Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:07

Zo mijn laatste week is ingegaan, afgelopen woensdag concept ingeleverd en kreeg vrijdag avond mijn feedback. Gisteravond de spelfouten en zinsopbouw verbeterd, nu aan inhoudelijke feedback zitten. Straks om 2 uur op school een consult, hoop dat ik me feedback heb verwerkt dan kan ik meteen aan haar vragen of ik op de goede weg zit. Dan de komende dagen de puntjes op de i zetten, wil het voor het weekend af hebben want het weekend staan dingen ingepland. En dan is het maandag 8 juni zover :):)
Hoe gaat het met de rest?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:40

Goed bezig Nathalie!

Ik wil volgende week mijn eerste conceptversie af hebben. Vandaag bezig met hoofdstuk 1 en 2, dat is kopieerwerk van mijn onderzoeksplan. Bijschaven en hier en daar dingen weghalen en toevoegen. Dan later deze week mijn resultaten, conclusies en aanbevelingen zo goed mogelijk schrijven.
Tussendoor ook nog tijd maken om te leren, aangezien ik komende tijd ook nog paar herkansingen heb. Dus ik vermaak mij wel.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:26

Spannend allemaal!
Voor mij is morgen de deadline. Vanaf vorige week woensdag konden wij de scriptie en het visieverslag al inleveren. Echter heb ik vertraging opgelopen omdat ik het visieverslag weer opnieuw moest maken. Daar ben ik nu nog mee bezig. Scriptie is af en die lever ik morgen ook in.
En dan..... hoop ik dat ik een voldoende heb en mijn diploma in juli kan ophalen!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 11:30

Succes dames, deze laatste week. Ik moet deze week mijn scriptie inleveren en volgende week beeldend examen doen. Dat vind ik wel wat spannend, want wat zullen ze van mijn beeldend werk vinden? :D

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:47

Heel spannend.
Succes allemaal nog even!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:48

Spannend hoor meisjes! Ik ben ook eindelijk bezig met een nieuwe baan en daar hoor ik deze week over of ik wel of niet aangenomen ben, dat maakt deze week nog extra spannend!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:12

Oh dat is helemaal spannend!
Ik ben nog niet wan het solliciteren omdat ik bang ben dat m'n scriptie niet goed is :')
Als ik dat op 23 juni wel zeker weet ga ik ook solliciteren. De rest zal allemaal wel goed komen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:17

Ja ik weet t ook nog niet maar ik vind t echt vervelend om niks te hebben als ik klaar ben. Het valt namelijk echt vies tegen :') het is ook niet in de hulpverlening maar ik vind het belangrijker dat ik gewoon kan werken, dan zoek ik ooit wel weer wat in de hulpverlening.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:21

Oh ja dat snap ik.
Ik werk nog zo'n 20 uur bij mijn bijbaantje, nog zo'n 10 uur op de manege en doe elke maand een volledig weekend vrijwilligerswerk dus vervelen zal ik me niet snel :')
Heb ik tot die tjjd gewoon de inkomsten en de dagbesteding zeg maar om rustig aan naar een echt leuke baan te zoeken.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:36

Oh ja dan snap ik je, haha. Ik heb morgen een sollicitatiegesprek, ze hebben er haast mee!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:39

Succes met je sollicitatiegesprek amandanana! Ik duim voor je!

Dat lijkt me op de een of andere manier nog extra spannend Adamootje, als je beeldend werk in moet leveren. Is nog persoonlijker dan een onderzoek denk ik. :)

Ik heb via via gehoord dat iemand die één beoordelend docent hetzelfde heeft als mij (we hebben er twee) het onderzoek terug heeft, en gehaald. Mijn f5 knop maakte al overuren, nu helemaal. :+ 12 juni hebben ze het in principe klaar. Eigenlijk hebben ze tot de 16e, maar dan zitten we in de knoei met het inleveren van het portfolio. Dit is echt zo spannend. := _O-

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:38

Succes amandanana! Gelukkig hoef ik niet over werk in te zitten het komende half jaar, en als het aan mijn werkgever en mijzelf ligt, ook voor 2016 niet. Ik realiseer me dat dit echt een bevoorrechte positie is. Vanuit stage in een baan gerold, zo vaak komt dat niet meer voor.

Voor degenen die binnen Jeugdzorg aan de slag willen; hebben jullie niet toevallig een 'kruiwagen'? Een vriendin van mij is sinds februari aan het werk binnen de flexpool van jeugdzorg via een vriendin die binnen Jeugdzorg werkt. Misschien is het een idee om naar netwerkbijeenkomsten te gaan, bij-/nascholingsdagen waar Jeugdzorg ook is oid? Ik ben gedurende de opleiding altijd erg actief geweest met netwerken en daar pluk ik nu, ook in mijn werk, de vruchten van.

Ik heb vandaag alle eindproducten ingeleverd. Man, wat een stress. Zat hier gewoon te trillen achter de laptop. Angstig dat het niet goed zal zijn, omdat ze in de laatste week ineens allerlei veranderingen hebben doorgevoerd waardoor mijn rapportages niet meer helemaal voldoen aan de criteria. Maar vond het belachelijk om alles ineens aan te moeten passen. Uiterlijk 18 juni krijgen wij de uitslag, nu eerst mijn sociaal leven weer oppakken!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:44

Ik heb vandaag weer voor het eerst gesport in twee weken := Vandaag m'n concept ingeleverd dus nu weer lekker alle tijd om te sporten. Heb net thuis gesport en ga zo naar de sportschool voor cardio ik ben happy :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 13:07

Amandananana, heel veel succes bij je sollicitatie. Op welke functie heb je gereageerd?

Natalie, ik heb al twee maanden de sportschool van binnen niet meer gezien. := Na mijn studie gaan we weer knallen!

Marit, fijn dat het voorbij is. Spannend dat wachten hé? Het is bijna net als het wachten op je examenuitslag van de middelbare school.

Saskia, dat is het ook! Het is heel persoonlijk werk en daarnaast heb ik er ontzettend hard voor gewerkt... #)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:31

Ik ben ook echt al 2 maanden niet meer wezen sporten :=

Ik had gesolliciteerd bij de klantenservice van een grote webshop, maar denk dat mn gesprek niet zo goed ging..

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:33

Marrit, wat raar dat ze zo laat ineens nog van alles hebben veranderd! :oo

Ahh, vervelend dat het niet zo goed ging voor jouw gevoel Amandanana! :(:) Hopelijk denken zij daar anders over. :)

Klasgenootje is twee weken terug (een week voor onze deadline) flauwgevallen en heeft spraak en lichaamsuitval gehad door de stress. :oo Echt bizar dat dit zoveel stress op kan leveren.

Sporten heb ik wel steeds gedaan. Had er wel vaak geen zin in, en op mijn manier geen tijd voor, maar ik heb mezelf wel steeds naar het zwembad gesleept. :Y) Ben wel blij dat ik dat zo gedaan heb. Steeds lekker even ontspannen. Anders kwam ik toch niet goed aan ontspanning toe. :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:04

Ik heb mijn beoordeling terug. Ik moet een mini aanpassing doen en dan mag ik m opnieuw inleveren. Volgende week en de week daarna zijn de verdedigingen en daar mag ik aan meedoen :D:D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:08

Topper *\o/*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:07

-:(-

Er zit iets fout in mijn document. Als ik op een bepaalde plek ga typen spaced alles hem en kom ik niet verder dan pagina 15 van de 49. Alleen daar en verder nergens last van. Op computer van stagebedrijf en op mijn eigen laptop beide last van.
Vanavond gaat mijn vriend er naar kijken, hopelijk kan hij het oplossen.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:35

Ah Amandanana wat jammer van je gesprek! Maar je hoeft in ieder geval nog maar een kleine aanpassing te doen voor je verdediging, dus gefeliciiteerd :D

Oh wat frustrerend linoleum! Ik heb ook mn laptop zo vaak het raam uit willen gooien :=
Zou zo snel even niet weten hoe dit kan, wat jij nu hebt...

Wat betreft het netwerken... dat heb ik ook gedaan. Binnen mijn stageorganisatie (vrij grote organisatie) ken ik veel mensen en heb ik ook nog regelmatog contact mee :j
Punt is alleen dat in elk geval in mijn regio echt geen banen zijn en als die er zijn reageren er 400 mensen op waardoor er altijd iemand tussen zit met ervaring. Dan kan je nog zoveel kruiwagens hebben, daar kom je gewoon niet tussen...
Ik ga me wel aanmelden voor de invalpoule, waar ik dankzij mijn netwerk dus hopelijk wel tussen kom.
Alleen dan moet je eigenlijk altijd brschikbaar zijn, wat ook weer niet gaat omdat ik wel moet verdienen en mijn bijbaan dus moet aanhouden.
Dus als ze mij een aantal keer vragen op momenten dat ik niet kan lig ik daar ook zo weer uit :=

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:45

Ik heb hier hetzelfde Anna. :j
Vervelend linoleum!

Zojuist bericht gehad, ik heb mijn onderzoek niet gehaald. Ga er nog wel een mail achteraan sturen, want met het overgrote deel van de feedback ben ik het niet eens. Zij zeggen dat dingen anders moeten, terwijl het boek dat we moesten gebruiken/begeleidend docent/100 sites over onderzoeken en scripties zeggen dat het moet op deze manier waarop ik het nu heb gedaan. :n Vind het dan echt onterecht dat je daarop afgerekend wordt. 8)7 _-:( _-:(

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:48

Nee Saskia wat oliebol! Ook echt je onderzoek niet dat je deel van het onderzoek opnieuw moet doen?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:53

Het heeft 4 onderdelen en ik heb er 3 onvoldoende. :n Dus moet van alles verbeteren. Klasgenootje heeft al naar de feedback gekeken en die weerlegt ook vrijwel alles.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:09

Balen zeg Saskia!

Ik ben nu bezig met de laatste feedback verwerken, wil het morgen laten printen, inbinden en dan inleveren! Knijp m toch al wel een beetje terwijl het nog niet eens is ingeleverd :=
Ik hoop zoooo erg dat het wordt goedgekeurd maar ik ben ook bang dat het een onvoldoende wordt.. ;(

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:35

Ook ik ga de laatste 2 weken in, dat betekent vannacht nachtje doorhalen _O- Gelukkig moet vriendlief hetzelfde doen, dus kunnen we elkaar mooi gezelschap houden :')