NHB Deurne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:21

millennium schreef:
Chaos schreef:
Nou zeg, doe gewoon is normaal.

Dus ik mag al niet eens meer zeggen dat ik mijn eigen paarden een beter tehuis gun dan op school.

Ik wordt moe van jou. Jij kraamt onzin uit. Ik zit toch al op Deurne muts, dus ik weet hoe het eraan toe gaat, en voor mijn paarden heb ík liever wat anders.

Andere prioriteiten noem je dat. Mijn paard krijgt het hele jaar door dagelijks weidegang. Op school bestaat dat niet. Ik moet hun Hoefsmid, hun DA, als ík denk dat mijn paard ergens last van heeft moet ik eerst toestemming vragen aan de stalmeester. En dat geldt voor nog 101 dingen. Dus NEE, het gaat niet op mijn EIGEN manier.

Volgens mij bulk jij meer onzin, maar hé, jouw paarden jouw pakkie an. Zo is het voor mij ook. Jij bent gewoon typische leerling uit de sportklas. Allemaal weten ze het beter. Nou helaas! Haha.

Ik wil voor mijn paarden het beste! En rust. Dat krijgen ze op school weinig! Contstant leerlingen door de stallen.

Wat jij voor jou paarden wil moet jij weten, en andersom ook. Dus ga nu aljeblieft niet zo raar praten en laat in een ander in zijn waarde!

Iedereen gunt zijn paard een beter thuis dan op school, maar als jij het topic goed had doorgelezen, had je kunnen weten dat je gerust ergens een weitje mag huren, je gewoon je eigen hoefdmid en dierenarts mag gebruiken etc.
Dat je op het NHB zat had ik ook wel door, maar mijn vraag was dan ook: heb jij weleens fulltime een week meegedraaid met de voltijd leerlingen? Zo niet dan kan je naar mijn mening ook niet goed oordelen hoe het er aan toe gaat. Daarnaast vind ik het een nare opmerking om te zeggen dat ik, omdat ik een sportklas leerling ben, het beter weet. Dat slaat nergens op.

Uit deze post vond ik persoonlijk dat je aangeeft dat de dieren het er slecht hebben:
Chaos schreef:
Haha. No way dat ik mijn paard op school wil zetten. Arm dier! Dat doe ik mijn paarden inet aan, die staan thuis 10x beter hoor! Dus daarom doe ik Horse& Health. Ik hoef dus ook niet in de flat!

Waarom arm dier? Enkel omdat die geen weidegang krijgt? Nogmaals; daar heb je je eigen verantwoording over, dus weidegang kunnen ze krijgen, mits je zelf wat regelt. Nou, prima toch?

Ik vind je vooral enorm grappig. En het is mijn mening dat ik je idd een typische sportklas leerling vindt haha. En die zin waar jij op doelt, tja. Ik vindt het sneu als mijn paarden niet dagelijks op het land kunnen, terwijl dat thuis wel zou kunnen. Ik zie niet in waarom ik ze dan zou verplaatsen.

Verder dram je gigantisch door. Het is leuk voor je dat jij zo enthousiast bent, maar zo heel veel stelt die sportopleiding niet meer voor hoor. Kijk maar naar het niveau van je medeleerlingen. En dan kun je heel raar reageren, maar het is nu eenmaal mijn mening. :)

Anderzijds een vraag voor jou: Waarom Deurne zo ophemelen terwijl het al JAREN niet meer is wat het ooit was. :) En dan met name de sportopleiding! En ik ga echt geen lening af sluiten voor mijn school, maar dat is persoonlijk. Dat vind ik de opleiding echt niet waard.

Om nog maar te zwijgen over de administratie en receptie van school, die zijn ook waardeloos.
Maar dessalniettemin ben IK heel tevreden en zit ik er goed. Vindt het een fijne opleiding, maar het laat ook op punten een hoop te wensen over.

Chaos

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:22

En ik snap hoe mijn bericht misschien overkwam, het is wat raar geschreven, maar dan nog zou het mijn mening zijn! En ik blijf er ook bij. Want ik heb op school genoeg dingen gezien om mijn paarden thuis te houden!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:47

Citaat:
Ik vind je vooral enorm grappig. En het is mijn mening dat ik je idd een typische sportklas leerling vindt haha. En die zin waar jij op doelt, tja. Ik vindt het sneu als mijn paarden niet dagelijks op het land kunnen, terwijl dat thuis wel zou kunnen. Ik zie niet in waarom ik ze dan zou verplaatsen.

Verder dram je gigantisch door. Het is leuk voor je dat jij zo enthousiast bent, maar zo heel veel stelt die sportopleiding niet meer voor hoor. Kijk maar naar het niveau van je medeleerlingen. En dan kun je heel raar reageren, maar het is nu eenmaal mijn mening. :)

Anderzijds een vraag voor jou: Waarom Deurne zo ophemelen terwijl het al JAREN niet meer is wat het ooit was. :) En dan met name de sportopleiding! En ik ga echt geen lening af sluiten voor mijn school, maar dat is persoonlijk. Dat vind ik de opleiding echt niet waard.

Om nog maar te zwijgen over de administratie en receptie van school, die zijn ook waardeloos.
Maar dessalniettemin ben IK heel tevreden en zit ik er goed. Vindt het een fijne opleiding, maar het laat ook op punten een hoop te wensen over.

Fijn dat ik grappig over kom :Y)
Ik ben niet enthousiast over de sportopleiding, ophemelen ... denk er niet over, heb het er zelf moeilijk zat gehad, mijn rijniveau was (is) onder de maat, dus heb er hard voor moeten bikkelen.
Heb er wat betreft theorie wel veel geleerd, en dat is natuurlijk altijd fijn.

Snap wel goed wat je met een sportklas-leerling bedoeld, 'zo denken' ik en veel van mijn klasgenoten weer over de masterclass ;) . Toch vind ik mijzelf nog steeds geen typische sportklas-leerling; ben niet bijzonder actief in de wedstrijdsport en vind het lesgeven op een manege toch wel 1 van de leukere dingen om te doen. Dat terwijl 90% van mijn klasgenoten wel actief zijn in de wedstrijdsport, zich daarnaast richten op het opleiden van paarden en hun kant bij het lesgeven meer ligt op de sport, dus op een hoger niveau lesgeven. Is hun goed recht, daar ligt ook het doel van de opleiding. Ben ik misschien een beetje een uitzondering op.
Heb zelf wel bewust voor deze opleiding gekozen omdat ik van een manege afkwam en er geen drol van af wist. Een KNHS-cursus volgen zat er voor mij dus niet in.

Zelf zou ik ook het liefst mijn paard thuis op het land hebben staan, maargoed; groningen-deurne ligt een beetje ver weg om elke dag heen en weer te gaan :Y) . Je wordt dus eigenlijk gedwongen je paard op school te hebben staan. Wat natuurlijk niet wegneemt dat je zelf, mocht je dat willen, best een stukje land op zou kunnen zoeken. :)

Weet je wat het een beetje is; ik vind het gewoon jammer dat de stalling en de algemene verzorging voor de paarden daar zo vaak worden afgekraakt. Miengot, wat mij betreft is dit een 5 sterren accomodatie en stalling. Enkel het weiland ontbreekt. Er zijn genoeg stalletjes waar de stalling en algemene verzorging dermate slecht zijn, dat je niet eens meer kan spreken van een 'paardwaardig' bestaan. Dus waarom de stalling van het NHB Deurne afkraken. Daarover kan ik mij teleurstellen en ook een beetje boos worden. :) (ook al voel ik mij dus geen typische sportklasleerling ;) )

Begrijp je dat?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 21:59

Wat een drama! Ik ben het echt met milenium eens! Ik neem mijn knol gewoon mee naar Deurne, het is en blijft een paard hoor.. Die denken niet na bij een dag geen weiland. Tenzij je je paard natuurlijk op en top verwennen wil, ja dan moet ie er maar aan wennen dat hij elke dag de wei in moet..

Kom op mensen, je wil toch een sportpaard, ga dan eens op een sportstal kijken.. Buitenlucht, wat is dat?!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 02:21

millennium schreef:
Citaat:

Fijn dat ik grappig over kom :Y)
Ik ben niet enthousiast over de sportopleiding, ophemelen ... denk er niet over, heb het er zelf moeilijk zat gehad, mijn rijniveau was (is) onder de maat, dus heb er hard voor moeten bikkelen.
Heb er wat betreft theorie wel veel geleerd, en dat is natuurlijk altijd fijn.

Snap wel goed wat je met een sportklas-leerling bedoeld, 'zo denken' ik en veel van mijn klasgenoten weer over de masterclass ;) . Toch vind ik mijzelf nog steeds geen typische sportklas-leerling; ben niet bijzonder actief in de wedstrijdsport en vind het lesgeven op een manege toch wel 1 van de leukere dingen om te doen. Dat terwijl 90% van mijn klasgenoten wel actief zijn in de wedstrijdsport, zich daarnaast richten op het opleiden van paarden en hun kant bij het lesgeven meer ligt op de sport, dus op een hoger niveau lesgeven. Is hun goed recht, daar ligt ook het doel van de opleiding. Ben ik misschien een beetje een uitzondering op.
Heb zelf wel bewust voor deze opleiding gekozen omdat ik van een manege afkwam en er geen drol van af wist. Een KNHS-cursus volgen zat er voor mij dus niet in.

Zelf zou ik ook het liefst mijn paard thuis op het land hebben staan, maargoed; groningen-deurne ligt een beetje ver weg om elke dag heen en weer te gaan :Y) . Je wordt dus eigenlijk gedwongen je paard op school te hebben staan. Wat natuurlijk niet wegneemt dat je zelf, mocht je dat willen, best een stukje land op zou kunnen zoeken. :)

Weet je wat het een beetje is; ik vind het gewoon jammer dat de stalling en de algemene verzorging voor de paarden daar zo vaak worden afgekraakt. Miengot, wat mij betreft is dit een 5 sterren accomodatie en stalling. Enkel het weiland ontbreekt. Er zijn genoeg stalletjes waar de stalling en algemene verzorging dermate slecht zijn, dat je niet eens meer kan spreken van een 'paardwaardig' bestaan. Dus waarom de stalling van het NHB Deurne afkraken. Daarover kan ik mij teleurstellen en ook een beetje boos worden. :) (ook al voel ik mij dus geen typische sportklasleerling ;) )

Begrijp je dat?

Ik begrijp je helemaal hoor. Maar ik hoop dat je mijn kant ook een beetje begrijpt! En ondanks dat je dan misschien niet hetzelfde doet als je klasgenoten vind ik het heel knap dat je toch goed doorzet!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 02:23

annelinnie schreef:
Wat een drama! Ik ben het echt met milenium eens! Ik neem mijn knol gewoon mee naar Deurne, het is en blijft een paard hoor.. Die denken niet na bij een dag geen weiland. Tenzij je je paard natuurlijk op en top verwennen wil, ja dan moet ie er maar aan wennen dat hij elke dag de wei in moet..

Kom op mensen, je wil toch een sportpaard, ga dan eens op een sportstal kijken.. Buitenlucht, wat is dat?!

Dit is echt de meest stompzinnige opmerking in het topic mijn insziens.
Jemig. Wat is het paard voor jou, een gebruiksvoorwerp??? Voor mij is het nog altijd een dier, en die heeft ook rechten, zeker omdát ze zo hard voor je werken.

Ïeder zn ding natuurlijk, maar ik gun mijn paarden het beste. Ook al zijn het sportpaarden.
Echt serieus, wat een onzin. Dus omdat jij sport wil rijden mag jouw paard geen buitenlucht meer!

Ik neem trouwens mijn paarden altijd mee op stages, naar sportstallen, en ze hebben altijd gewoon buiten mogen lopen..

Verschillende prioriteiten noemen ze dat.
En daarbij, wat oordelen mensen snel. Ik heb thuis gem. zo'n 12 paarden en pony's staan. Enige idee hoe het kostenplaatje dan wordt? :')

lovesemmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:51

hoihoi zitten er ook mensen uit de buurt van vlaardingen rotterdam schiedam enzo op deurne haha? of jullie zelf? is wel gezellig om mee te reizen !:D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:26

Chaos; Maar gaat het jou dan echt om de weidegang?
Of het idee van naar buiten gaan?

Op mijn stage komen ze wel buiten, maar niet in een wei.
Ze gaan in de stapmolen of in de paddock. En daarnaast natuurlijk nog een training.
Ze komen echt niks te kort.

En ik moet zeggen dat op de stal waar ik mijn paarden heb, ongeveer 20 paarden staan. Dan heb je ook best wat kosten aan weideonderhoud, en daarnaast natuurlijk nog de kosten voor het vlas/stro en alles omdat ze ook nog eens op stal staan 's nachts.
Zal uiteindelijk niet heel veel schelen lijkt mij, tenzij je ze dag en nacht buiten houdt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:29

Ja, ik vindt weidegang écht heel belangrijk.
Ik heb thuis op stal nu 25 paarden staan, en die gaan allemaal het hele jaar door iedere dag de wei in, en 's nachts altijd op stal. :)

En een stapmolen vind ik geen vervanging, mijn paarden staan immers niet op de wei om kilometers te maken, dat doen ze tijdens de trainingen wel. Mijn paarden staan op de wei om gewoon iedere dag even lekker paard te kunnen zijn!! :D Een paddock zou evt. nog kunnen, maar zou nooit mijn voorkeur dragen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:30

Met het kostenplaatje voor Deurne bedoelde ik ook. Niet zozeer voor eigen stalling of weidegang, weet niet hoe dat begrepen werd. :)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 15:25

Ho eens even!

Spot is absoluut geen gebruiksvoorwerp voor mij! Maar het is wel mijn lesmateriaal voor Deurne! Er wordt nu eenmaal veel van hem verwacht, en hier heeft hij gewoon weidegang maar niet meer zo veel in de winter als in de zomer (rond deze tijd van het jaar).. Mede omdat het een luchtzuiger is trouwens.

Maar even over de sport/opfokstallen: stapmolens en grote paddocks/buitenbakken daar mogen ze meestal een uurtje ravotten, de weilanden zijn meestal voor de jonge, nog niet zadelmakke paarden, zo zijn mijn ervaringen iig..

En ik wil ook het beste voor mijn paard hoor! maar wie heeft ooit gezegd dat weidegang daar een onderdeel van is of moet zijn?

Eerder in het topic is hier ook al eens discussie over gevoerd, met daarin dat paarden paarden zijn, en niet de hersenactieviteit en het IQ van een mens hebben.. Ze kennen gewoontes, dus als jij ze elke dag op stal zet kennen en wennen ze daaraan.. zet jij ze elke dag in de wei kennen en wennen ze daaraan..

Het zijn kudde- en gewoontedieren, daar hebben wij mensen ons aan aan te passen..

En hou er alsjeblieft mee op om mensen in een hoekje te zetten, ik wil ook het beste voor mijn paard, heb daar een beetje respect voor!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:34

En toch krijg ik de indruk dat je iets niet helemaal begrijpt.

maar wie heeft ooit gezegd dat weidegang daar een onderdeel van is of moet zijn?
Dat is gewoon een stomme opmerking, als je de kans of keus hebt is dit zeker heel belangrijk voor je paard, ga zelf eens 22 uur p/d op het toilet zitten?! Maar ook dit wordt op Deurne ook onderwezen hoor, dus er valt nog wat leren! ;)

Ze kennen gewoontes, dus als jij ze elke dag op stal zet kennen en wennen ze daaraan.. zet jij ze elke dag in de wei kennen en wennen ze daaraan..

Juistem. Dus omdat het maar gewoontedieren en dus wat simpel denken is het gerechtvaardigt je paarden niet buiten te zetten? Kromme beredenering IMO.

Het zijn kudde- en gewoontedieren, daar hebben wij mensen ons aan aan te passen..

Ehm. Juist ja! Dus waarom doe je dat dan niet? Nu moet je paard zich aanpassen aan jou. En zo slecht doe je het helemaal niet hoor, maar deze opmerkingen zijn gewoon raar.

En paarden zijn zo veel meer als alleen maar kudde- en gewoontedieren. Aan ons de taak onszelf daarin/mee wegwijs te maken..

En is het dan zo gek, dat juist omdát ik mijn paarden zo hard voor mij laat werken ze juist dat beetje extra gun?? Dan hebben we echt hele andere principes.

En volgens mij speelt er niks tussen mij & Millenium, dus dat is ook niet geheel aan de orde. Millenium heeft haarzelf verduidelijkt, evenals jij. En in jouw geval heb ik daar een aantal vraagtekens bij, gezien deze post. ;)

En wat heeft de weidegang van doen met het luchtzuigen, als ik vragen mag.

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:36

iedereen wilt het beste voor zijn of haar paard en waarom moet er nou een hele discussie over ontstaan!!!
iedereen doet het op zijn of haar manier en wat diegene denk dat het beste voor zijn of haar paard is!!
al wil je hem 24/7 buiten hebbe prima. of binne.
en tja op deurne heb je je paard nodig je moet met hem je school doen als je geen paard heb kan je ook niet veder.
en als je hem nodig heb voor school kan je bijna geen blessure's hebben kijk dat die nou een x koliek heb kan je niks aan doen maar in de wei kunne ze genoeg oplopen!
maar iedereen heeft zijn eigen keuze en denk dat goed voor zijn/haar paard is moet die lekker doen. ;)

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:46

weten jullie hoe je in bezit komt van de gevraagde onderwijskaart?

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:50

ik ben dat je daarvoor deurne moet bellen ze zijn weer open

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:50

Aanvragen bij de IB groep.

Hoelaat begint het 2e uur?
En eindigt het 8e uur?
Rooster staat erop, dus zou fijn zijn als ik alvast kon kijken welke trein ik moet hebben. :')

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:26

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:23

lessen beginnen om half 9 en dan 50 min en dan begint de volgende les om half 10 en zo door

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:24

Dan klopt er toch iets niet?
Want onze lessen zouden de eerste dag om half 11 pas beginnen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:30

daNiielle_ schreef:
Aanvragen bij de IB groep.

Hoelaat begint het 2e uur?
En eindigt het 8e uur?
Rooster staat erop, dus zou fijn zijn als ik alvast kon kijken welke trein ik moet hebben. :')

Het tweede uur begint om half 10 en het achtste uur eindigt om half 5. :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:30

Hm wat vreemd dat in de brief staat dat onze lessen half 11 pas beginnen.
Heb een mail gestuurd.. :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:35

annelinnie schreef:

Hmm... hier ben ik het niet helemaal mee eens ;) . Op al mijn stages (handelstallen en sportstallen, met manege's erbij) kon mijn paard een paddock/weiland op. Vind het zelf ook erg belangrijk dat mijn paard buitenlucht ziet en krijgt. Hebben thuis hier geen weiland (paarden staan achter huis), maar wel een paddock waar beide paarden rondom nabij de 5 tot 7 uur per dag hun ei in kwijt kunnen. Zou denken dat ze zich daarin staan te vervelen, maar knabbelen heerlijk aan de bast van de appelboom, staan een keer een paar uur te soezen of te knabbelen aan het hooi wat we door de paddock verspreiden.

Buitenlucht is voor mij ook een grote prioriteit, de opmerking dat sportpaarden geen buitenlucht hoeven te krijgen (althans, zo vat ik hem op ;) ), begrijp ik ook niet helemaal. :) .

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:36

daNiielle_ schreef:
Hm wat vreemd dat in de brief staat dat onze lessen half 11 pas beginnen.
Heb een mail gestuurd.. :)

Op maandag beginnen de lessen normaliter inderdaad om half 11.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:47

Paarde_bloem schreef:
@ Chaos

Dat jullie een eigen stal hebben wil echt niet zeggen dat je alles beter weet hoor. Iedereen wil het beste voor z'n paard en daarnaast is het maar voor 5 maanden. De andere 5 maanden staan ze daar niet op school en in de vakantie kan je ze 24/7 buiten zetten. Ik vind jouw aanvallende opmerkingen erg irritant. Veel meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Als je er geen woorden meer aan vuil wil maken waarom reageer je dan uberhaupt?
Om je post gelijk even te ontkrachtten. Dat ik een eigen stal heb wil idd niet zeggen dat ik alles beter weet. Dat zeg ik ook niet. Daarbij vind ik 4jaar × 5maanden toch echt wel heel veel.

En ik wil mijn paarden helemaal niet 24/7 buiten hebben, heb ik ook niet gezegd. ;) Om nog maar even duidelijk te maken dat het MIJN mening is, MIJN beredenering, MIJN ervaring, en MIJN keuze om daarom de opleiding dus niet te gaan doen en ergens anders mee verder te gaan.

Dus, wat is nou het probleem? :P

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:46

:(:)
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt