Op kamers wonen #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Never_Mind

Re: Op kamers wonen #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:01

Ik lig ook in bed :')
Met laptop aan en lekker serious request aan het kijken :P
Ondertussen nog enigszins wat proberen te leren :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:05

Blegh ik hou het ook voor gezien. Ga vanavond voor training nog wel even leren :Y) Nu even de bonnetjes van het kerstdiner bij elkaar graven (ben er sowieso een paar kwijt geloof ik.. oliebol.. ik vraag nooit meer een voorschot :oo ) even wat eten en dan gaan koken op mijn vereniging :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:06

Oja één van de redenen daarvoor is dat iemand aan het boren is. En niet in één keer boren, maar zo steeds een klein stukje -.- Zooo irritant!!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:39

Zo, heb toch weer heel wat gedaan...kom nu niet verder dus ga even pauze houden :P
Hier ook iedereen druk aan de studie? Ik ga zo zelf ook nog even een uurtje samenvatten en daarna lekker eten.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:00

das irritant he! nja in 1 keer (heel lang) boren is ook niet fijn :')
Heb daar nog een filmpje van :') meeen daar werd k echt letterlijk geestelijk gestoord ofzo xD

Ik ben aant wachten tot de loodgieter me komt verlossen van het op-mijn-tenen-staand-moeten-doortrekken-bij-de-wc :=
Hij zou eerst om half 5 komen maar hij haalde het niet.
Hoop dat ie ook ff kan kijken naar de douche, heb nogal vaak een koude douche :=

Vanmiddag ff naar de jumbo in Velp geweest :) mn vertrouwde supermarkt-keten <3
meteen ff de lekkere ontbijtkoek (kruidenreepkoek) meegenomen :9 die hebben ze niet bij de Appie enzo :')
Laatst bijgewerkt door 1234 op 19-12-11 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:03

Hopen dat ie alsnog komt! Ik ga zo met m'n huisgenootje bij m'n beste vriendin eten. Prei- of spinaziestamppot :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:07

jaah indd! en t water bij de douche loopt ook al niet door, doordat het doucheputje dichtgeroest zit :+ altijd handig. Heb wel ff doucheputje schoongemaakt voor als ie daar moet kijken := bah, dat was niet ehh fris. Maarja tis nu zo goed als schoon xD

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:10

Das altijd n vies klusje, ja! Wij gooien er 1 keer in de zoveel tijd van die gootsteen ontstopper door heen, werkt prima! :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:20

hahah dat heb k niet gedaan :') ik heb flink wat badkamer-spray erop gespoten en flinke laag keukenrol :')
Heb maar ff mn verstand op 0 gezet hahhaa

Ik ga vanavond Italiaanse gehakt cordonbleu eten (die versie nog nooit gegeten, ben benieuwd :D ) met krieltjes en peentjes :9
Allemaal van de jumbo :+

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:27

Wat een geweldige kamer onder dat plastic!! :D
Nieuwe mode, die moet ik echt gaan volgen :+

Ik blijf met oud en nieuw lekker thuis (ah hoewel, de 31ste moet ik overdag gewoon werken... vuurwerk verkoop, krijg dus absoluut geen vrij :P ) Ik zit nog met mijn hond, en vind het voor haar niet eerlijk als ik weg ga terwijl 'de hel los barst'..

Vanavond eten wij heel saai aardappels, groente, vlees

Heb net boodschappen gedaan, maar wil de koelkast donderdag zo goed als leeg hebben als wij 2 weken weg zijn, (uhh nou ja ik kom de 4e januari even naar m'n kamer, heb autoles, fysio en de dag er na ga ik naar Eindhoven, en de reis er naar toe gaat makkelijker vanuit Barneveld dan vanuit zeeland :+ )

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:33

Haha jaah he, kamer ingepakt voor kerst op een nieuwe originele manier. Een mooi kerstlint met grote strik eromheen en k ben weer helemaal in de kerstsfeer :+

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:36

waarom heb je dan doorzichtig plastic... ik zou voor rood, groen en goud gaan :j ^^

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:39

hahah :)) Doorzichtig is cool toch :+

Pff op wat een poedersuiker tijd komt die loodgieter zeg! Tussen 6 en half 7 :Z

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:46

Mag ik hier even spammen? :)) Ik vroeg me af hoeveel jullie ongeveer in de maand kwijt zijn aan alles(mag ook via PB) Ik ga namelijk als het goed is volgend jaar studeren en denk er ook aan om op kamers te gaan, alleen willen paps en mams niks meebetalen. Dusssss wil ik even zien of het ongeveer mogelijk is financieel gezien :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:47

Wat is een 'loodgieter' in het Engels? _O-
Google Translate zegt 'Plumber' , maar vind dat zown raar woord :') Klopt dit?
Wil namelijk ff tegen mn huisgenoot zeggen dat de loodgieter komt, anders ook zo banketstaaf als ie volop aant koken is en dr staat ineens een loodgieter binnen die zn kookkunsten bekijkt xD

Zo, jeses, kwam er niet uit met mn Engels vandaag hahaha
Maar hij snapt het _O- K gooide er wat Nederlandse woorden doorheen :')

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:54

Even een berichtje van mij! Zit vanaf gisteren op mijn kamer, toen had internet storing wat heel irritant was, nu eerste stage dag gehad dus helemaal kapot zijn en moet zo nog even koken! Dat ga ik zo eerst maar doen en dan lees ik bij!

Zal vanavond ook eens wat foto's erop zetten :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:58

Balen dat internet een storing had! Ik zat eerst bijna een maand zonder internet, das echt poedersuiker :')
Nja af en toe kon k toen wel wat opzoeken via een dongel, maar toch xD
Bevalt het wel? :D

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:02

1234 schreef:
Wil namelijk ff tegen mn huisgenoot zeggen dat de loodgieter komt, anders ook zo banketstaaf als ie volop aant koken is en dr staat ineens een loodgieter binnen die zn kookkunsten bekijkt xD

Ja, dat is 'm wel :j
Vind het ook maar een vaag woord :')

Steef schreef:
Mag ik hier even spammen? :)) Ik vroeg me af hoeveel jullie ongeveer in de maand kwijt zijn aan alles(mag ook via PB) Ik ga namelijk als het goed is volgend jaar studeren en denk er ook aan om op kamers te gaan, alleen willen paps en mams niks meebetalen. Dusssss wil ik even zien of het ongeveer mogelijk is financieel gezien :)

Ik kom per maand wel ongeveer rond met alleen mijn stufi.
Betaal rond de 210 aan huur, qua eten weet ik niet precies hoeveel, maar het is niet heel veel geloof ik :P .
Maar zoals huur, dat is natuurlijk ook afhankelijk van de stad waar je wil gaan studeren :)
En ik hoef gelukkig voor school eigenlijk niks zelf te betalen, dat scheelt ook een hoop!

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:04

iemand die nog een kamer zoekt in Utrecht? Die van mij komt tijdelijk van 25-02 tot 29-07 vrij omdat ik voor 5 maanden naar Uganda ga

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 19:42

250 huur
+/- 50 euro boodschappen (wij doen het met zijn 2de dus in totaal ongeveer 100 euro)
110 CZ (zorgverzekering)
25 euro benzine (scooter)
30 euro extra's (shampoo, make-up etc.)

Inboedel verzekering 35 euro voor een heel jaar

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:50

Never_Mind schreef:
1234 schreef:

Ja, dat is 'm wel :j
Vind het ook maar een vaag woord :')

Steef schreef:

Ik kom per maand wel ongeveer rond met alleen mijn stufi.
Betaal rond de 210 aan huur, qua eten weet ik niet precies hoeveel, maar het is niet heel veel geloof ik :P .
Maar zoals huur, dat is natuurlijk ook afhankelijk van de stad waar je wil gaan studeren :)
En ik hoef gelukkig voor school eigenlijk niks zelf te betalen, dat scheelt ook een hoop!

Ik ehh betaal 325,- per maand aan huur, ±20/30 euro aan boodschappen per week, ligt eraan wat ik nodig heb, kan ook voor veel minder als je echt budget-producten koopt, In het begin heb je nog heel veel basis-dingen nodig, en zul je dus best veel kwijt zijn. Bijv. aan een broodrooster,waterkoker, keukenweegschaal, enz..... Sommige dingen gaan langer mee dan andere producten en zul je dus ook minder vaak hoeven te kopen.
Nu ben ik eigenlijk qua basis dingen dus rond de 30 euro per maand kwijt, boven de huur. (ik ga niet uit enzo en bespaar ook op extra onnodige kosten zoals producten die ik nooit gebruik maar gewoon leuk vind om te hebben xD )
Maaarr ik betaal zelf dus niets van verzekeringen enzo ;) Dus ik ben niet helemaal het goede voorbeeld :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:59

Hahahah
Loodgieter was net geweest, die trekt de wc-deur open, begint ie ineens te grinniken en te lachen _O-
Hij had nog nooit in zn leven zown 'halve wc' gezien met de stortbak en doortrekknopje bovenin :')
Was al een oud mannetje en hij zat al behoorlijk lang in dat vak. Hij vond het maar een heel raar, slecht systeem en vond het ook geen doen zo.
Maar toen ging ie ff voelen enzo, hoe dat in elkaar zat daarin, en hij zei dat er vanalles mis is daarbinnen xD
Het blijft maar doorlekken enzo, Dus woensdagochtend wordt die hele stortbak vervangen :D
Toch blij dat ie gekomen is!!

Kraan in de keuken was ook veel te groot voor de geiser :+
Daarom kon de douche het ook niet aan xD

En k zei dat de douche vaak een zwembad is :')
Trekt ie het doucheputje open, en bah := K had wel op het doucheputje enzo schoongemaakt, maar niet erin :')
Mjaah dat loopt nu ook weer helemaal door xD

Zow ziet onze wc eruit xD Helemaal rechtsbovenin moet k op knopje drukken om door te trekken :+
http://i43.tinypic.com/4qh0yr.jpg

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:12

Wow dat is echt niet goed! Mooi dat t allemaal veranderd gaat worden! :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:15

Ja indd, ben daar erg blij mee! Morgen ff sleutel bij laten maken, dan kunnen ze er woensdagochtend in := Want ik heb dan gewoon les. Mijn kamerdeur zit toch op slot, dus veel kunnen ze niet jatten _O-
Moet nu nog gaan koken :Z

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:28

Nou ik heb bijgelezen, velen hebben binnenkort vakantie!

En voor de rest heb ik het echt niet onthouden, sorry! Ben zooo moe!!

Gisterenavond op mijn kamer gekomen en tot nu toe bevalt het wel! Vind het wel vreemd maar dat komt gewoon omdat alles wennen is! Oja las ook nog iets over een maand geen internet! Wat the hell is dat erg! Ik vond 1 dagje al erg! Maargoed :P Bij mij doet die het nu! Heb alleen de tv nog niet aangekregen, krijg zwart/wit beeld en liggen twee afstandsbedieningen! Ik wat dingetjes geprobeerd maar ben er maar mee opgehouden want lukte niet, huisgenootjes zijn wel thuis maar wil ik niet storen want heb ze gisteren ook al gestoord voor het internet O:) Wilde allebei wel helpen maar helaas is mijn engels echt barslecht en hun nederlands nog niet zo denderend! Maar het is gelukt! En hebben ook wel even gezellig gekletst, zat net even beneden te eten en toen vroeg de jongen ook hoe het ging en of het beviel enzovoort, vind ik ook zo stom om dan gelijk over de tv te beginnen! Dus dat komt nog wel! Vandeweek anders de huisbaas maar even bellen als het mij niet lukt! Of die het me even in het NEDERLANDS uit wil leggen :P :P

1e stage dag gehad vandaag en ben echt kapot, was wel erg interssant en leuk dus dat scheelt! Maar kan geen info meer bij en ga denk op tijd slapen! Eerst zo maar eens douchen :)