VWO 5 - 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:52

_Cowgirl schreef:
Wij hebben sleutels en indien geval van nood heeft de conciërge een sleutel die overal oppast, maar deze wordt alleen bij uitzondering gebruikt om de grapjes die bij Maaike gebeuren te voorkomen. :+

Wat gaaf dat je naar Portugal gaat Maaike, wat ga je daar precies voor 'n stage doen?

Haha, dat is dan misschien wel beter :)

Ik ga stage lopen bij een natuurbeschermingsorganisatie. Het zijn vrienden van mijn ouders, dus zo hebben we het geregeld. Naast de natuurbeschermings dingen, hebben ze ook een bed & breakfast. Ik denk dat ik daar vooral bij ga helpen. En verder doen ze met de vrijwilligers ook veel leuke activiteiten, dagjes weg etc. Dus ook echt lekker vakantie :)

Eunomia

Re: VWO 5 - 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:17

@Mirthe:
Kun je die codes zelf bedenken? Anders vind ik dat ook niet ideaal voor mij, dan ga ik alles door elkaar halen ben ik bang. Ik vind het met die sleutels wel prima, kleine moeite.

@Maaike:
Dat klinkt wel heel erg leuk inderdaad! Stage in het buitenland mag ook wel een beetje vakantie zijn vind ik, nu nog even aftellen tot februari. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:32

*Myrthe, bijna goed :D
Nee, je krijgt een code. Maar ik heb mijn kluisje al 4 jaar, dus ik onthoud m wel.
Het zijn maar 2 cijfers. Super simpel!

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:33

Ja idd :)

En volgende week heb ik met een uitwisseling een week een Pools meisje in huis, dus dat is ook al superleuk. Vooral omdat zij ook helemaal paardengek is. Mijn school is eigenlijk nog best oke :)

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 00:28

Dat klinkt allemaal erg leuk. Op onze school kun je als vwo'er kiezen tussen London of Athene (werkweek). Het liefste ga ik naar Athene, maar wij hebben het niet zo breed thuis dus waarschijnlijk blijf ik thuis. Ik hoorde dat je dan naar Amsterdam gaat. Ook erg leuk.

Ik heb een kluissleutel. Werkt prima. Helaas/Gelukkig wel elk jaar een ander kluisje.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:26

@Myrthe:
Bijna goed inderdaad, zie net dat ik Mirthe wel heel krom geschreven had aangezien ik altijd Myrthe schrijf. :')

Na vier jaar moet dat onthouden wel gaan lukken denk ik ja.

@Maaike:
Dat klinkt ook leuk! Heb jij tweetalig gedaan i.v.m. de uitwisselingen en buitenlandse stage?

@Susan:
Dan zou ik ook voor Athene gaan, al is Amsterdam ook prima toch? Londen trekt mij totaal niet dus die keuze is dan snel gemaakt.

Ieder jaar een nieuw kluisje is wel vervelend! Wij kregen in de eerste een kluisje op een speciale plaats, een beetje afgezonderd van de 'grote leerlingen' en vanaf de tweede heb ik mijn huidige kluisje en houd ik die tot de zesde.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:48

Wij hebben in principe hetzelfde kluisje (ik niet, ging 1 jaaf naar sublocatie vanwege overbevolking). Had vorig jaar eindelijk het bovenste kluisje van de vijf op een goede plek <3
Zal nu wel weer het onderste krijgen en die mini-bruggers (echt een paar van 1.50!) de bovenste waar ze niet bij kunnen ;(

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 07:52

Had eerste 3 jaar een kluisje bijna onderaan, mocht daarna ruilen naar eentje bovenaan :)
Maar dit jaar kreeg iedereen nieuwe kluisjes en nu hebben ze mij weer onderaan gegeven :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:55

Ik had er een jaar 1 onderaan. Moest ik 3 weken met krukken lopen. Kon er niet bij :')

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:31

@Cowgirl, ik doe inderdaad tweetalig onderwijs. Dus dan zijn die uitwisselingen er extra veel, bevalt heel goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:22

Onze school heeft bijna ieder jaar een reis.

Eerste jaar: brugklaskamp. In de derde een week naar de Ardennen, in de vierde een week naar Parijs/Berlijn en in de vijfde naar Griekenland.... :D

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:04

oeps, ben even een tijdje niet op bokt geweest...

Wat hebben jullie allemaal veel reizen zeg! Bij ons was het in de eerste 3 dagen naar Delft, in de tweede niets, in de derde 3 dagen naar de Ardennen, in de vierde niets en nu in de vijfde mogen we kiezen tussen Rome en een uitwisseling met kinderen uit Sint-Petersburg. Ik denk dat ik ga voor de uitwisseling, lijkt me wel heel gaaf om zoiets te ervaren :D

Vandaag heb ik lekker eerste 5 uur vrij <3 dus ik ben nog lekker thuis (moet over een half uur wel weg :n )

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:12

Ik heb eerste 3 uur vrij, dus begin 12.10. Echt heerlijk! Maar ook ik moet over een half uur 'al' naar school :(

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:26

Zijn er bij jullie ook zo ontzettend veel mini-bruggers.

Bruggertje: Mevrouw, weet u waar 120 ligt?

Ik heb het haar maar even uitgelegd en daarna kwamen we niet meer bij van het lachen. Volgens mij dacht ze dat ik een docent was. En sinds wanneer liggen lokalen ergens?

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 14:30

Ooooh begin er maar niet over.

Hier hebben wij al 3 jaar een "vast" bankje in de gang, en aan de overkant hebben een paar andere meiden ook een bankje. Maar we moeten dus iedere keer aan het begin van het jaar onze bankjes verdedigen :') zelfde met "ons" straatje in de fietsenstalling.

Laatst zaten er een paar bruggers te schreeuwen gewoon van "ja jij bent op hem en je vindt hem lekker" :+ maar echt heel de gang kon meegenieten, dus toen hebben we ze maar even gezegd dat het wel wat rustiger kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:58

Och, de brugjes. <3 Wat zijn ze aandoenlijk.

Al zijn ze wel echt bijzonder jong, en echt heel erg klein. Ik ben zelf ook niet lang maar dit zijn echt gupjes :o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:44

nenchyislief schreef:
oeps, ben even een tijdje niet op bokt geweest...

Wat hebben jullie allemaal veel reizen zeg! Bij ons was het in de eerste 3 dagen naar Delft, in de tweede niets, in de derde 3 dagen naar de Ardennen, in de vierde niets en nu in de vijfde mogen we kiezen tussen Rome en een uitwisseling met kinderen uit Sint-Petersburg. Ik denk dat ik ga voor de uitwisseling, lijkt me wel heel gaaf om zoiets te ervaren :D

Vandaag heb ik lekker eerste 5 uur vrij <3 dus ik ben nog lekker thuis (moet over een half uur wel weg :n )

Delft, gezellig, daar woon ik :D
Sommige bruggers zijn zo schattig <3

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:00

Toevallig!Ik woon in leidschenveen, redelijk in de buurt dus :D

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:15

Ben ik trouwens de enige die een grote troep van zijn kluisje maakt ieder jaar?

Ieder jaar begint ongeveer zo:
"Dit jaar ga ik mijn kluisje netjes houden!"

Vervolgens (na ong. 1 week):
" Mijn tas is zwaar, ik kan al die boeken en losse blaadjes wel op school laten."

Aan het einde van het jaar vind ik dus al die blaadjes terug en zit mijn kluisje tot de nok toe vol met stapels papier -die dus nooit thuis zijn geweest- en boeken.
Ik zou er eigenlijk eens een foto van moeten maken. :+

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:26

Mijn kluisje zit ook helemaal vol, maar wel ' geordend', ik ga 3-4 dagen op skeelers naar school, en laat mijn schoenen daar liggen. Dus mijn kluisje is van achter naar voor een beetje ingedeeld: boeken, op alfabet xd, weet ik iig zeker dat als ze niet op DIE plek staan, ik ze gewoon niet heb en niet mijn hele kluisje ga omkeren haha.

Alles wat daarvoor ligt moet ik er dus wel elke keer uit halen voor mijn boeken, das best balen, want er ligt: een sjaal ding (zo'n vierkant dat je kunt vouwen, maar ik gebruik hem ook als kussen als ik te weinig heb geslapen haha); 2 rekenmachines (grafisch en normaal); vest of trui (voor als ik het weer eens koud heb :')); beker (als ik mijn flesje ben vergeten xd); flesje; etui; agenda; aanmaakkoffie (slaaptekort O:) ) en twee paar schoenen (he, vrouwen moeten keus hebben :')) o, ja! En soms nog een extra tas/eten oid bovenop mijn boeken. Overdag haal ik het meeste eruit, maar gaan mijn skates erin (zijn lage) maar alles is altijd proppen en om bij mijn boeken te komen moet ik er veel te veel uit halen :')

Edit: o! o! wacht! En van die voorbevochtigde make-up clean doekjes haha, waarom? I dont know, want ik draag niet zo vaak make-up. Liggen er al een jaar maar nog nooit gebruikt xd

O, en het voorvakje van mijn tas is ook een puinzooi, soms make-up, oorbellen die ik uit heb gedaan die er dan 2 maanden liggen, pijnstillers & pleisters, portomonee (veel te grote) en ik vergeet vast nog dingen :') iedereen komt ook altijd naar mij toe als ze iets nodig hebben om een of andere reden :')

Edit: o wacht! En daglenzen, 2 sterktes (-0,75 en -1,5) voor als ik mijn nachtlenzen ben vergeten. Of als iemand anders ze nodig heeft :')

Edit: ja sorry hoor! maar in mijn voorvakje ligt ook nog een borstel. En kaarten (voor tussenuren) en kauwgom... En misschien nog meer?
Laatst bijgewerkt door Levitate op 10-09-14 17:35, in het totaal 3 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:30

Mijn kluisje is vrij netjes altijd (hou van overzicht :+)
Onze nieuwe hebben een usb ding, dus kan je je telefoon opladen :D. Als ze het een keer doen :')

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:32

EskeGirl schreef:
Mijn kluisje is vrij netjes altijd (hou van overzicht :+)
Onze nieuwe hebben een usb ding, dus kan je je telefoon opladen :D. Als ze het een keer doen :')

OMG, dat is ZO handig, wil ik ook!! Dit is het eerste jaar dat je telefoon überhaupt aan mag staan in school (eerst werd ie in tussenuren ook gewoon afgepakt ja :( , onze school loopt achter) en in een bijgebouw zitten wel stopcontacten, als je zoekt want ze zijn verstopt xd. Maar die doen het meestal maar half :( volgensmij zijn die niet voor ons bedoeld :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:34

Bij ons is het beleid iets versoepeld een paar jaar geleden: in de les verboden (muziek luisteren mag bij sommige wel), tussenuren en pauzes toegestaan, maar niet bellen, muziek zonder oortjes of foto's maken/filmen (dat laaste gebeurd wel eens :+)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:35

EskeGirl schreef:
Bij ons is het beleid iets versoepeld een paar jaar geleden: in de les verboden (muziek luisteren mag bij sommige wel), tussenuren en pauzes toegestaan, maar niet bellen, muziek zonder oortjes of foto's maken/filmen (dat laaste gebeurd wel eens :+)

Zelfde regels hier nu, sinds dit jaar :j

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:36

Floriske, hoe groot is jou kluisje? Bij mij zou dat er echt niet allemaal in passen. Ik heb een kluisje van ong 30x30x40 cm.