Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 13:16

En binnen halen die baan he!!! *\o/* *\o/*

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:29

De markt zoals beschreven klopt wel. De recruiters die ik ken, zijn meestal tussen de 20-30 jaar. Uitzonderlijk zijn sommige bureaus (kleintjes) waar 40-50 jarigen werken, maar die personen zijn heel pusherig. (Zitten langer in het vak en denken het beter te weten dan wij broekies.) Lastig hoor!

Ik lig al het hele weekend met griep plat. Moet morgen eigenlijk weer werken. %)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:05

Tips van het uwv? :') Ik heb alleen de brief gekregen met de beslissing wat mijn WW word.... verder hoor ik niets van die lui.

Balen Susan, denk ook dat je zelden een afwijzing krijgt waar je zelf nog iets van in herkend. Idd, een loterij lijkt het....

Beterschap Dimple en Wieldop :(:)

Doubtless

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:09

Ik ga als boodschappen buddie aan de slag! Met oudjes boodschappen doen :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:18

SusanH schreef:
Iedereen die afgewezen is :(:)

Ik heb toevallig vanmorgen degene gesproken die de functie heeft gekregen waarvoor ik afgewezen ben. Is een moeder van een klasgenootje van mijn dochter. Heel toevallig. Ik vertelde haar dat ik niet eens op gesprek ben geweest, omdat ze mijn CV te uitgebreid vonden. Maar haar CV is gewoon 2 A4tjes langer dan mijn CV :+. Ik had al wel de indruk dat die reden van afwijzing gewoon van geen kanten klopte, maar nu weet ik het helemaal zeker. Ook als ik hier de redenen lees waarom mensen afgewezen worden. Ik vind het steeds meer op een loterij lijken. Ook die eisen in vacatures. Het wordt steeds gekker lijkt het wel.

-O-

Ik had vorig jaar ook zoiets. Solliciatiegesprek voor 3 man, allen sùperenthousiast. Ze gingen zelfs de directeur een beetje paaien of ik niet vroeger kon beginnen ipv over 6 weken...ik mijn werk ervoor opgezegd(moest dat op tijd doen ivm een tijdelijk contract dat ik anders niet meer kon stopzetten), krijg een week voor ik ging stoppen nog een telefoontje? "oh, ben je dan al beschikbaar? Oh dat ga ik aan X melden, die zal daar blij mee zijn want ze was aan het kijken of je niet vroeger kon beginnen."

Intussen zie je een koeiengroot artikel in de krant staan van het bedrijf over hoe goed de zaken gaan, dat ze x aantal meer productie gaan doen en een 30tal extra medewerkers waaronder een tiental kantoorpersoneel zullen aanwerven in het komende jaar.

En dan krijg je een week voor opstart plots telefoon: "jaaaaa...het spijt ons....interne directievergadering...zaken gaan niet goed....moeten zwaar besparen...moeten het intern oplossen...toch bedankt" :evaw:

8)7 -:(- Make that the cat wise! Zal wel iemand nav het artikel gesolliciteerd hebben na mij die veel meer ervaring had en die ze ipv mij wilden aanhouden.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:48

Wooooh Kwanyin dat noem ik pas schandalig!!!! :oo
Geen woorden voor!

Ik heb morgen ook een gesprek nav open sollicitatie. Weet verder nog niks over of ze uberhaupt ruimte hebben ofzo. In de mail staat enkel of ik morgenvroeg even langs wil komen omdat ze me graag willen spreken. Prima, ik kom wel. :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 15:30

Doubtless, wat goed zeg! Ze zullen blij zijn met je hulp!

Kwanyin........schandalig die actie!!!! Wat erg zeg! 8)7

Kyno, weer op gesprek, super zeg!

Ik ben al een paar uur bezig met een brief.......met mijn griepkop krijg ik er geen normale tekst uit. Ik denk er nog even wat langer over :))

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:39

Achja, elk nadeel heb z'n voordeel :D . Ik was woest toen ze me het geflikt hadden, zeker omdat ik er een job voor had opgezegd en ik zo geen recht had op uitkering.
Maar was ik daar begonnen, dan was ik mijn huidige droomjob waarschijnlijk misgelopen, had ik gezegd "oh sorry, heb al iets dus geen interesse".
En ik zou mijn werk en team voor geen goud van de wereld willen missen <3

Veel beterschap Dimple! Hier is het ook een epidemie momenteel.
En Kyno succes! Als ze je uitnodigen voor een open sollicitatie wil dat toch vaak zeggen dat ze mogelijkheden zien, nu of binnen korte termijn.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:56

Hier ook een stille meelezer..
Maandag sollicitatie gesprek gehad bij jumbo voor een pick up point in best. Heel positief gesprek, hij kon mijn oud werkgever heel goed (ook jumbo) en was een fijn gesprek.
Zou donderdag of vrijdag wat te horen krijgen.. Vrijdagmiddag zelf maar gebeld. Ze hadden nog een gesprek met collega's en ik zou zaterdag iets te horen krijgen... Nu is het maandag. Nog steeds niks gehoord... Zelf gebeld krijg voicemail. Word er n bietje moedeloos van hoor. Wat een stress hahaha.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:58

Niet echt netjes hoor...........maar ja......zo kunnen ze nu nog omgaan met mensen.
Straks kan dat niet meer en zij wij allang ingepikt door een andere werkgever }>

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:18

Dat is te hopen, dit was mijn eerste gesprek ( überhaupt eerste sollicitatie gesprek, was altijd meteen aangenomen zonder gesprek) dus voor het eerste gesprek en het zo goed ging was ik super siked... Maarja.. Heb het solliciteren even verslonsd afgelopen week. Oepsie hahaha

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 17:40

Oh ja......vraag die me nu opplopt.

Vacatures met de tekst; geen 9 tot 5 mentaliteit.

Ik vraag me af waar ze daarmee bedoelen? Moet je tot midden in de nacht beschikbaar zijn? Is overwerken meer regel dan uitzondering?
Willen ze hiermee mensen met kinderen of andere verplichtingen buiten sluiten?

Persoonlijk vind ik het een nietszeggende zin...........het kan nl alle kanten op. En daarbij vind ik ook dat een flexibele instelling (zoals ik dat het zelf liever benoem) niet alleen van de kant van de werknemer moet komen, maar net zo goed van de werkgever.

Als ik de kinderen weg breng naar school en daarna ga werken dan is het geen probleem als ik aan het einde van de dag wat langer werk omdat mijn partner de kids dan ophaalt.
Maar is het andersom.......moet ik ze ophalen uit school/BSO dan MOET ik dus wel op tijd weg.

Heb ik nu een 9 tot 5 mentaliteit?

Wat is jullie ervaring hiermee?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:17

Avonduren, weekenden en feestdagen :)
Als je weinig flexibel bent door de kinderen zou ik dat scharen onder een 9-5 mentaliteit.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:31

Doubtless schreef:
Avonduren, weekenden en feestdagen :)
Als je weinig flexibel bent door de kinderen zou ik dat scharen onder een 9-5 mentaliteit.

Weinig flexibel hoeft niet altijd wat met kinderen te maken hebben hoor. ;)
Op mijn vorige werk stonden ook sommige collega's zonder kinderen stipt om half 5 met de deur in de hand. Alsof ze bang waren dat als ze 5 minuten langer zouden blijven er een bom af zou gaan of zo. :P

Ik vind de zin "geen 9-5 mentaliteit" zo'n ontzettende flauwekul.

Iemand hier in de regio Arnhem met een SPD opleiding (of vergelijkbaar) die nog een baan zoekt voor 32-40u in de week? Voertaal is Engels.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:35

Kwanyin, wat een poedersuiker :(:) Gelukkig zit je nu wel goed op je plek!

Succes morgen Kyno! :j

Das balen Blackflag, anders morgen nog even achteraan bellen?

Ik denk dat ''geen negen tot 5'' vaak overwerken betekend.... Of kan ook zijn dat werkgever seizoensgebonden piekdruktes heeft?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:36

Ik heb morgen een gesprek. Brrr ben me nu aan het voorbereiden. Is met 3 personen van de tegenpartij, das best een behoorlijke delegatie ;)

Die 9 tot 5 mentaliteit vind ik ook altijd om op me buik te schrijven, want wat bedoelen ze daarmee? En de flexibiliteit moet altijd van de werknemer komen en niet van de werkgever. Tenminste dat is mijn ervaring tot nu toe.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:34

Ik zie een 'geen 9-5 mentaliteit' ook als iemand die niet altijd om één minuut voor negen binnenkomt en om twee minuten voor vijf al zijn spullen al heeft opgeborgen en aanstalten maakt om zijn jas te grijpen, want je zou maar eens een minuut langer dan voorzien daar zijn...Iemand die als het werk niet af is zonder mekkeren een half uurtje langer blijft. En bij het ene bedrijf zullen ze bedoelen dat het wekelijks voorkomt dat je moet overwerken, bij het andere willen ze gewoon niemand die alle dagen een excuus heeft om het werk tot morgen te laten liggen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:38

Nou kijk........als we er hier al niet echt uit komen wat een 9 - 5 mentaliteit is en daar verschillende gedachten/invullingen over zijn..........
Wat wil een werkgever hier dan over zeggen?

Dat ik mijn kinderen moet halen prima........maar als ik eenmaal thuis pak ik regelmatig nog even de laptop om mail te controleren van mijn werk. Dus eigenlijk heb ik die 9-5 mentaliteit toch niet?

Ik bedoel maar..........een boel onduidelijkheden in de vacatures.

Vandaag overigens wel een brief geschreven op een leuke solli. Echt vanuit het vak-hart geschreven en dat merk je meteen. Het spreekt veel meer aan! Echt leuk!

Iemand nog leuke vacatures gezien en gereageerd?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:03

Doubtless schreef:

Leuk! Mag je dit combineren van het UWV? Ik hoor een hoop verhalen van mensen die geen toestemming krijgen voor vrijwilligerswerk in de WW... wil zelf ook wel zoiets gaan doen.

Ik vind dat niet 9 tot 5 Dimple. Maar het blijft idd gokken hoe een werkgever dat ziet.
Hopen dat je scoort met je brief! :)
Hier geen actie vandaag, enige wat me aansprak is een vacature bij postNL (post sorteren). Maar gezien het uurloon en maximaal aantal uren is het toch meer bezigheidstherapie geloof ik... :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:07

Ach, in mijn laatste baan kreeg je op donderdag het rooster voor de opvolgende week, waardeloos om afspraken te kunnen plannen dus.
Nu werd ik vanmiddag gebeld ivm een vacature waar ze dit dus ook doen. Ik vind het niet zo prettig om zo laat pas te weten hoe of wat. Dat werd direct uitgelegd als niet flexibel |o
Ik ben reuze flexibel, je mag me tussen 8 en 20.00 in plannen, keertje meer werken, geen probleem, keertje minder werken, geen probleem. Een keer op een zaterdag of zondag? Prima.... maar ik weet dat wel graag wat verder van te voren, is dat dan zo raar?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:15

Nee dat is niet raar :n . Maar er zijn werkgevers die denken dat je een machine bent die alleen maar leeft voor het werk en je er ten alle tijde ten dienste voor moet staan.

Een vriendin van mij was ooit ergens opvoedster. Zij omschreef zichzelf als zeer flexibel en dat was ze ook. Geen huis, geen kind...dag nacht weekend maakte niet uit, kom maar op. Op een dag werd ze plots gebeld, of ze niet kon komen werken om 1 uur. Het was half twaalf en ze ergens een afspraak. Ja sorry, anders heel graag maar het kan écht niet.
Haar contract is niet verlengd omdat de werkgever adhv dit incident besloot dat ze "niet flexibel" was |o .

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:17

blingpiggy schreef:
Doubtless schreef:

Leuk! Mag je dit combineren van het UWV? Ik hoor een hoop verhalen van mensen die geen toestemming krijgen voor vrijwilligerswerk in de WW... wil zelf ook wel zoiets gaan doen.

Geen idee. Ik heb geencontact met het UWV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 00:29

Na een week geen leuke vacatures... en vanmorgen ook niks. Zijn er in de loop van de dag wat leuke gepost. Dus ga morgen 4-5 brieven proberen schrijven :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 10:22

Dat scheelt weer Doubtless, aan de ene kant een zegen dat je niet vast zit aan UWV. Er wordt zo lastig gedaan over vrijwilligerswerk. Ik durf eigenlijk de nevenactiviteiten die ik jaren doe al niet meer op mijn CV te zetten uit angst dat ze er achter komen en vervelend gaan doen.
Zelfs helpen op school doen ze moeilijk over......... %)

Kwanyin, dat meen je niet!! Wat erg zeg!

Ik ben ook flexibel, tot op zekere hoogte, maar ik denk dat dat voor iedereen geldt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:10

Zelfs een proefplaatsing doet het UWV moeilijk over en dat is toch om te zorgen dat mensen makkelijker aan een baan kunnen komen. :=