1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:11

Ik heb voor een aantal vakken 75% aanwezigheidsplicht. En de hoorcolleges zijn facultatief.

Ik heb vandaag pas vanaf half2 les. Lekker dag verneuking. Maargoed.

Ik ben benieuwd hoe vandaag gaat zijn. Hopelijk iets minder chaotisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:13

Ik heb vandaag van 3 tot half 6.. :z En mijn werkcolleges zijn altijd van 2 tot 5 of 3 tot 6. :=

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:22

Jeetje, dat schiet ook niet op dan...

Ik zit net weer even op studystore te kijken. Is 1 van de 22 boeken besteld en de rest allemaal nog in behandeling. Dat schiet ook lekker op... Beetje jammer :+ maar de rest van mijn klas heeft nog niks besteld, dus ik maak me niet druk :P

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:30

Bij mij is alles facultatief behalve het project.

Veel succes iedereen vandaag!
Nog 2,5 uur en dan ben ik op plaats van bestemming!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:50

Ik heb mijn dag er al weer opzitten, heb 1 les gehad :+ was wel heel leuk, tekenen, muziek, drama en dans! :D daarna hadden we eigenlijk van half 11 tot 4 uur tutor, maar ik had niks te doen en huiswerk doe ik wel lekker thuis en de tutor moest om half 1 ook zelf weg dus zit nu al lekker thuis :)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:25

Zo mijn eerste dag zit erop. Door een technische storing mochten we eerder weg, dus mooier kan het niet beginnen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:23

Ik heb vandaag hoorcolleges gehad. Het was een into, maar door gistere wist ik alles ondertussen al.

Ik ben dus, wederom, voor poep die kant op gegaan. Ik hoop dat dat verandert :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:59

Hmm dat is minder Peelie! Ik had vandaag n werkcollege, tussenuur en n beroepsproduct uur. Mochten eerder gaan, waardoor ik net op de valreep (doordat trein 2 min later was) de trein haalde :p
Nu al eventjes thuis gelukkig, ipv half 6 =)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:10

haha ben vandaag ook voor 4 lesuurtjes geweest, was wel leuk :)
heb vandaag alleen van mijn SLB'er les gehad, leuke man :)
en wij zijn een klas vol met dames :P

druk op zoek naar een stageplaats, na veel afwijzingen vandaag eindelijk een berichtje gekregen van een organisatie waar ik op gesprek mag komen :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:35

Pfft, ik had ook een werkcollege. Kwam ik bij de trein, OV weg. Dus maar kaartje kopen. Bedacht ik me in de trein dat ik 0 kleingeld bij me had, en dus geen buskaartje kon kopen! Dus maar weer gauw terug met de trein, de auto gepakt en precíes op tijd op college verschenen. :')

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:53

Zo , hier een chaotische dag achter de rug. De meeste mensen uit onze klas hebben zich (net als mij) pas op het laatste moment opgegeven. En nou heeft de school de helft nog niet voor elkaar. Van de klas klopt de helft niet, leraren zitten ineens ergens anders, we hebben nog geen studieloopbaanbegeleider. Dus best een grappige eerste week. Als het goed is moet volgende week alles rond zijn. Het houd je bezig zeg maar.

Vandaag ook de eerste werkcolleges gehad. Wel echt even weer wennen hoor, na 2 jaar niet meer naar school te zijn geweest!

Welke opleiding doen jullie eigenlijk?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:50

Er zweeft een lijstje rond in het topic.. Waarom heeft iedereen zich zo laat opgegeven dan?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:54

Ik zit niet op het HBO maar m'n vriend begint er wel net aan. Ik ben hartstikke blij voor hem dat hij is aangenomen want er worden maar 8 mensen toegelaten voor zijn opleiding. Hij zit nu op de filmacademie en is nu tot vrijdag op introkamp *\o/* Gelukkig ligt de gemiddelde leeftijd daar wat hoger (tussen de 20 en 30) dus het is niet alleen zo'n zuipen en feesten kamp :P

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:32

imd, heb je je ovkaart wel weer kunnen vinden?

Zo, ik heb eindelijk het laatste boek kunnen bestellen, is sinds vandaag te koop, dus meteen maar besteld. :Y)
Mijn dagje vandaag was ook niet zo handig, had 4 uur staatsrecht en de leraar was na 2 uur klaar, dus dat waren 2 tussenuren. Hij heeft nog verteld dat we in 3 uur altijd wel klaar zijn, maar wil niet een uur later beginnen omdat hij bang is dat we 5 uur aaneen volgend college/werkgroep niet aankunnen -O-

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:33

Zo, ik ben al weer een paar uur terug van de 2e intro dag.
Met 41 in een klas is toch wel heel erg chaotisch!
We gingen een Rotterdam Tour doen, maar we waren om de haverklap mensen kwijt, we hadden echt een vreselijk lange/grote rij haha.
Ze zeggen wel dat je over het algemeen met zo'n 25 mensen overblijft (van heel het jaar) dus als het goed is raak ik 90% van de klas kwijt. :')
Heb nu wel gelukkig al veel aardige mensen ontmoet, da's een voordeel.

Wij hebben trouwens ook aanwezigsheidsplicht, maar alleen voor een paar vakken 100%.
Voor andere weer 80%, en andere is het nog onduidelijk.
Maar ze raden aan om gewoon alles te volgen, omdat je het anders nog wel eens moeilijk kunt gaan krijgen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:35

Tasserd, gelukkig wel. Had met de intro een jas aangehad en 'm daar natuurlijk weer in laten zitten. STomme kaart, vroegahh hoefde je 'm alleen te laten zien als ze echt gingen controleren (2x per jaar) :')

Oh lekker geregeld van die leraar zeg, normaal werken ze daar wel aan mee. Irritant!

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:35

nou ik heb mijn eerste dag er op zitten. Was goed geregeld vond ik nu zijn er ook maar 90 studenten maar toch. Ben er wel achter gekomen dat ik elke week een anders rooster heb en dat ik bijna elke dag pas half 6 klaar ben en dus pas om half 8 thuis ben... maar goed we hebben er zin in :) Heb echt een top klas dus dat is wel heel leuk.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:36

imd schreef:
Er zweeft een lijstje rond in het topic.. Waarom heeft iedereen zich zo laat opgegeven dan?

Oke, zal eens gaan zoeken.

Geen idee. Een aantal, omdat ze pas op het laatste moment wisten dat ze het eerste jaar niet hebben gehaald en toen geswitcht zijn. Een aantal duitsers (geen idee waarom zo laat).

Ik zelf, omdat ik echt pas 3 dagen voor uiterste inschrijfdatum besloot naar school te gaan.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:17

moonsparkle schreef:
dus het is niet alleen zo'n zuipen en feesten kamp :P

Oh dat was het bij ons wel, pffft :')

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:05

Ik ben vanavond dus voor het eerst geweest. Intro babbeltje en voorstel rondje, maar verder weinig nieuws. Nu een probleempje. Ze hebben uitgelegd hoe ik op blackboard bij mijn rooster kan komen, maar als ik ditzelfde thuis doe, dan krijg ik helemaal niks in beeld. Ik heb de servicedesk maar eens een mailtje gestuurd. De eerste module is voornamelijk lessen Nederlands en communicatieve vaardigheden. Beetje onzin, maar laat ik me er maar even doorheen slaan.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 04:37

Mijn OV is eindelijk geregeld! Hè hè!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:00

@Marsu, heb jij via bb je rooster? Wij kunnen alleen ons rooster zien via iAvans (de avanswebsite) en dan de lessen en sheets etc via blackboard.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:54

Tasserd wel vervelend. Wij hadden ook zoiets op de vrijdag. Maar we hebben het nu toch wel voor elkaar dat we de 1e 5 uur hebben en dan klaar zijn. :)

Gistere was een lange dag pff.. Ik had les tot half 6. Gisteren ook weer voor het eerst in een paar maanden met een paard gewerkt.. :D Heerlijk.. :)
Nu vandaag les tot 5 voor 2 dus een lekker kort dagje. :)

Gister hadden wij wel een bangmaak les gehad van de loopbaanbegeleider. Allemaal stomme dingen over wanneer je allemaal de klos bent.. :?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:58

Ik ben weer opweg naar mijn langste dag van 9 tot 5 met 3 hoorcolleges en de rest tussenuren !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:28

succes :D Ik had gisteren van 8.30 tot 18.30 les, en reken daar nog 3 uur reis tijd bij op :O Gelukkig mochten we bij het werkcollege (laatste vak) eerder weg. Maar pff. van 5 a 6 hoorcolleges achter elkaar word je echt niet blij , hoe interessant ze ook mogen zijn.... Gelukkig vandaag lekker vrij :D :D :D

en de bangmaakles. Ik herken het :') ......

Ik heb verder echt probs met bol.com. Gaat helemaal mis. Maar ik heb gewoon betaald, en besteld in pricnipe. Alleen omdat mijn betaling mislukt was heb ik het handmatig overgeschreven naar hun rekeningnummer. Toen hebben ze de bestelling geannuleerd. En heb ik een mailtje gestuurd. Maar ze hebben een achterstand met de betalingen verwerken én met mail beantwoorden :? Echt onprofessioneel vind ik persoonlijk, en nu ken ik nog een eeuw op mijn studieboeken wachten. Andere optie was om het ' effe ' opnieuw te bestellen en dan zouden ze het andere geld nog wel terugstorten. Maaruh, 't is 610 euro ... Dat ga ik echt niet even voorschieten ofzo.. pff :') .