Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:55

Giolli schreef:
Hoi, ik kom mij melden zoals zo velen. :') Ik heb ontslag genomen bij mijn oude werk omdat ik daar te weinig uren maakte. Ik heb twee paarden om te onderhouden dus 32+ uur zou heeeeel fijn zijn, maarja...
Ik sta overal voor open. Ben al een paar dagen aan het solliciteren maar valt me vooral op dat er bijna niets is. Ik heb een MBO 4 diploma, dus dat zit gelukkig wel goed.

Wat hebben jullie voor 'bijzonders' in je CV? Ik weet er bijna niets in te zetten buiten al mijn opleidingen/werk ervaringen om.

Ik heb er nog publicaties inzitten, en vrijwilligerswerk.

Hier weer een paar afwijzingen rijker, nog vijf lopende sollicitaties dus ben heel benieuwd of ik daarvoor op gesprek mag komen.

purny: spijtig van de afwijzing!

Chanen: ik heb ook al open sollicitaties gedaan voor onderzoek :j Ze hadden wel niks voor mij op dat moment, maar werd wel weer doorverwezen naar collega-profs (waar ik nog geen contact mee heb opgenomen, even de andere sollicitaties afwachten...) dus zeker de moeite van het proberen waard :)

purny

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:02

Jaa ik ben nu ook echt best wel ziek van irritatie enzo... Wilde die baan zoo graag hebben.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:37

Giolli schreef:
Hoi, ik kom mij melden zoals zo velen. :') Ik heb ontslag genomen bij mijn oude werk omdat ik daar te weinig uren maakte. Ik heb twee paarden om te onderhouden dus 32+ uur zou heeeeel fijn zijn, maarja...
Ik sta overal voor open. Ben al een paar dagen aan het solliciteren maar valt me vooral op dat er bijna niets is. Ik heb een MBO 4 diploma, dus dat zit gelukkig wel goed.

Wat hebben jullie voor 'bijzonders' in je CV? Ik weet er bijna niets in te zetten buiten al mijn opleidingen/werk ervaringen om.

Ik heb er ook mijn 'portfolio' inzitten met filmpjes die ik gemaakt heb, artikels die gepubliceerd zijn ed.

En een stukje "hobby's."
Da's heel kort paardrijden, trekking, ballooning; maar meestal stellen ze over een van de drie wel een persoonlijke vraag :)
(Doen ze dat niet dan zijn ze ook niet geinteresseerd in jou/ hebben ze je cv niet doorgenomen)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:44

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 23:28

Ik meld mij ook. Ben nog steeds studente (20 jr) en door heel veel fulltime stage gelopen te moeten hebben, is een bijbaantje zoals in een supermarkt er in geschoten. Ook wel omdat ik mezelf vroeger nooit voorop durfde te zetten en een winkel binnenstappen om te vragen naar werk een grote angst was en ik op de manege deed werken. In die tijd wel veel fulltime stages gelopen en doe nu schoonmaakwerk bij het bedrijf van mijn vader maar een avond/weekendbaan zien te vinden? Ho maar. Op je 20 ben je prehistorisch en te duur.
Zoek nu vooral een baantje in de schoonmaakbranche en al veel gesolliciteerd maar de ene keer hoor je niks, te weinig ervaring, de andere keer woon je te ver uit de buurt of vragen ze uren die als studente niet haalbaar zijn.

Het is echt om gek van te worden en baal er zo van dat ik later ben gaan ''leven.'' Ik doe nu MBO Niv. 4 en ben na dit schooljaar (gelukkig met stage) klaar en als het zo doorgaat ga ik daarna fulltime op kantoor werken. Dan maar geen HBO studie volgen en lekker centjes verdienen.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:30

Niniane: Welke MBO opleiding doe je nu? Of lees ik erover heen :P

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:41

Nee hoor haha. Ik ben nog student. Ik heb hiervoor Verpleegkunde gedaan en ben daar halverwege het tweede jaar mee gestopt. Mijn moeder was toen ernstig ziek dus in plaats van weer werken ben ik voor haar gaan zorgen. Nu zit ik in mijn derde en laatste jaar van Juridisch Medewerker.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:55

Ik kom even binnen vallen.

Ik zit na mijn zwangerschap wegens gezondheidsredenen in de ziektewet, sowieso nog tot eind oktober.

Nu ben ik al wel rustig aan het rondkijken. Ik kom genoeg leuke vacatures tegen, maar allemaal fulltime. Nu ook de perfecte vacature, dichtbij, mijn vakgebied en ervaring. Maar wel fulltime. Ik wil 20, max 24 uur werken. Toch reageren?

En hoe benoem ik mijn werkloosheid van april tot nu (ivm zwangerschap) op mijn cv?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:22

Ik heb vanmiddag gesprek gehad. Leuk bedrijf :) hoor t deze week ! :))

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 06:34

Ik meld mij toch ook maar weer aan in dit topic, krijg gister een brief binnen over een verandering van mijn 0 uren contract naar een jaarurencontract. Waarbij gemeld word dat niet iedereen dit contract krijgt en ze nu gaan uitzoeken wie wel en wie niet.

Ben dus een beetje bang vrij last minute er uit te vliegen ofzo, werk nu fulltime in de zorg met MVG en agressie.
Hiervoor docent geschiedenis geweest.

Rustig aan maar eens een beetje rond kijken dus, al besef ik mij dat ik een beetje een raar CV heb :+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:47

ruitje schreef:
Ikr meld mij toch ook maar weer aan in dit topic, krijg gister een brief binnen over een verandering van mijn 0 uren contract naar een jaarurencontract. Waarbij gemeld word dat niet iedereen dit contract krijgt en ze nu gaan uitzoeken wie wel en wie niet.

Ben dus een beetje bang vrij last minute er uit te vliegen ofzo, werk nu fulltime in de zorg met MVG en agressie.
Hiervoor docent geschiedenis geweest.

Rustig aan maar eens een beetje rond kijken dus, al besef ik mij dat ik een beetje een raar CV heb :+

Dat de 0 uren contacten per volgend jaar verboden worden is al even bekend, maar alsnog is het erg zuur. Er zijn veel instellingen die nu 4 uurs contracten weg geven! In welke omgeving zoek je? Ik weet sowieso nog een instelling waar ze flexers zoeken op basis van een 4 uurs contract!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:09

Welke omgeving weet je iets Milatje :) ?

Ik werk met EVG en gedragsstoornissen, zelfde verhaal.
Per 31 december is mijn contract afgelopen en ik zoek iets anders :=

Ik hoop voor je dat je er niet uit vliegt Ruitje!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:12

In B.aarn bij S.herpa zoeken ze nog flexers ;-) en vaak bij S.heerenloo ook.

Bij S.herpa zijn verschillende doelgroepen: onder andere VG, EMB, MVG

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:34

Nou, van de 6 sollicitaties is er al 1 afgewezen en de rest na 5 dagen nog geen reactie. Ik solliciteer trouwens op alles wat los en vast zit, dus er moet toch ergens wat voor mij zijn? :))

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:38

Bedankt voor de tip :j
Jammer genoeg is Baarn best uit de richting!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:10

Ik kan me hier ook weer melden helaas. Mijn waarnemingen van de zomer zijn afgelopen dus kan weer op zoek! Nu bezig met mijn sollicitatiebrief te herzien, en dan met goede moed weer brieven sturen.

Vraagje voor tussendoor, wat doen jullie nou zoal overdag :o

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:50

MissAnnemijn schreef:
Ik kan me hier ook weer melden helaas. Mijn waarnemingen van de zomer zijn afgelopen dus kan weer op zoek! Nu bezig met mijn sollicitatiebrief te herzien, en dan met goede moed weer brieven sturen.

Vacatures zoeken, solliciteren, schoonmaken, klusjes doen, dingen doen die ooit nog eens moesten gebeuren, uitgebreid naar paard, leer invetten.. *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:54

Ik ga starten met een opleiding :) Ik heb te horen gekregen dat ik volgende week mijn uren kwijt ben en van 5 dagen werken naar een heel klein contract ga (wel vast en onbepaald gelukkig, maar t is echt heel klein. )ivm bedrijfseconomische redenen; dus ik ga sowieso ww aanvragen voor de missende uren. Wel blijf ik oproepbaar; ik mag gerust meer werken dan mijn contract aangeeft en ik word bij bv vakantie of ziekte als eerste gebeld. Nu kan dat al snel, boven mijn uren zitten :')
Maar goed, ja financieel is het zuur (en ging echt even heel snel en l*llig) maar... Aan de positieve kant ik nu wel alle tijd besteden om wel ander werk te vinden, schiet er nu gewoon bij in. Én een opleiding starten om mijn cv uit te breiden :)

(En verder de gebruikelijke dingen die ik ook zou doen als ik wel werk; huishouden, paard etc)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:05

MissAnnemijn schreef:

Solliciteren vacatures zoeken, winkels bezoeken, advertentie's maken, heeeeeeeel veel paardrijden en heb me ingeschreven voor een opleiding. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:36

Spelletjes spelen, werken aan mijn studie, tv kijken en af en toe een middagtukje

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:53

MissAnnemijn schreef:

Werken :P Heb extra dagen gekregen bij mijn bijbaan (ik werk in de Aveve). En inderdaad solliciteren, uitgebreid naar de paarden gaan,...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:51

Ja, ik weet het al een tijdje, eerst zou ik idd min 4 uur en max 32 krijgen met een verplichting om te komen als zij mij oproepen :+ , dat gaat niet door, nu uren per jaar maar moet nog zien of dat ook met die verplichting is... Dan werk ik liever ergens vast zodat ik van te voren weet dat ik werk, dan dat ik moet komen wanneer het moet en ik net op stal moet zijn.

Werk nu op MVG en agressie in de buurt van Zoetermeer.

Werk daarnaast op onze pensionstal en zit in het omscholen van dravers, heb in principe geen tijd om te werken :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:57

Komen wanneer ze je oproepen... jeetje dus je moet 24/7 paraat staan dan? Nee dat zou ik ook niet tof vinden :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:07

Ja, het is geen 1700 dacht ik zo :+ , maarja ze proberen het in deze tijd he. En dan zeggen ' Ja maar, daar gaan we voorzichtig mee om, als je niet kan, kan je nuet' , terwijl je nu al soms bijna geen nee kan zeggen :o

Daarnaast, is dit gewoon niet mijn prioriteit, zij willen mij geen vast contract bieden, maar ik moet mij wel aan hun binden? Mijn toekomst ligt in de paarden en ga dus zeker niet daar een streep door zetten voor een werkgever die geen vast contract wil bieden :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:26

Helaas geen paard om overdag heen te gaan hier :Y)

24/7 paraat staan is wel een beetje belachelijk ja..