VWO 5 - 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:01

Wij hebben deze, maar dan in net rood en wit en met een draaislot :D
Afbeelding

Zijn best diep gelukkig.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:06

Ik heb maximaal maar 6 lesuren op een dag,' dus mijn kluisje wordt alleen voor mijn jas gebruikt. Ik had eerst een kluis op ooghoogte, maar ze hebben ze vernieuwd en ik heb er 1 helemaal onderaan.
Kluisjes zijn gewoon met een sluitel, helaas geen oplader er in :(
Ik hen geen last van bruggers. Die lopen samen met de tweedeklassers op de onderbouw :D
Telefoon mogen wij gewoon bij ons hebben. Officieel zijn er regels dat ze uit moeten, maar daar houdt werkelijkwaar niemand zich aan. Van de meeste mag je wel muziek luisteren tijdens het werken, dingen opzoeken en van sommigen mag je aantekeningen foto's van maken.
Er is maar een aantal leraren die echt je telefoon afpakken en aan de administratie afgeven. Die kun je dan om 17.20 ophalen...

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:26

Kaus schreef:
Wij hebben deze, maar dan in net rood en wit en met een draaislot :D
[ Afbeelding ]

Zijn best diep gelukkig.

Wij hebben dus ook zoiets. Op zich houd ik ook van geordend zijn, maar dat ben ik nu eenmaal niet. :')
Heb trouwens wel altijd deo, een haarborstel, zo'n ronde sjaal, vestje en eten in mijn kluisje liggen.
Mijn jas laat ik er ook altijd in liggen.

Ik heb mijn kluisje dus wel tussen alle brugklassers en mensen die vorig jaar een nieuw kluisje hebben aangevraagd, want die van mij was zo oud dat hij bleef klemmen en op een dag ging hij dus niet meer dicht. :+

edit: ik heb ook meestal zo 'n zak van de jamin gevuld met deze snoepjes. Ik ben zwaar verslaafd :=
Afbeelding

Eske_B

Re: VWO 5 - 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:35

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:43

Ook die maat haha, nu snap je waarom het proppen is? :')

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:17

Wij werken met tablets, dus ik zit heel veel in de les op FB en bokt. Vandaag zo'n saaie les gehad dat ik maar allemaal regelmailtjes ging beantwoorden. En waarschijnlijk dacht de docent dat ik aantekeningen aan het maken was :)

Kluisjes die een enorme troep zijn, is wel herkenbaar :) Bij ons maken ze de kluisjes aan het einde van het jaar leeg (en dreigen ze om alle spullen weg te gooien). Dus ik had al m'n troep er in laten liggen, maar dat hebben ze dan weer niet opgeruimd :(

Een meisje uit mn klas heeft een waterkoker, theezakjes en kopjes in haar kluisje staan. Dus dan gaan we vaak thee drinken in tussenuren. Ze wil eigenlijk nog een tosti-apparaat in kluisje zetten, maar ze weet niet of dat door de hele school te ruiken is als je tosti's maakt in de pauze. Iemand met ervaring daarmee? :)

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 19:23

Zo herkenbaar! Mijn kluisje is ook een rommel, maar dat komt meer omdat ik nu plat op m'n buik moet gaan liggen wil ik er helemaal in kijken. Als ik een nieuw kluisje heb ga ik proberen om m netjes te houden :j

Tosti-apparaat geen ervaring mee, als ik zin heb in iets haal ik het wel op school (duur :() of bij de lidl op 2 minuten fietsen en daar is het lekker goedkoop. Soms als ik twee tussenuren heb samen met een vriendin gaan we iets eten in de stad :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:02

Ik heb altijd meer dan genoeg ruimte. Kluisje op dé perfecte hoogte (1 na hoogste), echt heilig :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:19

Ja tosti's maken is bekend hier :)
Allemaal brood met kaas mee en dat ijzer inpleuren.
Wijh ebben een gang met stopcontacten waar het niet erg opvalt maarh et ruikt wel.
Ik zeg: Gewoon doen :)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:41

Maaike162 schreef:
Wij werken met tablets, dus ik zit heel veel in de les op FB en bokt. Vandaag zo'n saaie les gehad dat ik maar allemaal regelmailtjes ging beantwoorden. En waarschijnlijk dacht de docent dat ik aantekeningen aan het maken was :)

Kluisjes die een enorme troep zijn, is wel herkenbaar :) Bij ons maken ze de kluisjes aan het einde van het jaar leeg (en dreigen ze om alle spullen weg te gooien). Dus ik had al m'n troep er in laten liggen, maar dat hebben ze dan weer niet opgeruimd :(

Een meisje uit mn klas heeft een waterkoker, theezakjes en kopjes in haar kluisje staan. Dus dan gaan we vaak thee drinken in tussenuren. Ze wil eigenlijk nog een tosti-apparaat in kluisje zetten, maar ze weet niet of dat door de hele school te ruiken is als je tosti's maakt in de pauze. Iemand met ervaring daarmee? :)

Toevallig heeft iemand op mijn school regelmatig tosti-apparaat mee, maar die ruik je (bijna) niet :)

Ik heb een kluisje met sleutelslot op ooghoogte, ideaal :D die van mij is meestal wel netjes, kan erg slecht tegen rommel :') Maar wat heb jij er veel in liggen zeg Floriske (echte naam even kwijt) :oo bij mij liggen er alleen boeken, jas, eten en drinken en als ik gym heb een tas in :') een usb oplader in je kluisje is echt handig zeg! Op mijn school zijn ze niet zo streng met mobieltjes, we mogen nu ook opeens tablets enzo meenemen naar de les voor de aantekeningen, vet chill, kan dan gewoon film gaan kijken op school via netflix :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:48

Er zit zelfs een lamje in onze nieuwe kluisjes :')
En als het goed is krijgen we wifi, als het goed is :')

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:05

Wij hebben wel al wifi :))

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 06:41

Ja ik weet het, tik die ik blijkbaar heb van mijn oma 'want je zult het maar eens wel nodig hebben :=", het is trouwens Marrette :)

Onze school wil geen geld uitgeven aan extra internet, dus als leraren het nodig hebben in de les dat wij erop mogen, dan zetten ze het wel open, maar anders kun je er dus niet op. Soms vergeten ze hem wel weer uit te zetten, kan ik toch een uurtje Netflix kijken haha :) de reden is dus dat wij te weinig internetsnelheid hebben om iedereen te voorzien. Naja, volgensmij is dat een kleine leugen om ons toch minder op ons mobiel te laten (alsof er niemand is met een abbo :')), of willen ze gewoon niet meer betalen, want als ze het echt wilden hebben zou het echt wel geleverd kunnen worden hoor :x

Maar in onze mediatheek kun je wel Netflix kijken, tuurlijk is het geblokkeerd maar als je wat veranderd in de adresbalk nadat je geblokkeerd wordt kun je toch door :) ze hebben Facebook en Twitter en spelletjes enzo ook geblokkeerd, al ons plezier in het leven wordt weggenomen :') alleen oppassen dat de vrouw van de mediatheek je niet ziet }>

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:40

Kaus schreef:
Ik heb altijd meer dan genoeg ruimte. Kluisje op dé perfecte hoogte (1 na hoogste), echt heilig :D

Ik ook, maar onder mij zitten twee meisjes die er dus ongeveer een hele pauze over doen om hun boeken te wisselen. :Y)
Sta ik alsnog lang te wachten voor mijn heilige kluisje!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:10

Bij mij staat ook altijd een hele kudde. Gewoon doorheen duwen :')

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:45

Kaus schreef:
Bij mij staat ook altijd een hele kudde. Gewoon doorheen duwen :')

Ach ja... het heeft zijn voordelen. Ik voel me altijd klein naast vriendinnen, en naast die kudde voor mijn kluisje voel ik me altijd heel erg lang. :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:03

Damn, had net een leuke ckv docent, die had te veel uren ofzo, dus krijg nu de stomme van vorig
jaar weer :(

Zag echt bruggertjes 5-10 minuten voor de eerste bel naar hun lokaal lopen :')

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:14

EskeGirl schreef:
Damn, had net een leuke ckv docent, die had te veel uren ofzo, dus krijg nu de stomme van vorig
jaar weer :(

Zag echt bruggertjes 5-10 minuten voor de eerste bel naar hun lokaal lopen :')

Mijn broertje zit nu in de 2e klas, en hij hoeft pas rond kwart voor 8 te vertrekken, maar zijn beste vriend staat hier dus smorgens al om half 8 voor de deur. :+
Ik vraag me echt af wat zij zo vroeg op hun school moeten?!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:00

Niet te laat komen haha.
De meeste bruggers staan echt om 10 over UITERLIJK voor hun lokaal terwijl ik meestal 1 minuut voor de bel binnenren haha

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:07

Ik 1 minuut erna :Y)

Maar vorig jaar hadden we vanaf de voorjaarsvakantie een invaller voor geschiedenis. De oorspronkelijk was oud en mocht ik ook echt niet (een vrouw) en de invaller was een man van 22 ofzo, net van school en echt aardig. Wij hebben hem dus krap genomen 8 weken gehad, en alle 2 de uren waren mijn eerste uren. Ik ben 1 les op tijd gekomen bij hem. 1. Keer. En dat was omdat ik me die dag om 8 uur moest melden omdat iemand anders mij wel had opgeschreven :'). Ik kwam een keer 30 minuten (meer dan een halve les) te laat (met goede reden) maar ik had het briefje nog niet laten zien of hij zei al: "ja ga maar zitten" zelfs toen was ie niet van plan mij te laat op te schrijven terwijl ik eigenlijk OW was :')

Ik had de op 2 na laatste les beloofd dat ik de een na laatste les echt op tijd zou komen, maar mijn wekker ging niet af :7 gelukkig waren er vriendinnen logeren die een uur later moesten beginnen, dus ik werd wakker toen ik net op de fiets had moeten zitten, dus was ik 'maar' 13 minuten te laat, maar hij vond het volgensmij alleen maar grappig dat ik niet op tijd was, had ie wel verwacht :')

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:52

Ik ben gewoon nog nooit te laat gekomen in mijn VWO carriere :) Nou ja, ongeoorloofd te laat bedoel ik dan :)

De dagwacht ( soort van congierges) mocht mij. Dus als ik te laat was zei ze: Het was ook wel heel glad he, je krijgt een geoorloofd te laat briefje. Of: Loop maar snel door, als je niet teruggestuurd wordt in de klas heb je geluk! Echt heel chill!

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 07:53

Maaike162 schreef:
Ik ben gewoon nog nooit te laat gekomen in mijn VWO carriere :) Nou ja, ongeoorloofd te laat bedoel ik dan :)

De dagwacht ( soort van congierges) mocht mij. Dus als ik te laat was zei ze: Het was ook wel heel glad he, je krijgt een geoorloofd te laat briefje. Of: Loop maar snel door, als je niet teruggestuurd wordt in de klas heb je geluk! Echt heel chill!

Ik 1x, samen met 20 andere mensen uit mijn klas, dus zo erg was t nablijven niet. :')

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:59

Bij ons krijg je de eerste keer te laat geen eens straf. Dus sommige mensen komen op de laatste dag van de les te laat, zo lang als je minder dan 35 minuten te laat bent, is het geen spijbelen volgens mij :)

Haha, dat kan ik me voorstellen. Is bijna dan wel gezellig met zoveel leerlingen.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:24

Ik ben met bijna de hele klas te laat gekomen, omdat net voor de les het lokaal gewijzigd was. Stonden we bijna met z'n allen voor een lokaal zonder leraar. Toen we het gingen melden bleek dus dat we in een ander lokaal les hadden. Eenmaal in het juiste lokaal was de leraar 3 leerlingen aan het lesgeven en moesten wij ons de volgende dag 45 minuten eerder melden op school. Was wel erg gezellig. We hadden namelijk afgesproken om met z'n allen te gaan ontbijten. Iedereen nam iets lekkers (voor 4 à 5 personen) mee en dat gingen we dan op school eten :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:26

Susan88 schreef:
Ik ben met bijna de hele klas te laat gekomen, omdat net voor de les het lokaal gewijzigd was. Stonden we bijna met z'n allen voor een lokaal zonder leraar. Toen we het gingen melden bleek dus dat we in een ander lokaal les hadden. Eenmaal in het juiste lokaal was de leraar 3 leerlingen aan het lesgeven en moesten wij ons de volgende dag 45 minuten eerder melden op school. Was wel erg gezellig. We hadden namelijk afgesproken om met z'n allen te gaan ontbijten. Iedereen nam iets lekkers (voor 4 à 5 personen) mee en dat gingen we dan op school eten :D

Dat is precies bij mij ook een keer gebeurd. Docent was enorm boos omdat 27/30 leerlingen te laat waren :')