1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:49

Ik had er ook zoveel.
Na donderdag heb ik er gewoon nooit meer zin in, om te leren en ook nog huiswerk te maken.

Morgen heb ik er weer 2, heb er voor 1 kunnen leren. Vooruit leren lukt gewoon niet, aangezien ik direct de dag erna al een andere toets heb. M'n cijfers zijn lang zo slecht nog niet, maar ik ben bijna elke dag bijna de hele dag aan school bezig.

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:50

stef schreef:
Laura_ schreef:
ja A'dam, ik ga niet staken ik moet van me school toestemming van ouders hebben, me melden op school.. en kunnen aantonen dat ik er ook echt heen ben geweest.

dus? Jij staakt dus niet omdat je verbetering wilt, maar omdat je dan zgn lekker een dag vrij zou hebben......

Door zulke uitspraken krijg ik steeds minder respect voor scholieren

Volledig mee eens.
Iemand die het Eindhovens Ddagblad leest? Toen met die achterlijke rellen. Vooral de bruggers die mee deden, die zitten net een paar maandjes op school. En dan iemand die op op zijn rug had staan: Scheit aan de overheid
Ja jongen, een extra lesje spelling zou voor jou niet verkeerd zijn.

Overigens zat ik in de 6e mijn tijd meer te verdoen. Ik had meer tussenuren dan dat ik les had, maar naar huis gaan schoot ook niet op. Daar word je pas bloedchagrijnig van. Wees blij dat je les hebt.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:51

Ik heb morgen een duits proefwerk en een biologie proefwerk..
Voor beide vakken heb ik hele slechte cijfers,, maar moet nog beginnen met leren..
Dus dat ga ik zo maar even doen

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:54

dat is niet zo slim..

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:55

Ik begin altijd op het laatste moment,, vandaar dat me cijfers ook zo goed zijn
maar heb echt geen zin om te gaan leren en om van bokt af te gaan

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:56

zoiets heb ik ook

Wees blij dat je school hebt. Wil je staken voor beter les prima maar ga niet rellen want zo nemen ze je helemaal niet meer sirrieus. overigens vind ik het knap dat de LAKS nog wil helpen. ook na alle rellen. Want ik had het niet gedaan. en dan vooral die 1e klassers die net komen kijken en dan met kk popo enz gaan lopen schelden. Waar het totaal niet over gaat Sigaar

Ik zit nu in de 4e in mn examenjaar. En ik wil graag mn examens halen.Ik wil dan niet mn tijd "verdoen" met staken. Want Dit soort staken vind ik zo nutteloos. Tegen de politie in.Dingen vernielen enz.
totaal nutteloos. en zeer triest.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:57

Kind wees blij dat je naar school kán !

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:05

Als ik naar die filmpjes kijk zie ik een stel irritante pubers die denken een leuk uitje te hebben. Net een kleuterklas die een dagje losgelaten wordt op het strand.

Als je dan graag strijdt voor een volwassen doel, gedraag je dan ook zo. Dat gezeur over die uren. Allemachtig, je zit toch niet om ons een plezier te doen op school. Wat mij betreft nokken jullie er allemaal mee en gaan allemaal lekker werken, scheelt mij een klap belastingcenten.

En voor de duidelijkheid, ik werk fulltime, ben alleenstaand moeder met bijbehorend huishouden, heb een paard (goedgekeurde dekhengst met alles eromheen, inclusief wedstrijden, shows en dekkingen) en een cattery (dus heb regelmatig een nest en 2 maal in de maand een show).

Dan weet je pas wat verdelen van je tijd is. En toch kom ik overal aan toe. Zonder hulp van buitenaf.

Men, ik zou een moord doen voor een schoolleven!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:10

Justine_Mo schreef:
Armaris schreef:
Wat een gez*k hier weer.
Wij in Belgie hebben 32uur per les en op onze school ga je van 8u40 tot 16u05 naar school.Niets tussenuur/blokuur en blijven liggen als je het eerste uur vrij heb?Ho maar.

Dus klaag niet,ga lekker naar school en prijs jezelf gelukkig als je een uurtje eerder naar huis kan

Erhm de meeste hier zitten aan de 34/35 uur,ik zelf aan de 36.
Wij moeten ook op school blijven als er iets uitvalt,en ik heb geen enkel eerste uur vrij.
Dus wat is je punt precies?

Ik had er 39, nu is 1 ingeroosterd tussenuur naar het laatste uur verplaatst, waar ik niet heen hoef, zit dus nu aan de 38 uur.

Mijn tussenuren zijn wel relaxed geplaatst en maak er ook goed gebruik van. Moet er minstens 5 in 1 week maken naast mijn gewone lesuren.

Een paar klasgenoten hebben ingeroosterd 3 of 4 tussenuren achter elkaar en dan nog 1 uur les, dat lijkt me minder.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:32

Hilde_q schreef:
ik heb niks tegen de tussen uren maar zo ziet mijn dag eruit

Smorgen om 06.45 gaat de wekker
Om 7.50 naar school

Dan tot 4 uur of later les (zonder huiswerk uur, tussenuur of i.d)
Dan ben ik tegen kwart voor 5 thuis. Om 5 uur eten we.

Dan na het eten ga ik leren. Meestal tot 9. Dan ga ik om 10 naar boven en dan lees ik mij leerwerk door.

Ik heb geen eens tijd meer voor maakwerk Clown

Ik doe veel aan school en ik haal ook goede punten Lachen Ik waardeer het ook maar wij hebben nu vrij veel leerwerk en huiswerk ( 3 toetsen per week )

Dus daarom zouden die 2 uur minder per week we goed uitkomen *d

Wij hebben er gemiddeld 6 per week of meer,heb ze ooit eens op 1 dag gehad.
Mijn vriendin(ook Belgie) heeft er minstens 3 per dag

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:14

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:17

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:20

treasure27 schreef:
quera schreef:
http://www.nos.nl/politiek24/

Hier het spoeddebad over 1040 uur

Ja, vrijdag weer stakingen

sorry maar kort door de bocht. er is nog niks zeker. dus ik zou eerst even meekijken voordat je gelijk wat schrijft

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:29

Wees inderdaad blij dat jullie naar school kunnen, dat je in een ontwikkelt land leeft waar de overheid nog om jullie geven! In Afrika hebben ze niet eens normaal te vreten en hier maken we ons druk over een paar uurtjes school meer inde week!
Werken is ook niet alles hoor...
Ik weet nog wel dat toen ik op school zat, ik volgensm ij 12 tussenuren in de week had en maar 20 uur les, dat is niet gaaf.. maar in die 12 uur kan je wel mooi je samenvattingen voor je toetsweken maken en je opgaven van wiskunde voor de volgende dag maken, zodat je die vragen nog even kan vragen aan de leraar. Scholieren zijn lui, die gaan bakkies doen en een beetje stiekem blowen in het fietsenhok (niet dat ik zo'n heilig boontje was, maar ik was altijd graag klaar met dingen die ik móest doen, kon ik lekker gaan paardrijden *LOL*.
Iedereen die in Nederland geboren wordt, krijgen de kansen van hun leven, je kan naar school, je zorgverzekering is voor een klein bedrag geregeld en als je niet meer kan werken krijg je geld. Wees blij dat je in een verzorgingsstaat leeft en niet zoals in Afrika dat je 20 kilometer moet lopen voor een glaasje water..
Wees blij met de dingen die je hebt, je paardje die lief is, je ouders die om je geven, je vrienden met wie je veel lol kan hebben, het zonnetje dat je ziet als je 's ochtends wakker wordt, de vogeltjes die fluiten en het stoplicht dat op groen gaat als je aankomt fietsen.
Iedereen zou gewoon eens blij moeten zijn met welke kansen je geboden worden. Want staken in dit geval vind ik eigenlijk gewoon heel ondankbaar.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:04

Niks uitgekomen dus... morgen Museumplein.

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:06

Unfaithful schreef:

indd
maar voor de gene niet mogen school dus Gaaaap ik mag niet veel te gevaarlijk Clown Verdrietig en dus moet ik gewoon naar school Verdrietig

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:09

MiloFriendly schreef:
Unfaithful schreef:

indd
maar voor de gene niet mogen school dus Gaaaap ik mag niet veel te gevaarlijk Clown Verdrietig en dus moet ik gewoon naar school Verdrietig

Uhuu bij ons hadden ze het ook over de verantwoordelijkheid enzo, maar daar ben ik het ook wel met ze eens... bij ons mag je vanaf 9:50 weg, als je je hebt afgemeld bij de school. Je moet wel kunnen aantonen dat je gestaakt hebt... (treinkaartje oid)

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:22

je mag bij ons wel naar a'dam maar niet naar het centrum van assen...dan krijgen we van die boetes... maar een ticket naar amsterdam kost 30 uero ofzo :S

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:04

wij hebben morgen geen staking Boos!
een soort actie
we hebben eerst 3 uur les dan kunne we tijdens 2 lesuren naar het gemeenteplein in valkenswaard
de andere locaties van het were di komen daar ook heen
dan iets geven aan de burgemeester
weer in een stoet terug en dan hebben we 6e, 7e en 8e nog gewoon les Verward

nja kvind het iig nergens op slaan Tong uitsteken

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:24

mii_jessy schreef:
wij hebben morgen geen staking Boos!
een soort actie
we hebben eerst 3 uur les dan kunne we tijdens 2 lesuren naar het gemeenteplein in valkenswaard
de andere locaties van het were di komen daar ook heen
dan iets geven aan de burgemeester
weer in een stoet terug en dan hebben we 6e, 7e en 8e nog gewoon les Verward

nja kvind het iig nergens op slaan Tong uitsteken

nee snap ik Knipoog Clown

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:25

MiloFriendly schreef:
Unfaithful schreef:

indd

ik zou wel mogen als het in den haag is maar amsterdam is tog een beetje ver vinden mn ouders (woon in eindhoven ) Knipoog

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:52

Mijn school is op 6 minuten loopafstand van het Museumplein, maar we gaan niet Clown
Ik geloof dat onze school de enige in A'dam is die het verbied. Nou ja, min of meer dan, alleen met schriftelijke toestemming van je ouders etc. etc. Dromen
Met daarbij de waarschuwing dat het wel eens heel riskant zou kunnen worden, met zóveel scholieren. Het plein is bij de stakingen maandag ook al kort en klein geslagen. Ik hoef om die reden ook niet zo nodig Vork
Altijd weer érg jammer dat de stakingen zo uit de hand moeten lopen, het heeft geen nut als mensen dingen gaan vernielen e.d.... Wij houden op school een 'alternatieve actie' maar wat, dat weten ze nog niet precies. We gaan in ieder geval dus niet van het schoolterrein af Clown

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:17

klopt het dat je een boete krijgt van 2000 euro als je morgen gaat staken?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:17

Sjaap schreef:

Dat vind ik nou ook! Ik doe MBO en ik ben blij als ik eens uren heb.

En over dat je slechte cijfers haalt, dat is echt je domme eigen schuld. Daar zul je later zelf je gevolgen wel van inzien.
Dat is gewoon stommiteit!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:24

assiejlover schreef:
Sjaap schreef:

Dat vind ik nou ook! Ik doe MBO en ik ben blij als ik eens uren heb.

En over dat je slechte cijfers haalt, dat is echt je domme eigen schuld. Daar zul je later zelf je gevolgen wel van inzien.
Dat is gewoon stommiteit!

Daar ben ik het wel deels niet mee eens,je tekorten kunnen ook komen omdat je het simpelweg niet kan. Daar is niets aan te doen,ja van richting veranderen maar dat is ook niet alles.

Wel als je een tekort heb vind ik dat je moeite moet doen om het te proberen op te halen,zo heb ik 2jaar geleden 3-4uur per week bijles engels en frans gevolgd om er toch te geraken maar als het echt niet gaat kan je niet meer doen dan je best