Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:10

Wat rot Nena, wist je nog van niks?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:30

NenaC schreef:
En ik meld me ook weer. Vanmorgen de ontslagbrief bij de post gekregen. :(

En ik meld mij ook, vandaag mijn ontslag te horen gekregen. Werk de maand september nog.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:02

Hoe komt dat allemaal zo? :o

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:03

Ik zou vandaag gebeld worden door een bedrijf, helaas niks gehoord. Hoop morgen....

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:05

En als je morgen rond einde van de dag nog niks gehoord hebt zelf bellen?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:12

Ja dan bel ik idd zelf. Wil t toch wel graag weten

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:16

Na lang niet op bokt te zijn geweest heb ik nog steeds geen 'bij' baan gevonden.

Ik heb helaas veel afwijzingen gehad en heb vandaag weer veel sollicitatie's verstuurd. Heeft iemand nog tip's om ergens te solliciteren

Mjetterd schreef:
NenaC schreef:
En ik meld me ook weer. Vanmorgen de ontslagbrief bij de post gekregen. :(

En ik meld mij ook, vandaag mijn ontslag te horen gekregen. Werk de maand september nog.

ah dat is zwaar balen! hoe dat zo ?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:31

Tja het was toch vrij onverwacht. Het vervelende is nog dat ik net beter ben gemeld na bijna een half jaar ziekte, en ik alleen mocht werken omdat ik vanuit huis kon werken. Dus dat gaat nog vervelend worden.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:06

Chantaliiejj schreef:
Na lang niet op bokt te zijn geweest heb ik nog steeds geen 'bij' baan gevonden.

Ik heb helaas veel afwijzingen gehad en heb vandaag weer veel sollicitatie's verstuurd. Heeft iemand nog tip's om ergens te solliciteren

Mjetterd schreef:

ah dat is zwaar balen! hoe dat zo ?

Mijn werkgever kan mij helaas niet meer betalen. Ik wist dat het er aan zat te komen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:07

Maandag sollicitatie gesprek :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:12

Gefeliciteerd Winsel, dat is al iets! Mag ik vragen voor wat?

Hier ook nog druk op zoek, ik bekijk dagelijks:

Indeed.nl
Werk.nl
Monsterboard.nl
Jobbird.nl
Paardenwerk.nl
FNRS.nl
ABwerkt.nl

Wat vervelend Mjetterd, al oog op iets nieuws?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:36

Functie secretaresse bij accountants kantoor :) ik heb de gouden gids gepakt en rond gebeld en dit bedrijf reageerde positief :))

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:45

Ik vind dat zo moeilijk om te bellen, vaak omdat ik als reactie krijg, stuur maar een mailtje, of, daar heb ik nu geen tijd voor.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:51

Bij mij was het inderdaad ook veel nee als antwoord. Maar dit bedrijf zei ja. Niet opgeven :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:25

Spannend WinSel! Succes alvast. ;)

Zo dapper ben ik helaas niet, dat ik de telefoon pak en bedrijven ga opbellen. Al zal dat in mijn geval sowieso weinig opleveren, ben ik bang. Of ik moet al zelf fondsen gaan werven om een onderzoek te kunnen financieren - anders kom ik zonder vacature vast niet binnen - en daar heb ik al helemaal geen kaas van gegeten. Af en toe zou ik willen dat ik tijdens mijn studie wat beter voorbereid was op het vinden van een baan. Helaas is me dat tot op heden nog niet gelukt. Ik solliciteer me een slag in de rondte en heb vooralsnog maar één serieus sollicitatiegesprek gehad. How depressing!

Op het moment ben ik wel druk aan het werk in mijn flexbaantje. Wat me 'for the time being' prima bevalt, maar het is geen baan voor de langere termijn. Zelfs maar voor zeer korte termijn, want eind september is het alweer gedaan met het werk. Het staat wel goed op mijn cv, want sluit redelijk aan op mijn studie. En het is gewoon fijn om weer even bezig te zijn. :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:45

Ook in het onderzoek kun je best open sollicitaties sturen hoor Chanen! Heb ik ook gedaan toen ik nog op zoek was voor een PhD functie.
Ik kreeg vaak terug "helaas hebben we op dit moment niets om dat te financiëren" maar tussen de regels door veel positieve dingen over mijn CV en soms de melding dat ze bezig waren met een aanvraag, dus ik zou hopelijk snel wat horen. Ik ben bij één persoon toch langs gekomen omdat ik voor een ander gesprek in de buurt was en ze wilde graag de persoon achter het CV ontmoeten. Was zeer positief en ze heeft mijn open sollicitatie doorgestuurd naar haar hele afdeling (die ook allemaal geen positie voor me hadden :+ ).
1x ook een tip gehad dat ze zelf niets hadden, maar een directe collega wel dus ze zouden wel even een goed woordje voor me doen.

Het levert dus enerzijds veel (loze) beloften op, anderzijds kreeg ik heel positieve en oprechte reacties. Mensen voelen zich gevleid dat je interesse toont in hun onderzoek, ondanks dat er geen vacature is. En daarom kweek je wel wat goodwill die later nog van pas kan komen. Dus als je een goede motivatie hebt, zou een open sollicitatie best af en toe een optie kunnen zijn ;)

Verder ben ik het met je eens dat opleiding zelf weinig aandacht besteed aan solliciteren. Maar als je goed rondkijkt op internet, kun je al heel veel vinden. Daarnaast zijn er veel workshops op dit gebied (bijvoorbeeld op Career Events, waar je vaak gratis heen kunt) en heb ik tijdens mijn studie zelf verschillende arbeidsmarkt-oriënterende activiteiten opgezet via een onderwijscommissie en dat zag ik bij vrijwel alle andere studies ook gebeuren. Goed zoeken en wie weet vind je iets wat voor jou handig is (bijvoorbeeld via je oude studievereniging).

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:44

Ik kom me hier melden voor tips omtrent sollicitatiebrieven :)
Mijn ene baan eindigt per eind december en ik heb januari-februari te overbruggen, voordat ik in maart naar Australië vertrek (au pair job).
Morgen een sollicitatiebrief schrijven op een flexfunctie die openstaat.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:28

Ik ben vandaag op m'n nieuwe functie gestart *\o/*

Beetje raar terug van 0 beginnen haha.
Wel fijn :j

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:53

Ik kom me hier (wederom) ook weer aanmelden, als jullie het niet erg vinden :P.
Zo'n 2 maandjes geleden voor een tijdelijke functie begonnen bij de provincie Drenthe, mijn contract loopt 1 oktober hier weer af. Dus ook maar weer rustig aan verder kijken voor iets anders. Al denken mijn collega's dat ik hier langer mag blijven, zelf ga ik er maar niet van uit :).

Het liefst zou ik werk doen richting de administratieve kant. Echter heb ik me recentelijk ook ingeschreven voor een huurhuis, dus ja dan moet er wel geld binnen komen. Dan ben ik ook bereid (om voor de tussentijd) iets anders te doen zoals CallCentre werk. Zal dan wel door solliciteren naar een andere baan :P.

Optiwolk: Wat ontzettend leuk! Ben benieuwd hoe je eerste dag gaat bevallen.

NenaC en Mjetterd: Balen zeg van jullie ontslag. Hopen dat er snel iets anders op jullie pad komt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:41

Ik mag me hier eindelijk ook melden! Ik ben kortgeleden afgestudeerd voor mijn master Engels dus kan nu echt op zoek naar een baan. Ik merk dat ik het nog best lastig vind, ik weet wel wat ik zou willen doen (tekstschrijven, marketing, reclame, projectplanning) maar ik weet eigenlijk helemaal niet of ik die vaardigheden voldoende bezit om er ook mee aan het werk te kunnen. En ik zie ook niet verschrikkelijk veel vacatures in die richting, maar wat ik verder zou kunnen en willen doen weet ik helemáál niet. :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:47

Afgewezen bij Easyjet...

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:14

purny schreef:
Afgewezen bij Easyjet...

:(:)

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:17

purny: Balen zeg -O-

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:14

Ik meld mij ook maar weer. Vandaag op 5 vacatures gereageerd en 1 gesprek gehad waarvan ik maandag hoor of ik aangenomen ben of niet

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:19

Hoi, ik kom mij melden zoals zo velen. :') Ik heb ontslag genomen bij mijn oude werk omdat ik daar te weinig uren maakte. Ik heb twee paarden om te onderhouden dus 32+ uur zou heeeeel fijn zijn, maarja...
Ik sta overal voor open. Ben al een paar dagen aan het solliciteren maar valt me vooral op dat er bijna niets is. Ik heb een MBO 4 diploma, dus dat zit gelukkig wel goed.

Wat hebben jullie voor 'bijzonders' in je CV? Ik weet er bijna niets in te zetten buiten al mijn opleidingen/werk ervaringen om.