Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:42

@Yasmine: Ik vind het gewoon prettiger om te combineren met mijn hobbies. Ik werk 4 dagen in de week, meer hoeft van mij niet. :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:47

Wie weet het antwoord op mijn vraag :D
Hoe werkt dat met een uitzendbureau? Kun je gewoon een keer langs gaan, of moet je daarvoor een afspraak maken?

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:55

Mjetterd: Bij de uitzendbureau's in mijn woonplaats (of in de buurt) loop ik gewoon zonder afspraak naar binnen. Nooit problemen mee gehad en werd (bij de meesten) vriendelijk geholpen :). Moet ik zelf wel een eind reizen ofzo dan bel ik liever even van te voren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:13

Sommige uzb werken met afspraak en sommige kan je gewoon zo binnen lopen. Bij twijfel gewoon even bellen of als je er toch in de buurt ben gewoon even binnen lopen en dan afspraak maken.

Schijnbaar is het om formulier voor goedkeuring UWV proefplaatsing invullen erg moeilijk. -O- Heb nu een vrijdag gesprek met werkgever over hoe we het nu gaan doen, maar zie dat niet echt positief in ben namelijk bang dat het mij geld ga kosten en ook mogelijk gevaar uitkering. -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:31

ik zou even de websites van de verschillende uitzendbureaus checken, er zijn best wat uzb's die niet echt meer aan inschrijven op locatie doen, maar waar je het gewoon via de website moet regelen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:45

Ik heb nog nooit via uitzendkantoor iets gedaan maar moet morgen wel bij zo'n kantoor op gesprek voor een functie waarvoor ik gesolliciteerd had. Ben benieuwd :)

Ik werd vanochtend opgebeld en mag nog ergens anders op gesprek! Gaat lekker vooruit :) Het is voor eventplanning bij Kinepolis, grootste filmdistributeur in België. En morgen heb ik mijn ander gesprek, ben erg benieuwd. Alleen is de functie wel in het Frans, wat op zich wel moet lukken omdat ik Frans heb gestudeerd en de vrouw aan de telefoon zei ook dat mijn taalbeheersing prima is om in Brussel te werken, maar ben toch wel zenuwachtig voor dat gesprek. Het is al jaren geleden dat ik langer dan 5 minuten Frans heb gesproken :+

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:37

Jemig Yasmine! Je begint net met solliciteren en je hebt de eerste gesprekken al gepland staan. Ging het bij mij maar zo vlot. Succes met je gesprek morgen. ;)

Voor het uitzendbureau waar ik nu ingeschreven sta had ik een afspraak om me in te schrijven, maar ook alleen omdat ik nog niet ingeschreven stond en wel een baantje had via hun bureau. Een aantal jaren geleden ben ik op de bonnefooi bij een aantal uitzendbureaus langs geweest, daar kon ik zo aanschuiven. Ik denk dus dat dat gewoon moet kunnen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:55

Ja, ik schrik er zelf ook van want vorige keer duurde het weken en maanden voordat ik überhaupt reactie kreeg van bedrijven. Maar dit zijn toevallig twee functies die tijdelijk zijn (3 maanden ter vervanging van een bevallingsverlof) en waarvoor ze iemand zoeken die volgende week al kan beginnen, dus ik geloof dat ik net naar de juiste persoon op het juiste moment had gemaild :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:22

Vandaag gesprek gehad. Uiterlijk volgende week heb ik de uitslag.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:07

Ik mag mij weer melden hier. -O-
Sinds 5 mei had ik een baan gevonden voor 40 uur per week en vrijdag te horen gekregen dat ze mijn contract niet gaan verlengen.
Het bedrijf is sinds korte tijd heel erg veranderd en hij is aan het reorganiseren. Ik ben niet ervaren genoeg voor wat hij wil.
Nu loopt mijn contract tot 5 november. Ik mag in de tussentijd wel thuis zitten om wat anders te zoeken en doorbetaald krijgen. Dat is wel prettig.

Ik ben dus weer op zoek naar iets als secretaresse o.i.d. omgeving Leiden.

Pff het is ook nog niet echt tot me door gedrongen. Werd die nacht wakker en moest toch even goed nadenken of ik het nou gedroomd had of dat het echt was. Helaas is het echt. -O-

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:51

Jammer dat het slechts om een tijdelijke functie gaat, maar het zou een fijn begin zijn.

Spannend purny. Vreselijk hè, dat wachten?

Je zit dus per direct thuis, Meliaforever? Wel prettig dat je in elk geval nog een paar maanden wordt doorbetaald, maar balen dat je nu op zoek moet naar een nieuwe baan.

Ondertussen ben ik me toch maar wat breder gaan oriënteren dan alleen op promotieplaatsen en analistenbanen. Nadeel is wel dat ik nu een totaal ander soort brief moet gaan schrijven en ik echt even niet weet hoe ik dat aan moet pakken. Ik ben nu al vastgeroest. :')

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:02

dat heb ik ook, direct op non actief, wel doorbetaald. maar hier in de buurt is helaas tot nu toe helemaal niks te vinden. :(

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:44

Helaas niet aangenomen....
Weer verder solliciteren

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:13

heeft iemand van jullie eerder in en outbound callcenter gewerkt?
ik heb woensdag en donderdag trainingen maar heb geen idee wat ik kan verwachte. is wel lekker voor 30 uurtjes in de week dus ik wil het wel heel graag ookal heb ik een hekel aan dit soort werk haha
maar heb nu een houding van werk is werk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:17

ladyflame schreef:
ik heb woensdag en donderdag trainingen maar heb geen idee wat ik kan verwachte. is wel lekker voor 30 uurtjes in de week dus ik wil het wel heel graag ookal heb ik een hekel aan dit soort werk haha

Geen ervaring ermee, maar ik wil je wel veel succes wensen en je houding is +:)+ :)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:30

vuurneon schreef:
ladyflame schreef:

Geen ervaring ermee, maar ik wil je wel veel succes wensen en je houding is +:)+ :)

dankjewel!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:36

Vandaag een vacature gevonden. Werken van 02:00-09:00, maarja ik moet werk hebben.
Morgen direct even bellen :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:32

Kun je niet vandaag bellen Mjetterd?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:36

purny schreef:
Kun je niet vandaag bellen Mjetterd?

Zou ik graag doen, maar ben aan het werk vandaag. De kinderen weten nog niet dat ik weg ga, dus wil niet dat ze het per ongeluk horen als ik aan het bellen ben.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:51

Ik werd van de week nog gebeld door Savant Zorg omdat ik had gesolliciteerd als huishoudelijke hulp. De mevrouw aan de telefoon heel enthousiast en was onder de indruk van mijn ervaring in de zorg en wou heel graag een gesprek. Maar ze had één vraag: ''wanneer kan je werken naast je studie?'' Dus ik antwoord heel netjes dat het voornamelijk om de weekenden gaat want in de ochtend zit ik vrijwel altijd op school. Dus toen was het: ''dan kan ik je helaas niet uitnodigen want in de aanleunwoningen wordt alleen doordeweeks gepoetst.'' |o Past je profiel voor de verandering ergens perfect bij, zit school je gewoon keihard in de weg. Y;(

Net gesolliciteerd bij de Jysk. Hopelijk met een ander antwoord.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:59

Ik was een van de 100 kandidaten, had me heel goed voorbereid zeiden ze. Ik kwam met allerlei vragen aanzetten. Ook een pluspuntje denk ik

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:41

Even een stipje in dit topic want ik wil ook op de hoogte gehouden worden :D

Ik heb gesolliciteerd bij D.ivoza, ik wacht op het moment tot ze me bellen met bericht of ik aangenomen ben of niet. Ondertussen kijk ik gewoon even verder. Het liefst heb ik een baan in de paarden, maar ik ben niet al te kieskeurig :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:01

Spannend Martine! Verder blijven kijken is altijd goed, hopelijk krijg je snel positief bericht :)

Niniane, stom dat het niet uitkwam met je school :\

Ik heb morgen een gesprek voor een baan die erg tof lijkt, dus ik ben benieuwd! Ik kan iig niet wachten om weer aan het werk te gaan, want ik loop nu al tegen de muren op :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:18

Succes allemaal met de gesprekken!

Ik word inmiddels moedeloos. Ik ben al meer als een jaar op zoek. Eerst naar een fulltime baan in mijn sectoren, niks gevonden dus maar poetswerk aangenomen. Dat doe ik nog steeds maar ik vind het werk echt niet leuk waardoor ik inmiddels op zoek ben naar een andere part time baan omdat ik er maar een opleiding bij ben gaan doen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 07:35

Pfoe herkenbaar, loop hier ook tegen de muren op en ben nog maar een maand afgestudeerd :')

Ik heb daarom gevraagd bij de onderzoeksgroep van mijn voorkeur of ik niet vrijwillig kan meehelpen met het onderzoek daar. Leer ik nog wat bij en verveel ik me ook niet zo. Tussendoor blijven solliciteren natuurlijk :)