Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:04

Hier zat toch wat mensen met een achtergrond in de zorg en psychologie?

Kom net een vacature tegen voor klinisch psycholoog/wetenschappelijk onderzoeker, verzorgende en verpleegkundige :j Omgeving Den Bosch.
http://www.rvagroep.nl/werken-leren/vacatures

Amandavd

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:04

Hoi allemaal, mag ik misschien meepraten?

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:14

Zou ik mij hier ook mogen melden? Zie dat jullie fijne tips hebben.
Heb op mijn werk gewoon een vast contract, maar ben het zo zat dat ik ondertussen wel rondneus naar wat anders. Blijf zelf vooral in de detailhandel hangen qua vacatures. Weet nog niet echt wat ik wil eigenlijk..
Zoek vooral in het gebied tussen Leerdam (woning) en de Meern (paard) of Max 15 tot 20 minuten rijden van Leerdam de andere kanten op :)
[STW] Ander werk, maar wat?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:38

Helaas ook nog steeds bezig met solliciteren en afwijzingen ontvangen...

Ik heb vorige week dinsdag gebeld naar bedrijven en er was 1 bedrijf best enthousiast, ik moest cv mailen, gelijk gedaan, maar nu een week later nog steeds niks gehoord. Baal er best van want ik had gehoopt dat er meer uit zou komen...

Nu dus maar weer verder zoeken

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:25

ik ben ondertussen bij een bedrijf dat in Den Haag werkt, op de wachtlijst geplaatst, zodra er plek is nemen ze contact met me op :D Dat zou dan zijn voor werk in het weekend en vakanties :) begeleiding van kinderen.
En een andere heeft ook m'n CV in hun bestand geplaatst voor als er een passende aanvraag binnenkomt (zou dan voor in Tilburg zijn). Ben benieuwd dus wat het oplevert :)
Tot die tijd blijf ik werken waar ik nu werk O:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:42

Door naar het tweede gesprek. Ze zagen het aan de ene kant wel zitten maar wilden me toch op gesprek 2 hebben. En wat mag dat betekenen dan...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:47

Waarschijnlijk nog meer overtuigen waarom jij de juiste persoon bent?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:31

Daar word ik zo onzeker over.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:09

Ik ben ook op zoek.

heb opleiding dierverzorging gedaan en ontdekt dat ik ouderenzorg/gehandicaptenzorg ook leuk vind. echter heb ik geen werkervaring ivm omstandigheden.

Kan op het moment niks vinden, dus ben intieme mailoperator.

Vroeg mij af of jullie een cursus of opleiding aan kunnen raden die mijn kansen vergroot? gewoon in het algemeen.

Ik dacht administratie ofzo.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:10

Wat goed Purny :)

Misschien helpt het om vooraf de functie-eisen en gevraagde vaardigheden op een rijtje te zetten en daar een argument aan koppelen waarom jij daar goed in bent. Liefst met een concreet voorbeeld erbij. Dan heb je dat goed voorbereid en kun je dat als handvatten gebruiken in het gesprek.

Even een vraag van mijn kant: ik heb over ruim een week een eerste gesprek voor een heel leuke functie ( :D ). Een paar dagen daarna ga ik voor 3 weken naar het buitenland. Dus mócht ik uitgenodigd worden voor een 2e gesprek, dan is dat lastig. Ik bedacht me dat het wel telefonisch of in een videogesprek via Skype kan. Het gesprek uitstellen kan ook, maar ik verwacht niet dat ze dat doen. Zouden jullie dit aan het eind van het 1e gesprek al vermelden, of loop je dan teveel op de zaken vooruit? Of pas aangeven dat je weg bent wanneer ze je daadwerkelijk uitnodigen voor dat 2e gesprek (en overval je ze dan niet teveel?). Of heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Ik wil de baan zo graag, dat ik niet zo goed weet hoe ik dit aan moet pakken, zonder meteen mijn eigen ruiten in te gooien :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:48

Maar het is toch eigenlijk positief? Wilden ze me niet dan hadden ze wel gelijk nee gezegd :D Volgende gesprek weer net in pak en dan hoop ik dat ze alsnog ja zeggen.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:31

Purny, het is heel gebruikelijk dat er een 2e gesprek volgt. Bij sommige bedrijven is het een gesprek over de arbeidsvoorwaarden (dan willen ze je graag hebben), bij sommige bedrijven is het 2e gesprek een gesprek met andere medewerkers of bijvoorbeeld een baas. Je kunt natuurlijk even navragen met wie je het gesprek hebt en wat hun functie binnen het bedrijf is, dan kun je aardig een inschatting maken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:45

Ik heb een probleempje, wat zouden jullie doen? Gesolliciteerd voor een job (omdat het zo'n toffe functie leek) maar eigenlijk is het veel te ver weg (zeg maar twee provincies verder). Ik verwachtte geen uitnodiging voor gesprek, dus maar een sollicitatie gedaan, krijg ik meteen een mail terug dat ik uitgenodigd ben op gesprek. Oeps := Vanavond nog met vriendje bespreken voor ik erop reageer, want ff verhuizen naar de andere kant van het land is ook niet niks... (en niet in de buurt van werk vriendje, helaas)

Probleem is dus vooral: ga ik wel nog op gesprek, of laat ik het maar helemaal zo? Heb nog maar twee eerdere gesprekken gehad dus kan de sollicitatie-ervaring wel gebruiken..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:08

Op gesprek gaan kan altijd toch :) Wie weet valt er wel wat te regelen met werktijden waardoor je reistijd minder wordt.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:45

Gewoon op gesprek gaan!
Misschien veel thuiswerk, nieuwe vestiging, dochterbedrijf, buitendienst.. En anders goed voor de oefening :D

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:46

Altijd op gesprek gaan!!

Ik ben helaas daarstraks door de arts werkonbekwaam gezet, voor echt buitenshuis te gaan werken dus ook ik verval terug in mijn thuiswerk.
Maar ik heb deze week een gesprek gehad op school voor omscholing naar secretariaat en ben aangenomen voor september al! Met 2 vrijstellingen...dus halve dagen school het eerste kwartaal en volgens de arts moest dat wel lukken :)

Dus in plaats van verder solliciteren heb ik de knoop maar doorgehakt en ga ik terug naar school op mijn 34 e loll

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:18

Bedankt allemaal, het net een mailtje voor een afspraak de deur uit gedaan, dus ik ga gewoon op gesprek gaan. En nu hopen dat de job heel hard tegenvalt of ik ga moeten verhuizen :')

Buenootje: proficiat met de job! Of opleiding tot een job :D

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:12

Thx heb er ook echt wel zin in alleen wat een geregel. De school start 1 september maar de school van onze vijf kids ook ;) Dus dat wordt een dagje...

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:03

Pff word soms zo moe van vacature's zoeken de meesten hebben zo bizar veel eisen. Welke site's gebruiken jullie om vacature's te vinden? Ik monsterboard en soms google. En de site's van de winkels/bedrijven zelf.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:13

Indeed.nl en werk.nl

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:25

Jobrapido
Indeed
Twee vacaturebanken gericht op mijn vakgebied
Aantal sites van instellingen

Ik heb bij de meeste ook een emailalert aan staan.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:17

En we zijn weer sollicitatiebrieven aan het schrijven.
Waar ik me soms ook over verbaas is dat er deze week vacatures online komen, voor iets waar je volgende week dan al fulltime moet gaan werken. Heel leuk, veelal vacatures voor startende, maar ik kan er niet op solliciteren omdat ik vast zit aan een maand opzegtermijn bij mijn werk (wel in een iets andere richting, dus niet voor hetgeen waar ik voor solliciteer). Moet ik dan maar thuis gaan zitten en niks gaan doen om kans te maken op dat soort banen? :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:11

Is er in overleg met je huidige werkgever niets mogelijk milatje?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:11

Over 2 weken mijn tweede gesprek bij de Appie. Ik moet gelijk mijn legitimatie meenemen stond in de mail. Dus hopelijk een positieve uitslag :D

Wie heeft er ervaring met een engelstalige CV? Ik moet voor donderdag een Engelstalig CV meenemen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:49

En ik meld me ook weer. Vanmorgen de ontslagbrief bij de post gekregen. :(