Werken bij de politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:18

Gaaf marlou!! Gefeli!!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:26

Dankjewel! Ga ik zeker doen :j

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:52

Marlou_ schreef:
Dankjewel!! Ja ik hoop Eindhoven, dat is namelijk maar 10 minuten fietsen voor mij :') ik denk het ook wel hoor maar dat is nog niet bevestigd.

En Mondy, tip voor maandag: blijf (bij) jezelf. Reageer zoals je in het echt ook reageerd en wat bij jou past. Laat het over je heen komen, maar het is hartstikke spannend.

Juich maar niet te hard. Mijn klasgenoot had hetzelfde en wij zaten in Rotterdam op de academie. Maar belangrijker is dat je bent aangenomen, gefeliciteerd!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 19:30

Je bedoelt qua academie? waar zie je mij juichen :') ik zeg dat ik het hoop, maar ik heb ondertussen een snufje gezien van hoe de organisatie in elkaar zit dus ik wil eerst bevestiging voor ik juich.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:41

Ik ben benieuwd! Ook waar je straks geplaatst wordt voor de stage. Heb je zelf een voorkeur?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 20:34

Uhm ik zou heel graag in een buiten gebied werken. Ik woon nu in de stad maar ben eigenlijk heel erg een dorpsmens, zou oo heel graag rustiger wonen maar mag niet klagen hoor.
Ik moet nog een beetje gaan onderzoeken wat ik leuk vind hoor, misschien verandert mijn mening nog. Ik kan me voorstellen dat in het buiten gebied andere problematieken zijn dan in een stad.
Ik zou graag naar de dommelstroom willen, daar valt Son en Breugel, nuenen, Geldrop en nog iets onder. Dat gebied ken ik goed, terwijl ik niet veel mensen ken die er wonen. Maar dan zou ik dit meer in het eind van mijn opleiding willen.
Op het begin zou ik wel in een wat drukker gebied willen staan omdat je dan begint met surveilleren geloof ik? Leer rendement lijkt me daar wat beter voor. Maar zoals ik al zei misschien kijk ik er in de loop vd opleiding anders over :j

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:43

Wat ik begreep is dat je 3 jaar (de hele opleiding) bij 1 stageplaats zit. Althans dit is bij mij wel het geval, weet niet hoe dat in Eindhoven is :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:47

Je start met verkeer en intake (aangiftes etc.). Mijn mening is dat verkeer overal is, het aanbod van aangiftes wat minder. 'Mijn' basisteam bestaat uit drie bureaus waarvan twee 'landelijk' en één 'stedelijk'. Tertiel 3 is mij goed bevallen in het wat drukkere gebied. De andere tertielen heb ik in rustigere gebieden gedraaid en dat vond ik heel fijn. Op die manier kon je rustig wennen aan het rijden van meldingen en ook de afwerking daarvan. Horeca draaiden wij dan weer in het stedelijke gebied omdat daar ook ons examen werd afgenomen. Alles heeft zijn charme en het is uiteindelijk toch ervaren wat je het meeste trekt.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 20:48

Nou mijn vriend had dat ook en zijn laatste stage was gelijk ook zijn vaste aanstelling maar er kan veel veranderen dus ik wacht af hoe het loopt. Ik heb er weinig invloed op dus ik ga het gewoon ervaren. :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 20:50

Inderdaad Druif, daar zit zeker waarheid in! Ik laat het over me heen komen. Naar zou niet in Eindhoven willen werken denk ik, zou het niet chill vinden on regelmatig mensen tegen te komen die ik jen of zelf herkent worden.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:15

En precies om die reden werk ik in een andere regio dan dat ik woon :)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 06:51

In Adam :) derde selectiedag vandaag !

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 08:17

Oeh heel erg veel sterkte vandaag!!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:37

Mondy schreef:
Gefeliciteerd Marlou !
Morgen naar Ossendrecht als tegenspel voor de ME. Eens wat tips vragen voor de casus maandag en misschien dat de acteurs daar ook wel bij zijn.

Jammer dat ik het nu pas lees! Ik zat toen in opleiding voor me-lid! Vond je het leuk?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:21

Melissa wat leuk ! Is het goed gegaan ?
Miss heb je me wel gezien... we waren maar met 3 dames :D
Ja super leuk.. maar t was dit keer wel een hele rustige dag.
Doen dit vaker.

Onderweg maar huis. Had niet door dat je de uitslag vandaag nog niet zou krijgen.... afwachten dus.
Maar jakkes... die casus viel tegen

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:41

@Mondy: waarschijnlijk heb ik je wel gezien dan. Ik was een van de dames in de ochtend me. Nummer 33 ;-) We waren blij dat het een rustige dag was haha, waren die maandag maximaal bekogeld. Had toen vier keer een blok op dezelfde spier gehad, die al blauw was van het klimmen :'). Dat trok de dagen daarna door naar mijn knie, dus liep er nogal beroerd bij! Fijn zo vlak voor het examen :') Maar ben geslaagd!

Die casussen zijn altijd naar. Ik had er toen der tijd geen goed gevoel over. Maar als je gewoon jezelf bent gebleven moet het goed komen! Nu wachten op het rapport denk ik?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:54

Ik was degene met de blonde krullen :) in de ochtendgroep in de groep gezeten die ingesloten naar t stadion toe moest en idd die blokken gooien. Kan me voorstellen dat het voor jullie een welkome afwisseling is :j Zeker zo voor t examen :j
Idd wachten op rapport

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 13:02

gelukkig is het achter de rug Mondy! Ik ben erg benieuwd wanneer je wat hoort. Hoop voor je dat dit niet te lang duurt.
Hou ons op de hoogte!
Ja en die rollen spellen zijn heel moeilijk. Ik had er wel een aardig gevoel over maar dat wil net zo goed helemaal niets zeggen.

Ik hoop binnenkort een mailtje te krijgen over meer info van d'r start van de opleiding, wanneer ik mijn kleding mag halen enzo. Zul je zien dat ik dan op vakantie ben want ga nog weg van 7 tot 17 mei haha.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:04

Die casus weet ik echt niet wat t gaat worden. Aan de ene kant t gevoel niet overal streng genoeg op te zijn geweest maar aan de andere kant wel oplossingen proberen te zoeken.
Hopelijk snel bericht :j

Oh zal je net zien dat t in je vakantie is :')

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 18:06

En wat is je gevoel over de rest van de dag, ging het goed?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 10:30

Mondy heb je al een uitslag binnen van je derde selectie dag?

Ik begin volgende week maandag aan de opleiding! Heb alleen nog geen kleding mogen halen. Hoop stiekem dat dat komende week nog kan

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:01

Spannend Marlou! Kleding komt vast goed. Je gaat pas in uniform zodra iedereen het heeft! Geniet er nog maar van zolang je het niet aanhoeft, soms blijf je je omkleden :')

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 11:56

Ja dat is ook zo haha. Maar vind het wel fijn als ik het heb voor de opleiding begint maar we zien wel. Ben de hele week nog helemaal vrij dus ik ben flexibel ;-)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:41

Melissa schreef:
Spannend Marlou! Kleding komt vast goed. Je gaat pas in uniform zodra iedereen het heeft! Geniet er nog maar van zolang je het niet aanhoeft, soms blijf je je omkleden :')

Haha daar ben ik inderdaad ook wel achter, en dat het met uniform aan toch wel behoorlijk warm is. Vooral met 26 graden in de volle zon :')

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:59

En vergeet vooral het steekvest niet ;) Als je het uniform volgende week nog altijd niet hebt, laat dat de 23ste even weten, maar daar vragen we dan ook wel even naar.