't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:38

Ik heb ook werk is een gesprek gehad in een van der Valk restaurant.... Was een werving en selectie bureau.
ze werkte vanuit huis, en restaurant was gunstig gelegen aan de snelweg....

Restaurant opzich zegt dus niet veel!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:50

Ik heb ook wel eens geprekken gehad bij restaurants. Vaak willen ze dat ook wel eens doen om je qua reisafstand wat tegemoet te komen.
Ik heb ook wel eens gehoord van bureau's die de selecties als lopende bandwerk afwerken.

Heb je geen bevestiging per e-mail gehad? Ik vraag altijd een bevestiging per e-mail. Meestal bellen ze als ik niet echt kan schrijven en dan weet ik zeker dat ik alle juiste gegevens heb. Mijn e-mail staat toch op mijn CV.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 05:34

Gesprekken in een restaurant mag dan misschien niet zo heel vreemd zijn, een bedrijf wat niet op internet te vinden is, vind ik wel dubieus... Als er via internet niets te vinden is (misschien wel via KvK of www.wieiswie.nl idd) is toch vreemd te noemen. Bedrijven willen vaak toch juist gevonden worden via internet???
Maar ik zou het idd eens opnemen met je reïntegratiecoach. Ben benieuwd wat die er van vind.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:09

Bij de KNHS in Ermelo zijn ze op zoek naar een stalmedewerker/beheer voor 38 uur.
Wellicht voor iemand interessant?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:23

Vreemd hoor Patpen dat je er niets van terug kunt vinden op internet.
Jammer dat de KNHS voor mij veel te ver weg zit.

:):) :):) :):) :):)
Kreeg net telefoon van het UZB, ik kan straks telefoon van het bedrijf verwachten want ze willen me graag uitnodigen voor een gesprek.
Hoop zoooooo dat het positief is en ik daar op zeer korte termijn aan de slag kan.
Ik zit nu op de klantenservice van dat bedrijf en dan mag ik de klant persoonlijk te woord staan en helpen.
UZB heeft inmiddels de screening in gang gezet.....c Verwacht dat dat wel goed gaat komen, mmijn VOG etc is nog geen half jaar oud.
Pfffff, wat ben ik me toch ineens zenuwachtig!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:27

Spannend annastasia :D

Kaatje77 gefeliciteerd met je verjaardag!

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:43

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:02

Lijkt mij zeer ongeloofwaardig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:03

Alleen de website al zegt mij "onbetrouwbaar"

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:10

ikke129 schreef:
iemand ervaring met zoiets? http://www.email-werk.nl/

Eerst geld moeten betalen om aan de slag te kunnen is per definitie niet betrouwbaar

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:23

Volgens mij is dat zo'n constructie waarbij je geld verdiend door het pakket wat je net aangekocht hebt door te verkopen aan anderen. Een enkeling wordt er rijk mee, maar het gross maakt alleen hoge kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:24

En dat is een piramidespel en dat is eigenlijk ook niet echt legaal in nederland.

Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers. Aan het ontvangen van dit prijzengeld ligt geen andere activiteit ten grondslag dan het werven van nieuwe deelnemers. Varianten zijn ponzifraude en matrices. Piramidespelen zijn in veel landen illegaal.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:46

ok bedankt!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:50

Morgen mag ik op gesprek.........

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:26

annastasia schreef:
Morgen mag ik op gesprek.........

Super, we duimen voor je!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:41

hier ook een duimer

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:52

Jup ik duim mee!

Ik heb ook al vaker gesprekken gehad in restaurants, of bij een tankstation (met apartzitruimte). Dit om de reisafstand tegemoet te komen, maar als je een recruiter of selectiebureau niet kan vinden op internet is het wel een beetje vreemd. Iedereen die zich ook maar iets serieus neemt, heeft een website of iets van Linkedin.

@Winged, op zich ja marketing en ook ja Doetinchem, maar ze zoeken wel erg veel, met ervaring etc. Ik heb wel wat ervaring en ook de wil, maar dat voldoet niet hun eisen, of zijn ze daar milder in?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:39

Jongens jullie moeten me even helpen!!! Ik heb het zo niet naar mijn zin bij mijn nieuwe baan, maar ik heb geen idee wat ik anders kan. Ik voel me zo stom! Kan een van jullie me eventjes uit deze dip helpen zodat ik weer de zij krijg om te solliciteren? Ik weet alleen niet waarop.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:52

Wat doe je nu dan en waarom heb je het zo slecht naar je zin? Niks zo beroerd dan met tegenzin naar je werk gaan :\

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:35

Ik werk nu in een supermartk op de broodafdeling (gewoon omdat ik geld nodig heb) maar ik heb al 3 jaar lang op de zaterdag bij een andere supermartk gewerkt, waar alles goed was en je goed werd ingewerkt enz. en op mijn 5de werkdag tevens mijn eerste hele dag, stond ik al alleen en dat kon ik gewoon nog niet. Daarbij verwachten ze dat ik al alles kan, omdat ik natuurlijk op de broodafdeling heb gewerkt, maar dit is zoooo anders. En ik voel me zo oncomfertabel. Ik wil alles goed doen en dan hoor ik weer nee dit moet zo zo en zo en mijn zelfvertrouwen heeft een enorme deuk gehad en ik heb het gewoon niet naar mijn zin. Ben morgen vrij na 4 dagen van half 8 tot 5 te hebben gewerkt en ben kapot fysiek en lichamelijk. Ik weet niet hoe ik dat vol moet houden.

pff wat een zeur ben ik zeg, maar wat ik wel leuk vind is geen werk in door al die stomme bezuinigingen. En misschien vind ik het ook wel eng om een hele afdeling voor mij te hebben. Ik ben altijd assistente geweest (onderwijsassistente) en had dus altijd iemand boven mij, nu niet meer. Maar juist daardoor had ik veel meer uitleg en begeleiding nodig gehad. Pfff ik zit er echt even doorheen SORRY!!! voor mijn gezeur

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:44

Het is idd wel erg lastig om nu iets te vinden in het onderwijs. Is het geen optie om eens in gesprek te gaan met je leidinggevende? Dat je het idee hebt dat jullie verwachtingen van jou en van je functie niet op één lijn liggen en dat je dat wel graag wil krijgen en hoe jullie dat het beste voor elkaar kunnen krijgen oid?

Ik heb net nog een sollicitatie de deur uit gedaan voor een functie die ik wel heel graag wil hebben! Hopelijk kom ik er nu wel een keer door heen O:)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:39

Annastasia: ik duim ook voor je!!!

Lootje: ik zou idd een gesprek met leidinggevende aanvragen. Dit ga je niet volhouden... En omdat jij bij een andere super bij het brood gestaan hebt, wil niet zeggen dat je dat nu zo even overneemt.
Ik had vroeger (ahum) een zaterdagbaantje/vakantiebaantje bij een brood- en banket winkel. Jaren daar gewerkt. Via via kwam een bericht dat een banketbakker in de binnenstad ging sluiten, hulp was al weg naar een andere baan. Of er iemand kon helpen voor 6 weken. 3x raden wie de gelukkige was ;). Maar goed, die 6 weken zijn 3 maanden geworden alleen was het werk heel anders. Ja, allebei in een soortgelijke winkel maar in de binnenstad kwam toch ook een ander slag volk. Ik heb het wel met plezier gedaan maar was blij dat ik weer terug kon. Moraal: geen 2 winkels zijn gelijk en je mag toch verwachten dat je fatsoenlijk wordt ingewerkt!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:58

lastig lootje! ik zou overleggen.
er was hier een bokker die nog een baan had bij de klantenservice in rotterdam. misschien met haar is kijken wat er mogelijk is.

spannend annastasie!! veel succes!!
de rest ook.

cowgirl raar, zeker als je het ook niet bij de kvk kan terugvinden.
ik ben ook al 2x in restaurant geweest voor eerste sollicitatie. van de eerste kon ik ook geen website vinden, maar hij deed ook via werk.nl advertenties plaatsen en voor een aantal bedrijven, waar die contact mee had van vorige werk. man was denk ook ruim 50jaar, beetje bij klussen denk ik. het klonk oprecht en in de mail terug stond wel een adres van een man die ook mee kwam, die had wel w&S-bureau

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:03

Net een heel leuk gesprek gehad. Veel over mijn nevenactiviteiten en andere bezigheden. Ook beetje over het bedrijf, maar die was natuurlijk al bekend. Toen nog over collega's. Had wel een lastiger gesprek verwacht, dat ik mezelf meer moest verkopen. Er komen nog 2 op gesprek, dus dat moet ik nog afwachten. Nog een week in spanning pffffff...........

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:15

blacknorton schreef:
lastig lootje! ik zou overleggen.
er was hier een bokker die nog een baan had bij de klantenservice in rotterdam. misschien met haar is kijken wat er mogelijk is.

spannend annastasie!! veel succes!!
de rest ook.

cowgirl raar, zeker als je het ook niet bij de kvk kan terugvinden.
ik ben ook al 2x in restaurant geweest voor eerste sollicitatie. van de eerste kon ik ook geen website vinden, maar hij deed ook via werk.nl advertenties plaatsen en voor een aantal bedrijven, waar die contact mee had van vorige werk. man was denk ook ruim 50jaar, beetje bij klussen denk ik. het klonk oprecht en in de mail terug stond wel een adres van een man die ook mee kwam, die had wel w&S-bureau

Ik heb het al aangekaard en ze zeggen dat de gewoon niemand is. Dat meisje die me heeft moeten inwerken heeft niets tegen me gezegd en me alleen maar laten snijden, nou dat kan ik wel. Ik heb die mevrouw een PB gestuurd over die vacature in Rotterdam, maar die was al vergeven, maar ze had nog wel iets anders voor me, maar ze had daar nog geen omschrijving van.

Ik baal gewoon zo erg!