Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:01

Thnx Chonelly.. :)

Ik zal onthouden dat je teksten schrijft.. :) Dat is namelijk niet onze meest sterke kant.. :P

Elke87

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:04

Ik denk inderdaad ook dat social media veel kansen biedt. Ik ben hier zelf nog helemaal niet in thuis, heb zelfs geen facebook :P (sinds 2 weken wel een linkedin)

Denk dat het vooral lastig is om goede content te vinden.. En ik ben bang om fouten te maken :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:07

Oh Elke, ik zit trouwens bij je in de klas soms dus weet wie je bent ;-)
Ik wil alleen nog niet op internet hebben waar ik mee bezig ben, omdat ik nog bezig ben met mijn ondernemingsplan...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 07:29

Oeh ik zie sushi!! Wat een leuk idee! Het logo moet ik wel nog even aan wennen, maar verder ziet de site er gelikt uit!

Social media is ook iets waar ik meer mee moet, alle ideeën zijn welkom :j

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:55

Heel veel ondernemers denken iets te moeten met social media omdat het nu eenmaal een nieuwe manier van communiceren is. Het kan ingezet worden als marketinginstrument maar dat hoeft niet. Sterker nog als je van te voren niet goed nagedacht hebt over een socialmediastrategie dan vind ik dat je je tijd beter in andere dingen kunt steken. Als je er wel goed over nagedacht hebt dan is content genereren helemaal niet moeilijk!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:04

Chonelly schreef:
Overigens uitgebreid advies geven aan starters/kleine ondernemingen over marketing/communicatie/inzetten van middelen en evt hulp bij het (her)schrijven van teksten dat is waar ik mijn bedrijfje op wil gaan richten :-)

Dat is wel heel gaaf en interessant!! Ben nu bezig met een paar dingen, maar als ik er niet uit kom, dan kan het nog wel eens zijn dat ik je hulp ga inschakelen!!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:29

Zo, ik heb net een Twitteraccount aangemaakt. Deze namiddag moet ik op een huizenkijkdag zijn voor m'n werk, maar ik neem m'n laptop mee om een leuke flyer te ontwerpen.

Als ik het zo bekijk doe ik eigenlijk evenveel als m'n partner, terwijl het officieel wel zijn zaak is.. Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie hulp/steun?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:32

Teksten zijn echt lastig om te schrijven. Helemaal als je daarmee ook rekening wilt houden voor je SEO.

Ik heb niet direct hulp maar wel steun en af en toe komt hij met rake opmerkingen qua marketing dingen terwijl dat helemaal niet zo zijn ding is.
Ondanks dat hij vindt dat het veel tijd en energie vraagt vindt hij wel dat ik door moet zetten en dat ik toch meer er aan moet doen om meer bruidsreportages binnen te halen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:16

Misschien een keer wat reclame maken op een huwelijksbeurs? Die springen bij ons als paddestoelen uit de grond..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:32

Ha ha weet je wat die kosten? 1 vierkante meter kost 1000 euro gemiddeld.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:32

Maar misschien kan je wel aan de ingang van het parkeerterrein met flyertjes staan? Kost niets en voor ze je wegjagen heb je meestal al wel wat kunnen uitdelen ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:34

Hihi dat durf ik niet...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:35

Ah komaan, wie niet waagt niet wint! Ze eten je heus niet op :P

Of je contacteert een bedrijf dat wel op huwelijksbeurzen staat en tasjes uitdeelt, en je vraagt of daar ook een papiertje van jou in mag ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:38

Ik wil ook een keer zoiets gaan doen idd, gewoon bij een beurs/evenement flyers uit gaan delen!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:40

Nee dat niet maar het mag niet en dat weet ik en dan sta ik er niet lekker.
Flyers achter ruitenwissers durf ik wel.

Persoonlijk zou ik het ook niet leuk vinden als ik op die beurs zou staan en een collega niet maar die dan wel buiten staat mensen op te wachten en binnen te hengelen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:51

Ja, dat is ook wel weer zo... Ik zeg het nu ook wel heel stoer hoor, maar waarschijnlijk zou ik op zo'n moment ook met klamme handjes daarbuiten staan, haha

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:01

Ik vind het opdringerig overkomen. Zo van ik heb/wil geen geld uitgeven om op de beurs zelf te staan maar ik wil er wel gratis van profiteren door buiten mensen op te vangen en me daar op te brengen. Denk dat je daarmee ook een bepaald soort publiek naar je toe trekt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:04

Denk dat het ook niet super goed werkt voor je naam. Mensen gaan dat toch sneller onthouden... In een negatieve zin!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:22

@ Joyce: Leuke cadeausetjes heb je gemaakt, zag je foto's net op facebook!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:28

Precies. Oh da's degene die ons buiten nog benaderde.
Flyers onder ruitenwissers vind ik nog weer wat anders.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:35

Dat kan je inderdaad ook wel weer doen :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:42

Ik heb de afgelopen periode wel mee gelezen, maar niet veel gereageerd. Zat wat minder in m'n vel door ziekte, paard wat niet zo goed ging, druk met m'n baan etc. Nu gaat het gelukkig allemaal weer wat beter. Afgelopen zondag een erg slechte markt gehad in Apeldoorn. Alle kraamhouders klaagden steen en been. Echt erg. Was ook niet zo veel ruchtbaarheid aan gegeven. Nu heb ik volgende week zaterdag een markt in Lunteren. Hopelijk gaat dat beter. Ik moet nog wel even een leuke actie bedenken voor die dag.

Iedereen is erg druk met Social Media. Ook ik zit er al een tijdje op te broeden hoe ik het nu op de juiste manier moet gaan inzetten. Ik heb hyves, facebook, twitter, linkedin. Maar wat is nou waarvoor handig.

Als ik een workshop kan organiseren over het gebruik van Social Media, dan zijn er denk ik wel liefhebbers voor hé. Ik heb mijn collega van de afdeling Marketing gevraagd of zij het ziet zitten om dit te geven aan een aantal mensen. Zij was op zich enthousiast maar moest er even goed over nadenken. Ook over de opzet, de tijd, de geldelijke bijdrage etc. Ze hoopt er volgende week bij mij op terug te komen. Liefhebbers kunnen zich alvast bij mij aanmelden hoor. ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:33

Chonelly schreef:
Heel veel ondernemers denken iets te moeten met social media omdat het nu eenmaal een nieuwe manier van communiceren is. Het kan ingezet worden als marketinginstrument maar dat hoeft niet. Sterker nog als je van te voren niet goed nagedacht hebt over een socialmediastrategie dan vind ik dat je je tijd beter in andere dingen kunt steken. Als je er wel goed over nagedacht hebt dan is content genereren helemaal niet moeilijk!

Het is een marketinginstrument waar ik graag iets mee ga doen omdat ik mijn doelgroep er ook daadwerkelijk mee kan vinden. Andere manieren van adverteren zijn voor mij momenteel sowieso onbetaalbaar dus ik zal hier echt iets mee moeten. Maar ik vind het moeilijk, ik ben nog het meest op m'n gemak met het gebruik van Twitter omdat ik dan hashtags kan toevoegen zodat ik weet dat ik mijn potentiële doelgroep misschien op die manier kan bereiken. Maar om nou iedere dag een tweet eruit te gooien... ik vind het ook opdringerig lijken maar dat zou ook aan mij kunnen liggen :+

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:12

@Nuage, als jouw doelgroep goed bereikbaar is via twitter dan is het zeker slim om daar wat mee te doen. Maar ik zou dan wel goed nadenken wat je precies met het medium wilt. Juist omdat het gratis is gaan heel veel mensen er zomaar mee aan de slag. Terwijl het veel meer meerwaarde op kan leveren als je van te voren goed nadenkt wat je er mee zou willen.
Dagelijks twitteren is niet erg als je je volgers ook wat te bieden hebt.
Jij schrijft, schrijf je ook blogs? Die zou je bijvoorbeeld kunnen posten.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:28

Nuage: het ligt heel erg aan je tweets, maar je moet juist veel twitteren om op te vallen!! Om even naar mezelf te kijken... ik volg ruim 600 twitteraars en heb 500 volgers... Ik weet zeker dat het grootste gedeelte van mijn volgers evenveel of zelfs meer mensen volgt als ik... Dat betekend dat ik moet opvallen tussen 600 twitteraars. Dat lukt niet met 1 tweet per dag. Zolang je boeiende dingen hebt te vertellen, laat het dan vooral zo veel mogelijk weten!
Zo tweet ik regelmatig foto's van waar ik op dat moment mee bezig ben, of van resultaten die binnen zijn gekomen.
Maar ook jij zou makkelijk dingen kunnen delen. Bijv. als het onderwerp van de tekst die je aan het schrijven bent of wanneer je struikelt over een woord wat vaak verkeerd wordt geschreven. Op die manier leren mensen iets van je tweets en heb je echt iets boeiends te vertellen!!