VWO 4 - 2015/2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frankaas

Re: VWO 4 - 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:46

Ziet er goed uit! :D

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:48

Femke, op zich was het wel een leuke wedstrijd. We hebben 2-2 gespeeld en ik heb zelf ook nog een keer gescoord. Het was eigenlijk wel een beetje balen want wij waren beter en hadden ook veel meer kansen, maar helaas. (We hadden ook geen wissels en tijdens de wedstrijd raakte iemand geblesseerd, dus we speelden bijna de hele wedstrijd 10 tegen 11)

Kim, ik ben het ook eens, wat betreft sporen, met Gerbrich. Sporen zijn juist om je hulpen te verfijnen, niet om je paard aan het been te krijgen. Ik heb nog een boek liggen waarin staat hoe je je paard beter aan de hulpen kunt krijgen. Als je wilt kan ik je daar een foto van sturen, of de tekst overschrijven (via pb)? (Natuurlijk alleen het stukje tekst dat daar over gaat) Alle tips zijn mooi meegenomen natuurlijk, je mag zelf weten wat je er mee doet.

Lijkt me supergaaf om naar toe te gaan Myrthe! Veel plezier!

Heerlijk Elise! Het was inderdaad lekker weer, met het zonnetje er bij.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:06

Echt balen van de wissels, Kimara... welk team speel je?

Watske is echt heel erg kreupel. Paardjelief kan amper een stap doen. Ze wilde naar ons toe komen maar dat ging gewoon niet :(
daarna wel even op haar dochter gereden. Een heuze springfries :D
ik hoop dat Watske snel beter wordt, maar het ziet er niet goed uit. Ze heeft het al eerder gehad en toen duurde het ongeveer een jaar. We moeten geduld hebben. Het zal altijd haar zwakke plek blijven

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 22:30

Kim, hmm dat is heel lastig, als hij geen reactie geeft op de zweep! Toch zou ik het eerst zonder sporen nog eens proberen, ik wil ook wel met je meedenken (eens een plastic zakje aan de zweep doen, misschien krijg je daar reactie op? Wel even uittesten vanaf de grond natuurlijk, dat ie niet in twee tellen aan de andere kant van de bak staat ;p). Anders ben ik bang dat hij nog meer afstomt, dan ben je nog verder van huis! Ik denk dat, als je weer iets vindt waarop hij reageert qua zweep, en je geeft consequent kuithulp, fellere kuithulp en dan een tik, dat je na een paar weken wel resultaat moet zien! De aanhouder wint :)

Kimara, wat sneu dat jullie de wedstrijd zonder wissels hebben moeten spelen... Als het nu gelijk geeïndigd is, waren jullie met 11 vast wel het winnende team geweest :D

Getsie Femke, is Watske er echt zo erg aan toe? Wat was er eerder aan de hand, toen ze ook al een jaar kreupel stond? Ik weet precies hoe het voelt, je paardje zo kreupel zien :( na de castratie heeft mijn pony dat dus ook een paar dagen gehad, hij wilde zo graag komen maar hij kon z'n pootje echt niet naar voren krijgen...

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:38

Ze heeft een ontsteking in haar straal. De vorige keer was dit zo erg dat een groot deel van haar hoef is weggehaald. Ze had toen een kunsthoef (deel geloof ik) Er is nu weer 3 keer wat weggesneden maar ik schrok zo erg. Zo'n prachtig mooie meid die amper vooruitkomt... ze heeft wel heerlijk staan genieten van het poetsen en is stapje voor stapje al graasend ook vooruitgekomen. Maarje ziet gewoon dat ze pijn heeft en je kan er niks aan doen.

Sorry voor de ego-posten. Ik maak me gewoon zorgen

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:40

Jeetje Femke wat naar!
Weet helaas ook hoe het is om met een paard te lopen die maar al te graag wil en gewoon écht niet kan ;(
Hoop dat hij snel herstelt voor jullie!
Is helemaal niet raar dat je je zorgen maakt hoor! Dat snappen we hier allemaal wel ;)

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:48

Ja idd balen. Er zijn een paar spelers voor het nieuwe seizoen gestopt, dus nu hebben we er precies 11. Maar 1 meisje is geopereerd aan haar enkel en loopt sws nog 6 weken met krukken, waardoor we nu voor vast 10 spelers hebben en altijd van anderen moeten lenen. Ook hadden 2 spelers afgezegd voor deze wedstrijd, dus zouden we met 8 zijn. We hebben 3 spelers van een ander team geleend, maar 1 daarvan raakte dus al bijna aan het begin geblesseerd, dus de rest van de wedstrijd speelden we met 10. Gelukkig hebben we het wel nog goed "gered".

Femke, Ik speel trouwens bij DoCoS, in de MB2.
Wat naar zeg! Ik hoop op een snel herstel voor Watske :(:)

Haha Gerbrich, ik denk het idd ook. Precies degene die geblesseerd raakte maakt normaal altijd veel doelpunten :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:37

Kimara, als je dat zou willen doen, heel graag!
Sterkte Femke, het komt vast wel goed.
Bedankt voor de tip Gerbrich!

De bosrit was heel leuk! Oreo was helemaal blij, en in de draf ging hij helemaal uitgestrekte draf lopen.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:44

Sterkte Femke, heel vervelend en ik hoop dat ze snel weer opknapt. :(
Mooizo Kim, misschien dat hij ook wat beter aan het been gaat worden als je veel overgangen gaat rijden en verschillende figuren, dat houdt hem een beetje actief. Bosritten zijn ook een hele goede manier ja :P

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:47

Kim, ik zal vanavond even een PBtje sturen. Fijn dat de bosrit goed ging!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:50

Franka, overgangen en figuren doe ik ook al. Vandaar dat ik een beetje ten einde raad was.
Bosritten vind hij inderdaad heerlijk, dat ga ik ook zeker vaker doen!

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:05

Oh oke, ja dan snap ik je wel :j. Mooi! :D

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:22

Yes! Minimaal een 7.4 op eco en waarschijnlijk zelfs hoger. 9,5 op gym. Heerlijk hoe verbaasd mensen kijken als ik vertel dat ik maar 1x per week paardrijd en toch prima kan hardlopen :)

Ik mag in de werkweek dit jaar naar Londen. Erg blij mee. Ik kon kiezen uit:
Ardennen (survival en kamperen etc. Opzich leuk maar ik ben niet zo van het afzien ;) )
Parijs (in een gastgezin frans spreken... aaiii)
Londen (ook in een gastgezin)
Berlijn (tweedr keus. Ook in een gastgezin geloof ik)

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:25

Netjes Femke! En leuk dat je naar Londen gaat :D
Fijn dat je een leuke bosrit had Kim!
Balen Kimara.

Net gezien dat ik naar Rome ga met school, super blij mee! Alleen wel pas in mei :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:34

Leuk allemaal! :D

Ik ga volgende week al naar Berlijn, heb er echt super veel zin in! Bij ons kon je ook kiezen uit Londen, Parijs, Berlijn, Oxford en York. Ik ben wel heel blij dat ik naar Berlijn ga. Had ook wel naar Londen gewild, is ook makkelijkere taal, maar Berlijn is ook heel erg leuk! Heb al super veel winkels waar ik heel wil :D

Leuk Hanne(h?)! Wij kunnen in de 6de kiezen tussen Rome en New York, ik ga waarschijnlijk naar Rome :))

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:55

Supergoed Femke! En veel plezier in Londen!
Leuk Yael!
Ook veel plezier Dees!

Het enige voordeel aan toetsweek is dat je erna weinig huiswerk hebt. Hoef nu alleen maar Frans te leren. Echt superfijn!

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:36

Super leuk dat jullie naar de Ardennen kunnen Femke! Voor ieder zit er dus wel iets bij (kamp/reis).
Ik ben vorig jaar op bivak geweest in de Ardennen met school. Dat was een soort van backpacken met een tas van 15 kg en dan per dag 4 tot 5 uur lopen, slapen onder een zelfgebouwde bivak (houten palen met een zeiltje erover, afdakje dus) en verder dixies, geen douche, jerrycans met water en super gave activiteiten! Klimmen naar de top van een berg (50 m) abseilen, mountainbiken, kanoën, high rope, low rope en waterspelen met vlotten bouwen etc.
Echt heel gaaf was dat! *\o/*

Vandaag voorlichting gehad over Barcelonareis en Praag. Zet me wéér/nog erger aan het twijfelen. Praag en Toscane worden het sowieso niet. Toscane is me te lang in de bus. Barcelona is met leuke meiden en een leuke stad, maar met het vliegtuig en je gaat niet uit.
Berlijn zelf lijkt me niet zo, maar wel lekker met de trein, uitgaan en leuke lerares!
Alleen zijn dat net de twee reizen die waarschijnlijk loting krijgen ;(
Iemand tips?

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:45

Ik zou eerlijk gezegd niet voor uitgaam gaan. Vrije tijd krijg je vast overal wel. Als je echt feesten wilt, zou ik zelf een keer alleen terugkomen. Daarnaast denk ik niet dat je op veel plekken naar binnen mag ivm leeftijd enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:52

Elise, Berlijn is echt wel super tof hoor! :D Je hebt er hele leuke winkels etc. Wij gaan ook uit in Berlijn. :P Is wel maar tot half 11 ivm gastgezinnen en stelt niet zoveel voor, maar toch. :') Toscane is indd wel lang, maar wel suuuuper leuk! :D

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:57

Berlijn schijnt inderdaad heel tof te zijn. Bij ons gaan veel mensen er heen vanwege makkelijkere alcoholregels... maar wat betreft shoppen en uitgaan is het heel vet volgens mijn nicht

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:59

Elise, ik kan je geen tips geven. Schrijf desnoods alle voordelen en nadelen op, en kijk welke de meeste voordelen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:00

Femke, dat doen wij ook inderdaad. :') Vriendin van ons is dan 16 dus extra chil natuurlijk. :)) En het lijkt me gewoon een hele leuke stad! Zoek maar eens op op google, krijg je heel veel positieve reacties. :j

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:18

Spanje is uitgaan vanaf 18, dus daarom mag het niet. Het is gewoon laat eten en dan naar de jeugdherberg.
Duitsland is wel vanaf 16 en lerares die eigenlijk best veel goed vinden!
Je gaat trouwens uit met zijn allen inclusief leraren in 1 café, dus heel erg uitgaan is het ook niet en bij de meeste reizen ook maar 1 avond.

Toscane ben ik zelf al geweest en daarbij de lange reis heb ik toch besloten dat niet te doen.

Ik vind Berlijn en Barcelona allebei leuk klinken maar allebei wel nadelen! Berlijn heb ik niet echt mensen namelijk!
Berlijn is volgensmij de gezellige feestreis en Barcelona de relaxte, lekker eten, middagje strand enz.

Kim: dat ga ik denk ik ook doen! Even goed navragen wie waar naartoe gaat en even op de voorlichting van Berlijn wachten want die is vrijdag ;)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:25

Ik wil ook een relaxede feestweek ofzo. Wij moeten echt superculturele dingen doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:28

Barcelona klinkt dan ook heel tof! :)) Ik zou eerlijk gezegd gewoon kijken naar welke mensen er (hoop je!) mee gaan. Zo zou bij ons eerst iedereen naar Parijs gaan en enkel ik, diegene met wie ik in een gastgezin ga, en nog een paar mensen naar Berlijn gaan, gaat nu opeens toch iedereen naar Berlijn en is Parijs een niet zo toffe groep. (Komt wel door loting). Groep bepaald dus ook al vrij veel. :j