afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:08

DideH, fijn dat je meedenkt. Helaas is mijn planning zeer strak, en mijn ervaring is dat als je geen contacten hebt in z'n groot bedrijf het lang duurt voordat je beet hebt. :)
Gelukkig heb ik nog een aantal lijntjes open staan, dus hopen dat ik aan het nodige aantal ga komen.

succes met studeren. Snap heel goed dat je batterij leeg is! Nog even doorzetten, en dan kan je weer 'rustig aan' doen.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:19

Heeft iemand hier een tip voor software om een conceptueel model mee uit te werken?
Ik vind de mogelijkheden binnen office niet echt toereikend

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:20

Uitzendbureaus bellen;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:31

NiNa_14 schreef:
Heeft iemand hier een tip voor software om een conceptueel model mee uit te werken?

Visio al geprobeerd? Vind ik zelf altijd een fijn programma..

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:17

Ik heb vanmorgen mijn scriptie ingeleverd.. De beoordelingscommissie heeft 3 weken om het na te kijken, dus uiterlijk 26 april hoor ik wat t is.. Heb nu al de zenuwen!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:31

imd schreef:
NiNa_14 schreef:

Visio al geprobeerd? Vind ik zelf altijd een fijn programma..

Die heb ik helaas niet.
Werk nu met google tekening, werkt ook fijn.

Bah heb dadelijk bespreking met mijn begeleider en ben me een partij zenuwachtig %)
Ik heb nog 2 weken en merk dat ik toch wel heel zenuwachtig begin te worden nu...
En de enigste die een beetje snapt hoe ik me kan voelen daar heb ik op het moment door omstandigheden even niet zoveel contact mee :\

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:33

c_esther schreef:
DideH, fijn dat je meedenkt. Helaas is mijn planning zeer strak, en mijn ervaring is dat als je geen contacten hebt in z'n groot bedrijf het lang duurt voordat je beet hebt. :)
Gelukkig heb ik nog een aantal lijntjes open staan, dus hopen dat ik aan het nodige aantal ga komen.

succes met studeren. Snap heel goed dat je batterij leeg is! Nog even doorzetten, en dan kan je weer 'rustig aan' doen.

Dat dacht ik dus ook! Maar 3 van de 4 bedrijven toch op eigen kracht gevonden. En eigenlijk allemaal meteen raak. Op een organisatie na, maar dat was vanwege de vele aanvragen voor interviews.. wel heb ik er een paar persoonlijk benaderd via Linked in. Misschien was dat het verschil.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:39

Esther, vanuit mijn werk zet ik regelmatig vacatures uit. Dus als je wat wil weten, laat maar wat horen!

Mijn gevoel erover is dubbel. Aan de ene kant ben ik heel trots op wat ik heb neergezet en aan de andere kant vind ik sommige stukken kwalitatief wat minder. Al met al denk ik dus aan de ene kant een voldoende en aan de andere kant onvoldoende. Zou het echt vreselijk vinden als ik een onvoldoende zou hebben, heb hier zoveel tijd en energie ingestoken. En dan zou ik een jaar moeten wachten om vervolgens weer bij een ander bedrijf te beginnen..

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:12

Weten jullie hoe het zit met het stopzetten van je ov?

Ik krijg in mei de laatste studiefinanciering vinden maar kan nergens vinden tot wanneer mijn ov geldig is? Staat alleen overal dat je dikke boete krijgt als je te laat stopzet :')

"Zet je studentenreisproduct stop vóór of op de 5e werkdag van de 1e maand waarin je er geen recht meer op hebt." Maar wanneer is dat dan? :o?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:53

Voorbeeld: tm september stufi en ov, dus voor 5 oktober stopzetten

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:12

Hallo allemaal!

In september begin ik met mijn afstudeeronderzoek. Maar pff wat vind ik het lastig. Waar wil ik mijn onderzoek uitvoeren en wat wil ik onderzoeken...
Vacatures kan ik nog niet vinden helaas :(

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:51

LiiNd_Y schreef:
Hallo allemaal!

In september begin ik met mijn afstudeeronderzoek. Maar pff wat vind ik het lastig. Waar wil ik mijn onderzoek uitvoeren en wat wil ik onderzoeken...
Vacatures kan ik nog niet vinden helaas :(

Vacatures zijn er meestal ook niet echt (tenminste bij onze opleiding), meeste klasgenoten hebben random contact opgenomen met bedrijven welke ze leuk leken en gevraagd of ze een opleiding-gerelateerd probleem hadden ;)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:53

Bij ons waren ook weinig tot geen vacatures. Ik zou gewoon de stoute schoenen aantrekken en bedrijven zelf aanschrijven met wat ideeën voor je onderzoek. Wellicht zijn ze daarin geïnteresseerd of hebben ze zelf nog iets liggen, waar jij aan kunt beginnen eventueel.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:09

Voor externe interviews he.. nemen jullie iets mee als bedankje voor hun tijd? Had er zelf helemaal niet bij stil gestaan tot ik afgelopen week 2 andere studenten erover hoorde wat ze voor persoon X moesten meenemen. Dat ik dacht ooh sht, helemaal niet over nagedacht.. vraag me af wat jullie daarmee doen.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:24

@laura, ik niet, maar mag als bedankje 10% korting aanbieden als ze gebruik willen maken van de dienst. Uiteraard ook goed voor het bedrijf, maar daar zou je over na kunnen denken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:51

Hmm eigenlijk ook niet over nagedacht, al heb ik nog geen externe interviews gehad. Volgende week heb ik er toevallig eentje, maar gezien het onderzoek ook voor hen van belang is krijgen zij gewoon het rapport opgestuurd achteraf :j
Weet ook niet wat ik dan mee zou moeten nemen als ik iets meeneem :+

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:30

Rapport had ik ook graag willen opsturen om te laten zien wat ik aan hun input heb gehad zegmaar. Helaas bevat mn rapport veel vertrouwelijke informatie vanuit het bedrijf.. ook niet echt een optie misschien.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:07

Mijn begeleider vanuit het bedrijf heeft zelf toegezegd naar de externe dat ze het rapport zouden krijgen, dus dat probleem heb ik niet :)

Hoe staat het verder met jullie onderzoeken?
Heb vandaag alvast presentatie ingepland voor 2 juni, gezien ik met ontzettend veel partijen te maken heb, dat het anders niet meer gaat lukken om iets in te plannen :Y)
Wel even een wake up call dat er over kleine 7 weekjes echt iets moet liggen :+

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:22

Druk, lichte stress, maar mn concentratie zit hem niet echt mee.. over 2 weken concept inleveren en donderdag en vrijdag nog een interview..dus moet wel een beetje gaan aanpoten..

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:38

Hallo allemaal,
Ik had eerder al eens gereageerd, maar vandaag dan toch echt begonnen met mn eind examen,
20 dagen het bedrijf runnen :D
Vandaag dag1!

Succes allemaal met afstuderen hopelijk slaagd het hele topic dit jaar.

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:46

Hier over 15 presentatie en verdediging van mijn scriptie. Ben benieuwd.
Stage zelfs is beoordeeld met een 8 dus daar ben ik tevreden mee.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:49

Goed bezig allemaal!

@Laura, slechte concentratie is herkenbaar. Zal het aan de naam liggen? ;) Loop momenteel ook bij de dokter om erachter te komen waarom ik zo moe ben. Uit bloedonderzoek kwam in ieder geval dat glucosegehalte te laag is, morgen krijg ik de rest van de uitslag.

Ik merk dat ik er moeite mee heb om naar collega's te gaan en hen om informatie te vragen. Doe het liefst alles zelf en in mijn eigen 'bubble'. :+

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:37

Laura, dat laatste herken ik ook heel erg! Moet zeggen dat het dit jaar al beter is als vorig jaar stage. Maar zou nog veel meer om "hulp" vragen

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:18

Even blije kip spelen. Ik heb mijn scriptie, presentatie en verdediging gehaald!!!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:43

Congratzzz!