Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:10

Ik wil me graag melden.
Ik werk momenteel wel maar druk opzoek naar ander werk. Ik werk in een fabriek en das echt niks vokr mij. Op zich de tijden vind ik wel fijn, iig fijn dat ik gewoon mijn paard kan doen. Maar het werk zelf is saai, enigste meisje op de afdeling vind ik ook niet erg zijn aardige collega's maar hou gewoon van afwisseling!

Solliciteer gewoon verder heb nu alle supermarkten een brief gehaald en vandaag weee terug brengen, hoop stiekem bij me oude werk terug te mogen komen :)

Verder heb ik de opleiding paardenhouderij gedaan niveau 3. Op zich wil ik er wel iets in gaan doen maar wat, en weinig verdienen. Ik wou opleiding fotograaf gaan doen, maar dat hebben ze afgeraden, extra communicatie trainingen na school en weinig stages, wil in de toekomst een thuisstudie (cursus) gaam volgen fotografie. Maar denk dat hier ook weinig werk is.

Wat ik me leven lang wil doen ik weet het niet. Ben 21.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:20

Ben al 2 jaar afgestudeerd en poets nog :+
(Tussendoor wel wat ervaring opgedaan natuurlijk, maar t is allemaal zo kort en tijdelijk...)

Werk nu dus wel onvrijwillig minder, maar ik heb ondertussen al wel in 1 week meer kunnen doen qua sollicitaties dan in 1 maand als ik wel volledig moet werken. Dus dat is wel positief!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:50

Ik ben aangenomen *\o/* *\o/* Helemaal onverwacht, ik moet nog even bekomen :D
Had vanochtend een eerste gesprek voor een tijdelijke functie (3 maanden) bij het management van de grootste bioscoopfirma van België. De manager was ontzettend vriendelijk en het klikte goed, de functie past perfect bij mijn opleiding en ervaring. Ze zei al een paar keer tijdens het gesprek dat ik een goede kandidaat zou zijn, maar na een uur zei ze "ik maak nooit zo'n snelle beslissingen, maar jij bent echt perfect voor deze functie dus als jij het ziet zitten, dan ik ook!". Meteen een rondleiding gekregen en aan iedereen voorgesteld. Woensdag begin ik. :D :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:51

Van harte!
Jammer dan dat het 'maar' 3 maanden is. Enige kans dat er over 3 maanden een gaatje is ergens? ;)

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:55

Yasmine: Super zeg! Gefeliciteerd :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:58

NoeskaMoos schreef:
Van harte!
Jammer dan dat het 'maar' 3 maanden is. Enige kans dat er over 3 maanden een gaatje is ergens? ;)

Oh ja, was ik nog vergeten erbij te zetten. :D Ze zei dat de 3 maanden behoorlijk flexibel zijn, en dat als ik me voldoende bewijs ze zeker een gaatje voor me zou vinden ergens. Ze had het meteen al over introduceren aan HR managers nationaal en internationaal, dus komt zeker goed :)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:33

Gefeliciteerd!!
Ik heb vanavond mijn tweede training bij het callcenter als ik deze haal heb ik ook werk

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:02

Proficiat! Dat is snel gegaan :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:03

Yasmine, goed bezig! :D gefeliciteerd!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:22

Wow Yasmine, dat ging snel! Gefeliciteerd en ik hoop voor je dat er na die drie maanden inderdaad een plekje voor je gevonden wordt. ;)

Vandaag hebben mijn tijdelijke collega's me wederom duidelijk gemaakt dat ze het belachelijk vinden dat ik geen cent overhoud aan het werk dat ik bij hen doe, omdat het toch weer van mijn bijstandsuitkering wordt afgetrokken. Ze vinden dat mijn inzet best beloond mag worden, maar ik snap het ergens ook wel weer. Ik ben intussen allang blij dat - al is dit niet het meest ingewikkelde werk - ik tenminste aan de slag kan. En dat ik zo gewaardeerd word. :D
Bij thuiskomst ook een leuke brief op de mat gevonden. De sollicitatiebrief die ik deze week verstuurd heb is bij de desbetreffende instantie zeer positief ontvangen. MAAR - en hieruit concludeer ik dan maar dat ze me voor deze specifieke plek niet willen hebben - ze hebben mijn brief doorgestuurd naar een hoogleraar in Amsterdam bij wie binnenkort een vacature vrijkomt. Ik ben benieuwd of het nog veel voordelen oplevert dat ik door iemand anders word voorgedragen.

En ik krijg as we speak een telefoontje over een bijbaantje als studiebegeleider. Of ik maandag op gesprek wil komen. Aangezien mijn huidige bijbaantje waarschijnlijk na deze maand afloopt, zou het leuk zijn als dit iets oplevert. Ervaring in het onderwijs is ook nooit weg als ik inderdaad als PhD aan de bak wil.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:39

Gister bij het UWV geweest voor de evaluatie. Ik moet dus gaan zoeken op vacatures met een afstand van maximaal 50 km en na een half jaar 75 tot 90 km... en ik moet gaan zoeken op een reistijd van een uur in het begin tot anderhalf uur na een half jaar. Na een jaar moet ik alle werk aanpakken ook onder mijn niveau.
Nou vind ik alles best hoor maar 50 km?? Dat betekend dus als je geen reiskosten krijgt je veel geld kwijt bent aan bus en trein... en dat je in een strenge winter niet eens op je werk kan komen omdat er geen ov rijd... Ik wil absoluut niet muggenziften erover maar dat vind ik wel een beetje mindere kant aan het verhaal... Maar mijn brieven en CV zag er goed uit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:00

Tja, echt hele strenge winters vallen wel mee in Nederland natuurlijk en die enkele keer per jaar dat je niet van A naar B kan komen, zal een werkgever ook wel begrip voor hebben als je verder er gewoon altijd bent en je best doet.
50 km vind ik persoonlijk reeële reisafstand als je graag weer aan de bak wilt :) ik zou het zo doen iig als ik 50 km verderop werk kan vinden! Moet zeggen dat ik nu ook al solliciteer onder mijn niveau, ik zoek rustig ook de mbo functies. Niet dat die mij willen uiteraard :+ maar daar kan ik weinig aan veranderen. Zelfs naar bbl plekken, maar goed... Elektrotechnicus is dan wel weer te hoog gegrepen voor mij, ook al is het ruim onder mijn niveau :')
Maar toch fijn om te horen dat het UWV tevreden is verder purny! :)

Pfoe, vandaag bij een vrouw op haar sterfbed gezeten omdat de familie even wat ging drinken en ze werd wakker, keek mij aan, lachte en pakte opeens mijn handen stevig vast en liet niet los. Op zulke momenten denk ik; ik wil de zorg in. Als mij nu een omscholing werd aangeboden deed ik het direct. Maar t is niet te betalen nu en de zorg is bagger. Verstand zegt; hard wegrennen bij de zorg, maar mijn hart...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-09-14 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:10

Ik zat ook al bij de verkeerde afdeling. Ik moet waarschijnlijk binnenkort over naar de Wajong afdeling. Ik solliciteer ook overal. Zelfs regio Amsterdam wil ik werken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:18

Gefeliciteerd voor de gene die een baan hebben gevonden !! :)

Ladyflame. Heb je wat meer info voor me over t callcenter werk ? Qua loon en werktijden ed Mag ook via pb hoor

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:18

Pff ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet...
Over 2 maanden loopt mijn contract af, ik ben echt alle bedrijven al bij langs geweest, maar er is gewoon niks. Ik denk er over om ook te gaan solliciteren bij winkels, schoonmaak, postnl ed.
Ik wil echt niet thuis komen te zitten....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:18

WinSel schreef:
Pff ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet...
Over 2 maanden loopt mijn contract af, ik ben echt alle bedrijven al bij langs geweest, maar er is gewoon niks. Ik denk er over om ook te gaan solliciteren bij winkels, schoonmaak, postnl ed.
Ik wil echt niet thuis komen te zitten....

Niet denken, gewoon doen :) zolang ik niets anders heb poets ik ook 'vrolijk' door.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:20

Ik word volgende maand 23, zullen ze me in een winkel nog aannemen ? Ik hoop natuurlijk wel fulltime te kunnen werken, of in combinatie met poetswerk ?

Hoe ben jij aan je poets adresjes gekomen en hoeveel uur doe je dit ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:24

Winkel twijfel ik aan, maar al mijn poetscollega's zijn ouder dan ik ben of iig minimaal 20+ als ze alleen voor de vakantie komen.

Ik ben blijven hangen in mijn vakantiebaantje toen ik nog puber was. Heb nu 1,5 jaar 30 uur per week gewerkt en val nu weer terug naar oproep. Dus wisselt, al heb ik op papier wel een klein contract. Als ik werk, heb ik wel gelijk een mooie dag dus niet een ochtend.
Ziekenhuizen kun je ook proberen voor poetswerk :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:33

Bedankt voor de tip ! :) Ik ga er zeker achteraan.

Mijn vader zei net dat ze bij de Gamma hier vlakbij ook nog mensen zochten, het is het proberen waard :)

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:48

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:54

Van de week te horen gekregen dat ik misschien tot het einde van het jaar mag blijven. Hartstikke mooi natuurlijk. Beetje jammer dat hij het pas over een week of 2 weet en mijn contract op 1 oktober afloopt :P.

Dus denk dat ik maar gewoon verder solliciteer, als het niet doorgaat hoop ik dat ik gewoon snel daarna iets anders heb :).

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:27

Ben net gebeld voor een sollicitatiegesprek, als veeverzorger (varkensbedrijf). Niet dé biologendroomjob, maar denk dat ik het op zoiets wel naar mijn zin zou hebben. Volgende week dinsdag het gesprek, we zullen zien! Voorwaarde was wel dat biggetjescastratie me niet afschrikt :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:00

Blijk toch dat UWV dwarsligger is en nu dus proberen om het UWV aan de tafel te krijgen.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:41

Waarschijnlijk niet helemaal op zijn plaats aangezien het geen real job is maar een bijbaantje, maar ik heb een baantje! Waar ik nu studeer gelukkig had anders echt niet geweten hoe ik rond zou moeten komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:34

En we hebben weer een afwijzing binnen. Met de mededeling dat zij wegens het hoge aantal sollicitanten geen feedback kunnen geven op de reden. Wat heb ik daar nou aan. Ben Ze in staat om een mail terug te sturen met daarin: bedankt maar ik zag toch af van de vacature maar kan door mijn vele sollicitaties geen persoonlijke feedback geven.
Hhhhhhmmmmmzzzz.... Vermoeiend