Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:40

Nou ja, hij is in ieder geval wel eerlijk? Wel erg bot :=
Balen, maar aan de andere kant wil je natuurlijk wel goed werk afleveren!

(je hebt echt teveel pech gehad met je begeleider wat dat betreft! Zo zonde... )

Spirit

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:04

Wat rot zeg, Anouk. :\
Wel raar dat je begeleider en tweede lezer dan zo'n groot verschil in mening over je scriptie hadden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:26

Jeetje wat rot zeg :(:)

Ik heb te horen gekregen dat mijn scriptie voldoende is, maar de examencommissie wil een stylistische aanpassingen zien.... Wat letter type aanpassingen en noten iets aangepast.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:54

Pff ook nog niet klaar dus Lautje. Wat balen voor jullie allebei!!!

Hier de laatste loodjes na een hele zomer doorgaan en 4x mijn resultaten opnieuw gedaan te hebben, eerst door een fout in een bepaald getal waarmee alles werd uitgerekend, later door een fout van mezelf en daarna door nog 2 aanpassingen in mijn database. Was dus 2 weken werk....
Nu bezig met mijn discussie. Deze week nog even heel hard werken, dan donderdag of vrijdag alles inleveren (concept) en dan even een weekje vakantie. Daarna een fulltime vak en dit afmaken.. September en oktober gaan even 2 drukke maanden worden!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:26

Hier nog streeds bezig, vooral met de interviews. Nog anderhalve maand...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 13:11

Ahh, Splash, wat ontzettend balen zeg...:(

Ik heb nog steeds geen cijfer..en doordat ze een nieuw systeem hebben met inschrijven, kan ik me nu niet inschrijven voor colleges, en geen bewijs betaling collegegeld aanvragen, dus kan me ook niet aanmelden voor een vak op de UVA. Echt vreselijk onhandig dit, en ik krijg er flink de zenuwen van..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:23

Voor anouk: heeft de "botterik" wel gezegd op welke punten het volgens hem niet klopt? Altijd handig dat te vragen. Sommige lieden zijn wel snel in het afkraken van iets, maar hoe het dan wèl moet... dat moet je dan uit ze zien te trekken. Maar dat is je goed recht. Ik heb van een andere student ook wel eens zo'n verhaal gehoord... het wil er bij mij niet in dat iemand aan het eind van zijn/haar studie ineens geen moer zou kunnen presteren. Zeker niet als je begeleider het wèl toppie vindt. Hoe dan ook, heel veel succes er mee!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 09:54

Het heeft nogal lang geduurd, maar ik heb een 9!! *\%/*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:08

Super!!!

@ zool nee dat wilde hij niet zeggen dat zou allemaal veel te lang duren en ik moest het gesprek (vandaag) maar afwachten en ik kon tussendoor niks doen.
Ik heb mijn begeleider nog emaild over dat gesprek en hij snapte er niks van want mijn tweede lezer had volgens hem juist maar een paar kleine bemerkingen :=

Ik ben nu opweg naar het gesprek met mijn tweede lezer. :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 10:39

Succes Anouk, ik hoop dat je wat aan het gesprek hebt..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:59

Wauw wat een top cijfer!!

Ik heb een 7,5. Tweede lezer (die niks van mijn vakgebied/onderwerp af weet)heeft mij de das omgedaan. Mijn begeleider was super enthousiast (8,5)en mijn tweede lezer gaf mij een 6,5.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:18

@Dani Banani Zeker een top cijfer!

@lautje, jammer van die tweede lezer, maar toch hardstikke mooi. :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:23

Eindelijk is ook mijn papiertje echt in de maak. *\o/*
Volgende week vrijdag verdediging.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:28

Wat een hoge cijfers *\o/*

Ik ben nog steeds bezig, nog 2 weekjes!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:58

Ik ben weer van de partij :D In juni mijn bachelorthesis over een Vlaamse televisieserie (De Ronde) ingediend en nu begin ik aan mijn masterthesis voor master culturele studies. Weer over televisieseries maar dan iets internationaler. Ik ga bekijken hoe in de BBC serie Sherlock (een hedendaagse versie van de Sherlock Holmes verhalen) het originele verhaal van Conan Doyle verandert door de introductie van technologie. Bv. een erotische brief die als chantagemateriaal dient, wordt in de serie vervangen door een naaktfoto op een smartphone etc. Ben zelf erg grote fan van zowel serie als boeken, dus dat komt mooi uit :D

Ik wacht nu tot ik mijn begeleider toegewezen krijg (gebeurt bij ons op basis van welk onderwerp je kiest, nadat je je thesisvraag hebt geformuleerd), maar heb alvast érg veel zin om eraan te beginnen :D Ik ben alvast wat theoretische boeken aan het doornemen. Mijn professor vond het iig een erg interessant onderwerp met veel potentiëel :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:00

Succes met de laatste loodjes FLoortje!
Yasmine succes met je masterthesis! Klinkt als een geslaagd onderwerp voor jou!

Ik heb morgen mijn verdediging en ik ben maar eens begonnen aan mijn presentatie :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 07:56

Super gaaf onderwerp Yasmine. Ben ook gek van de serie en boeken en dat vind ik altijd 1 van de fascinerende aspecten er van.

Ik heb onder tussen mijn papiertje binnen en handtekening staat in het zweetkamertje. Nu maandag beginnen bij mijn nieuwe baan. Mijn studententijd is dus echt afgelopen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 09:32

Yasmine, gaaf! Heel toevallig heb ik gister de eerste aflevering van de serie gezien, en hij is inderdaad onwijs leuk!

Splash, succes!
Lautje, wat voor baan ga je doen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:52

Ik wordt management assistent bij een ict bedrijf :Y)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 00:40

Heb mijn concept versie ingeleverd bij mijn begeleider. Hoe was jullie concept versie? Helemaal goed (opmaak, spelling, alles compleet)?

Ben heel benieuwd nasr zijn oordeel. Hij heeft niet hel veel van mijn scriptie gezien. Wst hij gezien heeft was allemaal goed en had geen suggesties :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:35

Floortje88 schreef:
Heb mijn concept versie ingeleverd bij mijn begeleider. Hoe was jullie concept versie? Helemaal goed (opmaak, spelling, alles compleet)?

Ben heel benieuwd nasr zijn oordeel. Hij heeft niet hel veel van mijn scriptie gezien. Wst hij gezien heeft was allemaal goed en had geen suggesties :+

Mijn begeleider vond het helemaal goed op een paar kleine foutjes na (paar taalfoutjes, iets samenvoegen en conclusie aanscherpen) maar toen kwam mijn tweede lezer die heel deel helemaal heeft zitten afkraken dus ook na de beoordeling van je begeleider niet te vroeg juichen.

Yeeh ik ben vrijdag afgestudeerd. Verdediging ging prima.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:15

Yasmine schreef:
Ik ben weer van de partij :D In juni mijn bachelorthesis over een Vlaamse televisieserie (De Ronde) ingediend en nu begin ik aan mijn masterthesis voor master culturele studies. Weer over televisieseries maar dan iets internationaler. Ik ga bekijken hoe in de BBC serie Sherlock (een hedendaagse versie van de Sherlock Holmes verhalen) het originele verhaal van Conan Doyle verandert door de introductie van technologie. Bv. een erotische brief die als chantagemateriaal dient, wordt in de serie vervangen door een naaktfoto op een smartphone etc. Ben zelf erg grote fan van zowel serie als boeken, dus dat komt mooi uit :D

Ik wacht nu tot ik mijn begeleider toegewezen krijg (gebeurt bij ons op basis van welk onderwerp je kiest, nadat je je thesisvraag hebt geformuleerd), maar heb alvast érg veel zin om eraan te beginnen :D Ik ben alvast wat theoretische boeken aan het doornemen. Mijn professor vond het iig een erg interessant onderwerp met veel potentiëel :)

Klinkt echt als een leuk en interessant onderwerp. :D Ik moet de serie ook maar eens gaan kijken.

Ik moet zelf ook nodig eens gaan beginnen. Wilde in de zomervakantie al veel artikelen gaan zoeken, maar is er niet echt van gekomen. :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:00

Ja, je moet echt kijken :D Het zijn ook maar 6 afleveringen tot nu toe (welk ieder 1,5 uur :P ).

Gefeliciteerd Splashislief! :)

Onze masterthesis is trouwens wel heeeeel anders dan bachelorthesis, daar werden we wat aan ons lot overgelaten. Nu moeten we iedere maand een assignment ivm onze thesis indienen, zodat je echt gepushet wordt om eraan te werken. Schooljaar is vorige week pas begonnen en volgende week moeten we al een assignment indienen waarvoor we moeten hebben: een onderzoeksvraag, voorlopige inhoudstafel, voorlopige bibliografie, uitgebreide besprekingen van hoe je 2 bronnen gaat gebruiken, 2 thesissen van anderen lezen en beschrijven wat hun doelstellingen waren en of die bereikt zijn. Pff :+ Maar ik heb er wel zin in hoor :D Ik heb al veel info en veel gelezen, dus komt goed.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:45

Morgen inleveren *\o/*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:57

Yeeeh *\o/*