sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:53

Wow gefeliciteerd.
Ik ga voor je duimen donderdag. Vork

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:11

x_Mliss schreef:
Ik heb gister ook een Sollicitatie gesprek gehad het ging super had me goed voorbereid en kon overal zo antwoord opgeven.
Nu ben ik net gebeld voor een 2e gesprek donderdag. Haha!
En moet me ID bankpasje en verzekerings pasje mee nemen.
Heb een zwaar vermoede dat ik aangenomen ben!!!!

@Joozz
Ik kreeg de vraag noem 3 positieve punten.
Als ik naar een gesprek ga zorg ik altijd dat ik die punten op papier heb staan. Ja
Eigelijk moet je van je negatieven punten positieve punten voor hun maken.
Bijvoorbeeld dat je wel eens teveel tegelijk wil doen maar dat dat niet altijd wil lukken.
Dat is voor ook wel weer een stukje positief voor hun omdat hun dan denken hey die werkt wel door of die probeert het wel. Tong uitsteken
En zo nog meer.

Nou heb net een vragenformulier in moeten vullen voor een sollicitatie en heb je tip gebruikt hoor Tong uitsteken thanks Lachen

Jij succes donderdag, maar klinkt iig goed!!!!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:25

Wat moet ik invullen bij 'gewenste functietitel' bij het plaatsen van je CV op monsterboard?
En wat wordt bedoeld met 'kennis van de sociale kaart'?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:20

Instanties waar je mee samen kunt werken op sociaal gebied, noemt men de sociale kaart.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:21

ik heb ooit eens een sociale kaart moeten maken
en dat waren allemaal instanties in de regio op diverse gebieden van de hulpverlening

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:25

sonjim schreef:
Instanties waar je mee samen kunt werken op sociaal gebied, noemt men de sociale kaart.

Klopt. Dit is bijvoorbeeld de sociale kaart van twente http://www.socialekaarttwente.nl/

Wat ze dus vragen is dat je kennis hebt van verschillende instanties in het veld, bij jou in de regio.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:34

OK, thanx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:04

Meldt zich Haha!

Na een gesprekje met leidinggevende toch maar besloten mijn horizon te verbreden; niet leuk wanneer je verantwoordelijkheden groeien en voldoende werkervaring opgebouwd hebt maar je salaris niet evenredig meegroeit (commerciele organisatie). Dus maar de stoute schoenen aangetrokken en vier brieven verstuurd. Inmiddels zijn twee gesprekken ingepland en één voicemail met het verzoek om terug te bellen Go jij! Go jij! Heb ook op een managerfunctie geschreven (met operationele taken binnen een kleine organisatie); dat zal ongetwijfeld een afwijzing worden maar t gaat voorals nog erg goed Haha!

Ben zo blij dat er zoveel leuke vacatures zijn! Dat was een tijdje terug echt niet zo met al die vacaturestops ed.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:57

Ik heb net afspraak gemaakt voor morgen. Het is bij een installatiebedrijf. Haha! Ik snap niks van wat ze maken, maar goed. Clown

Ik hoop dat morgen een stuk beter gaat dan vandaag. Nu heb ik mijn eerste keer (had nog nooit sollicitatiegesprekken) achter mijn rug en nu weet ik beter wat ik ervan kan verwachten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:03

@goldenflower: misschien handig om je er nu dan vast in te verdiepen? Dan weet je ook beter wat je van de functie kunt verwachten...

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:07

succes goldenflower!!!!

Hoe dan jullie dat eigenlijk met selectiecriteria?? Ik wil ivm hond en paard graag in de buurt werken, dus ben wel op punt dat ik maar op heel veel wil reageren ook al is het onder mijn niveau (dat bedoel ik overigens absoluut niet denigrerend hoor!), heb het nog niet gedaan, wacht nog even een weekje af. Al ben ik wel uitgenodigd bij zo'n callcenter, hebben jullie dat wel eens gedaan?? Betaald dat beetje ok? Leek mij wel ideaal qua flexibele tijden enz. en ik heb nu tijdelijk werk voor gem. 20 u pweek, dus dat ff tijdelijk erbij totdat ik iets anders heb.... maar weet niet of ik het wel zo tof vind om mensen telefonisch lastig te vallen....

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:10

ff update: terwijl ik het berichtje typte werd ik gebeld, mag donderdag op 2e gesprek komen bij n bedrijf vlakbij bij mijn huis.

Hoop zo dat het lukt!!!! Is nml wel heel leuk bedrijf volgens mij.....

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:14

Ik vond dat callcenterwerk werkelijk verschrikkelijk Nagelbijten / Gniffelen Heb via het uitzendbureau mensen een of ander hotelarrangement aan moeten smeren via de telefoon, nou de reacties die je dan krijgt Niks voor mij! Klantenservice schijnt ook niet leuk te zijn (continu boze mensen aan de lijn), maar dingen als nummerinformatie/advieslijnen en dergelijke schijnt nog wel oké te zijn. Het betaalt voor zo ver ik weet wel meestal minimumloon, ligt er een beetje aan bij welk bedrijf je terechtkomt (en hoe vervelender je functie, hoe beter het betaalt vaak Clown Mijn arrangementen aansmeren betaalde enórm goed, maar ik weet nu ook waarom Nagelbijten / Gniffelen Geen kip die dat volhoudt Nagelbijten / Gniffelen ).

Goldenflower, ik zou me daar dan nu ook even in verdiepen, toont toch interesse hè Lachen En dan weet je ook beter of je er inderdaad wel wílt werken Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Vientje op 26-02-08 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:15

Callcenter...pfff... ik heb het 3 maanden gedaan paar avonden per week en na die 3 maanden was ik mentaal helemaal afgepeigerd. Clown Wij moesten koud bellen, dus ik weet niet hoe dat bij die functie is joozz?

Goldenflower, het is niet erg als je er nog geen verstand van hebt, zolang je maar laat blijken dat je bereid bent te leren en je snel dingen opsteekt tijdens een leerproces. Inderdaad verstandig om je alvast te gaan verdiepen in de functie.

Ik had ook keuze tussen 1 baan die ik geweldig met mijn paard zou kunnen combineren, of een baan die, voor mij als starter, op het lijf geschreven was, maar moeilijk te combineren valt met paard. Heb toch voor de laatste gekozen. Bloos Dan maar veel overuren maken en 's avonds wat later naar mijn paard. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:38

@ Goldenflower; is inderdaad heel verstandig de website door te nemen.. schijf ook alvast wat vragen op papier zodat je die kan stellen (de vraag: 'en heb jij nog vragen?' wordt vast en zeker gesteld). In mijn geval is het altijd zo geweest dat als het formele gesprek voorbij is (wie ben je, wat doe je en wat kun je voor ons betekenen) en men over het bedrijf en koetjes en kalfjes gaat praten dat je dan zo goed als zeker de baan hebt.. Geintereseerde vragen in die richting werkt dus altijd positief.

Succes en veel plezier!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:59

Bedankt voor de tips!

Ik zal morgenochtend website doornemen en zal proberen om iets te onthouden (techniek heeft me nooit aangetrokken). Tong uitsteken

Vanmiddag had ik ook alvast omgeving verkend, want ik heb geen zin om te laat komen en daar in de buurt hebben ze onlogische volgorde met de straatnummers. Clown

Ik heb zeker wat vragen over een functie "administratief medewerker", er staat onvoldoende informatie in hun vacature. Dus hopelijk kunnen ze meer dingen vertellen over de werkzaamheden die bij een functie hoort.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 09:07

Goldenflower schreef:
Bedankt voor de tips!

Ik zal morgenochtend website doornemen en zal proberen om iets te onthouden (techniek heeft me nooit aangetrokken). Tong uitsteken

Vanmiddag had ik ook alvast omgeving verkend, want ik heb geen zin om te laat komen en daar in de buurt hebben ze onlogische volgorde met de straatnummers. Clown

Ik heb zeker wat vragen over een functie "administratief medewerker", er staat onvoldoende informatie in hun vacature. Dus hopelijk kunnen ze meer dingen vertellen over de werkzaamheden die bij een functie hoort.

Dat techniek je nooit getrokken heeft, zou ik dan weer niet al te hard zeggen Knipoog Als je een vacature onduidelijk vindt, kun je ook altijd bellen/mailen voor meer informatie. Dan weet je meteen of je geen energie verspilt met solliciteren en bovendien staat het erg geïnteresseerd. Ik had een tijd geleden een sollicitatie waarbij ik net tweede werd (minder ervaring dan de andere kandidaat...) Degene met wie ik het gesprek had mailde me zijn evaluatie en gaf nog wat tips. Daarbij zei hij dat hij als tip meegaf om de projectbeschrijving goed te lezen, dat ik dat duidelijk al gedaan had maar dat hij daar bij de andere kandidaten weinig van gemerkt had. Dat is toch om je rot te generen, ergens op een gesprek komen en geen idee hebben waar het over gaat! Gestoord Beschrijving werd nota bene meegestuurd met de uitnodiging!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:58

Ik heb net gesprek gehad en het ging goed. Haha! Zij was heel aardig en ging vragen stellen over mijn slechthorendheid. Gelukkig niet de vragen zoals waarom ben je geschikt voor deze functie, wat zijn je sterke en zwakke punten. Tong uitsteken

Mevrouw H. vond me geschikt voor een functie, maar er was wel een nadeel. Namelijk telefoneren met leveranciers, dat stond niet in een vacature. Zij zei al dat het haar speet dat ze niet in een vacature had gezet. Het is helaas niet zo en nu dan telefoontjes plegen, maar continue telefoneren. Maar ze moet overleggen met collega's, maar H. denkt dat het niet doorgaat ivm telefoneren. Ik kwam zelf met een oplossing zoals voor een deel per mail of post en dat een collega ook een deel van me wil overnemen.

Zij gaf ook adviezen aan me zoals me meer richten op accountants- en administratiekantoren. Telefoontje plegen naar het bedrijf, dat laat ik zien dat ik wel kan telefoneren en toon ik interesse in het bedrijf zelf. Verder had zij bewondering dat ik eerlijk durfde te zijn en dat ik geen punt van maakte dat ik slechthorend ben.

Maar goed, ik ben weer wat wijzer van geworden en was helemaal niet zenuwachtig met dank aan aardige vrouw. Ik denk dat een grote kans is dat ik niet aangenomen word ivm telefoneren. Huilen De rest was alles uitstekend volgens haar.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ik vind wel lastig om geschikte vacatures te vinden. Bijna overal staat wel dat je moet kunnen telefoneren of ik hoor tijdens gesprek zoals vandaag en gisteren. Deze wereld maakt me wel lastig. Ik volgde juist deze opleiding om niet hoeven te telefoneren. Dat is mijn zwakke punt.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:02

Zeker in jouw geval zou ik nog even navraag doen over de specifiek functie-eisen in het vervolg. Inderdaad wordt niet alles in de vacature gezet, want advertentieruimte = geld. Even wat info vragen voorkomt dat jij en zij hun tijd zitten te verdoen met een functie/kandidaat die niet geschikt is.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:58

Wie zou mij wat tips kunnen geven voor het maken van een CV en mijn CV 'na willen kijken'?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:07

tja, wilde zeggen bij ons hoef je niet te telefoneren maar ons beroep is wel gericht op muziek en geluid, dus je gehoor moet wel goed zijn (2 muziekstukken vergelijken, muziek herkennen e.d.) dus ook ik kan je niet helpen

tps voor het maken van cv's staan op de meeste carriere sites wel (intermediar, werk.nl monsterboard)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:15

Via word kun je ook standaard cv's vinden, je kunt zelf aanvinken welke gegevens je in je cv wil hebben.

Wil 'm best nakijken hoor, maar een echte standaard cv is er niet. Wel standaard gegevens die er in horen.

Ik had gisteren een gesprek met Content excutive voor het traineeship. Ik moest een papieren bekertje verkopen. Huilen van het lachen
A.s. maandag op gesprek in Utrecht met mensen van de betreffende bank waar het traineeship wordt uitgegeven. 2x een gesprek van een half uur. En waarschijnlijk weer iets ad hoc verkopen.
Vork

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:36

Wat wel belangrijk is bij een cv is opleidingen en werkervaring niet in chronologische volgorde, maar bij de laatst genoten opleiding en werkervaring beginnen. Bedrijven zijn niet geinteresseerd in je bijbaan naast school toen je 14 was als je inmiddels als manager solliciteert. Verder hou hem kort en bondig, liefst op een pagina. Laat in je cv zien wat je gedaan hebt en vul deze aan met eventuele hobby's die een meerwaarde hebben voor de functie, bijv. iemand die voetbalt is meestal een teamplayer. Denk er bij je brief aan dat je ook daarop je naam adres en telefoonnummer vermeldt, in sommige bedrijven worden brief en cv gesplitst en kunnen ze je niet meer bereiken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:37

Hoeveel heb je gevangen voor het papieren bekertje?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 12:38

sonjim schreef:
Hoeveel heb je gevangen voor het papieren bekertje?

Ja, daar was ik ook al benieuwd naar Haha!