[HK] VWO eindexamengangers 2007 Vervolg!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_isaatje_

Re: [HK] VWO eindexamengangers 2007 Vervolg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:48

@ Rubiquil:
Let op! In de Examenbundel Biologie VWO 2006-2007 is bij sommige opdrachten ten onrechte aangegeven dat deze zijn vervallen voor het centraal schriftelijk examen.

Evolutie is wel examenstof: examenopgave 17 op blz. 246 en examenopgave 21 op blz. 272 horen wel bij de examenstof. In hoofdstuk 6 horen de sterretjes bij opgave 1, 2, 3, 7, 8 en 13 (geen examenstof).

Ecosytemen - factoren is wel examenstof: het sterretje en de voetnoot bij hoofdstuk 7 negeren.

ik dacht dan ben je even helemaal up to date.. Knipoog

oo en fury_berber ook namens mij natuurlijk gefeliciteerd Haha!

Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:55

_isaatje_ schreef:
@ Rubiquil:
Let op! In de Examenbundel Biologie VWO 2006-2007 is bij sommige opdrachten ten onrechte aangegeven dat deze zijn vervallen voor het centraal schriftelijk examen.

Evolutie is wel examenstof: examenopgave 17 op blz. 246 en examenopgave 21 op blz. 272 horen wel bij de examenstof. In hoofdstuk 6 horen de sterretjes bij opgave 1, 2, 3, 7, 8 en 13 (geen examenstof).

Ecosytemen - factoren is wel examenstof: het sterretje en de voetnoot bij hoofdstuk 7 negeren.

ik dacht dan ben je even helemaal up to date.. Knipoog

oo en fury_berber ook namens mij natuurlijk gefeliciteerd Haha!

Dankjewel!
Wij hebben geen examenbundel gekregen van bio.. heb zelf maar 'samengevat' besteld.
Had jij deze informatie op internet gevonden? Mag ik dan de link kan ik ook voor andere onderwerpen even kijken:)

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:08

Rubiquil schreef:
Dankjewel!
Wij hebben geen examenbundel gekregen van bio.. heb zelf maar 'samengevat' besteld.
Had jij deze informatie op internet gevonden? Mag ik dan de link kan ik ook voor andere onderwerpen even kijken:)

ik heb het van www.examenbundel.nl en dan bij "wat moet je leren?" daar staat het voor elk vak. ze verwijzen alleen wel telkens naar de bundel dus is het wel lastig als je die niet hebt. Maar ik hoop dat je er wat aan hebt.. Knipoog

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:26

SuusJa schreef:
Rubiquil schreef:
Biologie:
Het examen 2006 en dan tijdvak 1, wie weet er waar ik informatie kan vinden over de hormonen die bedoeld worden bij vraag 8? (parathormoon en calcitonine?) Heb er nog nooit van gehoord Bloos

http://www.bioplek.org

Edit: rijbewijs is een van de beste kado´s die je kunt krijgen, suc6 er mee alvast Haha!

Dankjullie wel allemaal nogmaals! Pling
Jaa rijbewijs is leuk! En nog andere kado's Bloos

Maar even op de vraag van Rubiquil; Dat staat in je biodata, blz. 202. Dan staat er in de 4e kolom op een gegeven moment "daling/stijging Ca²+-concentratie bloed" . De hormonen Calcitonine en parathormoon horen daarbij.
Ik dacht eerst ook van "Huh? dat hoef ik toch niet te weten?" En dus de biodata maar doorgespit!

Btw, ik neem biodata mee, daar heb ik de afgelopen jaren ook meegewerkt. En Binas staat wel veel in, maar ik ben biodata gewend Lachen

Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:42

Ik had het als met de hulp van Annelous gevonden in mijn binas (tabel 89). Maar toch bedankt Haha!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:07

SuusJa schreef:
Een vers stukje aardappel wordt gewogen en daarna in een glucoseoplossing gelegd. Na een uur wordt het eruit gehaald, afgedroogd en opnieuw gewogen. Het gewicht is toegenomen.
Wat valt hieruit af te leiden over de concentratie opgeloste deeltjes in het vacuolevocht vóór de proef, vergeleken met de concentratie van de glucoseoplossing?

Snapt iemand dit, snap echt niets van die concentratie dingen!

Het gewicht is toegenomen dus heeft de aardappel vocht opgenomen. Het water stroomt altijd van lage concentratie naar hoge concentratie, dus het vacuolevocht had voor de proef een hogere concentratie dan de glucoseoplossing.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:09

Ik neem denk ik ook mn biodata mee, daar staat meer in over biologie dan in binas vind ik.
En ook meer plaatjes, dat kan ook altijd handig zijn Haha!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:26

Hebben jullie een eigen biodata? Bloos!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:28

Ja moesten we verplicht kopen..
Jij niet dan?

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:23

ik heb zelfs nog nooit van een biodata gehoord..! Bloos!

Peeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:24

Ik ook niet!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:24

Niseyra schreef:
Ja moesten we verplicht kopen..
Jij niet dan?

nee we krijgen ze van school tijdens de biotoets. Maar we mogen hem dus niet voor andere vakken gebruiken, wel jammer want ik vind vooral de tekeningen in de biodata veel duidelijker...

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:29

Wij moeten helemaal geen boeken kopen Tong uitsteken We krijgen alles van school... We hebben een boekenfonds, wel heel handig Lachen Begin van het jaar halen we onze boeken op en aan het eind van het jaar leveren we ze weer in, zijn we er gelijk van af.

Wij hebben ook gewoon de binas en hij bevalt me best Lachen Onze leraar zegt dat de examenmakers er op gelet hebben dat mensen met een biodata geen voordeel hebben boven de mensen met een binas, en andersom.

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:10

gelukkig maar, ik vertrouw op shannie's leraar Schijnheilig

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:26

NinaElisa schreef:
heeft er iemand van ak een samenvatting? (stuur maar ffe pb anders want tegen de tijd dat ik hier weer kijk vanmiddag zijn jullie al 5 pagina's verder:P)
Die kan ik ook nog wel een gebruiken Knipoog

SuusJa schreef:
Dr waren 3 jongens waarvan een van ons zelf.

Had ie lang haar en woonde die in vught?
Of kort haar en woonde die in leiden?
Nee, grote bus krullen en woont in Mierlo Knipoog Maarre.. als ik logisch nadenk.. jij was vrijdag natuurlijk ook weg en toen had hij natuurlijk nog examen Economie Clown Hij wist zelf niet precies wanneer die naar Leiden ging (want had z'n moeder geregeld Vork, maar ik denk dat dat dan dit weekend moet zijn.

fury_berber schreef:
Morgen jarig Go jij! Go jij!
Dat is dus vandaag, gefeliciteerd! Haha!

SuusJa schreef:
Vraagje!

Hieronder volgen drie uitspraken over aardbevingen.

I Bij aardbevingen kunnen aardplaten in twee richtingen bewegen: divergerend en convergerend.
II Bij aardbevingen geeft het epicentrum de plaats aan waar in de aardkorst een verschuiving is opgetreden.
III Gevolgen van aardbevingen zijn onder andere de vorming van eilandbogen, mid-oceanische ruggen en sedimentaire bekkens.

Waarom hebben al die drie dingen niets meer aardbevingen te maken?? Ik dacht dus van wel, hihi Haha!
Pff.. Nagelbijten / Gniffelen *ziet dat ze nog lang niet klaar is voor d'r aardrijkskunde-examen Scheve mond*

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:42

SuusJa schreef:
Vraagje!

Hieronder volgen drie uitspraken over aardbevingen.

I Bij aardbevingen kunnen aardplaten in twee richtingen bewegen: divergerend en convergerend.
II Bij aardbevingen geeft het epicentrum de plaats aan waar in de aardkorst een verschuiving is opgetreden.
III Gevolgen van aardbevingen zijn onder andere de vorming van eilandbogen, mid-oceanische ruggen en sedimentaire bekkens.

Waarom hebben al die drie dingen niets meer aardbevingen te maken?? Ik dacht dus van wel, hihi Haha!

I Ze kunnen botsen, van elkaar af schuiven maar ook nog onder elkaar duiken.
II Het epicentrum is de plek recht boven het punt in de aardkorst waar de verschuiving was, dus eh.. Bloos (geen idee)

III Dit zijn gevolgen van afzettingen van gesteenten, niet van aardbevingen (toch?)

Even een andere vraag, heeft iemand van jullie een idee hoe je dingen weer uit Program op je GR (TI-83) kan verwijderen? Hij staat bij mij veel te vol en dat is zo irritant Vork

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:45

*Heeft geen aardrijkskunde maar doet een poging*
Epicentrum is de plaats waar de aardbeving het eerst merkbaar is en waar het eerst schade zal zijn. Botsen de plaatsen midden op zee maar varen daar nooit bootjes dan is dus niet daar het epicentrum, maar waarschijnlijk op het dichtsbijzijnde eiland Knipoog

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:54

Cracker: Ik geloof dat Loezjuh's poging beter is Knipoog

Citaat:
Sedimentaire bekkens klinkt als bekkens die gevormd zijn door de afzetting van gesteenten (sedimentatie), eilandbogen worden geloof ik gevormd daar op de plek dat platen onder andere platen duiken (bij de troggen dus)

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:57

MoonWencke schreef:
Cracker: Ik geloof dat Loezjuh's poging beter is Knipoog

Citaat:
Sedimentaire bekkens klinkt als bekkens die gevormd zijn door de afzetting van gesteenten (sedimentatie), eilandbogen worden geloof ik gevormd daar op de plek dat platen onder andere platen duiken (bij de troggen dus)

En mid-oceanische ruggen waar 2 platen uit elkaar schuiven. Dat kan dus zijn bij aardbevingshaarden.

Die zit er dus waarschijnlijk bij om je in de war te brengen :p

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:17

Fury-berber: gefeliciteerd Haha! Ik heb mn rijbewijs sinds 1 mei en tis heeeeerlijk! Zooo makkelijk, ik fiets bijna niet meer Lachen

Jullie al druk met Ak bezig? Ik begin morgen Tong uitsteken Geen zin nu.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:18

Ik ga ook maar morgen met Ak beginnen Tong uitsteken
Als ik slaag krijg ik de rijlessen en rijbewijs van m'n ouders cadeau Vork (hadden m'n broer en zus ook)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:21

Als ik slaag krijg ik een saxofoon. Dus .. Ik MOET slagen Tong uitsteken

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:24

Ach.. dat kan volgend jaar ook nog Mloes Tong uitsteken

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:27

Als ik slaag ga ik met mn ouders en broer/broertje bij de mac eten *LOL* Mn ouders vinden het verschrikkelijk daaro hahaha
Verder weet ik niet of ik iets krijg.

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:34

Kwil zo graag slagen Boos! Kben aangenomen bij diergeenskunde dat vind ik vr mezelf al n groot kadoo :p