Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
liedjuh2 schreef:Ieder springpaard kan de opleiding halen kwa dressuurmatig rijden. Mits ze wel gewoon een normale basisgangen hebben. Andersom is meestal de vraag.
Zelf was/ben ik totaal niet van het springen. Scheet altijd in mijn broek als ik moest springen. Heb zelf wel een springpaard gekocht ook een zangersheide die behoorlijk fanatiek is met springen. Meter te vroeg af en nog steeds halen om de hindernis heel te laten. Maar dat is redelijk snel afgeleerd. Nu springt hij gewoon netjes zijn rondje. Hihi paard is ook 1.76 en een halve tank(gelukkig wel goed opgevoed) en ik ben ook 1,76. Maar tot nu toe gaat alles goed. Superfijn paard. Onwijs eerlijk. Gaat altijd af, tenzij ik hem een paar keer verkeerd aangereden heb, dan stopt hij een keer, maar als ik hem dan weer goed aanrijd. Springt hij wel weer alles. Hihi echt een topperpaard!
CuteApplePie schreef:Ah zolang ze maar springen toch?
Ik ken anders redelijk wat dressuurpaarden die erg goed kunnen springen
Jessica met Annabel, die gaat nu 3e jaar HBO Paardensport in,
Springt zo een L of M pacourtje rond met haar & rijd nu M2 dressuur als ik me niet vergis
& Paard is dressuurgefokt
liedjuh2 schreef:CuteApplePie schreef:Ah zolang ze maar springen toch?
Ik ken anders redelijk wat dressuurpaarden die erg goed kunnen springen
Jessica met Annabel, die gaat nu 3e jaar HBO Paardensport in,
Springt zo een L of M pacourtje rond met haar & rijd nu M2 dressuur als ik me niet vergis
& Paard is dressuurgefokt
Jessica zit bij mij in de klas ja! Maar, dat zijn vaak de uitzonderingen op de regel. Het kan natuurlijk altijd. Ik heb gewoon gekozen voor een springpaard omdat ik denk dat ik het hier beter mee red. Ieder zijn eigen keuze toch!
chantalboes schreef:Wat een leukerd @mercury!
heb vandaag mijn zadel opgehaald: de Rossner Montreal hij is heeel mooi en zit zo lekker, ben er super blij mee! Nu alleen nog een springzadel. Iemand bog suggesties (graag niet te duur)