik weet absoluut niet goed wat bij mijn 'eisen' past. Want ik wil namelijk ook wel een beetje goed verdienen. :P

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:12

Ik herken je deels wel. Ik wil gewoon een leuke baan en verder zie ik wel. Ik wilde ook altijd veel geld verdienen, maar stiekem wil ik echt al jaren het onderwijs in, waar echt het grote geld niet zit.. Ik wil nog zoveel, maar het kan ook niet allemaal :+ Ben nu ook aan het oriënteren voor een master, het liefst ga ik richting internationaal en europees, maar ook een slechte banenmarkt.. Het blijft moeilijk om echt iets te kiezen.. O en ik wil ook nog in het buitenland studeren :+ De tijd gaat ook zo snel, haha, ben al bijna 21 :oo

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 22:05

@Steef over ongeveer 4 weken, maar ik heb twee maanden de tijd om ervoor te studeren dus valt wel mee. Een kennis van me had er in haar 1ste jaar 15, en was op ze allemaal geslaagd bij de herkansingen :')

Hier in België is er voor psychologen in ieder geval wel veel werk, je kan echt bijna alle richtingen uit. Misschien ga ik na mijn opleiding psychologie nog wel criminologie of seksuologie studeren, dat valt wel mooi te combineren.

@Deetjeeuh lijkt sociologie je dan niks?