Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:22

realmagic schreef:
ik heb vanmorgen een informatie ronde gehad en een positief eerste gesprek achter de rug.
Nu zit ik met het volgende. Als ik wordt uitgenodigd voor een 2e gesprek moet ik zelf gaan vertellen,
maar nu komt het ,wie weet er een beetje of goed wat ze dan van je verwachten, of te wel.
Welke vragen kan ik verwachten,en wat is handig om zelf op te gooien? Het gaat om een baan waar je met geld werkt.

Mag via pb alle hulp is welkom. Thanx :D

:o niemand? ;(

ter aanvulling het gesprek is met 2 hoge managers en het gaat om een zeer groot geld bedrijf (transport, magazijn ed )

blacknorton

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:35

sorry zit met het zelfde probleem van de week. heb ook 2de gesprek bij de manager. geen idee wat ik er van kan verwachten.

ik zag dat er veel administratieve functie staan op http://www.aboost.nl/

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:38

Waarschijnlijk gaan ze vragen wat je van de baan verwacht, wat je positieve en nagatieve eigenschappen zijn. Maar kijk is op monsterboard, dacht dat ze daar een lijst hebben met veel gestelde vragen bij sollicitaties. En bedenk zelf een paar sterke vragen voor aan het einde van het gesprek. Ze vragen altijd "Wil je zelf nog wat vragen?" Dan is het goed om een paar of 1 vraag te hebben, waarin blijkt dat jij je hebt verdiept in het bedrijf.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 14:06

Wie wil mijn open sollicitatiebrief doorlezen? Ik wil ook eventueel wel ruilen, dan kan ik er gelijk wat
voor terug doen. Voor wat, hoort wat. :D Graag ontvang ik een PB. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:05

Gisteravond weer een afwijzing binnen gekregen, dus nu nog 2 openstaande sollicitaties. Een daarvan had afgelopen vrijdag de sluitingsdatum en bij de ander stond geen sluitingsdatum, het is nu zo'n 3 weken geleden dat ik daarop heb gereageerd. Is het stom om dr achteraan te bellen?!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:48

Ik zie helaas weer een aantal afwijzingen...

Heeft er iemand al iets gehoord van de Epplejeck? Ik in ieder geval nog niet.
Heb morgen om 09.45 sollicitatiegesprek, heb nog maar weer een nieuwe outfit gescoord :+. Dan voel ik me iig een stukje zekerder als ik het gesprek heb. Ben benieuwd wat er na het gesprek besloten gaat worden. Ga vandaag zowiezo weer verder solliciteren, als het dan niks word, heb ik iig nog andere dingen lopen :)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:50

Joyce gewoon bellen hoor, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Amanda toen EJ in Groningen kwam heb ik ook gesolliciteerd en het duurde toen ook echt lang voor ik wat hoorde.

Zaterdag kreeg ik gewoon 3!!! afwijzingen binnen, heerlijk begin van je weekend. De beurs was niet heel erg boeiend, erg weinig vacatures.
Maar gelukkig nog wel een tip gekregen voor een flexbureau.

Het zonnetje schijnt lekker buiten en ik ga maar weer eens een paar brieven maken *\o/* We blijven positief nu tenminste even :+

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:03

realmagic schreef:
realmagic schreef:
ik heb vanmorgen een informatie ronde gehad en een positief eerste gesprek achter de rug.
Nu zit ik met het volgende. Als ik wordt uitgenodigd voor een 2e gesprek moet ik zelf gaan vertellen,
maar nu komt het ,wie weet er een beetje of goed wat ze dan van je verwachten, of te wel.
Welke vragen kan ik verwachten,en wat is handig om zelf op te gooien? Het gaat om een baan waar je met geld werkt.

Mag via pb alle hulp is welkom. Thanx :D

:o niemand? ;(

ter aanvulling het gesprek is met 2 hoge managers en het gaat om een zeer groot geld bedrijf (transport, magazijn ed )

Wat moet je zelf gaan vertellen.
Iets over het bedrijf nav de rondleiding?

Wat je kan verwachten voor vragen.
- Waarom heb je op deze functie en bij ons bedrijf gesolliciteerd.
- Wat kan jij toevoegen aan ons team.
- wat zijn je negatieve/postieve punten ( iets wat negatief is,kan je ook omzetten naar iets postiefs, bijvoorbeeld dat je iets ongeduldig bent,dat heeft invloed op het graag willen leren bijvoorbeeld, maar dat je daar meer de tijd voor jezelf voor zou mogen nemen).

Vragen die jij kan stellen zijn:
- Wat kunnen jullie mij bieden en dan op functiegebied.
- Werkgerelateerde vragen stellen, hoe bepaalde processen verlopen in de organisatie.
- Hoe is de sfeer binnen het team.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:09

Ik heb het bedrijf waar ik echt een goed gevoel bij had even gebeld, maar helaas niet veel wijzer geworden. Ik vertelde dat ik een tijdje geleden een brief had gestuurd, dat ik nog geen bevestiging had ontvangen en dat ik graag wou weten of mijn brief wel goed aan was gekomen. Krijg ik als antwoord: "ja hoor, alle brieven zijn goed aangekomen". Ik dacht echt bij mezelf, hoe kun je dat nou weten? Je hebt niet eens gekeken of die van mij er tussen zit?! Maar daarna zei hij dat ze ontzettend veel reacties hadden gekregen en dat ze vandaag gaan uitzoeken wie er geschikt is en dat ze proberen om morgen iedereen te mailen over of ze door zijn of niet. Waarschijnlijk zitten ze dus over hun oren in de brieven en hadden ze geen tijd en zin om te kijken of mn brief ertussen zit, want anders zijn er toch nog zat anderen over. Ik heb hem veel succes gewenst met het uitzoeken van geschikte kandidaten en ik wacht verder rustig af.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:33

Attitude schreef:
Wat moet je zelf gaan vertellen.
Iets over het bedrijf nav de rondleiding?

Wat je kan verwachten voor vragen.
- Waarom heb je op deze functie en bij ons bedrijf gesolliciteerd.
- Wat kan jij toevoegen aan ons team.
- wat zijn je negatieve/postieve punten ( iets wat negatief is,kan je ook omzetten naar iets postiefs, bijvoorbeeld dat je iets ongeduldig bent,dat heeft invloed op het graag willen leren bijvoorbeeld, maar dat je daar meer de tijd voor jezelf voor zou mogen nemen).

Vragen die jij kan stellen zijn:
- Wat kunnen jullie mij bieden en dan op functiegebied.
- Werkgerelateerde vragen stellen, hoe bepaalde processen verlopen in de organisatie.
- Hoe is de sfeer binnen het team.

Thanx :D hier kan ik wel wat mee.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:39

En zowaar, ik heb net een mail binnen van het bedrijf dat ik vanochtend gebeld heb, dat ik met 5 anderen door de eerste selectieprocedure ben gekomen en dat ik donderdag op gesprek mag komen. Jeeeej! Zou het telefoontje misschien toch hebben geholpen?!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:44

wie weet succes....

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:26

Ik mag morgen ook op gesprek komen, bij een crematorium.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:30

Joyce wat goed, ik ga echt heel hard voor je duimen.

Owens-mama voor welke functie?

Ik wil ook!!!!! :(

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:25

algemeen assistent crematorium. Deel administratief en een deel in het crematorium zelf

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:35

Succes owens-mama! Lijkt me best pittig, werken in een crematorium, ik zou het niet kunnen denk ik!

@Cynthia: Heb je nog sollicitaties lopen?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:40

Ik had er nog 1 lopen en heb er net weer 1 de deur uit gedaan, ik ben er echt helemaal klaar mee met dat thuis zitten.
Alles is geverfd en de tuin ziet er weer prachtig uit en ik verveel me te pletter :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:14

CynthiaV schreef:
Ik had er nog 1 lopen en heb er net weer 1 de deur uit gedaan, ik ben er echt helemaal klaar mee met dat thuis zitten.
Alles is geverfd en de tuin ziet er weer prachtig uit en ik verveel me te pletter :+

Ik heb nog klusjes genoeg voor je ;-)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:53

Op dit moment lijkt het me heerlijk om een paar weken thuis te zitten, ben er op mn huidige werk zo klaar mee! Maar kan me voorstellen dat je, als je alles in en om huis al gedaan hebt, het op een gegeven moment ook niet zo leuk meer is.... Hopelijk mag je snel ergens op gesprek komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:18

Heb vanmiddag gesprek!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:18

Alvast heel veel succes!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:23

Ik meng me er even tussen, ik ben niet werkloos maar wel op zoek naar een andere baan. Werk nu namelijk bij de viswinkel voor 27 uur maar daar bouw je niks mee op dus keek ik naar iets van receptioniste oid. Echter zie ik bijna alleen vacatures waarin ervaring of toch een diploma in die richting word geeist. Ik heb op het vmbo richting adm. gedaan daarna mbo 3 dierenverzorging en in april heb ik ook ik m'n diploma hondentrimmen.
Ik heb al m'n eigen trimsalon alleen nog niet voor fulltime dus een baan voor 3 dagen zou ideaal zijn, maar ja hoe en waar...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:16

Op dit moment moet je echt van goede huize komen wil je ergens aangenomen worden.
Dat betekent, of papieren of de werkervaring, en vaak ook nog eens beide.

Succes haike!

@ cynthiav,jou regio is helemaal drama qua werk. Ik ken het probleem.
Er komen daar zoveel reacties dat je echt gewoon mazzel moet hebben.
Heb je je al eens georienteerd op Groningen? En wat zoek je precies?

Ik heb overigens ook een nieuwe baan *\o/* ( vanwege verhuizing).

@ owens-mama, heavy hoor op een crematorium. Mag ik vragen wat je werkzaamheden dan zijn. En heb je hier al ervaring mee? Pure nieuwsgierigheid hoor.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:00

Joyce dat snap ik wel hoor, hoe erg ik het thuis ook vind ik ben zo blij dat ik niet meer naar mijn oude baas hoef

Attituide ik zoek werk in de begeleiding en dan het liefst in het begeleiden van jongeren met gedragsproblemen/verstandelijke beperking. Helaas is het in Groningen al net zo'n drama als hier, ik kijk ook al in Overijssel en Gelderland.
Het liefst blijf ik hier wonen, maar als ik ergens anders aan het werk kan dan ga ik verhuizen.

Moonsparkle ik weet niet in welke regio je zoekt maar er zijn hier heel veel mensen zonder ervaring die als receptioniste aan de slag willen.

Helemaal vergeten gefeliciteerd Attitude *\o/*

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:10

Ik ben opzoek naar iemand die ervaring heeft met leiding geven, die het leuk vind om trainingen te geven
aan het personeel wat wij hier hebben. Parttime, 7/10 uur per week, kan uitgebreid worden.
Werktijden tussen 11 uur en 1 uur. Ongeveer 3x per week.
Het gaat vooral om energie producten en de sales hiervan. ( deur aan deur ) Omgeving 's-Hertogenbosch.
Interesse? PB.