Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:30

Oja, misschien ook wel handig om over Michiel te vermelden, hij bouwt de website echt helemaal vanaf nul op. Dus hij werkt niet met Wordpress of OsCommerce, je vertelt hem wat je wil hebben en dan gaat hij het voor je bouwen. Ik kan alles echt heel makkelijk aanpassen, gewoon wat tikken in een hokje en op "opslaan" drukken ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:18

www.pukt.nl werkt ook met een makkelijk systeem en bouwt alles volgens jouw eigen wensen. Zij heeft mijn site o.a. ook gemaakt.

Sorry druk hier. Zaterdag weer de kraammarkt en vrijdag bruidsreportage. Volgende week ook weer 2 en het eerste bruidspaar heeft hun keuze voor het trouwalbum ook alweer doorgegeven en de volgenden maken hun keuze dit weekend definitief.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:29

Pukt is idd ook heel goed!! Het ging bij mij tussen haar en Michiel!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:57

Zoals joyce al zei, is ook mijn site gebouwd door Michiel. En ik vind het zeer gebruikts vriendelijk. Hij bouwt wat jij wilt. Mocht je iemand zoeken die je kan helpen met een huisstijl e.d dan kun je ook terecht bij www.green-eyes.nl. kan er leuk werk leveren bij een beperkt starters budget.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:10

Sterkte voor degene die onlangs hun dier in hebben moeten laten slapen, is altijd triest.

Joyce wat een leuk filmpje! Leuke hond en omgeving maar toch lekker praktisch over het product.

Ffortuna, wat stoer dat je de stap gemaakt hebt en je ingeschreven hebt bij de KvK! Heel veel succes met het opstarten, daar zit inderdaad een hoop werk in.
Ik heb zelf mijn website gemaakt in Wordpress, dat kost vooral een hoop tijd en gepuzzel..

Szan, ik wilde nog ff zeggen dat ik je website heb bekeken en die er echt mooi uit vind zien! Jammer dat het assortiment nog beperkt is, maar dat wordt vanzelf meer toch?!

Ik was vandaag voor mijn werk naar de marketingdag voor de podiumkunsten, doet iemand hier nog iets met theater? Volgens mij niet hè?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:44

@ Chonelly: het assortiment wordt zeker uitgebreid! Een deel van de uitbreiding komt binnen 2 weken, maar we hebben wat problemen met de levering van die producten. Die waren bij de leverancier namelijk niet op voorraad, dus daar wachten we nog op. En even afwachten hoe de business zich verder ontwikkelt ;) Als we iets meer bestellingen krijgen kunnen we weer investeren, en we hebben al een hoop nieuwe producten op het oog :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:37

Kaaaren schreef:
Gister een blauwe envelop binnen gekregen... dikke boete omdat ik mijn aangifte nog steeds niet heb gedaan.
heb het ook helemaal niet goed aangepakt maar kwam er door de drukte niet uit :S

pff hoe ga ik dit nu op lossen. Denk straks toch maar even een boekhoudkantoor bellen.

Wij hadden de kwartaalaangifte nog niet gedaan. VAn de twee aangiftes stond die niet klaar, dus we dachten dat we die al gedaan hadden. Nog nooit omzetbelasting hoeven af te dragen, maar nu had de belastingdienst dat wel even geschat op 250 euro :') Bezwaar is onderweg, hadden ze de aangifte maar klaar moeten zetten.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:41

Ffortuna schreef:
Fijn dat het goed is gegaan met het pakketje Szan!

Ik heb een vraag aan iedereen hier met een website... ik wil graag een offerte aanvragen voor een website waarbij de bouwer voor mij
- de website mag maken
- een content management systeem maakt zodat ik de site kan updaten

- evt. de webhosting regelt (al kan ik dat ook prima zelf).

Evt. zoek ik een bedrijf dat creatief denkt zodat ik ook de vormgeving (logo e.d.) aan het bedrijf over kan laten. Ik weet wel een bedrijf dat dit doet en kan maar die zijn erg duur (vooruit, ook erg goed), in elk geval boven mijn budget.

Hebben jullie aanbevelingen?

Ik :P

Drupal als onderliggende CMS (W3C compliant output) en hosting kan ook geregeld worden (2,50 / maand, 2GB schijfruimte, 50GB bandwidth, 3 databases).

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:45

Hilda79 schreef:
http://www.pukt.nl werkt ook met een makkelijk systeem en bouwt alles volgens jouw eigen wensen. Zij heeft mijn site o.a. ook gemaakt.

Sorry druk hier. Zaterdag weer de kraammarkt en vrijdag bruidsreportage. Volgende week ook weer 2 en het eerste bruidspaar heeft hun keuze voor het trouwalbum ook alweer doorgegeven en de volgenden maken hun keuze dit weekend definitief.

Met Contao, om precies te zijn :P

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:38

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:46

Mocht iemand interesse hebben, mijn vriend heeft 8 jaar ervaring met webdesign en bouwt ook alles vanuit het niets. Dus geen vooraf ontworpen wordpress websites etc.

Omdat hij inmiddels voor ons eigen bedrijf werkt doet hij webdesign er naast vanaf 50 euro per website. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:59

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:09

Joyce gaat als een speer! *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:53

Als ik dat nou ook nog terug zou zien in de bestellingen, zou ik erg blij zijn :D Maar ik denk maar zo, dit moet uiteindelijk toch zijn vruchten af gaan werpen!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:09

Hoe meer mensen er van weten hoe beter :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:15

Paan schreef:
Zoals joyce al zei, is ook mijn site gebouwd door Michiel. En ik vind het zeer gebruikts vriendelijk. Hij bouwt wat jij wilt. Mocht je iemand zoeken die je kan helpen met een huisstijl e.d dan kun je ook terecht bij http://www.green-eyes.nl. kan er leuk werk leveren bij een beperkt starters budget.

Oei, er zitten wel veel foutjes in zijn website. :=

Voor de bokkers die een eigen bedrijf hebben, wat doen jullie met de boekhouding?
Mijn vriend was voorheen webdesigner maar omdat hij ook erg goed met nummers is en ik daar vreselijk mee ben
doet hij al mijn administratie.

Doen jullie de boekhouding zelf? Zo ja, laten jullie het dan eens in de zoveel tijd dan alsnog door een boekhouder nakijken?
Ben eigenlijk aan het twijfelen of ik het eens of twee keer per jaar door een ander na wil laten kijken om "blind staren" te voorkomen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:29

Ik deed het zelf Appeltaartje, maar heb nu net 2 afspraken gemaakt met boekhouders.
Zit alleen beetje met de kosten. ik zie door de bomen het bos al niet meer! :+

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 01:32

Appeltaartje schreef:
Mocht iemand interesse hebben, mijn vriend heeft 8 jaar ervaring met webdesign en bouwt ook alles vanuit het niets. Dus geen vooraf ontworpen wordpress websites etc.

Omdat hij inmiddels voor ons eigen bedrijf werkt doet hij webdesign er naast vanaf 50 euro per website. :)

27 euro netto? :roll:

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 01:34

Appeltaartje schreef:
Paan schreef:
Zoals joyce al zei, is ook mijn site gebouwd door Michiel. En ik vind het zeer gebruikts vriendelijk. Hij bouwt wat jij wilt. Mocht je iemand zoeken die je kan helpen met een huisstijl e.d dan kun je ook terecht bij http://www.green-eyes.nl. kan er leuk werk leveren bij een beperkt starters budget.

Zoals een menu dat het niet doet in Chrome :D

En: xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"

}:0

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:09

Gelukkig onwijs druk met de zaak, helaas weinig tijd om te posten. Ik ben nog niet heel lang bezig, maar bewust gekozen om de boekhouding uit te besteden. Niet alleen omdat ik dan zeker weet dat ik niet voor verrassingen kom te staan achteraf en dat het vanaf begin juist wordt gedaan. Maar ook omdat ik het prettig vind altijd bij iemand terecht te kunnen met vragen.

Nog een vraagje snel, mss dat iemand raad weet.
Ik heb moeilijkheden met het versturen van nieuwsbrieven. Ik maak een leuke nieuwsbrief in word, met foto's en teksten. Vervolgens wil ik deze natuurlijk per mail verzenden.
Probleem, de bedoeling is dat als de ontvanger de mail opent, deze de nieuwsbrief direct ziet in de geopende mail. Dit lukt niet.
Als ik nml de in word gemaakte brief kopieer en plak in de te verzenden mail, gooit hij de hele brief met fotos en teksten door elkaar.
Uiteraard kan ik de brief als bijlage toevoegen, maar ik wil gewoon dat hij direct te zien is als de mail word geopend.
Laatst heb ik met het knip programma op mijn laptop delen van de nieuwsbrief uitgeknipt en in de mail geplakt (eigenlijk worden dit dan aparte afbeeldingen) wat redelijk gaat.
Toch is dit nog niet naar mijn zin.
Iemand suggesties??

Joyce, wat ga jij goed met je reclames! Hopelijk ga je dit snel in bestelingen terugzien!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:17

LHO schreef:
Appeltaartje schreef:

27 euro netto? :roll:

Mijn vriend werkt fulltime in ons eigen bedrijf.
Hij blijft webdesign leuk vinden en doet dat nu vooral via via.
Het moge duidelijk zijn dat dit niet ons hoofdinkomen is, bij wil gewoon graag bezig blijven met webdesign naast ons bedrijf.

Prijzen zijn vanaf 50e een grote website kost uiteraard meer.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:45

KellyenXena schreef:
Gelukkig onwijs druk met de zaak, helaas weinig tijd om te posten. Ik ben nog niet heel lang bezig, maar bewust gekozen om de boekhouding uit te besteden. Niet alleen omdat ik dan zeker weet dat ik niet voor verrassingen kom te staan achteraf en dat het vanaf begin juist wordt gedaan. Maar ook omdat ik het prettig vind altijd bij iemand terecht te kunnen met vragen.

Nog een vraagje snel, mss dat iemand raad weet.
Ik heb moeilijkheden met het versturen van nieuwsbrieven. Ik maak een leuke nieuwsbrief in word, met foto's en teksten. Vervolgens wil ik deze natuurlijk per mail verzenden.
Probleem, de bedoeling is dat als de ontvanger de mail opent, deze de nieuwsbrief direct ziet in de geopende mail. Dit lukt niet.
Als ik nml de in word gemaakte brief kopieer en plak in de te verzenden mail, gooit hij de hele brief met fotos en teksten door elkaar.
Uiteraard kan ik de brief als bijlage toevoegen, maar ik wil gewoon dat hij direct te zien is als de mail word geopend.
Laatst heb ik met het knip programma op mijn laptop delen van de nieuwsbrief uitgeknipt en in de mail geplakt (eigenlijk worden dit dan aparte afbeeldingen) wat redelijk gaat.
Toch is dit nog niet naar mijn zin.
Iemand suggesties??

Joyce, wat ga jij goed met je reclames! Hopelijk ga je dit snel in bestelingen terugzien!

Een mailtje is opgebouwd uit kale tekst of uit HTML. Een word-bestand is dat standaard niet, en omdat de mail-client je word bouwsel gaat proberen om te zetten naar HTML, gaat daar veel bij verloren. Ik zou zelf Word nooit gebruiken voor iets dat met internet te maken heeft. Als je het op deze manier doet, dan kan je nog het beste een PDF maken van je word-brief, en die als bijlage toevoegen. Of zorg ervoor dat je je nieuwsbrief opmaakt in de client die je gebruikt om de mail te versturen.

Hou er wel rekening mee dat als de ontvanger een text-only client heeft, deze dus niet je hele layout laat zien, maar alleen de tekst en de rest als bijlage.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:08

Appeltaartje schreef:
Paan schreef:

Ik neem aan dat dit over Green-eyes.nl gaat en niet over Michiel Haagen ;)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:14

Ja, over green eyes. :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:16

Green eyes is niet van Michiel maar van een collega van mij. Zij doet bij ons op de zaak Marketing en communicatie en is daar goed in. Websites bouwen is niet haar sterkste kant. Maar ik zal het aan haar door geven. Voor een mooi logo of een goede huisstijl kn je bij haar terecht voor niet te veel geld.