Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:07

Ik kan mij voorstellen dat als je omtrek even groot is als je hoogte dat dan het lastig is om in die stomme kleine gangpaden goed te manoeuvreren.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:48

ik heb het een keertje gehad bij een supermarkt, kwam vragen of ze vacatures hadden kreeg gelijk te horen dat ze mij toch niet aannamen want ik was te dik (heb maatje 36/38).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:53

ladyflame schreef:
ik heb het een keertje gehad bij een supermarkt, kwam vragen of ze vacatures hadden kreeg gelijk te horen dat ze mij toch niet aannamen want ik was te dik (heb maatje 36/38).

:oo hebben ze dat letterlijk gezegd? Daar had ik een klacht over ingediend, dat is gewoon beledigen :n

(Ze kunnen het beter verpakken in 'er voldoen anderen kandidaten beter aan het door ons opgestelde profiel')

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:03

vuurneon schreef:
ladyflame schreef:

:oo hebben ze dat letterlijk gezegd? Daar had ik een klacht over ingediend, dat is gewoon beledigen :n

(Ze kunnen het beter verpakken in 'er voldoen anderen kandidaten beter aan het door ons opgestelde profiel')

ja dat is er letterlijk gezegd. Heb me toen omgedraaid en ben weggelopen en nooit meer die winkel ingelopen.
had nog niet eens gesolliciteerd was toen voor bijbaantjes aan het kijken.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:38

Purny een oude bekende werkte bij KLM en die moest er inderdaad voor zorgen dat ze onder maatje 40 bleef.. Ik denk inderdaad dat als je (veel) zwaarder bent je je moeilijk kan bewegen in het vliegtuig.

En dat is wel heel belachelijk ladyflame..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:49

Ik meld me ook maar weer. -O- Ik was in januari begonnen bij een uitgeverij, wat eerst als een heel toffe functie leek was uiteindelijk helemaal niet wat het was, pure administratie terwijl ik gesolliciteerd had voor een vacature die net heel inhoudelijk was met boeken. De sfeer was uitermate slecht in ons team, veel te grote ego's, slechte samenwerking enz. Ik was al een maand op zoek naar wat anders, maar gisteren word ik 5 minuten voor het einde van de dag bij de baas geroepen met de mededeling dat de samenwerking per direct wordt stopgezet. Na aandringen kreeg ik dan de verklaring dat "ze de indruk hebben dat de functie niet echt iets voor mij is." Geen concrete voorbeelden. Vorige week nog een evaluatiegesprek gehad en daar was niets negatiefs gezegd. Scheelt wel dat ik het daar toch al kotsbeu was en al op zoek was naar wat anders, maar de manier waarop vind ik bijzonder laf. Zeker omdat ik in die 8 maanden dat ik daar werkte nooit een opmerking of aansturing heb gekregen van de manager of baas.

Maar goed, ik zie het maar als iets positiefs, nu kan ik op zoek naar iets wat ik écht leuk vind met een team met leuke mensen, geen egoïstische kwallen. Heb vandaag en de afgelopen weken al behoorlijk wat sollicitaties uitgestuurd, maar ik ben brieven schrijven nu al beu. :+

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:02

Net terug gebeld van sollicitatie van gister. Ben alweer afgewezen pastte niet in het totaal plaatje. Heb zelfs gezegd dat ik elke dag beschikbaar ben en nog word ik afgewezen

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:28

Yasmine schreef:
Ik meld me ook maar weer. -O- Ik was in januari begonnen bij een uitgeverij, wat eerst als een heel toffe functie leek was uiteindelijk helemaal niet wat het was, pure administratie terwijl ik gesolliciteerd had voor een vacature die net heel inhoudelijk was met boeken. De sfeer was uitermate slecht in ons team, veel te grote ego's, slechte samenwerking enz. Ik was al een maand op zoek naar wat anders, maar gisteren word ik 5 minuten voor het einde van de dag bij de baas geroepen met de mededeling dat de samenwerking per direct wordt stopgezet. Na aandringen kreeg ik dan de verklaring dat "ze de indruk hebben dat de functie niet echt iets voor mij is." Geen concrete voorbeelden. Vorige week nog een evaluatiegesprek gehad en daar was niets negatiefs gezegd. Scheelt wel dat ik het daar toch al kotsbeu was en al op zoek was naar wat anders, maar de manier waarop vind ik bijzonder laf. Zeker omdat ik in die 8 maanden dat ik daar werkte nooit een opmerking of aansturing heb gekregen van de manager of baas.

Maar goed, ik zie het maar als iets positiefs, nu kan ik op zoek naar iets wat ik écht leuk vind met een team met leuke mensen, geen egoïstische kwallen. Heb vandaag en de afgelopen weken al behoorlijk wat sollicitaties uitgestuurd, maar ik ben brieven schrijven nu al beu. :+

Heb je einde contract dan? Ik zou denken dat deze functie niet geldig is om je te ontslaan?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:01

Ik zat te lezen en dacht idd hetzelfde? is je contract nu afgelopen dan? Want anders kunnen ze je in principe niet zo maar de laan uitsturen . :n

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:02

Ik bedoelde natuurlijk reden ipv functie, het is al laat, sorry..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:06

Kan wel maar dan moet beide partijen akkoord gaan, maar dan moet je wel uitkijken dat het niet jouw schuld is anders loop je het risico dat je geen recht op WW heb.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:07

Marcella schreef:
Kan wel maar dan moet beide partijen akkoord gaan, maar dan moet je wel uitkijken dat het niet jouw schuld is anders loop je het risico dat je geen recht op WW heb.

Absoluut! Het moet wel goed op papier staan.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:17

ladyflame schreef:

Je was met maat 36/38 te dik?! Was dat het supermarkt equivalent van de Abercrombie & Fitch ofzo? Sorry hoor, maar als dat al te dik is dan wil ik wel eens weten wat voor skeletjes ze daar rond hebben lopen en waar ze die überhaupt vandaan hebben. Want met zulke eisen is het een wonder dat ze nog werknemers kunnen vinden die daaraan voldoen.
Voor stewardessen vind ik het alweer een ander verhaal. Niet dat dan iedereen opeens wel maatje 34 moet hebben, maar je moet je natuurlijk wel enigszins gemakkelijk door de gangpaden kunnen bewegen. Het feit dat ze ook naar de sterkte van je ogen vragen doet mij trouwens vermoeden dat het niet eens perse om uiterlijkheden gaat. Ik zou me daar dus niet gelijk op aangesproken voelen en gewoon solliciteren. ;)

Vervelend ladyflame. Afgewezen worden is nooit leuk. :(

He jakkes Yasmine! Gelukkig pak je het nog enigszins positief op, maar wat een gek verhaal. Ze hadden toch op z'n minst kunnen laten blijken dat blijkbaar toch niet zo lekker liep? Fijn dat je zelf in elk geval al van plan was om op zoek te gaan naar iets anders, dat maakt het allemaal wat minder erg, maar het blijft naar.

Vanmiddag mijn oriënterende gesprek gehad. Voor mijn gevoel ging het best aardig, maar het blijft moeilijk inschatten. Wel weer wat vragen voor mijn kiezen gekregen waarvan ik dacht, wat moet ik ermee. Of ik van mezelf vind dat ik intelligent ben. Uh... definieer intelligent? Wat dat betreft ben ik altijd veel te bescheiden en durf ik dat soort dingen nooit volmondig van mezelf te beweren, dus mijn antwoord zal vast niet heel overtuigend hebben geklonken. Hopelijk kwam ik daardoor niet al te onzeker over. Volgende week hoor ik of ik door ben naar de volgende ronde, waarin ik inderdaad een presentatie moet houden over mijn afstudeerproject. We'll see.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:28

Was bij de plus geloof ik. Sorry alvast zoals ik het nu zeg maar ik was te dik om daar te werken maar er zat wel een walvis achter de kassa...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:44

Sonja_vR schreef:
Ik zat te lezen en dacht idd hetzelfde? is je contract nu afgelopen dan? Want anders kunnen ze je in principe niet zo maar de laan uitsturen . :n

Ja, ik had een vast contract voor onbepaalde duur en die is nu dus afgelopen. Ik word wel nog 6 weken uitbetaald, want ze zijn wel verplicht om de periode van wat m'n opzegtermijn zou zijn uit te betalen. Heb een ontslagbrief, dus ik heb wel gewoon recht op een uitkering. (Ik woon in België overigens, de regels zijn hier misschien anders?)

Ik vermoed dat er wel regels zijn en dat je een x aantal schriftelijke waarschuwingen moet krijgen, maar in hun ogen is "af en toe een paar steekjes laten vallen omdat het misschien toch niets voor jou is" genoeg... Maar ja, aanvechten ga ik niet doen, ze betalen gelukkig netjes de 6 weken uit en ik heb absoluut geen ambitie om nog terug te gaan naar het bedrijf. De manier waarop ze met hun personeel (het gebeurt regelmatig dat lonen veel te laat uitbetaald worden, heb maandenlang om een kilometervergoeding moeten zeuren) en klanten omgaan is sowieso allesbehalve netjes.

Blijkbaar heeft de baas gisterenavond nog een mail rondgestuurd om het personeel in te lichten over mijn vertrek en dat van iemand anders (die ontslag heeft genomen) en onderaan de mail stond dat hij "het personeel bedankt voor zij die zich wel met hart en ziel inzetten voor het bedrijf." Lekkere nasteek is dat... Alsof ik daar 8 maanden met tegenzin op m'n kont heb gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:33

Hoi, ik kom ook weer eens binnenvallen.
Vanavond heb ik telefonisch een inleidend sollicitatiegesprek voor een bedrijf die mensen zoekt waar ik erg gekwalificeerd ben (en ze weten het ook) en ik ben zenuwachtig. :')

Op dit moment werk ik 4 dagen in de week bij een bedrijf dat over de hele wereld verspreid is. Omdat ze geen kantoor hebben in Nederland kan ik gewoon thuis werken. Dit is voor mij echt perfect dus hopelijk kan ik dat bij mijn nieuwe baan dat ook doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:52

Net een afwijzing gekregen voor een sollicitatie.

Nogal frappant want ik heb daar nooit gesolliciteerd. Wel gemailt met een vraag over de desbetreffende vacature maar nooit antwoord gehad.

Ach, het is al vrijdag he... ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:53

Yeah ik mag al op gesprek! Had gisteren gesolliciteerd voor een functie die ik ontzettend graag zou doen (redacteur bij een grote persgroep) en ik werd net opgebeld. Ze zoeken iemand om snel te starten en dinsdag ga ik op gesprek :)

Maarten, dat klinkt ideaal! Mijn vorig werk was ook niet fulltime en toen heb ik er ook erg lang aan gedacht om het te combineren met een andere deeltijdse functie. Combineren kan ideaal zijn.

Amanda, afwijzingen zijn altijd stom :\ Maar als je antwoord wil op je vraag zou ik gewoon bellen, dat maakt altijd een goede indruk.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:34

Zo Yasmine, dat is snel!

Amanda, ik zou gewoon een CV terug sturen en zeggen dat ze vast nog iemand nodig hebben op P&O gezien de gang van zaken daar :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:35

Gefeli Yasmine, dat is al een goede stap!

Ruitje, er stond ook nog bij ze uit privacy redenen mijn gegevens vernietigd hadden. ;)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:19

Ik heb gister maar weer op vacatures gereageerd. Werd terug gebeld door eentje en ben door de eerste selectie ronde gekomen heb woensdag en donderdag training en als ik die haal heb ik werk.
Bij een callcenter, niet wat ik zoek maar werk is werk

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:40

Werk is werk idd gewoon aannemen!

Ik heb maar besloten een rijke vent te zoeken O:) _O-

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:08

Haha die rijke vent zoek ik ook maar heb al 4 jaar een geweldige vriend die ik niet laat gaan. Dus is helaas geen optie voor mij meer haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:01

ladyflame schreef:
Haha die rijke vent zoek ik ook maar heb al 4 jaar een geweldige vriend die ik niet laat gaan. Dus is helaas geen optie voor mij meer haha

Een bij-vriend is tegenwoordig ook rete hip :Y)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:12

Een bij-vriend _O-