Balen, maar aan de andere kant wil je natuurlijk wel goed werk afleveren!
(je hebt echt teveel pech gehad met je begeleider wat dat betreft! Zo zonde... )
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

In juni mijn bachelorthesis over een Vlaamse televisieserie (De Ronde) ingediend en nu begin ik aan mijn masterthesis voor master culturele studies. Weer over televisieseries maar dan iets internationaler. Ik ga bekijken hoe in de BBC serie Sherlock (een hedendaagse versie van de Sherlock Holmes verhalen) het originele verhaal van Conan Doyle verandert door de introductie van technologie. Bv. een erotische brief die als chantagemateriaal dient, wordt in de serie vervangen door een naaktfoto op een smartphone etc. Ben zelf erg grote fan van zowel serie als boeken, dus dat komt mooi uit
Ik ben alvast wat theoretische boeken aan het doornemen. Mijn professor vond het iig een erg interessant onderwerp met veel potentiëel
Floortje88 schreef:Heb mijn concept versie ingeleverd bij mijn begeleider. Hoe was jullie concept versie? Helemaal goed (opmaak, spelling, alles compleet)?
Ben heel benieuwd nasr zijn oordeel. Hij heeft niet hel veel van mijn scriptie gezien. Wst hij gezien heeft was allemaal goed en had geen suggesties
Yasmine schreef:Ik ben weer van de partijIn juni mijn bachelorthesis over een Vlaamse televisieserie (De Ronde) ingediend en nu begin ik aan mijn masterthesis voor master culturele studies. Weer over televisieseries maar dan iets internationaler. Ik ga bekijken hoe in de BBC serie Sherlock (een hedendaagse versie van de Sherlock Holmes verhalen) het originele verhaal van Conan Doyle verandert door de introductie van technologie. Bv. een erotische brief die als chantagemateriaal dient, wordt in de serie vervangen door een naaktfoto op een smartphone etc. Ben zelf erg grote fan van zowel serie als boeken, dus dat komt mooi uit
![]()
Ik wacht nu tot ik mijn begeleider toegewezen krijg (gebeurt bij ons op basis van welk onderwerp je kiest, nadat je je thesisvraag hebt geformuleerd), maar heb alvast érg veel zin om eraan te beginnenIk ben alvast wat theoretische boeken aan het doornemen. Mijn professor vond het iig een erg interessant onderwerp met veel potentiëel
Ik moet de serie ook maar eens gaan kijken.
Het zijn ook maar 6 afleveringen tot nu toe (welk ieder 1,5 uur
).
Maar ik heb er wel zin in hoor
Ik heb al veel info en veel gelezen, dus komt goed.