Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:19

Lang leve de valeriaan pillen. Ik was er mee gestopt maar heb ze maar weer gekocht :o Gaat gelukkig weer wat beter hier.
HEB SINDS EEN JAAR WEER EEN RITJE TE PAARD GEMAAKT....weekend geslaagd dus. :D

Iemand rond A'dam intresse in een paardgeraleerde baan achter de PC: http://www.cvpresentatie.tv/vacature/27 ... bsite.html

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:25

Cowgirl schreef:
Lang leve de valeriaan pillen. Ik was er mee gestopt maar heb ze maar weer gekocht :o Gaat gelukkig weer wat beter hier.

+:)+ ;)

annastasia

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:07

Ik heb nu 3 leuke vacature's liggen.
Waarvan 1tje een interne vacature is bij het bedrijf waar m'n moeder werkt.
Ik doe gewoon net of ik gek ben en solliciteer erop.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:23

Ik meld me weer, ben terug van vakantie en morgen begint het zoeken weer

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:38

Cowgirl schreef:

Iemand rond A'dam intresse in een paardgeraleerde baan achter de PC: http://www.cvpresentatie.tv/vacature/27 ... bsite.html

Das een stage plaats...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:47

Ben op dit moment een redelijk brutale sollicitatiebrief aan het schrijven.
Denk doe het eens anders als alle andere brieven, en wil 'm dan ook afsluiten moet jouw zin ;-)
Dit omdat ik eigenlijk niet de juiste papieren heb voor de job, maar het wereldje me niet onbekend is, en ik denk daardoor juist de perfecte kandidaat ben.
En natuurlijk dat ik als externe vacant op een interne vacature ga solliciteren. :o

x_Quinta_x schreef:
Op de dag dat ik me kandidaat wou stellen, was de vacature ineens WEG!!! Nooooo dacht ik. Dus had ik mijn stoute schoenen maar eens aangetrokken en gemaild naar de instantie en alles uitgelegd: dat de baan me echt interesseerde en dat ik dacht dat ik met mijn diploma's een goede kandidaat zou kunnen zijn. Mijn mail afgesloten met de wereld is aan de durvers (omdat ik te laat was) en vriendelijke groeten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:52

Die zin ga ik ook gebruiken (mag dat??? :o ) voor mijn open soll. naar de functie waar ik nu zit.
Ik heb mijn brief al grotendeels klaar en ga morgen met een collega nog even de puntjes op de i zetten.

Ook nog een soll. gedaan naar de functie als cargo office medewerker. Deze word nog even gecontroleerd door mijn reintegratie pief.

Verder heb ik nog een leuke functie gevonden echter vragen ze min 4 jaar ervaring...iets wat ik absoluut niet heb. Twijfel of ik er energie in moet stoppen of dat ik wederom solliciteer naar een afwijzing.
Ik heb al 2x eerder gesoll. bij dit bedrijf zonder succes of ook maar een antwoord terug.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:05

Toch maar weer solliciteren en er dan ook nog maar eens achteraan bellen?

De sollicitatie voor het proefdiercentrum is verstuurd.
Daarnaast nog een sollicitatie voor administratief medewerker backoffice bij KPN verstuurd en nu bezig met een sollicitatie voor het UWV.

Alleen sh*t dat ik met 1,5 week op vakantie ga.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:58

Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken, daarom had ik het ook niet niet gepost.
Eind juni ben ik afgwezen voor een functie en nu werd ik donderdag gebeld of ik morgen of dinsdag om 10.00 toch op gesprek wilde komen.. Heb dus morgen om 10.00 een gesprek maar wel met gemengde gevoelens. Normaal zou ik dit niet eens doen, eenmaal afgewezen pech, zeker omdat ik iets anders heb, maar dit is echt een enorme kans, enorm leuke baan... Lastig..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:38

Ik zou gewoon gaan en kijken wat ze je te bieden hebben! Als het niets is, of je twijfels worden bevestigd, dan kun je altijd nog nee zeggen!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:20

Voor de mensen met afwijzingen :(:)

Voor de mensen die op solli mogen +:)+

Een collega van mij heeft vorig jaar dr contract ook niet verlengd gekregen omdat ze zwanger was, zij vind het toen geen nut hebben om te solliciteren zo vlak voor de bevalling dus is dat weer gaan doen na de bevalling. Zag op linkedin dat ze een nu een super leuke baan heeft.

Zelf ook nog zoekende (ondanks mn vaste contract) maar ik ben eigenlijk ook best wel kieskeurig plus dat ik al vrij snel denk dat ik niet de juiste vaardigheden heb voor vacature. Deze lijkt mij echt superleuk > http://www.papendal.nl/party-manager

Ik heb als bijbaan altijd in de horeca gewerkt en feesten/partijen/bijeenkomsten gedraaid maar heb ggen horeaca opleiding, maar in de vacaturen staat dat er niet als vereiste bij dus ja... schrijven of niet schrijven... :?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:27

Schrijven!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:04

Miseria schreef:
Schrijven!

Das helder :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:07

Precies, gewoon schrijven!! Ik heb al vaak hier in het topic voorbij zien komen dat mensen met exact de juiste papieren en ervaring afwijzingen krijgen en mensen die gokje wagen vaak toch op gesprek mogen komen en zelfs aan worden genomen!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:09

Precies, en juist de horeca is een vakgebied waar ervaring en een goed verhaal meer zegt dan je schoolpapieren!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:56

joyce2 schreef:
Precies, gewoon schrijven!! Ik heb al vaak hier in het topic voorbij zien komen dat mensen met exact de juiste papieren en ervaring afwijzingen krijgen en mensen die gokje wagen vaak toch op gesprek mogen komen en zelfs aan worden genomen!

Dat is ook wel weer waar, bleek bij de laatste vacature waar ik op heb geschreven, paste perfect bij mn huidige werkervaring maar mocht niet op gesprek :\

Denk dat ik toch dan maar een gokje ga wagen :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:31

Ik ben vandaag dus geweest.
Jeetje ik ben helemaal om, als k mag kiezen wordt het heel lastig, dit is ook Echt een heel leuke baan!
Had ook echt een klik, leuk positief gesprek gehad dus.

Had eerst met de manager een gesprek, dat zou ook Het gesprek zijn, alleen hij vond het zodanig positief dat hij vroeg of ik ook gelijk het gesprek aan wilde gaan met afdelingshoofd.. Ja tuurlijk!
Dus ook nog lang positief gesprek mee gehad, al bij al 2 uur gezeten :D Ook het afdelingshoofd zei dat ze nog niks kon beloven maar dat ze wel een enorm goede indruk van me had gekregen.

Nu krijgen ze morgen en woensdag ook nog 2 kandidaten, dus hoor woensdag eind van de ochtend of middag hoe en of wat.

Ben benieuwd *\o/*

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:34

Spannend Babsiej!

Ik heb vanmorgen weer een brief gestuurd. In totaal heb ik er nu dus weer 3 de deur uit!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:37

Ik duim voor jullie :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:30

Ik heb net weer sinds 2 weken een rondje langs alle vacaturesites gedaan, maar echt, er staat niets bij wat me aanspreekt en alles wat me aanspreekt is of teveel uren, of te ver weg, of betaald veeel te weinig (voornamelijk dat laatste).

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:42

Zijn die lonen zo laag of verdien je nu zo goed? ;)
Wat voor baan zoek jij ook alweer?

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:14

Ook duimen omhoog Babsiej!!
Ja 'de wereld is aan de durvers.' Ik vond dat wel een goede afsluiter. Ze mochten gerust van mij de indruk hebben dat er wat pit in zit :)
Dus een tipje dat ik kan meegeven: niet te braaf, niet te timide; maar gewoon rechtuit en eerlijk zijn!
Succes aan iedereen die druk aan het solliciteren is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:18

Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ik vind heel veel dingen leuk, maar ik kijk nu voornamelijk naar vacatures zoals receptioniste/telefoniste, gastvrouw, secretaresse, office manager, etc.

Ik werk nu 36 uur per week in een lingeriezaak, als leidinggevende (lekker makkelijk, nu ik alleen nog maar 1 zaterdag medewerker onder me heb staan) en ik heb toen ik van verkoopster naar leidinggevende ging, een kleine loonsverhoging gekregen van 3% ofzo. Voor de detailhandel verdien ik goed, maar iedereen weet dat detailhandel niet het beste betaald. Ik verbaas me er dus over dat ik vacatures tegenkom waar een fulltime secretaresse wordt gevraagd, met minimaal havo of mbo4 niveau (het liefst een secretariële opleiding), liefst ook meerdere jaren werkervaring in soortgelijke functie en wat krijg je dan voor loon? Maximaal € 1900,- op basis van 40 uur.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:21

oef nee voor 1900 op basis van 40 uur zou ik het ook niet doen nee....
Maar wellicht valt er meer uit te halen als je op gesprek gaat ?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:26

Misschien wel, maar als er al zo duidelijk in de tekst staat, dat alleen bij de juiste werkervaring, diploma's etc. je maximaal 1900,- kan krijgen op basis van 40 uur, hoef ik al niet te reageren... Mijn loon moet toch wel ietsje hoger liggen op basis van 40 uur en dan heb ik niet eens de juiste diploma's en al die jaren werkervaring die ze zoeken (heb van alles wat gedaan, wat diverse functies gehad, dus vaak maar 1,5 jaar werkervaring per functie).