Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:36

Hahaha, dat kan ik me ook wel voorstellen :+
Drukte maakt me, tot op zekere hoogte, niet veel uit... Ben vooral bang dat het compleet flopt of juist zo goed gaat dat ik wel in tijdsnood etc kom :')

Wat niet helpt is dat ik woensdag een sollicitatiegesprek heb voor een supergave functie, alleen... fulltime. Werk nu 3 dagen vast, en de webshop zou daarnaast komen. Fulltime en webshop en paarden wordt wel heel erg druk. Maar die andere baan is ook zo'n beetje een droombaan :=

Meer mensen ervaring met het hebben van een fulltime job + eigen bedrijfje? :P

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:54

Nee, maar dat lijkt me wel pittig! En je hebt nu ook nog geen idee hoeveel tijd je aan je webshop kwijt zult zijn natuurlijk. Aan de andere kant, waar een wil is is een weg. Als het écht je droombaan is lijkt het me ook heel zonde die kans te verspelen voor een webshop waarvan je moet afwachten hoe succesvol het wordt (al hoop ik natuurlijk voor je dat 't supergoed gaat lopen!). Lastig hoor. Is die baan uitsluitend fulltime, of zou je misschien later nog naar minder uren kunnen gaan?

Ik was vooral blij toen mijn website klaar was, kon ik eindelijk op zoek naar klanten. :+ Maar als tekstschrijver werk ik totaal anders dan bij een webshop natuurlijk. Ik was vooral zenuwachtig voor mijn eerste opdrachten, geen idee of ik 't goed genoeg zou doen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:10

Precies dat! Hoewel ik denk ik best andere mensen kan inschakelen, als het echt succesvol wordt en goed loopt. Maar pfff. Het is zo onzeker allemaal :=
Maar inderdaad. Waar een wil is, is een weg!
Baan is uitsluitend fulltime. Erg klein team, veel verantwoordelijkheid. Natuurlijk is het afwachten of ik die uberhaupt krijg, maar zo ja.. Dan is het inderdaad zonde om te laten gaan!

Ook zenuwachtig, dus :D Uiteindelijk willen we hetzelfde - tevreden klanten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:16

Nou mooi toch! Gewoon allebei gaan doen en dan over een poosje evalueren +:)+

Ik heb jaren full-time gewerkt, paardje niet aan huis gehad, en dan de webshop erbij.
Ja het was pittig om alles dagelijks gedaan te krijgen. Maar als je plezier hebt in je werk dan is het een goede manier om wat voor jezelf op te bouwen zonder al teveel risico :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:42

:D pmarena, ik stuur je even een PB!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:18

Ja ben ook beetje zenuwachtig.
Volgende week KvK inschrijving, verzekeringen zijn gereed. Dan alleen nog contracten bij zorgverzekeraars, dan hup aan het behandelen!
Ohja, nog wel cliënten vinden inderdaad :') :D

Ik combineer het opstarten van mijn eigen praktijk met flexibel werk,
dit is 8-16u. Werk welke ik niet mee naar huis neem,zodat mijn focus op mijn eigen praktijk blijft.
Is een 6 maanden contract, hierdoor heb ik t/m eind augustus in ieder geval iets van inkomsten.
Ook niet geheel onbelangrijk, want moet toch mijn energie rekening betalen en brood kunnen kopen.

Na augustus hoop ik volledig op mijn eigen praktijk te kunnen draaien. Mooi streven dacht ik.

Hierdoor op dit moment beetje stilte voor de storm, beetje netwerken, mensen leren kennen, backoffice regelen. Eigenlijk ondanks dat het niet 32u kost, is het wel heel stress vol. De onzekerheid, nieuw, zelf besluiten nemen. Maar tot nu toe is het nog wel erg leuk om mijzelf voor te mogen stellen als ergotherapeut van mijn eigen praktijk, en dat gevoel is echt bijzonder :j :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:01

Niet zenuwachtig voor het 'openen', wel zenuwachtig voor hoe het zou lopen, of ik wel klanten zou vinden, etc. Dat heb ik nu ook weer een beetje met de coaching! De rijlessen lopen heel lekker, maar dat doe ik ook al een hele tijd, dus dat is inmiddels 'gewoon' geworden. Ik hou mezelf maar voor dat het straks met coaching ook zo zal gaan: in het begin nog een beetje je weg en draai vinden, maar later valt het allemaal op z'n plek.

Overigens werk ik wel 3 dagen in de week, naast het ZZP werk. Ik miste de gezelligheid van collega's en ik vind het ook erg lekker om financieel een vaste basis te hebben. Dit houdt wel in dat ik soms een hele dag gewerkt heb en daarna gelijk door ga naar een klant, maar omdat het buiten is en ik overdag op kantoor werk, vind ik dat eigenlijk wel lekker!

Over fulltime werken en daarnaast een webshop runnen: het kan! Ik heb hiervoor een jaar of 7 een webshop gehad en in de opstartfase heb ik fulltime gewerkt. Het is wel heel druk, dus ik kan me voorstellen dat een fulltime baan niet ideaal is. Aan de andere kant, als die baan je droombaan is (en je krijgt de baan), go for it! Waarom zoiets opgeven, voor iets waarvan je niet weet hoe het gaat lopen? Dan maar even een pittige start door beiden te doen, kan je daarna mooi kiezen hoe je er een vervolg aan gaat geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:11

Ik was niet echt zenuwachtig voor het starten van een bedrijf, vooral omdat ik op die manier legaal het werk kon gaan doen dat ik al een tijdje aangeboden kreeg en ook half deed. Nu loop ik er wel een beetje tegenaan dat mijn stroom van opdrachtgevers een beetje is opgedroogd en dat het moeilijker is om aan nieuw werk te komen omdat ik tijdelijk niet in NL woon. Dat terwijl ik juist op dit moment heel graag wat bij zou klussen om wat extra geld te verdienen. Zijn er andere tekstschrijvers die misschien wat inzichten hebben?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:19

Ik word vooral gevonden via m'n website, dankzij goede SEO. Ik ben vrij slecht in marketing dus ik moet 't echt van die site hebben. In het begin heb ik zelf bedrijven gemaild en dat heeft ook wel wat opdrachten opgeleverd. Geen bulk-emails, wel altijd gepersonaliseerd en ook alleen als ik dacht dat ik ze echt kon helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:21

Hmm ja dat is wel een goeie. Een goede website staat nog op mijn to-do lijstje maar is op dit moment even niet haalbaar met het werk wat ik ernaast moet doen. Daar komt ook nog bij dat ik nog student ben en ergens nog heel erg die onzekerheid heb om bedrijven te benaderen, ook al weet ik dat ik prima kan schrijven.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:25

Zij weten toch niet dat je student bent? Toen ik begon had ik geen flauw idee wat ik deed joh. Ik had me wel ingelezen hoor, maar zóveel kennis had ik nou ook weer niet en ik had nog nooit een zakelijke tekst geschreven. :+ Ben gewoon begonnen en heb nooit ontevreden klanten gehad. Je biedt een zakelijke dienst waar zij mogelijk interesse in hebben, als jij weet dat je goed kunt schrijven hoef je daar niet onzeker over te zijn. :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:59

Ik heb me dit weekend aangemeld voor Deliveroo, eens kijken of ik hier mee uit m'n vaste lasten ga komen. De webshop wil nog niet helemaal lekker.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:18

Wat heeft Deliveroo met je vaste lasten te maken?

:D Hier druk met de website bezig, en ik moet zeggen, ik ben er langzamerhand steeds blijer mee <3

Printscreen:
Spoiler:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 07:37

Deliveroo werkt met een ZZP constructie waardoor je als ZZP'er daar makkelijk wat extra bij kan verdienen.

Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van de constructie hoor -O- Geen werknemersverzekeringen vind ik echt heel akelig met dit soort werk.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:24

Schijn ZZP'ers. Zou het absoluut niet doen :n

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:08

Dan kan je beter ergens gaan schoonmaken. Dat verdient beter.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:42

Ze zijn wel erg sloom met mij in het systeem zetten! Heb al m'n spullen al binnen behalve de app waar mee gewerkt moet worden. Maar dit is voor mij waarschijnlijk echt een van de beste oplossingen. Ik kan niet in loondienst gaan werken ivm het UWV. Daarom ben ik vooral blij dat dit geen loondienst is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:52

Maar wat nou als je een ongeluk krijgt? Dan ben je ZZP'er en is er niemand die om jou gaat geven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:17

Ik heb het vanmiddag nog even nagevraagd, ze hebben wel een soort verzekering die schade dekt. En je moet je natuurlijk aan de verkeersregels houden.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:05

Hoe ga je bewijzen dat jij je aan de verkeersregels hebt gehouden als zij beweren van niet? Je staat op zo'n moment vrij kansloos en de risico's zijn enorm. Daarnaast moet je als ZZP'er volgens de Belastingdienst 3 opdrachtgevers hebben, anders is er sprake van een schijnconstructie.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 07:35

PostNL komt ermee weg, als je maar groot genoeg bent kun je schijnbaar onderhandelen over wetten :x

Maar goed, als iemand geen zin heeft om met rotweer boodschappen te doen bestelt hij/zij het eten via het internet laat de Deliveroo koerier door wind en regen fietsen :Y)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:34

Over de verkeersregels bedoelde ik eigenlijk iets anders. Veel maaltijdbezorgers lappen de verkeersregels aan hun laars en hiermee is de kans op een ongeluk natuurlijk groter. Je moet zelf erg voorzichtig zijn, maar je hebt gelijk dat een ongeluk in een klein hoekje zit

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:39

Mijn webshop is officieel open sinds vandaag, 11-03-18 <3 ben heel benieuwd hoe het gaat lopen!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:51

Gefeliciteerd :) Veel succes!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:58

Oh mag ik ook meepraten hier? ik heb een compleet ander bedrijfje dan de anderen hier denk ik haha, ik geef bijles en ben nu voor mezelf begonnen! Wil wat meer mensen aantrekken en ben ook beizg ovor een website, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer... er zijn echt 10000 soorten website aanbieders, met verschillende prijzen en verschillende paketten haha. Welke hebben jullie en waarom hebben jullie voor die gekozen? Ik ben erg kleinschalig en heb weinig eisen voor een website, wil alleen liever niet een website met .websiteprover.nl erachter ofzo. gewoon naam bedrijf.nl