't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:17

Lootje, ik ken het hoor... ik werk weliswaar in een hele andere sector bij een heel ander soort bedrijf maar ik herken je situatie en de verwachtingen. En ook dat als je het aankaart ´het gewoon zo is´. Zoek gewoon lekker verder en houd de eer aan jezelf, het komt goed!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:37

Nou, 2 open sollicitaites gestuurd en van 1 heb ik al reactie ontvangen, volgende week vrijdag een gesprek.
Via Linkedin ook een bericht ontvangen van iemand die mijn profiel zag via een oud collega van mij.
Of ik interesse had in een functie als Sales manager regio Groningen, Friesland.
kom maar op met dat profiel. iets te zwaar denk ik voor me maar niet geschoten altijd mis en als ik op mijn bek zou gaan dan krabbelen we weer gewoon op en gaan gewoon verder.

Dus ben een beetje verbaasd.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:56

Spannend Mando.
Wel leuk dat je zo'n aanbod krijgt ;-)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:00

Ik heb alweer een afwijzing binnen van de brief die ik gisteravond heb gestuurd. Baal ik wel van, ik had (naar mijn mening :+ ) eigenlijk een best heel geschikt pakket voor de functie := Dus ga nog wel even een mail terugsturen waarom ik niet geschikt ben, wat mailen jullie in zo'n geval?

Op mn andere brief alleen nog een ontvangstbevestiging, daar zet ik mn zinnen dan maar op!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:37

Waar ik gesolliciteerd had, zouden eind deze week iets laten weten. Krijg ik vandaag te horen dat er nog een kandidaat is en ik pas maandag of dinsdag iets te horen krijg. :( Nog langer in spanning.
Verder weinig passende vacatures op het moment, zeker vakantietijd....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:35

1 vacature al afgeketst omdat die voor korter termijn zou zijn en ik pas in nov beschikbaar ben. Jammer maar helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:36

Da´s jammer! Ik kan echt zooo moeilijk een parttime baan vinden...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:38

parttime is idd lastig te vinden, hier in de regio ook vooral fulltime en parttime is veelal de supermarkt of thuiszorg huishoudelijk .
ik wil op termijn toch ook echt weer eens werk waar de hersens ook weer aan het werk mogen zeg maar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:54

Parttime is alleen te vinden als callcenter medewerker ofzo en dat vind ik toch een beetje zonde van mijn CV :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:06

Wat zocht jij nou precies Ff?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:39

Tsja.... goede vraag :P iets breeds. Communicatie/PR, beleidsfuncties (heb ook gewerkt als kwaliteitsmedewerker). Ik kan tekstschrijven, vertalen, ben vaardig met social media, heb goede mediarelaties, maar kan ook prima abstract denken en beleidsplannen schrijven. En uitvoeren. Heb ook overal ervaring in :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:38

En ik heb weer een afwijzing binnen. Ze zijn gegaan voor een interne kandidaat met gelijke geschiktheid -O-. Er lopen nu dus nog 2 brieven waarvoor 1 uitnodiging.

Wat mij vooral opvalt, is dat er óf "veel" FT vacatures óf "veel" PT functies. Op het moment vind ik wel redelijk wat PT functies. Nu nog ergens aangenomen worden :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:50

Ik heb mijn droomvacature gezien :o ! Ik heb al eens eerder bij dat bedrijf gesolliciteerd, maar toen was de vacature al niet meer beschikbaar. Toen hebben ze wel gevraagd of ze mijn gegevens in hun bestand mochten houden. Is het handig om dat al te vermelden in je brief? Ik heb nu staan dat ik al eerder geschreven heb, maar dat de vacature toen al vervuld was...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:52

Even erachteraan bellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:53

Ik zou het er inderdaad én in zetten én even bellen. Maak je een dubbel goede beurt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:58

Ik ben dan zo bang dat ik zo ' needy' over kom, snappen jullie wat ik bedoel? Ik bedoel wat zeg ik dan aan de telefoon: ' Hallo, de vorige keer vonden jullie mijn brief leuk, nu nog? Want ik wil hier heeel heel heel graag werken!' haha.... Ik vind bellen altijd zo moeilijk, aangezien ik niets anders te melden heb dan dat ik al eerder een brief gestuurd heb :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:01

Nee ik zou als ik jou was een goede vraag verzinnen over het bedrijf of over de vacature (bijv. is deze vacature er omdat er iemand is weggegaan of omdat het bedrijf uitgebreid wordt) en dan bellen. Als er dan een opening is tijdens het gesprek kun je inderdaad iets melden van ´ja toen en toen had ik ook al gereageerd maar helaas was de functie toen al vergeven´. Als die opening er niet is, niet doen. Veel bedrijven ´bewaren jouw gegevens´ in die zin dat ze je naam bewaren, ik ga er vanuit dat de kans dan groot is dat je wel door de eerste selectie heen komt (mits de andere briefschrijvers niet geweldige, super, fantastische CV´s hebben die nóg beter aansluiten bij hun wensen) en als je belt met een goede vraag staat dat altijd goed.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:07

Nja, needy is ook niet heel erg, dat wordt soms opgevalt als 'gemotiveerd en geinteresseerd', mits je idd een goede opening kan bedenken :j
Je blijft vaak wel beter hangen als je gebeld hebt. Dus bellen, iets vragen, aangeven dat je dan de brief gaat schrijven en in die brief weer terugkomen op dat telefoontje.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:12

pff.. ik meld me hier ook.
ik ben 19, en zoek een vakantie of misschien parttime baan als het een beetje een gunstige locatie is vanuit school.
Verder wil ik ELK werk doen, alleen horeca ligt me niet zo.
Ik heb gesolliciteerd voor schoonmaker op de meest rare locaties, en dan vaak nog te ver weg ook. Bij fruittelers, bij koeriers, dagjesklussen of onkruid wieden.
Of ze betalen je 2 euro per uur. Of ze hebben al genoeg polen in dienst (dit zeiden ze letterlijk toen ik bessen wilde gaan plukken) of ze vragen ervaring.
Als in: met spoed schoonmakers gezocht maar wel ervaring in de gezondheidszorg.
IK heb nu een aanvraag verstuurd als schoonmaker in een ziekenhuis... duimen dat het wat word.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:17

Bellen en een vraag stellen. Maak niet uit wat voor vraag, als ze je naam maar een keer gehoord hebben.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:32

Mensen omgeving slagharen?
Ik weet dat ze van de fotoshop daar in het attractiepark mensen zoeken :)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:28

Wat leuk ruitje, ik zou inderdaad even bellen. Goed nadenken over een vraag, het schijnt inderdaad echt te helpen :)

Ik heb vanochtend een gesprek gehad en mag door naar de volgende ronde. Voor een andere functie ben ik zojuist uitgenodigd voor een kort gesprek *\o/*

Ik weet alleen niet zo goed wat ik me voor moet stellen bij een "kort" gesprek := Heb er iig zin in, het is een superleuke functie :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:33

Gefeliciteerd! Om wat voor functie gaat het?

Ruitje, zeker goed nadenken over een vraag, wat je vraagt maakt zeker wel uit.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:52

Juridische ondersteuning voor consumenten bij een woekerpolisclaim. Het leuke is dat je echt vanaf de intake tot in de rechtszaal bij het dossier betrokken bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:53

Oh dat is ook nog eens ontzettend nuttig werk kan ik me zo voorstellen :j interessant!