Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:42

Ik ga waarschijnlijk weer terug naar TNT.
Ben er in Juli weggegaan omdat ik een betere baan had, daar hebben ze nu dus geen werk meer.
Vanmiddag gesprek bij mijn oude baas dus zit wel goed :P

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:44

En nou nooit meer weggaan he :P

Zijn er hier nog hardlopende TNT'ers die samen met de TNT de dam tot damloop gaan doen? :)

Lieszje

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:47

Haha is waarschijnlijk maar voor tijdelijk^^
Ga waarschijnlijk weer terug naar school, misschien dat ik ga kijken of ik dan ook nog bij tnt kan blijven maar ga dan wel verhuizen :P

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:45

Bij ons is het de laatste tijd wel heel erg druk. Niet doordat er zoveel post is, maar doordat er zo weinig mensen zijn. Een paar weken terug was het dieptepunt. We waren zwaar onderbezet en er hebben mensen gewoon tot 2 uur wijken zitten voorbereiden. Ik moest iemand opleiding geven dus moest wel naar buiten toe. Bij ons zijn iig al wel een paar mensen weg doordat de contracten gewoon niet worden verlengd.

@Lieszje: Leuk dat je weer bij de TNT gaat werken. Wat ga je doen, lopen of ook voorbereiden? Ik vind het zelf nog steeds prima werk om te doen.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:05

Ik werk ook bij TNT, net overgeplaatst van Katwijk naar Doetinchem. Ik ben chauffeur collectie. Bevalt me prima hoor :) Paar kleine ergernisjes maar ach :+

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:48

Bij ons is er geen zak te doen :n
Ben op zoek naar ander werk, want zo kom ik niet rond :n

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:18

Yeah ben aangenomen :P
Heb niet eens een gesprek gehad^^
Ik ga weer met een karretje lopen, ik doe 1 wijk die ik eerder heb gedaan en op donderdag en vrijdag een grote wijk een dorp verderop.
Ben wel blij dat ik weer werk heb, verveelde me dood :P

De eerste week ga ik van dinsdag t/m vrijdag mijn twee oude wijken lopen, beide zijn dan op vakantie.
Daarna begin ik ook met de andere wijk :P

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:25

Leuk :D
Bij ons is ook druk,idd te weinig personeel. Post valt prima mee.

Voor mij maaktweinig uit ik bereid standaar vier wijken voor,ga dan opruimen bakken wegruimen enzo en dan de post sorteren nog op groot en klein en binnen en buiten en dan goede stickers erop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:37

Hier ook zat werk. Heb een contract als zaterdagmedewerker voor 3 uur per week maar ben momenteel 4 dagen in de week aan de slag! Ben er erg blij mee en vind het werk nog steeds erg leuk om te doen!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:44

jeetje, wat is er bij jullie aan de hand? Ik krijg van vaste medewerkers dat zelfs zij niet altijd wat te doen hebben :oo

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:59

Hier zoeken ze nog aardig wat mensen voor wijken.
Maar post schijnt er ook minder te zijn dan eerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:15

Post is zeker minder.
Wel steeds meer hah.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:16

Vandaag had ik ook bijna niks bij de post :n was al om half twaalf klaar in plaats van de gebruikelijke 1 uur!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:20

Lekker toch? :P
Ik vond het altijd verschrikkelijk als ik bijna geen post had maar wel van die rot folders erbij..

Op zaterdag heb ik ook een tijdje 2 wijken gelopen toen liep ik van 11 tot half 4 (zonder folders).
Aan het begin kregen we nooit folders een enkele keer van de overheid.
In het nieuwe jaar kregen we toen de c1000 op zaterdag heb toen 1 wijk maar afgezegd :P

Mijn eerste week dat ik weer ga werken is van dinsdag t/m vrijdag.
Loop dan ook 2 wijken inplaats van 1, hoop dat ik niet alle dagen folders heb :P

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:32

Ik had ook geen folders

Ik vind het eerder niet zo 'lekker.' Aangezien dat dus betekend dat het niet zo goed gaat. En als het niet zo goed gaat, gaan er banen sneuvelen. En je kan er donder op zeggen dat als het zo slecht blijft gaan ik zometeen geen 'lekker' meer kan zeggen :')

En ik heb toevallig lol in m'n werk dus een beetje meer post vind ik niet erg :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:33

Hier hebben ze juist mensen te kort :x

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:34

Wij hebben geen mensen te kort maar te weinig werk waardoor mensen te duur worden :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:45

Bij ons is het nog wel ongeveer hetzelfde gebleven. Nu zijn er wel collega's overal aan het solliciteren en stage aan het lopen, maar nu is er nog weinig te merken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:19

Mijn contract loopt eind deze maand af en ik ben benieuwd of hij verlengd wordt...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:26

Ze moeten een maand van te voren laten weten dat je contract niet wordt verlengd. Dus ik zou het wel heel erg onbeschoft vinden als dat niet gebeurd.

Ik heb op zaterdag altijd folders. Ik weet dus niet beter.
Bij ons zijn er wel een aantal weg (contract niet verlengd, ontslagen of zelf weggegaan) en er is wel een tekort. Volgende week moet ik iemand opleiding geven en als het goed is komen er meer postbezorgers bij. Ik ga zelf meer binnenwerk doen. Het schijnt dat ik vergeleken met andere zaterdagmedewerkers zo snel wijken voorbereid _O- Ik heb altijd het idee dat ik zo langzaam werk. Vandaag mij wijken gelopen (inclusief fietstijd naar wijken toe en weer terug) in nog geen 2,5 uur, terwijl er 3 uur en 20 minuten voor staat, vond ik toch erg netjes van mezelf

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:31

Hoe zit het eigenlijk met jaarcontracten, mogen ze die ook maar 3x verlengen zoals bij veel supermarkten het geval is?

Ik had vandaag echt irritante folders. De c1000 zo'n a4 formaat en een kleine van de jumbo. Die waaide steeds weg :\ Kon ik er weer achteraan rennen.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:38

vandaag heerlijk weer gehad om te bezorgen :+:

ik kreeg laatst de vraag van de invaller van mijn baas waarom ik op de zaterdag niet ingezet werd met zetten, want sommigen leken wel in hun achteruit te staan _O-
heb de opmerking maar ingeslikt: "moet je vooral mij daar neer zetten" :+

vind mezelf ook bijzonder langzaam :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:53

Flosje446 schreef:
Ze moeten een maand van te voren laten weten dat je contract niet wordt verlengd. Dus ik zou het wel heel erg onbeschoft vinden als dat niet gebeurd.

Ik heb op zaterdag altijd folders. Ik weet dus niet beter.
Bij ons zijn er wel een aantal weg (contract niet verlengd, ontslagen of zelf weggegaan) en er is wel een tekort. Volgende week moet ik iemand opleiding geven en als het goed is komen er meer postbezorgers bij. Ik ga zelf meer binnenwerk doen. Het schijnt dat ik vergeleken met andere zaterdagmedewerkers zo snel wijken voorbereid _O- Ik heb altijd het idee dat ik zo langzaam werk. Vandaag mij wijken gelopen (inclusief fietstijd naar wijken toe en weer terug) in nog geen 2,5 uur, terwijl er 3 uur en 20 minuten voor staat, vond ik toch erg netjes van mezelf

Ik heb nu een tijdelijk contract die tot eind april loopt. Een twee maanden contract zeg maar. Maar aangezien ik alles goed loop en zelfs sneller ben dan er voor de wijk staat zeg maar, zou ik het wel een grote verbazing vinden als ik geen nieuw contract krijg.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:58

capopjekop schreef:
Hoe zit het eigenlijk met jaarcontracten, mogen ze die ook maar 3x verlengen zoals bij veel supermarkten het geval is?
Ik had vandaag echt irritante folders. De c1000 zo'n a4 formaat en een kleine van de jumbo. Die waaide steeds weg :\ Kon ik er weer achteraan rennen.

Volgens mij wel. Mijne is 3x verlengt en toen GELUKKIG een onbepaalde tijd contract gekregen. Hier gaat vrijwel iedereen eruit met een jaar contract... We hebben teveel mensen op zaterdag, of te weinig werk net hoe je het wilt zien. Ik was vandaag voorlopig voor het laatst, 14 augustus is mijn volgende werkdag pas weer vanwege stage, en ik kon zonder problemen die tijd verlof opnemen (ook omdat ik meeeeer dan genoeg verlof uren heb gespaard inmiddels, ik maak de helft maar op :oo)

vandaag was het drama... De vrachtwagen met ALLE post, blauwe bakken en machine post, postbussen en de hele reutemeut wilde niet open...... Normaal begint de machine om 5 te draaien, maar de vrachtwagen ging pas om 7.45 open :P Beeeeeetje vertraging! Echt een heel tijd uit onze neus lopen vreten, want er was gewoon niets te doen. GELUKKIG was er erg weinig post vandaag en hadden we het er nog redelijk snel doorheen. Ik had maar 1,5 uur uitloop op mijn normale diensttijd, dus dat was achteraf erg netjes! Maar als je dat om 6 uur te horen krijgt en steeds maar aan het wacchten bent wordt je wel super shaggo.... iig ikke :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:03

Tja dat wachten ken ik wel. Ik moest vorige week een uur wachten op mijn karretje omdat veel mensen ze gewoon meenemen terwijl ze dat niet mogen. Gelukkig zijn er wel bazen bij mij die het begrijpen.
Vandaag was ik gelukkig vrij, volgende week mag ik weer aan de bak.

Ik ben ook bang dat er geen werk meer is voor mij. Maar ik zie iedere week weer nieuwe mensen dus ik heb een groot raadsel...