't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:35

:')

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:14

Anneert jammer!

Cer, twee gesprekken, you lucky bastard! Zal vast wel lukken om er één te verzetten toch?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:15

Hmm zojuist mail vanuit Italy!! Dat mijn sollicitatie interessant was enzz :)

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 08:49

Anneert, jammer! Op naar de volgende maar weer. Deze heb je in elk geval weer voor de extra ervaring gehad..
Cer, haha gewoon even achteraan bellen. Mijn sollicitaties plannen ze ook altijd half onder werktijden en laat ik nou net ngo een paar uur per week gewoon werken ondanks dat ik solliciteer.

Gister overigens gesolliciteerd op een vacature van het uitzendbureau en ze hebben me voorgesteld bij het bedrijf. Mag vandaag contact opnemen met het bedrijf om een afspraak te maken voor een gesprek en als ik het goed begrijp als het van beide kanten klikt mag ik daar komen waarnemen. Alleen jammer dat het zon roteind rijden is, maarja werk is werk :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:45

Fijn, Kimberly!

Wat noem je een rot eind rijden, Emm?

Ik heb morgen weer gesprek en aan de hand daarvan heb ik wel of niet een oriënterend gesprek voor flexwerk, er zit in ieder geval beweging in en dat mag ook wel een keer :)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:25

Kimberly, emigratieplannen?

Emm, zelfde vraag als Anneert, hoe ver is het rijden dan?

Anneert, succes met je gesprek morgen.

Zit te wachten op een telefoontje omtrent die sollicitatie van vorige week donderdag. Vond het een erg leuke baan dus ik zit een beetje op hete kolen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:43

Wat voor baan heb je op gesolliciteerd kimberley?

Hier is het allemaal nog stil al 10 cv en brieven uit gestuurd nog geen enkel bericht weer gehoord..............

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:00

Euhm is een baan waar ze 2 mensen zoeken die komen helpen met de verzorging, revalideren enz van 19 paarden. Emigratieplannen niet echt maar ik heb zoiets ik ben nu nog jong en nog geen eigen huis of wat dan ook. Mocht het goed bevallen van beide kanten dan kan het idd zijn dat ik lekker daar blijf ;).

@Seven daar heb ik ook zo een hekel aan 1000x solliciteren en je krijgt van hooguit 3 wat terug.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:05

Als je de kans krijgt Kimberley, zeker doen! Inderdaad, zolang je nog jong bent en weinig financiële verantwoordelijkheden hebt kun je dit soort dingen nog makkelijk doen. Leuk en leerzaam :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:07

Nou je hebt gelijk, als niets je in nl houd moet je gewoon gaan ervaring op doen etc heb ik ook gedaan toen ik 20 was :j
en tis dat er geen werk meer was anders was ik niet terug gekomen :o
Het is inderdaad vreselijk irri dat je gewoon niets hoord, heerlijk dat zwelgen in onzekerheid :(

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:09

Ik heb straks weer een sollicitatiegesprek..
Ook voor demonstrateur. Had me ingeschreven toen ik bij het andere bedrijf nog niet ingedeeld werd, maar nu kom ik om in het werk. Afijn, we zien wel hoe het loopt..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:11

succes straks juud :D

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:16

Succes Juud!

Hmmm ik heb wel een vriend en een lieve pony... Maar ja pony kan gewoon lekker blijven waar ze nu is en die vriend ik hou van m hoor daar gaat het niet om maar heb te vaak dingen moeten laten schieten voor een vriend en wil dat nu gewoon niet meer

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:50

Anneert; Fijn dat je in elk geval weer iets nieuws hebt om je kansen op in te zetten. Succes!
Een roteind valt wel mee hoor, het is 45min met de auto zonder file. Alleen laat ik nou net de verkeerde kant op moeten waar altijd file staat dus dan wordt het zeker 75min tevoren vertrekken omdat ik minstens 10min voordat ik moet beginnen met werken op mn werk wil zijn. Dus dan vind ik het een roteind alsi k om 8 uur moet beginnen :)

Kimberley; klinkt goed! Lijkt me wel een super mooie ervaring! Je hebtalleen nog je sollicitatie verstuurd of ook al verder contact gehad?

Juud; succes! Maar jij hebt dus eig al genoeg werk zo te lezen haha..

Bij mij loopt het ineens ook weer even wat voorspoediger. Mag volgende week door voor een 2e ronde met meteen een proefdag meelopen :D Hopen dat ik daar gekozen wordt want dan kan ik de week erna meteen beginnen ;)
En komende week 2 dagen werken bij mn oude stage-adres en daarnaast dus nog 2 potentiele sollicitatiegesprekken deze en komende week! Straks moet ik nog mensen af gaan zeggen ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:49

@JoT: nja, ik heb al een aantal gesprekken gehad die op niets uitliepen.. dus het is wel leuk :j maar ik wacht het gewoon even af.
Heb je al wat gehoord?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:55

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Waarschijnlijk begin Januari proefdraaien @ Italy whaaaaaaaaaaaaaaaa *stuiterstuiter*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:00

Leuk zeg! En bijzonder ook! :D

Ik zit nog te wachten op antwoord voor een baan waar ik verleden week op gesprek ben geweest. Had al wat moeten horen volgens hun maar volgens mij bellen echt ALLE bedrijven later dan ze beloven. Daarom heb ik nu maar een mailtje gestuurd....

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:02

Kun je niet zelf bellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:03

Nee, P&O zit in Engeland dus da's niet zo handig (internationaal bedrijf).

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:20

Hmmm nee dan is het idd niet zo handig nee

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:21

Nou....ik meld me hier ook maar..ben zo gefrustreerd..... even in het kort: eigen bedrijf, waar ik de boekouding/administratie doe; we hebben mega last van de crisis dus ik vrees dat het einde verhaal is met alle nare gevolgen van dien......werk ook nog een dag in de week( 5 uur, 3,5 uur reistijd vv) op het kantoor van een vriendin waar ik de boekhouding doe....omdat ik al maanden en maanden nauwelijks salaris heb gehad (alleen voor het werk bij mijn vriendin) ben ik dus dringend op zoek naar werk.....ik solliciteer op alles, maakt niet uit wat...ook heel veel open sollicitaties...meestal krijg ik geen enkele reactie.....het is zo uitzichtsloos.....
en ik zit echt niet stil want doe ondertussen ook nog de studie praktijk diploma boehouden.... Pas op op kids van vrienden die een restaurant hebben (waarvoor we maaltijden krijgen), ga hen in de bediening helpen.....
Maar iets positiefs op mijn sollicitaties...ho maar.... hoewel ik altijd heb geroepen dat het niet kan/mag: denk ik toch: ik ben te oud (49).....
pffff ik moest het nu echt even kwijt.....

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:23

Lightielight schreef:
Nou....ik meld me hier ook maar..ben zo gefrustreerd..... even in het kort: eigen bedrijf, waar ik de boekouding/administratie doe; we hebben mega last van de crisis dus ik vrees dat het einde verhaal is met alle nare gevolgen van dien......werk ook nog een dag in de week( 5 uur, 3,5 uur reistijd vv) op het kantoor van een vriendin waar ik de boekhouding doe....omdat ik al maanden en maanden nauwelijks salaris heb gehad (alleen voor het werk bij mijn vriendin) ben ik dus dringend op zoek naar werk.....ik solliciteer op alles, maakt niet uit wat...ook heel veel open sollicitaties...meestal krijg ik geen enkele reactie.....het is zo uitzichtsloos.....
en ik zit echt niet stil want doe ondertussen ook nog de studie praktijk diploma boehouden.... Pas op op kids van vrienden die een restaurant hebben (waarvoor we maaltijden krijgen), ga hen in de bediening helpen.....
Maar iets positiefs op mijn sollicitaties...ho maar.... hoewel ik altijd heb geroepen dat het niet kan/mag: denk ik toch: ik ben te oud (49).....
pffff ik moest het nu echt even kwijt.....

Vreselijk he geen reacties krijgen.. Of de reactie te oud (ik ben verdorie 22)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:10

Ik mag op een tweede gesprek komen! Whoehoe! *\o/* Kreeg een mail, dus ik dacht, afwijzing, want anders bellen ze wel. Maar zowaar, ik mag een tweede keer komen. Gaat nu tussen mij en een andere kandidaat :)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:17

Emm, wel fijn dat je een proefdag mag meedraaien als onderdeel van je tweede gesprek. Weet jij meteen een beetje wat de baan inhoudt en weten zij wat ze aan je hebben. Succes alvast!

Kimberley, gaaf zeg, dus jij mag over een maandje je koffer gaan inpakken. Hoe gaat dat eigenlijk daar, woon je daar ook, moet je een eigen woonruimte zoeken, krijg je een contract?

Ffortuna, waardeloos hè, dat wachten. Zo frustrerend en je kan er geen bal aan doen.

Lightielight: ik ben met mijn 39 jaar al oud volgens mij... Ik hoop voor je dat je binnenkort iets vindt. Er is volgens mij best veel vraag naar mensen met boekhoudkundige ervaring/diploma's, dus hopelijk gaat die opleiding je wat opleveren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:18

Gefeliciteerd JoT! Leuk zeg, goed vooruitzicht dus.