Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:13

Volgens mij is de regel wat je digitaal ontvangt moet je minimaal digitaal bewaren. Wat je op papier hebt, op papier. Als jij die bon op papier maar kan overleggen en opzoeken wanneer ze er om vragen is het volgens mij voldoende, de digitale heb je dan voor het overzicht. Maar ik ben na 1 bezoek geen expert he 8-)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:30

Altijd nog meer expert dan ik met 0 bezoeken :)) Maar met dat uitgangspunt moet het goedkomen :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:41

Dat is inderdaad ook wat ik mee heb gekregen, voorheen ging ik namelijk alles afdrukken... De digitale facturen bewaar ik nu gewoon in een mapje op mijn computer en de papieren facturen gaan in een ordner.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:34

Plien91 schreef:
Nou wil ik ook weten hoe lang het duurt eer dat kwartje valt bij de BD. Ik vul in het kader van dat experiment nog wel een aantal van die nulaangiftes in :7.

2,5 jaar max heeft het bij mij geduurd.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:49

Prrrr schreef:
Wat ik me nog steeds afvraag: willen ze dingen op papier zien, of is digitaal ook genoeg (ik scan mijn bonnen en gooi ze vervolgens los in een map op min of meer chronologische volgorde, zonder nummer. De scans komen wel op nummer overeen met de administratie. Boekhouder zegt dat dat mag, maar toch...)?

Ik nummer bonnen ook niet, moet dat? Alles gaat op chronologische volgorde in een map en ik lees de bankafschriften digitaal in in visma, daar koppelen we een grootboek aan. Op basis van de datum kan ik eigenlijk altijd direct een bonnetje of factuur terugvinden.... Uitgaande declaraties worden uiteraard wel (automatisch) genummerd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:32

Ik heb alles op papier, op laptop, in OneDrive en nog op een los opslagmedium staan. Al een paar keer gehad dat mijn laptop er ineens de brui aan gaf en dan zit je :=

Vooral alles op papier hebben vind ik fijn, dan heb je het gewoon ècht zeg maar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:36

Ik doe mijn administratie via Moneybird en dat werkt eigenlijk top. Staat allemaal online opgeslagen dus hoef me ook geen zorgen te maken over eindeloze backups. Papieren facturen stop ik wel in een map maar die stuur of krijg ik eigenlijk nooit, vrijwel alles gaat gewoon via de mail.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:24

Plien91 schreef:
Alles gaat op chronologische volgorde in een map en ik lees de bankafschriften digitaal in in visma, daar koppelen we een grootboek aan. Op basis van de datum kan ik eigenlijk altijd direct een bonnetje of factuur terugvinden.... Uitgaande declaraties worden uiteraard wel (automatisch) genummerd.

Hier eigenlijk precies hetzelfde. Inkomend op datum in de map en in de boekhouding komt behalve naam leverancier ook het factuurnummer erbij (dus JANTJE 20170123, PIETJE 4567 enz)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:13

Kan ik zsm iemand een vraag stellen over de omzetbelasting?? (per pb?) Het is echt dringend en ik ben nogal in paniek..

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:16

Geen idee of ik je vraag kan beantwoorden, maar stuur maar een pb, dan kijk ik of ik je kan helpen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:23

Ga je gang. Als 11AFotograaf het niet weet kan ik je misschien helpen. Of niet, maar dat weet ik pas als ik je vraag lees ;)

Edit: PB terug

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:01

*komt met de deur in huis vallen*

Eind april verwacht ik met een kraam op een leuk en groot concours hier in de buurt te komen staan. Zijn er ondernemers die daar ervaring mee hebben en evt. wat tips? Ben benieuwd! :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:16

Ik heb regelmatig met een kraampje op een markt gestaan :j
Het ligt er vooral aan wat je verkoopt.
Als ik met plantjes op de markt sta dan zorg ik dat ik veel kleingeld heb, goede geldkist, liefst met twee personen, en verkopen maar. Dat gaat op een mooie dag aan een stuk door.
Toen ik voor mijn naambordjes reclame maakte dan had ik meerdere bakjes met visitekaartjes staan, veel voorbeelden op tafel staan en achter me hangen, en was ik zelf bezig met tekenen. In zo'n geval vinden mensen het vooral interessant om te zien wat je doet.

In ieder geval vind ik het belangrijk dat je van een afstandje al kan zien wat je aanbied. Verkoop je dingen, zet er duidelijk prijzen bij.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:19

Je kan tegenwoordig heel goedkoop een pin automaat kopen, waarbij je dan per transactie een paar % moet betalen. Dat is met bedragen onder de €50,- niet zo erg, daarboven wordt het wel vervelend.

Bij ons kostte dat apparaatje €19,- en we hebben er verder geen maandelijkse kosten aan. We gebruiken hem ook alleen een keer op een beurs gebruikt. Als we hem toen niet hadden gehad wel een paar honderd euro misgelopen. Dus was toch erg fijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:53

Ik kom even terug op een mobiel pinautomaat. Ik heb er een van Mijnpin/MyPos ik betaal 0.25 per transactie, ongeacht het bedrag. Op kleine bedragen is het in verhouding een groter percentage dan 2% natuurlijk, maar voor grote bedragen ideaal. Je kan bij Mijnpin kiezen wat je wil, of een % of vast 0.25. Het pinautomaat werkt super. Werkt met een 4g simkaart die onbeperkt te gebruiken is. Ik heb de luxe variant die ook een pin bon geeft. Apparaat kost €300 geen abonnement kosten. Ik gebruik hem veel en mijn klanten vinden het erg fijn dat ze kunnen pinnen

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:36

Voldoende kleingeld en prijsstickertjes zijn goede tips. Ik verkoop alleen online en dan schieten zulke dingen er snel bij in. :+ Ik ga met de producten uit mijn webshop op een spring concours staan.

Een pinautomaat zou ideaal zijn, maar ik wil eerst weten of het wat is voordat ik zo'n grote uitgave ga doen. Mijn vader heeft er een. Zou eens kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn bij hem. Goed idee. :j

Bedankt voor het mee denken en als er meer tips zijn dan hoor ik die graag.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:30

Grote uitgave? Een iZettle heb je al voor € 19,—. Ik denk dat je omzet misloopt als je alleen contant doet. Is niet meer van deze tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:33

Ik zou zeker voor een mobiele pinautomaat gaan. Ook als er verder veel met cash gewerkt wordt. Vaak zijn er geen ATM's aanwezig en zitten mensen dus altijd vast aan een bepaald deel cash, als jij dan wel degene bent met een mobiel apparaatje kan je mooi mensen die hun cash al op hebben gemaakt of die beperkt cash hebben binnenhalen.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:16

rien10 schreef:
Grote uitgave? Een iZettle heb je al voor € 19,—. Ik denk dat je omzet misloopt als je alleen contant doet. Is niet meer van deze tijd.

Het laatste wat ik las was €300,- van mvdende, waardoor ik even die €19,- van PocoGaucha vergat. :')

De iZettle ga ik mij even in verdiepen. Die zijn ook partner van Mijnwebwinkel waarbij ik aangesloten ben, dus ik zie mogelijkheden. :) En inderdaad, het vergroot de doelgroep enorm natuurlijk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:02

Van MijnPin MyPos heb je ook goedkopere pinautomaten. Ik heb de meest luxe

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:09

Die Mypos klinkt idd ideaal. Bij die simkaart zit dus ook geen abonnement? Je betaalt echt alleen het apparaat en de 25 cent per transactie? Klinkt erg fijn!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:12

xRivaldo schreef:
Een pinautomaat zou ideaal zijn, ... Mijn vader heeft er een. Zou eens kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn bij hem.

Misschien kun je je vaders automaat een keer lenen? Komen de betalingen wel op zijn rekening te staan maar neem aan dat jullie dat wel kunnen regelen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:38

Ik heb een pin van iZettle, echt een heel fijn apparaat en mensen kunnen ook contactloos betalen! Vandaag kon mijn lesklant zo pinnen vanaf haar paard ;)

Vind het wel interessant om mijnPIN ook even in de gaten te houden. Stel dat veel meer mensen gaan pinnen en ik straks met de coaching ga starten en mensen daar ook de grotere bedragen willen afrekenen per pin, dan is een vast bedrag per transactie wellicht een goedkopere oplossing.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:44

Waren jullie ook zenuwachtig toen je bedrijf op het punt stond om open te gaan? :+

Pfff. Ben de laatste hand aan het leggen aan de website, en hoop volgend weekend online te kunnen. Inclusief Facebook actie, etc , etc ...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:33

Eigenlijk niet. Ik was blij dat ik het alleen kon gaan doen :)) 't Is wel een hele drukke tijd, dat is waar, al had ik bijvoorbeeld geen acties of zo waar ik aan moest denken. Sterkte met de drukte!