Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:12

Courses schreef:
Wij hadden elkaar al even gesproken in je topic dus kan daar weinig meer aan toe voegen :) Onderhand je SLB'er al gesproken?

Klopt, maar dacht, hier zitten "ons" soort mensen dus gooi mijn verhaal ook even hier neer, ben aardig wanhopig.

Nee, om 12.30 heb ik het gesprek.

Thesserd

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 14:31

Ik snap je gevoel, het willen werken na MBO en geen HBO studie waar je inderdaad veel te veel dingen moet doen die je niet wil leren, niet leuk vind, etc. Wat echter bij mij wel mee speelde in mijn keuze destijds, was dat ik al een baan aangeboden kreeg vanuit mijn 4e jaars stage. Ga iig bezig met een mooi portfolio opbouwen, toon passie en veel motivatie! :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:51

Ik heb net een gesprek gehad met mijn SLBer en de kogel is door de kerk; ik wil niet verder met deze studie.

Ik twijfel überhaupt of ik wel een HBO opleiding wil, ga inidegeval een KVK nummer aanvragen en aan de slag, inderdaad een mooi portfolio opbouwen en ondertussen zoeken naar wat ik zelf wil.

Alleen deze week nog het moeilijkste; vertellen aan pa en ma, geen idee hoe ze gaan reageren.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:41

Wiwabalia hoe is het verder gegaan, reageerde je ouders nog een beetje oke?

Ik ben op het moment met Dreamweaver aan het werk en ik ga (een poging doen) een site ontwerpen voor mijn stage. Ik werk nog niet zo lang met dreamweaver en we hebben het programma en css/html ook niet behandeld op school. Nu moet de komende site makkelijk te bewerken zijn (in bijvoorbeeld wordpress) voor de medewerkers van mijn stage. Het geen waar ik tegen aan loop is hoe ik de 2 goed met elkaar laat werken. Is iemand die meer verstand heeft van dreamweaver en dus evt wordpress die mij wat tips kan geven over hoe ik dreamweaver en wordpress laat samen werken.

Het idee is dus nu om in dreamweaver een site te ontwerpen en over te zetten naar wordpress als dat kan, zodat de medewerkers de site makkelijk in wordpress kunnen bewerken.

Mischien klinkt dit heel vaag maar ik heb geen idee hoe ik het anders moet uit leggen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 00:22

Sorry voor het uitblijven van mijn reactie, ik ben op het moment ook ontzetten druk maar bij deze:

Mijn ouders reageerde heel tof! Kan gebeuren, wel balen natuurlijk maar goed.
Omdat ik mijn MBO4 al heb afgerond met een diploma weten ze ook wel dat ik geen studie-hopper word en ik had gewoon een iets andere verwachting van deze studie maar het is voor 80% onderzoek doen en dat vind ik gewoon echt niet leuk.

Ik heb besloten om door te willen met CMD (communicatie en multimedia design), heb me aangemeld voor de HU, echter was ik officieel te laat met aanmelden en is het een lotingsstudie, dus het is even afwachten of ik word ingeloot. Mocht ik uitgeloot worden, meld ik me aan voor CMD, hogeschool Amsterdam, deze hebben meer capaciteit en tot nu toe nog ruim plek..

Echter hoop ik op de HU (hogeschool Utrecht) omdat ik deze school al ken en dit maar 20 minuten van huis is, niet geheel onbelangrijk met een eigen paard, en ook hoor ik van vele dat deze CMD het creatiefste is, wat voor mij een duidelijke voorkeur heeft.

Is nog even afwachten dus. Op dit moment maak ik mijn jaar netjes af en ga hiernaast een beetje hobbyen voor mezelf (hier en daar een zwart opdrachtje en in de toekomst een KVK nummer).

Nu mijn ouders het weten voel ik me weer happy, zit ook veel vrolijker en lekkerder m'n vel, ook helpen ze me met dingen uitzoeken (wat betreft DUO enzo), dus dat is echt top!

Ik hoop zo dat ik word ingeloot voor Utrecht, dan kan ik volgend jaar vol frisse moed weer creatief aan de slag en het blijkt maar weer; niet doen wat je verstandig lijkt maar waar je hart ligt. :))

Ondertussen ook lekker oefenen met bepaalde programma's zoals After Effects etc. Ook lekker aan de gang blijven met Photoshop enzo, ookal ben ik grafisch vormgever niveau 4, dat programma heeft zo immens veel opties, dat je nooit uitgeleerd bent.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:43

Hallo daar! Ik meldt me ook voor dit topic. Ik studeer Grafisch Vormgeving op het Grafisch Lyceum Utrecht en zit nu in mijn 3e leerjaar. Op dit moment loop ik een halfjaar stage bij Byron Reclamebureau in Nijmegen

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:44

Wiwabalia@ Wat fijn dat je ouders er zo goed op reageerde! Ik hoop inderdaad dat je wordt ingeloot voor CMD op de HU. Mocht je toch naar CMD Amsterdam gaan dan zie ik je daar misschien nog wel! Ik heb zelf de toelating voor CMD vorige week gedaan en ga als het goed is in september beginnen op de HvA.

Shauniraquel schreef:
Hallo daar! Ik meldt me ook voor dit topic. Ik studeer Grafisch Vormgeving op het Grafisch Lyceum Utrecht en zit nu in mijn 3e leerjaar. Op dit moment loop ik een halfjaar stage bij Byron Reclamebureau in Nijmegen

Hey wat gezellig! Nog iemand van het GLU :)
Ik zit zelf in het 4e jaar en mag volgende week met de examens beginnen.... jeej... xD

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:52

Ik ben benieuwd of je word ingeloot bij ons Wilabella! Ik weet niet helemaal precies hoe onze aanmeldingen vs ingeloot momenteel zit, heb ik me niet echt meer mee bezig gehouden dus ik zal voor je duimen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:13

Ik hoop het ook voor je Wiwabalia (lastige naam :D ) ik denk dat je met CMD Utrecht een hele goede keuze en opleiding hebt +:)+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:43

Wij zijn nu bezig met het project :)
Gaan een triviant app maken op een fysiek spel. Alles met thema Gelderland.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:20

Leuk, nog een GLUer! Ik heb je wel eens in de gangen zien lopen volgens mij :)

Fijn dat je er uit bent Wiwabalia, hopelijk word je ingeloot!

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:49

Oh haha grappig! Ik denk als ik een foto van jullie zie dat ik jullie vast wel herken !

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:07

Zucht, mag ik even klagen? :o

Ik schiet gewoon niet op met m'n campagne voor Brooke Hospital. Ik heb een idee nu en dat werkt ook eigenlijk wel maar de "lokatie" waar dit gehouden zou worden is meteen zo flashy dat de docenten bang zijn dat het nieuws alleen de lokatie zou onthouden en niet de campagne zelf. En daarbij doe ik iets moeilijks dat goed getimed moet worden en het is moeilijk iets te bedenken als er geen "voorbeelden" zijn om eens echt te kijken hoe hebben zij dat nu ook opgelost?

En dan m'n scriptie, hoaxes onderzoeken maar wel geen hoaxes vinden die geflopt zijn want daar is nooit wat over te vinden. Weet iemand toevallig een hoax die niet gelukt is? Ik heb alleen Kony 2012 en Let's go Artic van Greenpeace gevonden die er onder vallen. Lekker makkelijk.... Scriptie van 30+ pagina's schrijven en geen materiaal vinden :+

Eeeeen last but not least krijg je nog fijn ff een opdracht waar je 1) geen punt voor krijgt maar 2) wel veel tijd in moet steken als je 0% verstand van filmen en monteren hebt. Ik kreeg een opdracht om een vine te maken om mezelf te promoten. Nu heb ik 2 ideeen daarvoor en die zal ik dan maar uitwerken maar tegen morgen moest dat af zijn en dat gaat niet lukken.

Morgen weer scriptie begeleiding, wordt weer zeuren omdat ik letterlijk niets op papier heb staan tot nu toe maar ik heb wel veel artikels over hoaxes gelezen en opgeslagen en hoaxes zelf bekeken enzo. Dus daar nog iets over verwoorden en dan morgen maar het gezeik over me heen laten komen van alle docenten die zeuren dat ik niet echt opgeschoten ben deze vakantie.
En dan nog die verplichte lezing morgen na van 9 tot half 6 les te hebben om 8 uur ook nog even mee te moeten volgen. Ben ik om 7 uur weg thuis en om 11 uur 's avonds pas thuis. Dag erna moet ik naar dezelfde lokatie want daar hebben we een fotografie opdracht die ook niet bepaald vordert en daar hoort nog een 2e opdracht bij waarbij ik niets heb kunnen doen want ik mocht er uberhaupt niet binnen zonder toestemming? Moest een school fotograferen... Maar moet met toestemming van de directeur. Leuk dan, stond ik daar op m'n vrije vrijdag met al m'n camera materiaal voor niets. Grrrrrr blij dat het voorbij is achter een paar maanden...
En dan nog die stagebrieven schrijven, portfolio verbeteren enz enz

#endrant

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:44

En wie kan mij helpen... Ik ben nog op zoek naar een afstudeer stage..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:28

Tsjah, zelf achter aan gaan he... ;) Bureau's benaderen die je interesseren.

Nou, vandaag ging veeeeel beter dan verwacht, thank god.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:02

Ik heb gister te horen gekregen dat ik vanaf eind augustus bij KLM stage mag komen lopen :D Super blij mee! ^^

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:05

KLM? Nice! Niet klein bedrijf ook :P Jij werkt liever letterlijk in de cloud?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:24

Yes zeker :P Al gebruik ik verder geen enkele Cloud hahaha. Ik ga bij het Social Media team aan de slag (van al die leuke inkop reactie's enzo :P )

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:28

Geen enkele nee? Wij sowieso bij projecten, zodat iedereen overal bij kan. En Google Drive is mijn backup.
Moet je dan de facebook en twitter vragen beantwoorden of zit er ook een stukje marketing bij?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:36

Nee ik doe de concepting ook voor de beelden dan voor zover ik 't hoorde :) Dat is vooral customer support het daadwerkelijke general questions beantwoorden.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:41

En dat zit in een ander hok :))

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:11

Gefeliciteerd, mooie plek indd

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:50

Ik ben echt zo exited haha :+ Moet nog wel wat dingen regelen met school ook (moet nog wat cijfers terug krijgen) maar opzich moet dat wel goed komen volgens mij :D

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:18

Toffe plek om te werken, zeg!

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor mijn tweede stage en daarna rijd ik door om me in te schrijven bij de KvK :D.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:43

Lekker bezig! KVK gaat voor mij echt even wachten, ik heb zelf m’n proeftijd niet doorgezet bij m’n baantje waar ik was aangenomen dus nu zit ik even qua financiele dingen niet zo handig :Y)