Wat een weer inderdaad, ik heb het liever wat koeler.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)
Weet niet wat ik mezelf aandoe, probeer nu eerst deze tentamens nog maar te overleven

Heb nu al bijna een burnout dus misschien stop ik volgend jaar wel alsnog met filo, maar kan daar af en toe een vak erbij pakken, ben nergens toe verplicht, dus dat is wel fijn

Als beloning geef ik mezelf iedere keer een aflevering van de nieuwe serie die ik kijk. 
Een studie is al wel aardig wat werk, maar ik loop voor nu redelijk op schema om van mijn (nu 2) studies beide jaren 60 ECTS te halen
Ergens hou ik ook echt van studeren en doe ik het veel liever dan werken
Ik probeer 's avonds wel een beetje vrij te houden om even tv te kijken, maar vaak lukt dat ook niet helemaal. Verder rij ik 1 keer per week paard en rij ik mn bijrijdpaard 1 keer per week, maar in de week dat ik tentamens heb red ik dat ook al niet hoor (elke 5 weken)
Dus veel vrije tijd heb ik niet, maar als ik een keer een dag vrij heb weet ik ook echt niet wat ik met mezelf aan moet.. Doe dus liever heel veel
Wel ontzettend gaaf dat je uiteindelijk zoveel verschillende diploma's hebt, daardoor móet je wel een baan vinden.

Heb helaas echt geen geld voor een eigen poown, dus dan maar wat meer studeren, zodat t later wel lukt 
Ik moet zelf zeggen dat ik het een pittige studie vind (veel zwaarder dan m'n andere studie), maar wel een goede basis denk ik
Het is vooral heel erg veel lezen.. Het is sowieso moeilijk om al te kiezen wat je wilt. Ik ben na mijn havo hbo communicatie gaan doen, kreeg daar recht en dacht toen JA!, dus toen ik m'n propedeuse had de overstap gemaakt naar de uni
Een keer switchten is ook echt niet het eind van de wereld, dus zal vast goed komen! 

) Deetjeeuh schreef:Nu ja, zit momenteel in 3GYM dus eerst nog de komende 3 jaar naar school. Maar ik gok dat ik me vanaf volgend jaar wel al een beetje ga oriënteren welke studies me wat lijken. Gewoon omdat ik een control-freak ben.
Wat ik me afvraag is wat het werk als advocaat daarna eigenlijk inhoud. (Tenminste, dat is wat ik wil doen, ik weet niet of jij daar ook al mee te maken hebt). Ga het weleens vragen aan een vriend van mijn vader, die is advocaat. Maar ik vraag het me af of het echt een beetje gaat zoals de serie suits en een film die ik heb gekeken. Daardoor is het wel echt iets geworden wat mij leuk lijkt. Het onderzoeken etc. lijkt me heel leuk om te doen, maar ja, voordat je daar bent moet je je volgens mij wel helemaal kapot werken.
Liefste zou ik op die manier onderzoeken en psychologie combineren (van wat mij op dit moment aantrekt) maar ik heb nog niet veel studies gezien waarbij het wat is.
Dus dit bijv: Politics, Psychology, Law and Economics (liefste nog met criminologie erbij)
Ik zelf wil absoluut niet de advocatuur in, puur al omdat je je eerst echt jaren lang omhoog moet werken (je begint paar jaar als advocaat stagiair en komt dan steeds hoger), waarin je echt lange dagen maakt. Ik wil zelf uiteindelijk denk het onderwijs is
gewoon les geven op een middelbare school. Als ik echt had kunnen kiezen zonder rekening te houden met werk, had ik ook echt een geschiedenis studie gaan doen.
(In ieder geval niet het soort mensen dat bij een 'normale' psycholoog komt). Echter wil ik wél gaan werken met de manier hoe mensen denken, omdat ik dat gewoon heel erg interessant vind.

Ben nu ook aan het oriënteren voor een master, het liefst ga ik richting internationaal en europees, maar ook een slechte banenmarkt.. Het blijft moeilijk om echt iets te kiezen.. O en ik wil ook nog in het buitenland studeren
De tijd gaat ook zo snel, haha, ben al bijna 21