Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:32

joyce2 schreef:
Pff, vandaag de laatste dag dat mensen kunnen stemmen op de Hipste Shop van de Zomer... Ben heel benieuwd op welke plek ik nou uiteindelijk ga eindigen!

Ik heb gister trouwens ook weer een nieuw filmpje online gezet:

Ik had het filmpje geupload in een iets hogere resolutie; 240p is wel heel erg laag ;-) Daarnaast kan je denk ik beter je muziek vervangen met een 'gratis' nummer uit de Youtube database. Nu staat er reclame onder je video.. :)

Anoniem

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:40

Leuk filmpje Joyce :j

Ik heb me ingeschreven voor een avond bij de KvK met informatie over wat te doen als je een onderneming start. Ik ga er serieus mee aan de slag heb ik besloten, ook n.a.v. wat iemand in dit topic zei (Pmarena volgens mij): je kunt iets beter proberen dan er later spijt van krijgen dat je het niet hebt gedaan.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:29

Gister een blauwe envelop binnen gekregen... dikke boete omdat ik mijn aangifte nog steeds niet heb gedaan.
heb het ook helemaal niet goed aangepakt maar kwam er door de drukte niet uit :S

pff hoe ga ik dit nu op lossen. Denk straks toch maar even een boekhoudkantoor bellen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:17

Even iets anders, over facebook.

Ik heb nu bij de bedrijfspagina van het paardenhotel contact gegevens staan in de balk (waar ook foto's/video's/enzo staan.
Hier zou ik graag een stukje tekst neer willen zetten over het paardenhotel.
iemand een idee hoe ik dit aanpas?

Zie het bijvoorbeeld bij de pagina van jou joyce, wel tekst staan.
http://www.facebook.com/Fuzzylicious.NL

dat wil ik het liefste hier ook :)
http://www.facebook.com/paardenhotel

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 09:04

Als je op info klikt eronder, krijg je dan niet een bewerk knopje te zien?
Of helemaal bovenin, in je admin?
Dat stukje tekst vul je in bij "over" (denk ik)

Ik zit nog steeds te stoeien met IPs.
Gisteren weer zo'n bezoeker die 300 pagina's opende en met zijn aanwezigheid veel dataverkeer opsleurpte, dus op een gegeven moment geblokt.
Tevens een bezoeker die /blog, /wordpress en script' .../wp-trackback als url probeerde, wat mij niet helemaal pluis lijkt (ik heb geen wordpress en blog op mijn account)
Het vervelende hieraan vind ik dat ik natuurlijk ook niet de hele dag kan gaan zitten kijken wie er allemaal rondneusd en het dataverkeer opsleurpt.
Kijken jullie ooit in jullie logs? Hebben jullie geen last van dataverkeer vreters?

Ai kaaaren dat is küt. Is de boete heel hoog?
Denk idd dat je het beste iemand in kunt schakelen om je hierbij te helpen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:45

@ Kaaaren: oei, dat is niet fijn! Is het eigenlijk een hoge boete voor het niet doen van belastingaangifte?
@ Holly: hier gelukkig geen last van zulke bezoekers. Lijkt me ontzettend lastig (en ik zou persoonlijk ook niet weten hoe je iemand blokkeert).

Met de bestellingen gaat het nog steeds maar zo zo. Wel valt ons op dat de laatste paar bestellingen die we hebben gehad, allemaal van mensen waren die we niet via via kennen, of die ons via sociale media kennen. Van 'echte vreemden' dus, en dat is precies wat we willen. Erg fijne ontwikkeling! :) Over een paar weken gaan we ook flyeren in enkele steden, als promotie :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:49

Het is:

250,-- omzetbelasting volgens schatting
50,-- wegens niet betalen omzetbelasting
61,-- wegens niet doen van aangifte
= 361,-- in totaal

|o

Eigen domme fout dat wel.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:50

Citaat:
Als je op info klikt eronder, krijg je dan niet een bewerk knopje te zien?
Of helemaal bovenin, in je admin?
Dat stukje tekst vul je in bij "over" (denk ik)

Heb ik geprobeerd Holly, het komt er nog steeds niet te staan.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:01

Dat is behoorlijk wat geld. Maar er van uitgaande dat de omzetbelasting ongeveer goed geschat is, komt er dus ruim 110,- bij aan boete voor het niet opgeven van omzetbelasting?

Een paar pagina's terug had ik vermeld dat een van onze pakketten verloren is gegaan bij PostNL. Met de klant hebben we dat meteen netjes opgelost (na telefonisch contact onmiddellijk de bestelde producten opnieuw verzonden). We hebben echter ook nog even onze contactpersoon bij PostNL opgebeld met de vraag of hij het pakket echt niet kon traceren, en hij is inmiddels langs gegaan bij de winkel waar we het pakket voor verzending hebben afgegeven. Wij frankeren namelijk thuis de pakketten al, zodat we eens per maand een rekening krijgen voor alle verzendkosten. Bij het PostNL afleverpunt moet het pakket slechts ingescand worden: en ja hoor, dat was het meisje vergeten. Het pakket zwerft dus ergens tussen de winkel en het distributiecentrum. Ik hoop stiekem dat we het toch nog terugkrijgen, want de waarde van de producten is (voor ons doen) vrij hoog. Maar ik ga er vanuit dat ik het nooit meer terug zie :n

Oh, en ik heb nog een vraag - wellicht dat iemand van jullie het weet :)
Waar kan je kartonnen verzendkokers kopen (of online bestellen met snelle levertijd) met een minimale diameter van 130mm? Want op internet gaan de webshops meestal niet verder dan 100mm, of je betaalt meteen ruim 500 euro.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:16

@Kaaaren: Balen zeg!! Ga op zoek naar een goed administratie kantoor bij je in de buurt en laat hun het bijhouden! Heb je per kwartaal geen uitzoeken meer en is dit de laatste keer dat je zo'n boete hebt ontvangen ;)

@Szan: Met verzendkokers kan ik je niet helpen, maar is het misschien een idee om pvc buizen te gebruiken? Die zijn volgens mij flink dik en wellicht zelfs steviger als een kartonnen koker. Ook voor die buizen heb je doppen, dus wellicht dat dat een oplossing is...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:17

@ 11AFotograaf: daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Bedankt, ik ga vanmiddag maar meteen langs Gamma/Praxis/etc. :j

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:18

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:37

Kaaaren schreef:
Even iets anders, over facebook.

Ik heb nu bij de bedrijfspagina van het paardenhotel contact gegevens staan in de balk (waar ook foto's/video's/enzo staan.
Hier zou ik graag een stukje tekst neer willen zetten over het paardenhotel.
iemand een idee hoe ik dit aanpas?

Zie het bijvoorbeeld bij de pagina van jou joyce, wel tekst staan.
http://www.facebook.com/Fuzzylicious.NL

Ik weet niet hoe ik dat gedaan heb... Ik heb zo'n beetje alles ingevuld wat je in kan vullen, de boel opgeslagen en toen kwam het daar gewoon terecht! Ik kan het gewoon bewerken door links op "info" te klikken en dan staat het stukje bij "over".

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 10:41

Szan verpak zo stevig mogelijk want postbodes zijn nou niet bepaald voorzichtig met jouw spullen.
Een dik pakket persen ze gerust met frotwerk door de brievenbus en breekbaar spul wordt ook gerust geplet tussen alle andere post. Dat is gewoon zonde natuurlijk (en vooral niet hun probleem)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:47

@ Kaaaren: die had ik gezien, maar daar hebben ze niet de goede maten (te klein)..
@ holly: dat doen we zeker, want we verkopen breekbare dingen en die moeten heelhuids aankomen ;) Het gaat in dit geval om een set glazen die per 4 verpakt zijn in een koker. Die koker is ontzettend stevig (keihard en een dikke wand). Tussen de glazen in de koker zitten al luchtkussens. Alleen de koker met glazen moet wel in een andere koker vervoerd worden, en ik kan dus geen kokers vinden die groot genoeg zijn. Liever te groot dan te klein, want we hebben hier toch massa's luchtkussens en andere materialen liggen om alles schokwerend te verpakken :) En breekbare dingen vervoeren, daar zit altijd een risico in. Uiteraard wordt alles voorzien van tape waarop staat dat het breekbaar is (daar betalen we ook 2,- extra voor).

Edit: het verloren pakket is teruggevonden door onze contactpersoon *\o/* Wat bleek, het meisje dat het pakket had aangenomen wist niet wat ze ermee moest, dus heeft het in de winkel laten staan en daar was het zoek geraakt. Onze contactpersoon van TNT heeft het pakket meteen meegenomen en komt het vanmiddag afgeven bij ons. Erg fijn, anders was het toch weer 60,- wat gewoon verdwenen was..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:49

dat is dan weer een mooie meevaller :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:41

Dat is fijn Szan!! Succes met het vinden van een goede koker! Lijkt me wel heel lastig als het zo breed moet zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:58

Fijn dat het goed is gegaan met het pakketje Szan!

Ik heb een vraag aan iedereen hier met een website... ik wil graag een offerte aanvragen voor een website waarbij de bouwer voor mij
- de website mag maken
- een content management systeem maakt zodat ik de site kan updaten

- evt. de webhosting regelt (al kan ik dat ook prima zelf).

Evt. zoek ik een bedrijf dat creatief denkt zodat ik ook de vormgeving (logo e.d.) aan het bedrijf over kan laten. Ik weet wel een bedrijf dat dit doet en kan maar die zijn erg duur (vooruit, ook erg goed), in elk geval boven mijn budget.

Hebben jullie aanbevelingen?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:02

Koker is ook gevonden :D Morgen wordt het geleverd, hopelijk zijn het precies de goede.

@ Ffortuna: Karen uit dit topic? ;) Ik weet dat ze websites bouwt, en voor onze webshop heeft ze al een prachtige huisstijl (logo, briefpapier, visitekaartjes, flyers) ontworpen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:07

Ik en Paan hebben naar grote tevredenheid onze webshop laten ontwerpen door Michiel Haagen, hij was in vergelijking tot de andere bedrijven die ik heb benaderd, zeer scherp qua prijs! Wat ik ook erg fijn aan hem vind, is dat je altijd bij hem terecht kan voor vragen, ook nadat je website is opgeleverd. Hij rekent hier niets extra's voor, mits het natuurlijk kleine dingetjes zijn die onder de nazorg vallen (niet als je de halve site weer verbouwd wil hebben, haha). Hij is ook de enige webbouwer geweest die persoonlijk bij mij langs kwam om door te spreken wat ik precies met mijn webshop wou. N.a.v. het gesprek heeft hij toen een vrijblijvende offerte gemaakt.

Dit is zijn website (maar die ziet er normaal heel anders uit, denk dat hij aan het verbouwen is): http://www.haageninternet.nl/

@Szan: Fijn trouwens dat je pakket terecht is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:09

Dankjewel Joyce en Szan! :) ik zal eens kijken.

Wat komt er ontzettend veel kijken bij het starten van een bedrijf zeg! Ik ben blij dat ik die informatieavond van de KvK ga doen, al was het maar om te horen hoe anderen het aanpakken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:19

Er komt zeker heel veel bij kijken... Toen wij de webshop hebben opgezet, waren we daar echt ontzettend veel mee bezig. Dat heeft een hoop stress opgeleverd en een hoop nachtrust gekost := Toen de webshop openging was het eigenlijk een oase van rust, bij wijze van spreken ;) Dan hoef je alleen maar te onderhouden wat je al hebt.

Mijn neef maakt ook websites, maar ik geloof dat hij aardig wat rekent (hij kan er namelijk goed van leven ;) ). Je kan hem ook altijd een mailtje sturen: http://www.frankmouthaan.nl

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:21

Mijn nieuwe websites worden gemaakt door Bas Raijmakers van Mediaunie: https://www.facebook.com/braijmakers http://www.mediaunie.nl
Het is een vriend van mijn vriend en sowieso een heel fijn persoon om mee te werken! Hij heeft echt een gaaf logo en website in elkaar gezet en het draait allemaal op wordpress, wat het makkelijkste systeem is om zelf een website in te updaten!
Goedkoop is ie niet, maar ik denk wel dat hij zijn geld meer dan waard is! Zeker als je in de achterhoek/twente woont, zou ik even contact met hem opnemen als ik jou was!

Ik raad je trouwens wel aan om ten aller tijden op zoek te gaan naar een bouwer die werkt met Wordpress. Dat is een Open Source systeem en momenteel gebruiken echt veel websites dat als basis. Als je nu leert werken met Wordpress en je wilt uiteindelijk een andere website, kun je altijd nog een andere ontwerper zoeken, zonder dat je een nieuwe systeem hoeft te leren kennen!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:02

Dankjulliewel voor de tips!

Szan, ja die ken ik, dank. :) maar ik vind ervaringen uit eerste hand ook wel erg prettig.