Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:32

Ik vind het schandalig dat je maar 24 uur per dag klaar zou moeten staan. Wanneer plan je dan je dingen?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:12

Hm... wie weet toch maar eens een brief voor een open sollicitatie opstellen dan. Schrijven jullie die trouwens in het Engels of in het Nederlands? Aangezien de meeste vacatures voor een PhD positie in het Engels zijn opgesteld...

Vanmiddag werd ik overigens totaal onverwachts opgebeld met de vraag of ik morgen op gesprek kan komen voor een PhD functie in Leiden. Ik moest even heel diep in mijn geheugen graven om welke vacature dat ook alweer ging, want ik was er heilig van overtuigd dat ik niks meer open had staan! Gelukkig had ik voor morgen nog niks op de agenda staan, maar omdat het allemaal zo kort dag is weet ik niet zo goed of er van me verwacht wordt dat ik echt iets voorbereid. Uiteraard kijk ik van tevoren de vacature nog eens aandachtig door, evenals mijn brief en CV. Ik heb wat informatie gezocht over het onderzoeksinstituut en de persoon met wie ik een gesprek heb, maar verder...? Maar hopen op het beste. :)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:20

Heb net weer een sollicitatie gesprek gehad. Word overmorgen terug gebeld erover.

Afgelopen maandag nog terug gebeld van andere sollicitatie helaas weer afgewezen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:33

Lekker last minute Chanen! Klinkt als een professor die een gesprek wilde plannen en er vervolgens achter kwam dat morgen de enige dag was dat iedereen aanwezig is. "Nou, dan proberen we dat maar..."
Meestal vinden ze het heel tof als jij vragen stelt over hun onderzoek en gaan ze daar vanzelf wat over vertellen, dus ook zonder voorbereiding moet dat best lukken ;) Heb je een presentatie achter de hand? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze dat zo op korte termijn van je vragen, maar ik heb vaak een stageproject moeten presenteren bij sollicitaties voor een PhD (dat gaven ze dan wel allemaal netjes van te voren aan).
Succes in ieder geval!

Open sollicitaties naar Nederlandse professoren heb ik in het Nederlands geschreven. Is het voor hen ook meteen duidelijk waar je vandaan komt, want veel open sollicitaties komen bijvoorbeeld van mensen uit India en daar zit niet iedereen op te wachten (vooropleiding is dan niet altijd duidelijk).

24/7 paraat... dat zou betekenen dat je nooit eens op visite kunt bij familie die ver weg woont, een lange bosrit kunt maken of een drankje met vrienden kunt doen want met alcohol op kun je niet werken. Ja dahaag 8)7

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:34

24/7 paraat? Die zijn maf :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:35

Ik schrijf de open sollicitaties altijd in het nederlands, behalve eentje die richting UK gaat, die dan wel in het engels uiteraard ;)

Succes met het gesprek Chanen!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:51

Zeg dat! Op zich wel lekker dat ik daardoor niet twee weken van tevoren al begin met stressen, maar dit is wel het andere uiterste. Dat had te maken met de vakantie die er tussen zat en nu moet alles opeens snel snel snel. Vind het een beetje vervelend dat ik me daardoor niet echt voor kan bereiden, maar daar houden ze hopelijk rekening mee. Het gaat trouwens om een oriënterend gesprek, dus ik ga er vanuit dat niet meteen alle ins en outs besproken worden. Over een presentatie of iets dergelijks is ook met geen woord gerept, dus dat zal vast opgespaard worden voor een volgende ronde? Het onderzoek dat ik tijdens mijn stage gedaan heb zit bovendien nog in de afrondende fase, dus dat wil ik niet zomaar in een andere werkomgeving presenteren. Gewoon maar enthousiast vragen stellen over het onderzoek dus. :)

Op mijn CV staat mijn nationaliteit standaard vermeld, dus dat ik Nederlandse ben moet wel overkomen. Maar een brief in het Nederlands typen is alleen maar fijn. Ook al red ik me best in het Engels, Nederlands blijft toch gemakkelijker. :) Dank voor de tips.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:23

Yes! Ik heb werk gevonden, weer in de paarden gelukkig. Waarschijnlijk was mijn CV daar wel goed genoeg voor. Begin morgen al!
Succes hier iedereen! :evaw:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:28

Grrrr ben nu al flauw van het UWV :') ik moet gewerkte uren doorgeven die ik werkte in 2002. Dat was ook een oproepbaantje, dus geen idee meer natuurlijk. Bel morgen wel of ik die werkervaring niet kan schrappen.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:32

Gefeliciteerd Giolli! Wat fijn dat je een baan hebt gevonden en nog het soort baan waar je naar op zoek was ook. Veel plezier met je nieuwe werk. ;)

Huh? Waarom met je in 's hemelsnaam van twaalf jaar terug je uren doorgeven bij het UWV? Wat willen ze met die informatie?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:35

vuurneon schreef:
Grrrr ben nu al flauw van het UWV :') ik moet gewerkte uren doorgeven die ik werkte in 2002. Dat was ook een oproepbaantje, dus geen idee meer natuurlijk. Bel morgen wel of ik die werkervaring niet kan schrappen.

Ik ben onlangs 16 uur werk wegbezuinigd dus ik dacht "goh, laat ik eens kijken of ik iets met het UWV kan". Man wat een uitdaging, ik heb namelijk nog 3 banen, waarvan 1 als ZZP-er en 2 op oproepbasis. Ben benieuwd wat ze er van weten te bakken :+
Mochten ze echt moeilijk gaan doen laat ik het er maar bij zitten denk ik, helemaal geen zin meer door dat oerwoud heen te worstelen :? (maar da's waarschijnlijk precies hun bedoeling...)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:36

Dat is inderdaad raar! Pff, schiet hier niet op, met mijn diploma's kom ik niet echt ver, gelukkig aan een nieuwe deeltijdopleiding begonnen.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:25

Goede morgen allemaal,

Graag zou ik ook mijzelf willen melden.

Ik ben opzoek naar werk in de paarden, en ja het is echt moeilijk om hier mee in contact te komen.
Ik heb naar meerdere stallen/maneges etc. open sollicitaties gestuurd.

Iemand hier nog tips, connecties etc?
Liefst in de buurt van Rotterdam.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:44

Hoe staan jullie tegenover een sollicitatie waarbij je al gelijk je lengte, sterkte van je ogen en gewicht op moet geven? KLM zoekt cabinepersoneel maar stelt deze vragen al bij de eerste selecties

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:50

purny schreef:
Hoe staan jullie tegenover een sollicitatie waarbij je al gelijk je lengte, sterkte van je ogen en gewicht op moet geven? KLM zoekt cabinepersoneel maar stelt deze vragen al bij de eerste selecties

Gewoon opgeven dan. Volgens mij moet je nog steeds binnen bepaalde maatstaven passen binnen de stewardessen wereld

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:53

purny schreef:

Geen probleem. Een werkgever mag best fysieke eisen stellen vind ik als dat nodig is voor de functie. Op de renbaan willen ze ook geen jockeys van 100kg, logisch toch :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:59

Bij KLM is dat volgens mij wel gebruikelijk.

Ik mag me hier ook weer melden. Ben vanaf juli mijn baan weer kwijt na 3x verlenging en helaas vanwege de crisis geen vast contract kunnen krijgen. Ik zoek iets in de ondersteunende diensten, administratief/secretarieel. Vacatures zat, maar ook heel veel concurrentie en hoge eisen, heb ik al gemerkt. En de salarissen liggen weer een stukje lager dan een aantal jaar geleden toen ik in hetzelfde schuitje zat.. :(

Ik vind het wel lastig hoor...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:08

Ik vind het ouderwets. Iemand die voller is kan hetzelfde werk leveren dan een maatje 38. Nu gaan ze al bij voorbaat selecteren op gewicht.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:55

purny schreef:
Ik vind het ouderwets. Iemand die voller is kan hetzelfde werk leveren dan een maatje 38. Nu gaan ze al bij voorbaat selecteren op gewicht.

Als je 150 kg weegt, is het misschien wat lastig om met je karretje door het gangpad te lopen in het vliegtuig?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:10

Ik droom ervan om bij een luchtvaartmaatschappij te werken maar ik heb geen maatje 38. Voor mij is dit dus al een tegenslag om er te gaan solliciteren.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:18

purny schreef:
Ik droom ervan om bij een luchtvaartmaatschappij te werken maar ik heb geen maatje 38. Voor mij is dit dus al een tegenslag om er te gaan solliciteren.

Het is inderdaad een beetje ouderwets om een kleding maat te eisen, maar ik snap wel dat je een max. gewicht moet hebben...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:25

Giolli schreef:
purny schreef:

Het is inderdaad een beetje ouderwets om een kleding maat te eisen, maar ik snap wel dat je een max. gewicht moet hebben...

Inderdaad, ik vond het nogal ouderwets overkomen terwijl er ook vollere cabinepersoneel rondloopt. Dat is ook eigenlijk mijn insteek van het bericht.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:26

Het zijn gewoon voorwaarden van een stewardess. Net zoals dat een model max maat 36 heeft.. Niks met ouderwets te maken. Verder kruip ik weer in de meeleesmodus.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:28

Enerzijds begrijpelijk.. anderzijds niet..

Ik werd net gebeld. Volgende week een meeloopochtend en sollicitatie gesprek! Weliswaar voor een zwangerschapsvervanging maar ach alle ervaring is mooi meegenomen! :D

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:05