Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:13

Ja, ik denk ook dat het ten goede komt. Het oogt rustiger en overzichtelijker natuurlijk. Daarom wilde ik er ook niet mee wachten, dan maar aanklooien.

Ik heb de SR Canon 1000D. Ik heb de kitlens gebruikt en op de automatische stand de foto's gemaakt. Ik weet dat mede daarom de foto niet scherp is, dat je de stand op AV of TV moet zetten en daarbij het diafragma en de ISO waarde aan moet passen. Hoé ik dat moet aanpassen, daar ben ik inmiddels ook achter, alleen als ik dan de foto wil maken, doet ie niks. Ik hoor dan wel een klik, vervolgens wordt het display zwart en zie ik geen foto terug, ook niet op het geheugenkaartje. Ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen, maar daarom schiet ik alleen in automatische stand en heb ik héél veel behoefte aan een cursus.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:48

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet eens heel erg aan stoor, dat onscherpe, maar ik kan me voorstellen dat je het wel helemaal scherp wilt hebben! Ik vind een witte achtergrond ook veel mooier, dan oogt alles veel strakker. Met al die gekleurde achtergronden lijkt het zo snel een grote rommel.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:05

Ik vind de tweede foto ook veel aansprekender. Het onscherpe was mij niet echt opgevallen. Het spreekt in een oogopslag veel meer aan en dat is het belangrijkste, dat je geinteresseerd raakt binnen een sec.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:19

Ik vind het zelf ook wel meevallen. Ik ga nu gewoon voor de time being dit doorzetten, zodat ik in ieder geval witte achtergronden heb. Als ik daarna m'n camera beter kan gebruiken, kan ik het altijd opnieuw doen denk ik maar.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:27

Georgette schreef:
Foto is zoals jullie zien dus niet volledig scherp. Iemand tips? Ook is de foto erg krap, maar dat zie je dus niet op de website, omdat de achtergrond van de website ook wit is.

Ik zou een volgende keer proberen om de camera op diafragma voorkeuze te zetten (A of AV) en je diafragma op een groter getal in te stellen. Dan krijg je meer scherptediepte. Bij een lager getal van je diafragma heb je meestal veel minder scherptediepte.

Edit: ik lees net van je 'zwarte scherm'; daar heb ik zo 123 ook geen uitleg of oorzaak bij.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:38

Het is helaas niet alleen een zwart scherm, het lukt in z'n geheel niet om de foto te schieten.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:53

Heel vreemd; hij zou het op Av toch ook gewoon moeten doen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:59

Ik heb geen verstand van fotograferen. Maar ik snap je probleem hoor, Georgette. Ik heb dat zelfde. Een collega van mij gaat mij e.e.a. uitleggen over het fotograferen. Maar hij is erg druk, dus wanneer??

Wij hebben vandaag de eerste opzet voor onze nieuwe site gekregen. Ik vind het zelf mooi en word er ook echt blij van. Ook omdat er nu echt schot in zit. Heerlijk gevoel geeft dat. Verder heeft m'n man vandaag nieuwe horloges gehaald omdat we zaterdag weer een braderie hebben. Verder hebben we contact met een duitse firma waar we hopelijk goedkeuring van krijgen om bij hun te mogen inkopen. Lekker bezig dus.

Joyce, heb je nu ook gevonden op twitter.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:10

Ja, ik zag dat je me had toegevoegd! Ik dacht eerlijk gezegd dat we elkaar al volgden :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:17

wordt hier weer druk gekwebbeld, veulentje geboren, nieuwe namen bedacht en fototips gegeven, Leuk!

Nog 2 weken en dan begint mn opleiding, spannend! Heb naar aanleiding van een leuk topic over een trailertraining van mij (kreeg een dikke pluim en dat is ook wel eens leuk!) ook weer wat aanvragen gehad en mijn site is vaker bezocht, erg grappig! Zo langzamerhand gaan mensen me vinden en wie weet wat de toekomst brengt. :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:17

Dat dacht ik ook, dus ik was erg verbaasd dat het nog niet zo was. Nu dus wel.

Ik zal kijken of ik de eerste opzet van de site hier kan plaatsen.
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:19

Ziet er mooi uit Paan! Heel professioneel!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:25

Dat ziet er stukken beter uit dan het was Paan!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:26

Ik wil jullie ook best een keer helpen hoor! Als jullie het niet teveel moeite vinden om naar mij te komen (vlak bij Tiel in Gelderland) dan wil ik wel het 1 en ander uitleggen. Zelf heb ik ook Canon, maar ik denk dat ik me met een Nikon ook wel aardig kan redden (als je de gebruiksaanwijzing erbij hebt) :Y)

Ziet er profi uit Paan!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:31

Paan, zo te zien ziet het er goed uit inderdaad, heb mn bril niet op en kan slecht kleine lettertjes lezen :o maar het oogt wel fris.

Als jij iets met simpele foto uitleg gaat doen dan wil ik ook graag meedoen Yvonne, ik snap nog niet veel van alle mogelijkheden die mijn camera heeft en zou graag meer leren. Ik heb een Fuji S9600 geen DSRL maar een hybride, maar dat maakt voor de basis toch niet uit? en je woont redelijk dichtbij ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:32

AARGH, frustratie steekt de kop weer op! Ik dacht even, na lang knutselen in Publisher, mijn visitekaartjes te kunnen printen, pakt mijn printer het speciale Avery-papier niet goed! Beetje jammer weer, ik heb nu 10 mislukte visitekaartjes. Iemand interesse? :D ;) Van het weekend maar even de printer van mn ouders proberen, wellicht dat het op dat ding beter gaat....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:36

intresse in wat? mislukte visitekaartjes of een vervelende printer? :+

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:38

Ik in ieder geval in geen van beide :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:42

Yvonne, Tiel is voor mij ook wel te doen. Ik heb een sony Alfa 300. Boekjes enz. kan ik wel mee nemen.

Bedankt voor de complimenten. Ben er zelf in ieder geval erg blij mee. Maar het is nog maar de eerste opzet.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:47

Dat is prima Cissy, maar dan moet je wel heel duidelijk aangeven wat je er nog meer mee zou willen doen. Ik ken die camera niet, maar ik denk wel dat ik voldoende van fotografie af weet om je met bepaalde problemen te helpen. Zo maar uitleggen 'wat de camera nog meer kan' lijkt me niet echt nuttig, maar specifieke vragen kan ik je vast mee helpen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:49

Kunnen jullie ook doordeweeks?
Komende week heb ik namelijk nog vrij, maar daarna begin ik aan een baan en dan zou ik alleen maar in t weekend kunnen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:04

Mooi Paan!
Oogt aantrekkelijker Sjors
Haha Joyce, volgende keer 1 voor 1.

En het is niet de sluiterstijd geweest die megatraag stond?

Ik denk dat je met uitleg over dingen als diafragma en sluierstijd al een heel eind komt. De vraag is veelal toch, hoe krijg ik de foto mooi scherp of half wazig, of lichter, of waar moet ik gaan staan.

Joh moet je hier kijken.
Voor EA is geen tijd, maar voor spelfoutjes wel?
[PP] aparte, bijzondere laarzen, wie?
Hoe apart.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:46

Georgette schreef:
Ja, ik denk ook dat het ten goede komt. Het oogt rustiger en overzichtelijker natuurlijk. Daarom wilde ik er ook niet mee wachten, dan maar aanklooien.

Ik heb de SR Canon 1000D. Ik heb de kitlens gebruikt en op de automatische stand de foto's gemaakt. Ik weet dat mede daarom de foto niet scherp is, dat je de stand op AV of TV moet zetten en daarbij het diafragma en de ISO waarde aan moet passen. Hoé ik dat moet aanpassen, daar ben ik inmiddels ook achter, alleen als ik dan de foto wil maken, doet ie niks. Ik hoor dan wel een klik, vervolgens wordt het display zwart en zie ik geen foto terug, ook niet op het geheugenkaartje. Ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen, maar daarom schiet ik alleen in automatische stand en heb ik héél veel behoefte aan een cursus.

Dat is wel een heel raar verhaal! Ik ken Canon daarvoor niet goed genoeg, maar ik heb nog nooit gehoord dat zoiets gebeurt! Ik denk dat een fotograaf je dat met de camera in de hand wel kan uitleggen, maar zo snap ik het niet.
En wat betreft de onscherpte in je foto kun je nog dit proberen:
- Het punt waar je op scherp stelt, zou je ook in het midden of naar achteren kunnen leggen, aangezien de voorgrond meestal scherper is. Helaas weet ik niet hoe je dat in kan stellen op jouw camera.

@Paan: De opzet van je website ziet er heel goed uit!! Mooie kleuren ook!!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:57

holly schreef:
Joh moet je hier kijken.
Voor EA is geen tijd, maar voor spelfoutjes wel?
[PP] aparte, bijzondere laarzen, wie?
Hoe apart.

Wat bedoel je holly? Ik zie een topic van 46 pagina's, maar zie niet zo waar je op doelt?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:45

Er is een letter p uit de openingspost gehaald Ka.

Heb je de batterij er al eens uit gehaald gehad sjors?
En het is niet dat je klik hoort en dan na enkele weer secondes weer klik. Dus dat je lens dichtknijpt en pas na een paar tellen pas weer open?