Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:11

Oooh oops, dan was dat een tikfoutje! Er zitten wat kruimels onder mijn toetsen, hahaha. Het moest 200 zijn!

Ik wil niet teveel kopen, want dan wordt het al snel erg duur. Een paar rollen pakpapier is nog wel te doen en hondenkoekjes ook wel, maar dat vind ik niet zo glamour... (dat doe ik al regelmatig, koekjes met een kaartje eraan)

Zakjes zou ik idd ook nog kunnen doen, maar dan moet ik kijken of ik ergens een beetje sjieke zakjes voor een leuk prijsje op de kop kan tikken.

Remy

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:39

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:43

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:44

Ik kan je niet helpen Joyce met 200 wcrollen. Heb er wel 6 voor je. Ik kwam je vanmiddag tegen op LinkedIn. Was aan het zoeken voor mogelijke kandidaten voor de vacature van telefoniste. Dus ik wat criteria ingeveld en ja hoor, Joyce. Toen zag ik ook dat wij geen connectie hebben. Dus je gelijk maar even uitgenodigd.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:09

Ik zal eens kijken, thanks!

@Paan: Wat grappig dat ik op die criteria naar voren kom, dat is wel positief, want wellicht vinden anderen mij zo dan ook! Ik heb je trouwens geaccepteerd hoor ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:56

@joyce: dat zag ik. Ik zocht op telefoniste binnen een straal van 40 km van Harderwijk. En jij hebt het woord telefoniste in je profiel staan. Vandaar. Helaas spreek je geen Duits |(

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:04

Ik zou zo ook niet weten wat je zou kunnen doen Joyce, ben daar zelf ook nooit zo goed in.

Vandaag een cursus SEO (zoekmachineoptimalisatie) gehad van _lauwtje_. Erg leuk en leerzaam, lekker 1 op1 aan de slag gegaan, meteen mijn site erbij zodat het toegepast werd op dat waar ik straks zelf mee aan de gang moet. Het blijkt makkelijker en beter behapbaar dan ik had gedacht, kan niet wachten er mee aan de slag te gaan! Echt heel erg leuk!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:51

Zo, inmiddels heb ik heel wat sites bezocht en ik zit nu te twijfelen tussen gouden of zwarte papieren zakjes, of gouden gondeldoosjes... Zelf vind ik gondeldoosjes veel leuker, maar ik vraag me af tot in hoeverre mensen daar echt op letten. Wat denken jullie?

De bedoeling is om een hondenkoekje en een kortingsbon in het doosje/zakje te doen en het thema van het feest is dus Hollywood (mensen in gala, rode lopers, glitter/glamour, etc.).

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:57

Als het echt een beetje glitter, glamour, gala, chique is dan lijken me die gouden gondeldoosjes helemaal perfect :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:03

Hmm, denk dat ik morgen maar gewoon ga bellen of ze die doosjes op voorraad hebben. Dan ben ik voor minder dan €40,- klaar, voor 200 "goodies". Dat is nog wel te doen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:00

Is het gelukt joyce?

Ik heb een dipje vandaag. Op zich gaat het goed, we halen een leuke omzet, .. Maar als ik dan denk aan alle kosten die er steeds aankomen (btw, belastingen, nieuwe collecties, ..) en zie ik het eventjes niet meer zitten. Ik weet wel dat we pas 3 maand bezig zijn (zelfs nog niet) maar soms denk ik echt 'ojee, hoe wordt het ooit makkelijker' ..
Ahja, morgen terug beter :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:14

Volhouden meis... :(:) Ik kan heel goed begrijpen wat je nu voelt, denk dat het ook heel logisch is, je investeert nl nogal wat.
Het feit dat je 3 maanden bezig bent en gewoon een goede omzet haalt is op zich al een prestatie, zeker in deze tijd.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:18

Dat is waar, op zich hebben we een flinke huur, een lening te betalen, andere vaste kosten en dat kunnen we al vanaf maand 1 betalen met de omzet die we draaien, daar ben ik ergens ook wel trots op. Anderzijds, als er dan extra hoge kosten aankomen is het natuurlijk wel even denken hoe we dat gaan doen, want veel reserves hebben we op dit moment nog niet. Logisch, maar lastig :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:30

Ik kan me best voorstellen dat je af en toe een dipje hebt hoor, het is allemaal ook super spannend! Maar het is echt een hele prestatie dat je al die lasten al kan betalen vanuit je omzet, vanaf de 1e maand al. Het komt vast wel goed :)

Hier gaat het goed, ik heb vandaag de gouden doosjes besteld (hopelijk heb ik ze snel binnen) en ik heb een leuke kortingsbon gemaakt. De mensen krijgen €5,- korting bij besteding vanaf €15,- en in de actieperiode bezorg ik de bestellingen gratis binnen Amersfoort. Hopelijk krijg ik op deze manier meer Amersfoortse klanten! Als dat gratis bezorgen binnen Amersfoort een beetje aanslaat, wil ik dat er eventueel in blijven houden.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:49

Dat is een mooie korting! Zou me verwonderen als mensen daar niets zouden mee doen :)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 01:56

Joyce, gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk dat je ook uit Amersfoort komt trouwens :).

Mallootje, ik vind het eerlijk gezegd ook heel erg knap dat je alles nu al draaiende weet te houden met je omzet! Leuk hoor! Dipjes horen er helaas ook bij, maar die zou je ook wel (in een andere vorm weliswaar) hebben als je voor een baas zou werken.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:35

Gefeliciteerd met je verjaardag, Joyce! Maak er een leuke dag van!

Inderdaad, die dipjes horen erbij. Probeer het juist om te zetten in energie/een boost om meer aan marketing te doen, zodat je over een paar maanden deze zorgen niet meer hebt!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:49

Gefeliciteerd met je verjaardag Joyce!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:54

Gefeliciteerd en een hele fijne verjaardag toegewenst!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:29

Bedankt allemaal! Ik ben vanochtend al gruwelijk verwend door Rutger en m'n buurmannen, we hebben gezellig met z'n allen ontbeten (buren hebben vanochtend hun pupje gekregen, alleen die heeft de hele ochtend onder hun bank gelegen :D ) en nu alles in orde maken voor mn verjaardag vanavond! Druk druk druk ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:53

Gefeliciteerd! Geniet er van.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:46

Spuit 11 komt ook aan, congrats joyce!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:17

Grrrrrrrrrrr wat een zooitje heeft Bol.com van hun administratie zeg.
Ik bestel meerdere dingetjes en krijg dit in 1 keer geleverd. 1 bestelling, 1 levering dus 1 factuur zou je denken. Nou niet dus. Vragen om fouten zeker ook nog als je tig mails van ze krijgt met allerlei acties.

Hoe doen de webshop mensen dat hier in het topic? Stuur je ook voor 1 bestelling losse facturen per artikel?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:17

Hier dan spuit 12 :P Gefeliciteerd!

Ik vind het van Bol ook een zooi. Heb er prive gekocht en als zzp en krijg drie facturen met alles door elkaar %)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:44

Gelukkig dan ben ik dus niet de enige. Ook op FB krijg ik deze reacties al. Mooi om te weten.
Ik had dus nu door al die reclame van ze een deelfactuur gemist en jawel krijg nu een herinnering met admin kosten. Verwijzen daarmee naar een andere deelfactuur en bij mail contact gaan ze me voor rekenen wat ik heb moeten betalen en bla bla bla. Goh ja dat kan ik zelf ook en heb ik al gedaan omdat ik niet begreep waarom ik nu 4 facturen had voor 2 bestellingen. Daarna komen ze met argument ja we hebben het in gedeeltes opgestuurd. Vreemd ik heb beide toch in echt gewoon in 1 keer ontvangen en niet in deel pakketjes.