't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lightielight

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:26

Lijkt me super om op gesprek te mogen..
Maar waar gaan we naar toe als je met 22 al "te oud" bent? Vraag me af hoe ik ooit aan de kost moet komen?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:47

Nou klinkt super kimberley ik ben benieuwd, het zal je zeker bevallen :j

Tja te oud ben ik ook zeker voor supermarktes etc maar das eerder te duur :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:56

Super JoT! Is het ook iets wat je graag wilt? Omdat ik me ook zo voor kan stellen in deze tijd dat een baan 'een baan' is, die misschien niet helemaal je ding is?

Vandaag bij het UWV geweest voor de introductie (na 3 mnd). Was op zich wel leuk, misschien dat ik de werkacademie ga doen..

Leuk ook om te horen dat er voor een aantal groepen subsidies (voor werkgevers) aangevraagd kunnen worden. Dan kan ik me zo voorstellen dat die groepen voorrang krijgen bij sollicitaties (want goedkoper). En nee, ik zit niet in zo'n groep :P

Italie, gaaf hoor :j En inderdaad, nu is de tijd om zoiets te proberen!

Nou, maandag ergens een eerste gesprek (maar zal wel niet heel veel betalen) en dinsdag ergens een 2e gesprek :D

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:01

Een baan die me daadwerkelijk leuk lijkt Cer. En die UWV introductie was dus wel de moeite waard? Wat houdt de werkacademie in? En succes met je gesprekken volgende week. Dinsdag, leuke functie?
Laatst bijgewerkt door JoT op 24-11-11 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:21

Oh dat is super JoT!! Ja dinsdag ook een baan die me erg leuk lijkt :j Heel apart bedrijf, en ik zou dan de eerste enige secretaresse zijn, dus wel druk maar heel uitdagend.

Die werk academie is een soort sollicitatie-leer-ding. Je leert dan hoe je moet solliciteren, gesprekken moet doen, brieven moet schrijven, maar ook contact met anderen en overleggen over dingen. Ook van die rollenspellen enzo. Als ik volgend jaar nog geen werk heb, ga ik dat wel doen, al is het alleem maar voor het netwerken en ideeen opdoen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:23

Kan nooit kwaad zo te horen, die academie. Zou ook wel wat voor mij zijn. En klinkt goed die baan van dinsdag. Zou je dus zelf een beetje kunnen inrichten, altijd leuk :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:32

Als je drie maanden werkeloos bent, komt t UWV daar volgens mij vanzelf mee :j

Die baan is in Leiden, als t verkeer meewerkt is de reistijd een half uurtje ofzo, dus prima te doen gelukkig.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:34

ja ik heb vandaag getekend bij mijn nieuwe baan :D.
Ga aankomende donderdag beginnen bij A-ware achter de receptie

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:36

jeuh *\o/*

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:38

Gefeliciteerd! +:)+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:41

Gefeli!!

Ik had gereageerd op een vacature waar 'schoolverlater' boven stond....vond het wel een leuke vacature en ik dacht dat ik wel aan de eisen voldeed. Op gereageerd en kreeg de volgende dag al een mail terug dat ik niet genoeg aan het profiel voldoe. :roll: Ik ben een schoolverlater en ze vroegen naar minimaal 1 jaar je rijbewijs en ik heb het ding al 8 jaar. Maar ik zal wel te oud zijn geweest...denk dat ze met schoolverlater iemand van 19 of 20 bedoelen...

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:34

helaas meld ik me hier ook aan.

ik ben al een half jaar op zoek naar werk (misschien zelfs wel langer). Ik heb echt overal op gesolliciteerd wat je je kan bedenken en wat een beetje overeenkomt met me cv zoals: schoonmaakwerk, werk bij de paarden, in de horeca en in winkels en echt nergens wordt ik aangenomen, zelfs niet eens uitgenodigd voor een gesprek en vaak hoor ik helemaal niks. ik heb ook 1 dag in de productiewerk(stickers plakken) gestaan(heel de dag op een plak) maar omdat mijn rug dat niet aan kan ben ik daar mee gestopt ( ik kon de volgende dag niet eens rechtop in me bed zitten). Zelfs voor werk waar je alleen een VMBO diploma voor nodig had heb ik niks van gehoord. Ik hoop dat ik snel werk heb want ik wordt echt gek van het thuis zitten.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:37

Gefeliciteerd Nadja!

Ja balen he melissa, als ze je nergens willen hebben. Ik word ook echt helemaal moe, gefrustreerd en soms zelfs een beetje depri van het thuis zitten. Vorige maand kon ik nog best wat werken bij PostNl, maar in november alleen nog maar mijn contracturen. Gelukkig kan ik dan wat doen bij mijn werkervaringsplaats, twee ochtenden in de week, maar dan houdt het ook op.
Maar ik heb hoop op mijn gesprek van morgen. Ik ben 1 van de 15, maar er zijn een hoop interne zoals ik het heb begrepen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:39

Aneert, kan me er wat bij voorstellen hoor... ik zit dan (nog) niet thuis en heb een vooruitzicht op een 20 uurs contract maar da's voor mij echt te weinig, zucht.

Weet iemand dit: stel dat je contracturen slechts parttime verlengd worden terwijl je fulltime werkte, kan je dan een aanvulling krijgen van je (fulltime) salaris?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:41

Geen idee, misschien is er een soort van tegenmoetkomingsregeling voor (of hoe noem je zoiets), dat je niet meteen heel veel achteruit gaat in salaris?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:43

Ik heb ook geen idee, hoopte stiekem dat iemand hier het wist :+

Ik kwam gister trouwens een leuke vacature tegen, gelijk opgeslagen omdat ik geen tijd had om direct te reageren. Is de functie vandaag (!) al van het internet afgehaald. Ik heb toch maar gesolliciteerd, je weet maar nooit... al kan het natuurlijk dat de functie voor het ontstaan al wegbezuinigd moest worden :') maar ja, niet geschoten is altijd mis!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:45

Ja, of er waren meteen superveel reacties op gekomen Reageer je anders direct op een vacature? Ik echt een hele lijst staan waar ik nog op wil reageren, maar ik heb meestal geen fut voor meer dan 1 brief per dag sturen..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:46

Ffortuna schreef:
Aneert, kan me er wat bij voorstellen hoor... ik zit dan (nog) niet thuis en heb een vooruitzicht op een 20 uurs contract maar da's voor mij echt te weinig, zucht.

Weet iemand dit: stel dat je contracturen slechts parttime verlengd worden terwijl je fulltime werkte, kan je dan een aanvulling krijgen van je (fulltime) salaris?

Ja aanvullende WW.

Ik had een o-uren contact, maar werkte er ruim 30 uur in de week. Na een half jaar wilde ze mijn 0-uren contract gewoon verlengen. Was het daar niet mee en kreeg uit eindelijk een 15 uren-contract de rest heb ik toen laten aanvullen door WW. In principe had ik ook mijn poot stijf kunnen houden en kunnen eisen dat ik een 30 uren contract wilde hebben. Maar meestal val dat niet in zo'n goede aarde bij de werkgever dus maar niet gedaan toen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:51

Anneert, meestal wel. Ik reageer ook niet dagelijks hoor maar kwam deze toevallig tegen en dacht, even onthouden... had mazzel dat ik nog wist bij welk bedrijf het was want de vacature is gewoon pleite :=

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:55

Anneert schreef:
Gefeliciteerd Nadja!

Ja balen he melissa, als ze je nergens willen hebben. Ik word ook echt helemaal moe, gefrustreerd en soms zelfs een beetje depri van het thuis zitten. Vorige maand kon ik nog best wat werken bij PostNl, maar in november alleen nog maar mijn contracturen. Gelukkig kan ik dan wat doen bij mijn werkervaringsplaats, twee ochtenden in de week, maar dan houdt het ook op.
Maar ik heb hoop op mijn gesprek van morgen. Ik ben 1 van de 15, maar er zijn een hoop interne zoals ik het heb begrepen..

Ja dat is idd heel erg balen vooral dat ik ook echt helemaal geen inkomsten heb maar wel uitgaven. Gelukkig helpen mijn mij ouders daarbij, maar ik ben 20 en wil gewoon zelf mijn boontjes kunnen doppen en uiteindelijk ook samenwonen met me vriend. En dan stoor ik me helemaal aan het feit dat ik overal op solliciteer en niet aangenomen wordt en me vriend een paar maanden niet solliciteert en via een vriend van hem nu een baan heeft, niet dat ik het niet leuk vindt voor me vriend maar ik steek er zoveel energie in en krijg afwijzing na afwijzing en hij heeft meteen bij de 1e sollicitatie een baan dus frustreerde mij heel erg toen ik hoorde dat hij was aangenomen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:18

Ik herken dat helemaal, ik heb zo'n vriendin die meteen raak had bij de eerste paar sollicitaties, zelfde opleiding/ervaring en ze werkt nu zelfs in een andere richting dan haar stage.. Maar.. ik weet dat het waarschijnlijk bij haar viavia is gegaan, zij heeft alles viavia en ook vooral via de kerk.. zo had ze ook haar kamer etc..

Ik woon wel samen en gelukkig heeft vriendje een eigen bedrijfje wat goed loopt, dus qua financieen gaat het nog wel maar ik heb echt behoefte aan vastigheid..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:50

Zo, heb mijn gesprek gehad.

Ging voor mijn gevoel echt goed. Ze vroegen ook per wanneer ik beschikbaar was e.d., dus ik heb goede hoop. Gelukkig zochten ze meerdere mensen, ook voor verschillende groepen, dus ik denk dat ik wel een kans heb.

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:09

Nadja; gefeliciteeerd!
Melissa; wat voor iets zoek je? Heb je een opleiding? Ik begrijp je helemaal, ben nog niet werkloos want heb nog een paar uur per week werk en volgende week dan weer ineens 3 dagen maar nog geen vastigheid en dat is wel zo prettig ook voor je eigen ritme!
Ffortuna; ik heb dat ook gehad hoor, vacature stond er echt net 3 dagen op en ik had alvast gereageerd en de dag erna mocht ik op gesprek komen en was de vacature er al af omdat er gewoon teveel sollicitaties op binnenkwamen. Ik was de laatste die uitgepikt was en heb de baan ook gekregen :)
Anneert; waar had je op gesoliciteerd? Fijn dat er meerdere opties zijn, geeft je in elk geval meer kans!

Ik had vanmorgen tweede gesprek/meekijkochtend. Vanmiddag nog een sollicitatie en dan volgende week woensdag nog een sollicitatie. Die van vanmorgen zoeken ze per direct iemand maar ik wil toch naar de andere twee sollicitaties gaan tot ik zeker weet dat ik de baan wel of niet krijg.
Ik heb gewoon nu al bijna een schuldgevoel dat ik die twee sollicitaties volgende week af zou moeten bellen omdat 'hetmogelijkzoukunnendat' ik die andere baan krijg... Terwijl ik net zo hard keihard afgewezen kan worden en dan weer niks heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:35

Helaas, antwoord gehad over de vacature, die is intern al ingevuld. Helaas!

Ik had van m'n andere sollicitatie nog niks gehoord := zou begin van de week wat horen, is het ongeduldig als ik er achteraan bel? Had al gemaild maar degene van P&O is afwezig, en de secretaresse ook :')

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:36

Ik denk dat het wel vaker voorkomt dat mensen afbellen omdat ze een andere baan aangeboden hebben gekregen.. Maar ik zou me hetzelfde voelen hoor..
Hoe ging het vanmorgen op gesprek?

Ik had gesolliciteerd voor cliëntbegeleider bij gehandicaptenzorg.. en dan voor de cliënten met psychische en gedragsproblemen