Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:41

Ik ga werken bij mijn bijbaan. Toevallig met 2 weken een nieuwe baas (supermarkt wordt overgenomen) en daar moet ik nog mee op gesprek voor mijn wensen. Dus eens kijken wat er te regelen is.

Ik weet nog niet echt wat ik wil gaan doen met mijn diploma. Dus maar eens rustig kijken erna.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 08:50

Hetzelfde als hierboven: extra uren draaien bij mijn bijbaan. Solliciteren is echt een ramp. Ik hoorde dat er 300 mensen hadden gesolliciteerd op de functie waar ik op had gereageerd. :+ Plan B is doorgroeien binnen het bedrijf waar ik nu werk. Een nieuwe studie doen is ook nog niet uitgesloten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:10

Vanuit mijn nieuwe werkgever kan ik straks ook studie gaan doen naast werk. Dan kost het mij geen geld, en leer ik nog wel weer. Ik vind mijn bijbaan leuk, zou dat ook best nog heel lang kunnen doen, maar wel onder voorwaarde dat ik meer verantwoording krijg. Anders wordt het mij toch wel te saai.

Dus als ik toch op gesprek moet, eens vragen naar mogelijkheden om opleiding te doen via werk. Ook al is het "maar" MBO 4 opleiding, blijf wel weer lekker bezig en leren is nooit verkeerd, zeker 'gratis'.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:36

In een gat na het inleveren van mijn scriptie? ik kijk er zooooooo naar uit :P

Heb erg veel plannen met eigen werk waarvoor ik dan eindelijk tijd heb om ze uit te voeren.
Denk dat het voor mij echt als een 'verlossing' voelt om niet meer vast aan school te zitten.

Net een interview achter de rug voor mijn onderzoek, en zometeen de volgende.
Nog maar 12 dagen te gaan tot de finish!!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:44

Succes Kaaaren, het einde is in zicht! *\o/*

Adamootje schreef:
Volgens mij val je echt in een zwart gat als je klaar bent met je scriptie...

Daar ben ik wel al ingevallen ja. Terwijl ik nog niet eens alles af heb wat daarnaast nog moet. :+ Maar dat is niet zo veel, dus daar zit geen druk op, dus ik 'geniet' even van dit zwarte gat. :Y)

Ik ga verder studeren. Vind het studeren nog wel leuk eigenlijk. :) Wil daarnaast wel meer werken. :) Wat natuurlijk peanuts is, want er solliciteren helemáál niet veel mensen en niemand vraagt ook minstens 5 jaar ervaring.. -O-
De optie reizen spreekt mij ook wel enorm aan. Ben voor mijn studie ook een half jaar naar het buitenland geweest en sindsdien heb ik heimwee. := :))

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:11

Ik heb geen last van het zwarte gat maar merk wel dat al mn vermoeidheid en stress er nu uit komt. loop echt een beetje met mn ziel onder mn arm.

Ik ga in augustus een maand naar Thailand en verder wil ik wel heel graag gewoon gaan werken. Ben dus hard op zoek naar een baan voor minstens 24 uur..

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:28

Ik verwacht ook geen zwart gat :D

Ik ga nog 2 maanden flink werken en dan vertrek ik eind augustus voor een half jaar op wereldreis.
Als ik terug ben wil ik wel op zoek naar een baan, ben wel klaar met school voorlopig...

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:29

Oh, wat gaaf Zoetje! Waar ga je heen?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:24

Wauw, toch nog wat reizigers hier!
Waar ga je allemaal heen Zoetje?

Ik wil langzaam aan gaan kijken voor een baan in dé jeugdzorg. Ligt momenteel wel echt helemaal op z'n gat dus dat wordt nog wat :')
Maar ik heb sowieso nog een bijbaantje dus kan langzaam aan doorzoeken.
En ik zit te twijfelen om nog naar Australië te gaan.. Maar eerst sparen!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:26

Als ik klaar ben (ik moet nog steeds wennen aan het idee dat het bijna zover is) ga ik eerst een hele week vakantie vieren :+ En daarna wil ik wel graag aan het werk. Doorstuderen zie ik niet zo zitten, misschien komt dat later nog, of niet natuurlijk :P

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:53

Anna; ik heb echt precies hetzelfde! Woon in Rijswijk dus dezelfde omgeving :P
Wilde altijd graag in de jeugdzorg werken maar nu heb ik zoiets van, ik ga wel in de kinderopvang ofzo beginnen en dan komt t vanzelf wel := Het is echt een drama..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:18

Missy_ schreef:
Anna; ik heb echt precies hetzelfde! Woon in Rijswijk dus dezelfde omgeving :P
Wilde altijd graag in de jeugdzorg werken maar nu heb ik zoiets van, ik ga wel in de kinderopvang ofzo beginnen en dan komt t vanzelf wel := Het is echt een drama..

Oja ik zie het nu, wat grappig zo dichtbij!

Ik vind het vooral een fijn idee dat ik nu gewoon lekker kan solliciteren op echt leuke banen en mijn bijbaantje voor de financiën achter de hand heb. Heb ook echt niet de illusie om binnen 3 maanden wat te vinden, maar ik ga wel zo nu en dan sollicitaties de deur uit doen. Je kan maar een keer geluk hebben :D

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:24

Anna & Saskiaa_: Ik ga naar ijsland, canada en nieuw zeeland. En heel misschien plak ik australië er ook nog aan vast.
Door mijn scriptie stond het plannen van mijn reis even op een laag pitje, volgende week kan ik daar weer lekker mee aan de slag :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:30

Jeetje wat gaaf Zoetje!
En dan echt alleen reizen en dingen zien? Of ook nog een beetje werken tussendoor, ergens lang blijven..?

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:43

In ijsland ga ik in ong 2 weken het eiland rond met een auto, canada ga ik in 2 weken met een auto van calgary naar vancouver. In nieuw zeeland wil ik wel 2,5 maand blijven en beide eilanden helemaal rondreizen. Werken ga ik niet doen, daar moet je weer speciale visa's voor aanvragen. Ik ga nu echt alleen om te genieten en om te fotograferen :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 22:56

Ik ben jaloers op jullie, zoetje en amandananana!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:41

Wat gaaf zoetje!

Ik heb gisteren weer een bijeenkomst gehad met mn afstudeer begeleider en groepje. Hij dacht wel dat we het allemaal gaan halen, hij voelt t in zn hart zegt ie :') hij gaat vandaag met de tweede beoordelaar zitten, uiterlijk dinsdag heeft iedereen gehoord hoe of wat.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 11:26

Wel fijn dat je begeleider vertrouwen in jullie heeft. Anderzijds... Als je het uiteindelijk niet haalt is het wel zuur. :=

Ik ben zo ontzettend zenuwachtig voor vanmiddag. Ik presenteer dan mijn eindproduct aan het werkveld. Laatste reflectiemoment voor de deadline!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:31

Ja dat zei ik inderdaad ook al haha. :=

Succes vanmiddag!!

Ik heb net weer 5 sollicitatiebrieven geschreven, ik zal toch ooit wel aangenomen worden? :')

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:41

Zoetje_ schreef:
Anna & Saskiaa_: Ik ga naar ijsland, canada en nieuw zeeland. En heel misschien plak ik australië er ook nog aan vast.
Door mijn scriptie stond het plannen van mijn reis even op een laag pitje, volgende week kan ik daar weer lekker mee aan de slag :)

Wat gaaf! :oo Als ik ga, staan die landen ook bovenaan mijn lijstje! :) *Is helemaal niet jaloers.. :D

Haha, wel fijn dat je begeleider er vertrouwen in heeft amandananana. :')
Goed bezig met je sollicitatiebrieven!

Succes vanmiddag Adamootje!!

Wat veel hier die in de jeugdzorg willen werken. Ik ook! Wat in de jeugdzorg maakt me niet eens zoveel uit. Vind alles eigenlijk wel leuk. :D Maar in de jeugdzorg liggen de banen inderdaad niet voor het oprapen. En dan woon ik ook nog in het noorden, waar ik graag wil blijven. :+ Heb wel een hele leuke (bij)baan (persoonlijk begeleider via PGB), dus dat scheelt. :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:50

amandananana schreef:
Ja dat zei ik inderdaad ook al haha. :=

Succes vanmiddag!!

Ik heb net weer 5 sollicitatiebrieven geschreven, ik zal toch ooit wel aangenomen worden? :')

Vast wel toch? Ooit :')

Maar wat goed dat je begeleider denkt dat het wel goed komt!

Ik ben eigenlijk klaar met mijn scriptie maar durf 'm niet op te sturen :')
Heb er wel vertrouwen in, maar mijn conclusies, aanbevelingen en discussie staan gewoon echt niet sterk maar ik krijg het ook niet beter :=
Dus op hoop van zegen dan maar :Y)

Kreeg wel net te horen dat mijn ephorusscores (kennen jullie dat? is plagiaatcontrole) goed zijn!
Opzich voor jezelf logisch want ik weet dat ik niks gekopieerd heb, maar toch altijd even spannend :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:14

Ik heb er wel vertrouwen in dat ik ooit op een dag een baan zal vinden, haha :') Net hebben 3 mensen uit mn kring al hun beoordeling gekregen: eentje moet aanpassen en mag bij de herkansingen haar verdediging doen, eentje moet verbeteren maar mag wel gelijk haar verdediging doen en eentje is gelijk door naar de verdediging. Ik kreeg een mailtje dat mijne dinsdag wordt nagekeken. Ik ga mezelf dus ff afleiden, vandaag en morgen werken, zondag met vriendje en maandag shoppen en buitenrijden :')

Goed dat je plagiaatcontrole goed is!

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:28

spannend joh! vooral als je al om je heen hoort dat mensen al meer weten...
Bij ons krijgt iedereen op 12 juni te horen wat de uitslag is.

Veel succes adamootje!!

ik heb vannacht flink door gewerkt, aankomende nacht nog een keer en dan is het morgen wel af denk ik :D
Kan ik het morgen mooi in laten binden en dan niet meer naar om kijken :P

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:50

Wij kunnen zelf zien wat onze plagiaatscore is. :) En ook als je dan iets hebt, kun je zien waar hem dat in zit. Wij moeten bijvoorbeeld allemaal de beoordelingslijst erbij voegen. Daar zit dus ook een aantal % bij iedereen. :)
De beoordeling krijgen we ergens tussen nu en 16 juni.

Goed bezig Zoetje! :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:54

Goed dat je dan kan zien waar die plagiaat zit, want anders dan denk je dat je dingen hebt gekopieerd terwijl dat in feite die beoordelingslijst is :=

Ik weet niet wanneer ik weet of mijn scriptie voldoende is. Heb 23 juni mijn verdediging en als ik voor die tijd een telefoontje krijg dat ik niet mag komen heb ik hem niet, en als ik niks hoor voor 23 juni mag ik gewoon komen en heb ik mijn scriptie in elk geval gehaald. Maar in theorie kunnen ze ook nog maandagavond 22 juni bellen, al lijkt me het heel raar en banketstaaf als ze dat doen :=