't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:28

purny schreef:
Dank U :D

Misschien toch maar: Ik hoop dat ik mijn motivatie kan toelichten in een persoonlijk gesprek.

die vind ik dan idd beter :j

purny

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:37

Toch goed dat jullie mij kunnen helpen, het valt soms echt niet mee om een goede pakkende brief te schrijven. Vind het best moeilijk allemaal.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:46

purny schreef:
Kan iemand mij een klein oordeel geven over de prachtige sollicitatie brief die ik heb getypt net?

Geachte Heer/ Mevrouw

Door middel van deze open sollicitatie zou ik graag in aanmerking willen komen voor de functie van leerling verzorgende niveau 3 per september 2012.

Mijn naam is ..., ben xx jaar oud en woonachtig in Den haag. Mijn beweegredenen om een BBL opleiding boven een BOL opleiding te verkiezen zijn voor mij erg duidelijk. Ik ben graag bezig met mensen en wil daarbij graag de theorie direct in praktijk brengen. Ook kan ik niet goed stil zitten, ik ben graag bezig. De ouderenzorg vind ik een ontzettende uitdaging, mede doordat zij soms een gecompliceerd levenspatroon hebben en deze kan veranderen.

In het verleden heb ik stage gelopen op een psychogeriatrische afdeling in een leefstijlgroep. Hier heb ik onder andere de mensen begeleid met de ADL, alle voorkomende zaken gerapporteerd, en alle andere bijkomende werkzaamheden uitgevoerd. De zorg voor de ouderen trekt mij enorm, daarom kan ik niet wachten om binnen de ouderenzorg een BBL traject te starten.
Daarnaast heb ik (onlangs) stage gelopen op een manege voor mensen met allerlei soorten lichamelijk en geestelijke beperkingen waarbij ik de mensen begeleidde die op therapeutische basis kwamen paardrijden.

Mijn goede eigenschappen zijn gemotiveerd, een flinke dosis doorzettingsvermogen, sociaal, flexibel, empatisch, extravert, respectvol naar andere culturen en het voornamelijkste: Ik heb affiniteit met de ouderenzorg. Vergeet ook niet te melden dat je goed kunt samenwerken, maar ook goed alleen kunt werken

Mocht u naar aanleiding van deze brief nog enige vragen hebben dan wil ik deze graag antwoorden. Uiteraard kom ik mijn motivatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek.

Dit zou ongeveer mijn versie zijn.
Als je afsluit met: Ik hoop dat..... Komt dat erg onzeker over.
Laatst bijgewerkt door annastasia op 31-03-12 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:49

Dat einde vind ik ook heel mooi.. :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:22

Bedankt allemaal! Ik heb nu weer 4 sollicitaties de mail uitgedaan. Fingers crossed dan maar he :P

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:17

Mooie afsluitzin:
"Ik kom graag met veel enthousiastme mijn cv toelichten".

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:40

Zou ik wel enthousiasme doen. :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:57

haha :+ , ach, zo enthousiast zijn dat je je verspreekt is toch ook leuk :D !

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:57

Astaloca schreef:
Zou ik wel enthousiasme doen. :D

Uiteraard! Sorry voor de spelfout ;).

Ik merk echt dat de arbeidsmarkt voor mijn branche aantrekt, hoe zit dat bij jullie ?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:59

Wat is jouw branche :) ?

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:00

ruitje schreef:
Wat is jouw branche :) ?

Human Resources;-)

Edit: hier in de regio vragen ze momenteel ook veel Recruiters en Intercedenten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:39

Olympia heeft gereageerd: 1 afwijzing voor een functie op een postkamer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:47

Cowgirl schreef:
Olympia heeft gereageerd: 1 afwijzing voor een functie op een postkamer.

:(:)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:51

Ik heb gereageerd op een baan in de branche waar ik altijd bijbanen in heb gehad (verkoop/sales) en ben gelijk terug gebeld :) er is nog hoop haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:06

Ik moet deze week waarschijnlijk nog in spanning afwachten. Heb nog wat bij een bank en een accountantskantoor lopen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:20

Ik heb dinsdag een gesprek maar de griep is overgegaan naar een fikse verkoudheid :+. Al sinds vorige week zondag beroerd.... Maar nu begint mijn stem het te begeven! Ook een leuke binnenkomer ;)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:55

purny, heb je die brief van gisteren al de deur uitgedaan? Zo nee, dan heb ik ook nog wat suggesties.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:04

patpen schreef:
Ik heb dinsdag een gesprek maar de griep is overgegaan naar een fikse verkoudheid :+. Al sinds vorige week zondag beroerd.... Maar nu begint mijn stem het te begeven! Ook een leuke binnenkomer ;)

Jaaaa ik ben mijn stem grotendeels ook kwijt door mn keelontsteking.
Af en toe lijkt het weer een beetje normaal en soma komt er gewoon geen geluid uit:p

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:28

Jammer van de afwijzing, zag een mooie brief langskomen (ik sluit altijd af met iets als 'graag ligt ik mijn cv en brief in een persoonlijk gesprek toe')

Verder ga ik morgen wel naar D. Maar voorlopig nog niks tekenen. Is allemaal zo snel gegaan, wil dan wel even de tijd nemen voordat ik wat teken zeg maar.
Paard Pony Dressuur Springen Zadelmaker Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt [HK] beware of the penny deel 2 Moderator [MA] beware of the penny ........ Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:29

Paard Pony Dressuur Springen Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt [HK] beware of the penny deel 2 Moderator [MA] beware of the penny ........ Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel zadelmaker
gelijk heb je winged!
Salaris is niet iets onbelangrijks om te weten natuurlijk ;)

Heel veel succes!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:32

Winged schreef:
Jammer van de afwijzing, zag een mooie brief langskomen (ik sluit altijd af met iets als 'graag ligt ik mijn cv en brief in een persoonlijk gesprek toe')

Verder ga ik morgen wel naar D. Maar voorlopig nog niks tekenen. Is allemaal zo snel gegaan, wil dan wel even de tijd nemen voordat ik wat teken zeg maar.
Paard Pony Dressuur Springen Zadelmaker Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt [HK] beware of the penny deel 2 Moderator [MA] beware of the penny ........ Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel

Ligt=licht ;) .

Ik had gisteren ook een onwijze spelfout hoor, haha :+.

Groot gelijk dat je even je tijd neemt ! :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:35

Paard Pony Dressuur Springen Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt [HK] beware of the penny deel 2 Moderator [MA] beware of the penny ........ Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel zadelmaker, wijken

Tis nog vroeg :') Heb eindelijk mijn slaappijl weer wat normaal. Heb ook goed geslapen vannacht :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:37

Stap Paard Pony Dressuur Springen Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt Moderator Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel [HK] De kantoortoer van de Penny Patrouille (11) [MA] beware of the penny ........ [HK] beware of the penny deel 2

Wat een mooie sollicitatie brief! _/-\o_

Ik heb besloten om direct na mijn rijbewijs te hebben gehaald op werkvakantie te gaan naar USA en daarna pas weer actief verder te zoeken naar een baan. Ik ga me denk ik wel inschrijven bij de kunstacedemie :j

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:40

lifaya schreef:
Stap Paard Pony Dressuur Springen Western Longeren Grondwerk Piaffe Passage Pirouette Wedstrijd Mods Bokt Moderator Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids Mandarijntjes Lavendel [HK] De kantoortoer van de Penny Patrouille (11) [MA] beware of the penny ........ [HK] beware of the penny deel 2

Wat een mooie sollicitatie brief! _/-\o_

Ik heb besloten om direct na mijn rijbewijs te hebben gehaald op werkvakantie te gaan naar USA en daarna pas weer actief verder te zoeken naar een baan. Ik ga me denk ik wel inschrijven bij de kunstacedemie :j

Is voor je cv ook erg goed en natuurlijk voor jezelf die werkvakantie in de USA. Leuk hoor ;).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:40