Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:49

Ik ben helaas niet aangenomen bij de Escape omdat ze iemand zochten die per direct kon beginnen en ik ben er de aankomende 2 weekenden niet.

Balen dit! had het graag willen proberen.

F_inley

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:30

Ah balen zeg! Hopelijk vind je gauw iets anders.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:50

Dat is idd balen zeg !

Ik ben gisteren weer bij bedrijven binnen gestapt, helaas overal nee.
Ben nu bedrijven aan het bellen.... En heb net een man gesproken die wellicht kennis wil maken, ik moet een aantal dingen op de mail zetten, we wachten af :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:13

Pff hier 2de gesprek gehad.. of ik word zwaar onderbetaald of die functie is zwaar overbetaald..

Functie stelt in mijn ogen niet heel veel voor gewoon niet uitdagend genoeg voor mij. Heel jammer was een leuk bedrijf :)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:20

De supermarkt gaat niet door, ja ik mocht beginnen maar de uren waren echt te erg met kinderen. Maandag en dinsdag van 9-18.30 uur woensdag van 11-18.30 uur, donderdag vrij vrijdag van 8-18 uur en zaterdag van 9.30-18 uur. Met andere woorden helemaal niks meer van de kids zien....opvangkinderen van ze maken en dat wil ik niet.
Loon zou voor deze betrekking bruto 1437,22 euro per maand zijn....voor mij te weinig naargelang alle nadelen.

Maarrrr....ik mag morgen op gesprek komen in een woonzorginstelling voor personen met een beperking (mijn studie en werk in NL) niet als opvoedster maar als assistente dagdagelijkse zaken (samen eten, wandelen ect.) En begeleiding in de schoonmaak (zelfredzaamheid)
20 uur per week tussen 8-12 uur voor een leuk loon. Dus ik duim weer :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:06

Nog niet super hier zie ik, maar wel vooruitgang!

Ik had al iets gevonden en daar ook al begonnen. Het is alleen vrij zwaar werk en eigenlijk niet zo wat ik wil/heel leuk vind. Vandaag gebeld door een kledingwinkel en daar heb ik vrijdag gesprek. Zal wel niet genoeg zijn qua uurloon, maar valt altijd te proberen natuurlijk. We zullen zien en anders blijf ik gewoon lekker op mn huidige plakken en wat meer spiertjes kweken.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:34

Uurloon in een kledingwinkel is erg laag ik spreek uit ervaring werk er ook bij eentje namelijk;)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:42

Ik ook, maar dat is als weekendhulp en niet als verkoopmedewerker. Zou jij mij willen pben met wat je door de weeks verdiende bij hoeveel uur, welke winkel enzo?

Ik baal soms zo van het jeugdloon.. Je verdient echt niks..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:01

Daarom werkte ik als jongere bij de post, dan hou je er nog best wat aan over :) Als volwassene daarentegen is de post niet erg aantrekkelijk vind ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:25

Als volwassene verdien je daar gewoon minimumloon, dat vind ik het niet waard. Kun je beter poetsen als volwassene in de zorg, al was het alleen al omdat ze daar een 36 urige werkweek hebben en daardoor het bruto minimumloon al een stuk hoger ligt :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:00

Ik vind zoiezo het loon wat je als volwassene krijgt, een stuk minder. Ik ben 30 en krijg het loon van een 23 jarige..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:13

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:47

Heb net reactie van Inzowijs, ze werken alleen in de directe omgeving van Utrecht en leiderdorp dus ze kunnen me niet plaatsen bij een gezin :P Helaas, maar nog genoeg anderen waar ik aangemeld heb, waar ik een reactie van zou kunnen krijgen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:21

purny schreef:
Ik vind zoiezo het loon wat je als volwassene krijgt, een stuk minder. Ik ben 30 en krijg het loon van een 23 jarige..

Tja, maar vaak is het ook aardig ongeschoold werk, dus je hebt ook weinig erin hoeven te investeren en doet leeftijd er ook niet toe (want goed, ze vragen het soms wel, maar er zijn zat ongeschoolde baantjes waarbij je ook eigenlijk geen ervaring nodig hebt) . Ik vind dat ik echt niet te klagen heb :o
Enige dat ik wel vreemd is dat je op een gegeven moment gewoon stilstaat in het loon :+ ik heb de hoogste trede bereikt en zit buiten trede (ik verdien meer de hoogste trede van mijn schaal). Als ik over 30 jaar dit werk nog doe; sta ik nog op dezelfde plek. Maar aan de andere kant; 30 jaar meer ervaring is voor het werk dat ik doe niet eens relevant, dus ook heel begrijpelijk.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:34

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:59

@vuurneon: Het minimumloon blijft steken op 23 jaar, ben je ouder dan 23 dan blijf je hetzelfde verdienen... ze zouden daar eigenlijk verandering in moeten brengen, motiveert mensen ook meer om aan het werk te gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:20

purny schreef:
@vuurneon: Het minimumloon blijft steken op 23 jaar, ben je ouder dan 23 dan blijf je hetzelfde verdienen... ze zouden daar eigenlijk verandering in moeten brengen, motiveert mensen ook meer om aan het werk te gaan.

Dat snap ik... Ik ben ook allang geen 23 meer maar ik stijg wel binnen mijn schaal tot een zekere hoogte dan. Plafond is al bereikt nu. Maar voor ongeschoold werk vind ik het prima om minimumloon te verdienen, of je nou 20 of 50 bent bij aanvang. Wil je een hoger startloon hebben, dan word je nu (goed... Niet echt een geweldige tijd :') ) juist gemotiveerd om door te leren. Enige treurige vind ze ook rustig 9 euro bruto durven te bieden en wel een afgestudeerde hbo/WO'er vragen; maar goed... Ook ik heb economie gehad en snap hoe de markt werkt helaas nu voor ons allen.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:19

Die lonen liggen in NL zo anders dan in BE. Heel raar, snap er hier in BE al helemaal niks van haha maar in NL is het al helemaal niet meer zoals het was toen ik daar nog werkte.
Snap alleen niet waarom lonen stoppen vanaf 23 jaar? (of ja de hoogte dan)

Mijn sollicitatie ging enorm goed :) Zo blij! Ja het is een "schoonmaak" baantje maar aangezien zij wel mijn Nederlands diploma en werkervaring konden waarderen ga ik voor een ander functie. 26 uur in een jeugdgroep voor jongen met een gedragsstoornis/problematische thuissituatie. Hier ga ik per dag 3 uur poetsen en 2 uur begeleiden (schooltassen klaarmaken, kamers op orde brengen, eten voorbereiden voor het middagmaal, helpen met schoonmaken ect.) Dus net iets meer uitdaging dan enkel de schoonmaak. Ben echt blij :) Maandag mag ik al beginnen. Week proef en dan direct vast contract met een best wel leuk loon.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:33

Wat leuk gefeliciteerd!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:57

Gefeliciteerd, klinkt super !

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:58

bedankt :) Hoop dat het wat wordt. Ook wel fijn, kan de kids gewoon ophalen van school en de middag en avond met ze doorbrengen en de weekenden vrij :)

oh jah, en mijn studie gewoon doen na werktijd wat ook wel leuk is. Ga voor examencommissie dan kan ik het op mijn eigen tempo afmaken.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:12

Klinkt top buenootje! Gefeliciteerd!

De baan waar ik over twijfelde heeft me afgewezen (en ik ben er nog blij om ook) straks even bellen waarom ben toch wel nieuwschierig haha

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:34

Hier ook weer wat afwijzingen rijker.. ik kan bijna mn kamer behangen met al die afwijzingen. Zucht

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:09

Gefeliciteerd Buenootje..

Hier ook weer een afwijzing binnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:11

En hier ook een afwijzing erbij :+
'