Cowgirl wat een gedoe met die coach Moosje balen zeg
Gister gesprek gehad en vandaag of maandag weten ze meer
byjou1983
Geplaatst: 12-08-11 10:18
Dames voor degene die afgewezen zijn Houd moed! Volgende keer beter!
Ik heb 2 sollicitatiebrieven verstuurd gisteren..... 1 leek me ontzettend leuk! Maar ik word niet meer te enthousiast....
Ik ga ervan uit dat ik afgewezen wordt, al het andere kan dan alleen maar meevallen!
fijn weekend allemaal!
Cowgirl
Geplaatst: 12-08-11 11:20
Heb gisteravond nog 3 vacatures gevonden die ik heel demostratief om 23.00 uur nog even naar mijn reintegratie coach heb gestuurd Met de medeling dat ik 3 brieven ga sturen en dat hij maar kijkt of ie er wat mee kan. (goh waar ken ik dan van....heb ik dat niet al eens eerder gedaan???)
Ga op tijd naar mijn werk, neem de laptop mee en dan ga ik 3 soll brieven schrijven. Ben nu zo pissig na gister dat ik mezelf heb voorgenomen om elke dag min 1 soll. te doen.
*stap in de strijdwagen met lans en 4 witte paarden*
madelien
Geplaatst: 12-08-11 11:52
Mag ik me ook even melden in dit topic?
Ik werk op het moment wel, maar in november loopt mijn contract af en in verband met zwangerschap wordt deze niet verlengd. Ik heb nu 2 keuzes, of ik solliciteer per direct verder (zwangerschap wel of niet vertellen?) of ik ga daarna 3 maanden in de ww, beval en zit dan nog even in de ziektewet. Ik weet het even niet meer hoor .
@ Madelien lastig hoor, zou zwangerschap niet verzwijgen dan kan je wellicht blijven bij toekomstig werk? Maar wel weer lastiger om aan werk te komen wat een dilemma.
Ik heb net weer 2 sollicitaties verstuurd nadat ik inderdaad een echte afwijzing kreeg.
kaatje77
Geplaatst: 12-08-11 11:55
Jee balen Madelien. Gewoon eerlijk zijn, maar moet je even nakijken hoe dat zit wanneer je uiterlijk je werkgever moet inlichten over je zwangerschap
Ik hoefde ook niet terug te komen na mijn bevalling, heb zo'n trap in mijn rug meegekregen van dat bedrijf Maar solliciteer gewoon vrolijk verder, bekijk het positief, hoe moeilijk dat momenteel lijkt......
Ik ben in januari uitgerekend. Ik kijk wel rond, maar wil niet mijn zwangerschap verbergen (je ziet het trouwens toch al). Sowieso kan ik tot eind november blijven waar ik ben (mits de zwangerschap het toelaat) en dan ben ik 7 maanden zwanger. Ik zie mezelf dan nog niet echt solliciteren . Volgens mijn zwager ben je sowieso niet verplicht te melden dat je zwanger bent, als het te zien is en/of ze vragen het, mag je ontwijkend antwoorden (maar zo ben ik niet, ben TE eerlijk) of de waarheid vertellen.
Ja de timing klopt bij mij voor geen meter. Afijn, ik probeer alsnog van de zwangerschap te genieten hoor .
Als je het verzwijgt, terwijl ze er duidelijk naar gevraagd hebben (bijv. doordat ze een beginnend zwangerschapsbuikje zien) en ze komen erachter dat je toch zwanger bent als ze je net hebben aangenomen, dan kan ik me best voorstellen dat je dan als werkgever het contract niet verlengd. Je begint gelijk met een leugen!
Ik zou gewoon proberen nu alvast te beginnen met solliciteren en er gewoon eerlijk over zijn. De beste vriendin van mijn vriend heeft dat ook gedaan en die heeft nu een hele leuke baan! Daar deden ze helemaal niet moeilijk over haar zwangerschap. Haar contract liep af toen ze met zwangerschapsverlof ging en toen ze weer aan de slag mocht, kon ze gelijk beginnen bij het nieuwe werk.
Volgens mij is een zwangerschap geen reden (wettelijk gezien) om iemand níet aan te nemen. Ik heb ook collega's gehad die zwanger begonnen aan hun nieuwe baan. Zou het idd niet verzwijgen want ze komen er toch achter.
LloiDLoVeR
Geplaatst: 12-08-11 15:35
Ik meld mij hier ook
Lees al een tijdje mee. Vind het erg interessant om te lezen hoe het gaat met solliciteren. Helemaal vanwege mijn functie (werk bij UWV/Gemeente). Mijn ontslag zit er ook aan te komen wegens de enorme bezuinigingen, maar wanneer weet ik nog niet (helaas).
Ben al wel hard op zoek naar een nieuwe baan, maar ik merk dat ik best kieskeurig ben (wat ik niet had verwacht)
Absoluut heb ook wel maandag een gesprek op mijn werk om te kijken wat ze hier nog voor me kunnen betekenen, maar ben bang dat dat m niet meer gaat worden .
Wat ik niet begrijp: in het bedrijfsleven MOET je blijkbaar de ladder op. Er zijn veel redenen te bedenken waarom mensen iets heel anders willen, PT willen werken, een andere functie binnen dezelfde branche, moet iets hebben, ....... Maar een functie ónder je niveau is (meestal) uitgesloten. Zonde van de ervaring, talent, opleiding, ...... Veel vrouwen (ongetwijfeld ook mannen) willen op een gegeven moment niet (meer) FT werken, mensen kúnnen soms vanwege gezondheid niet (meer) FT werken maar volgens de normen van de maatschappij en het bedrijfsleven moet je streven naar promotie anders lijk je er niet bij te horen.
Kaatje77: ik heb ook wel eens een baan aangenomen ónder mijn niveau (om maar wat te hebben; zoek wel verder vanuit die baan). Alles beter dan thuis zitten.......
Ik heb ook al tig keer gesolliciteerd als receptioniste/telefoniste, maar 9 van de 10x ben ik overgekwalificeerd of ligt mn loon te hoog. Vaak kun je niet veel meer krijgen als rond de 1500 bruto voor 40 uur.