Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:13

Ketly schreef:
Ja ook wel weer begrijpelijk. Is van beide wat te zeggen natuurlijk. Ik mag donderdag op gesprek komen voor een hele leuke functie dus ben benieuwd :D

Ik zit wel met een klein dilemma.. :+ Over ongeveer 2 weken wordt er een nieuwe teamfoto gemaakt op mijn huidige werk, maar ik wil dus op korte termijn beginnen met een nieuwe baan. Zou ik dat in dit geval aan moeten geven? Of vrolijk op de teamfoto gaan met het risico dat ik een paar weken daarna weg ben?

Ik zou gewoon op die foto gaan staan, of eigenlijk beter: ik zou elke kans aangrijpen om "even" niet op lokatie te zijn }>
Sorry, heb een afspraak met klant/opdrachtgever/instantie.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:38

Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar voordat je een nieuwe baan hebt. Dat is een jaar dat leuke projecten misschien wel aan jouw neus voorbij gaan of je collega's je niet meer betrekken.. ik zou nog zeker niets zeggen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:40

Zo, heb dit oude topic maar weer eens opgezocht, was hier in 2015 enorm lang actief en ook in 2017. Nu gaat mijn werkgever er binnen een half jaar mee stoppen. En mijn contract stopt op 30-06 dus dat wordt weer zoeken geblazen. Ik heb de tijd om goed rond te kijken.
Vandaag uitgebreid teruggelezen want wist dat ik o.a. indertijd een hele fijne motivatiebrief had gevonden en gemaakt en dit ook in dit topic aan de orde was gekomen. Dus veel blz doorgelezen.

Zie dat er nog mensen van rond die tijd actief zijn in het topic zoals Marcella en Idinn. Leuk om te zien.
Ben dus nog niet werkeloos, maar moet wel degelijk weer op zoek!
Ben benieuwd wat de ervaringen op het moment zijn met het solliciteren, of het snel en makkelijk gaat of toch juist niet door o.a Corona enzo.

geerte

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:43

Ik ben totaal niet op zoek oid, maar was gewoon benieuwd. Ik doe af en toe eens een cursus op coursera. Super interessant en ze zeggen ook deel dit op je LinkedIn en CV. Zetten jullie dat soort dingen op je CV?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:57

Ligt geheel aan de cursus en of het een toevoeging is op de vacature waar je op solliciteert ( en ja ik pas mijn CV aan op de vacature indien nodig )

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:12

Solliciteren lig even stil door corona. Ben wel blij dat ik nu vanuit werkende positie solliciteer. Zit eigenlijk ook steeds meer te denken om terug administratie in te gaan. Enige wat mij tegen hou is dat ik er een hele poos uitgeweest ben en eigenlijk te statisch is.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:45

geerte schreef:
Ik ben totaal niet op zoek oid, maar was gewoon benieuwd. Ik doe af en toe eens een cursus op coursera. Super interessant en ze zeggen ook deel dit op je LinkedIn en CV. Zetten jullie dat soort dingen op je CV?

Op dit moment alleen de relevante voor online marketing ed waarop ik solliciteer. En dat filter ik nog uit de non curcesen waarvan ik vindt dat niet veel toegevoegd.
Twijfel wel of ik niet straks twee pagina CV ga maken. Het wordt zo vol al.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:54

8Eveline schreef:
geerte schreef:

Op dit moment alleen de relevante voor online marketing ed waarop ik solliciteer. En dat filter ik nog uit de non curcesen waarvan ik vindt dat niet veel toegevoegd.

Ik heb al jaaaren twee pagina's CV :D De eerste pagina is voor personalia en opleiding, de tweede pagina voor m'n werkervaring.
Daarin heb ik wel wat gebundeld omdat ik twee keer een behoorlijke poos op projectbasis heb gewerkt. Dan laat ik de stopklusjes van een maand of zo ook achterwege, tenzij ze relevant zijn.

Overigens is een oom zaliger ooit zo bij het spoor begonnen als machinist. Hij kwam uit een totaal andere hoek maar legde zoveel diploma's en cursussen op tafel dat ze bij NS dachten: als ie dat allemaal kan, kan ie ook wel machinist worden. Hij is vrijwel z'n hele carrière een van de niet zoveel machinisten geweest die alle sneltreintrajecten in NL mocht berijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:14

Fargo, in welke richting zoek je? Volgens mij kan het nog steeds vlot gaan. En ze staan in veel sectoren om mensen te springen. Merk het goed in mijn sector, werk stapelt zich maar op door gebrek aan personeel overal.

Mijn CV was 1 pagina. Koste wat moeite, maar ik vond dat overzichtelijker eruit zien.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:14

Narya schreef:
Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar voordat je een nieuwe baan hebt. Dat is een jaar dat leuke projecten misschien wel aan jouw neus voorbij gaan of je collega's je niet meer betrekken.. ik zou nog zeker niets zeggen.

Bedankt, dit is inderdaad waar!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:02

ikke schreef:
8Eveline schreef:

Ik heb al jaaaren twee pagina's CV :D De eerste pagina is voor personalia en opleiding, de tweede pagina voor m'n werkervaring.
Daarin heb ik wel wat gebundeld omdat ik twee keer een behoorlijke poos op projectbasis heb gewerkt. Dan laat ik de stopklusjes van een maand of zo ook achterwege, tenzij ze relevant zijn.

Overigens is een oom zaliger ooit zo bij het spoor begonnen als machinist. Hij kwam uit een totaal andere hoek maar legde zoveel diploma's en cursussen op tafel dat ze bij NS dachten: als ie dat allemaal kan, kan ie ook wel machinist worden. Hij is vrijwel z'n hele carrière een van de niet zoveel machinisten geweest die alle sneltreintrajecten in NL mocht berijden.

Mijn CV is 1 pagina, waarbij werkervaring bovenaan staat en opleiding daaronder. Dit omdat in mijn geval de werkervaring relevanter is dan mijn opleiding :)

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:01

ikke schreef:
8Eveline schreef:
[

Daarga ik nu met die trainingen ook naar toe.
Hoop dat met korte opleidingen ergens binnen te komen. Misschien zelfs in een junior functie.

Moet echt dit weekend sollicitatie filmpje maken. Vacature is perfect maar dat filmpje -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:13

Moet dat perse dat filmpje? Ik heb dat zelf nog nooit gedaan en het was ook nooit een vereiste in de vacature.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:15

Oef, zo'n filmpje zou echt niet mijn ding zijn.
Maar ik stam nog uit de tijd van handgeschreven, foutloze, brieven :D mag dat onder de kop "generatiekloof" hangen? :D

Maar mijn ervaring is ook dat hoe je ook solliciteert, blijf in je kracht staan. Waar je goed in bent, is wat de werkgever aan moet spreken, de rest leer je vanzelf.

Zo heb ik eens een baan gekregen omdat ik m'n toekomstige projectleider "confronteerde" met ontwikkelingen in de markt die hij nog niet wist. Aangezien ze veel waarde hechtte aan productkennis, sta je op zo'n moment meteen 2-0 voor en kreeg ik zo ongeveer gelijk een contract onder m'n neus geschoven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:51

Oh de horror sollicitatie video.. ik klikte dat soort sollicitatieprocedures altijd direct weg. Dat werkt voor mij echt niet.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:56

Ik ben ook werkeloos sinds deze maand. We gaan naar Kopenhagen verhuizen dus ik moest mijn baan opzeggen. Ik ben op zoek naar een baan die remote kan in het meest ideale geval. In mijn vak zijn dat er niet heel veel. Dan misschien wat heel anders, maar wat dan ;) Ik ben dierenarts dus een vrij specifieke opleiding.
In de praktijk is momenteel een groot tekort, je kan bij wijze van overal beginnen als je zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:58

Kan je niet daar als DA aan de slag?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:12

idinn schreef:

Ik twijfel eigenlijk al langer of ik wel echt gelukkig wordt van praktiseren :o Dus dat was eigenlijk niet mijn plan. Punt is dat ik de baan echt wel leuk vindt, dus dat is een beetje lastig :Y)

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:11

Ineke2 schreef:
Moet dat perse dat filmpje? Ik heb dat zelf nog nooit gedaan en het was ook nooit een vereiste in de vacature.

Helaas wel -O- het is dat het perfect past bij wat ik zoek want ik ben ook geen fan van. Maar de opties raken op dus :+

Ik merk wel verschil tussen solliciteren na mijn studie en nu met de switch. Gesprekken gaan zoveel makkelijker en heb ook sneller een klik met de gene. Maar nadeel omdat ik zo graag wil stel ik mijzelf niet heel zakelijk slim op. In bijvoorbeeld onderhandelingen over loon ed ( altans ben nog niet zover gekomen -O-)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:07

MissAnnemijn schreef:
idinn schreef:

Ik twijfel eigenlijk al langer of ik wel echt gelukkig wordt van praktiseren :o Dus dat was eigenlijk niet mijn plan. Punt is dat ik de baan echt wel leuk vindt, dus dat is een beetje lastig :Y)

Heeft de NVWA niet dat soort vacatures?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:14

Achterom schreef:

Dat is lastig vanuit Denemarken :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:43

MissAnnemijn schreef:
Achterom schreef:

Er is ongetwijfeld een Deense versie van de NVWA :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:15

ikke schreef:
MissAnnemijn schreef:

Er is ongetwijfeld een Deense versie van de NVWA :j

Precies.
Maar ik noem het omdat een kennisje van me voor de NVWA werkt en heel veel online doet. Ik weet niet of het volledig online is, maar wel de moeite van het onderzoeken waard. Denken in mogelijkheden...

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:20

Ik ken vooral de toezichhoudend dierenarts functies. Ga eens kijken :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:03

idinn schreef:
Fargo, in welke richting zoek je? Volgens mij kan het nog steeds vlot gaan. En ze staan in veel sectoren om mensen te springen. Merk het goed in mijn sector, werk stapelt zich maar op door gebrek aan personeel overal.

Mijn CV was 1 pagina. Koste wat moeite, maar ik vond dat overzichtelijker eruit zien.

Ik zoek office manager, personal assistent achtige functies

Heb ook een cv van een kantje, die stuur ik meestal naar bureaus etcetera. Als ze meer willen, heb ik er een van 3.5 kantjes.

Vorige week op management assistant gereageerd bij een goed bureau. Donderdag aanstaande intake via teams. Daar ben ik erg blij mee, dat bureau heeft hele mooie functies.