Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:58

Wauw dat is een heel mooi jasje. Staat Em vast en zeker erg goed.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:00

Bevalt prima, heb een spaar en betaalrekening geopend. Ik heb niet enorm veel betalingsverkeer, dus de kans dat ze 'moeilijk' gaan doen lijkt mij klein, en zo wel, dan dreig ik wel met overstappen ;)

Ik denk dat mijn klanten het meer waarderen dat ik gekozen heb voor een duurzame bank, dan dat ze het een probleem vinden om naar mijn 'naam' facturen over te maken. Ik heb daarom ook bewust gekozen om mijn mailadres niet info@....bedrijfsnaam te nemen, maar info@voor+achternaam, dan wordt het gebruiken van mijn naam al meer 'gewoon'.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:45

Hier ook het gevoel dat ik eigenlijk nikss gedaan krijg terwijl je toch iedere dag uren bezig bent met acties verzinnen en deze twitteren, wwwen, site bijwerken, hyves bijwerken, advertenties opmaken... Naamsbekendheid, tja hoe doe je dat het beste. Wij gooien het op Google, heb een banner op Hyves en ga er hier 1 plaatsen. Ondernemers die ervaring hebben me een banner op Bokt?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:02

Haha, dus ik ben niet alleen in mijn frustratie. Vandaag zit ik dus tegen de deadline van een advertentie aan te hikken, en moet eigenlijk ook nodig wat afmaken voor een klant, maarja die deadline staat vast....

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:06

Ha ha nee hoor. Heel herkenbaar. Had een lange lijst gemaakt om te doen en die was zo klaar. Nu heb ik ook geen inspiratie meer.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:24

Zo de advertentie is verstuurd, maar goed dat ik hem nog even had uitgeprint als proef, de roze letters waren echt niet te lezen (waaronder mijn websiteadres). Hopelijk wordt de advertentie een beetje opgepikt!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:02

He gelukkig gelukt! Kun je verder voor je klant!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:55

@ Yucca, Ja mijn dagen zijn wel heeeeeel erg vol ;) ik kom nu ook pas weer net binnen.. Vandaag naar Doetinchem, Schijndel en Vught geweest.. en weer terug naar Leeuwarden!
A.s. weekend sta ik op CH Marum.. Een groot concours hier in de buurt.
Donderdag avond heb ik ook weer klanten.. En intussen werk ik daarnaast ook nog 32 uur voor Bit, De Paardenkrant en Horses.nl... En rijd ik wedstrijden met mijn paard haha
Oh ja ik heb ook nog een vriend die verzorgd moet worden ;)

Ach ja, we moeten eerst zaaien en dan oogsten! Dus volop er tegen aan haha

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:58

Zo, ik heb ook het grote gedeelte van de avond aan m'n website gezeten. Hoe meer ik verkoop, hoe meer ik die vibe van het werken aan/verbeteren van kan vasthouden!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:17

Merrieveulen geboren hier vannacht! Alles goed en wel, ben blij dat het er is. :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:19

kay27 schreef:
Merrieveulen geboren hier vannacht! Alles goed en wel, ben blij dat het er is. :)

Proficiat!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:25

Van harte

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:29

Kay27 van harte
Hier zijn we ook druk bezig met het vullen van de nieuwe webshop!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:45

Gefeliciteerd met het veulen. Leuk hoor.

JulienSVU: Ik zal m'n schoonzusje bij je langs sturen. Die gaat ook naar Marum. Volgens mij rijdt ze ook mee.

Wij zijn druk bezig met het zoeken van een nieuwe horloge leverancier zodat we meer keuze hebben qua merken. Maar het valt nog niet mee. Nu hebben we een adres gekregen van een bedrijf in DL. Misschien is dat wat. Zo blijf je wel lekker bezig.

Mmm, nog maar 5 aanmeldingen voor de meeting/workshop. Misschien moeten we het dan maar verschuiven naar een datum na de zomer?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:51

Ja, ik heb me niet opgegeven omdat ik denk ik op een andere manier bezig ben met mijn bedrijfje dan de meesten hier. :D het is voor mij een neveninkomen en om datgene wat ik er verdien op een eerlijke manier te doen. Adverteren, klanten werven e.d. is op mij niet van toepassing, ik kan er geen klant meer bij hebben :')

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:46

Bedankt voor de felicitaties! Ik denk... dat er met een nieuw veulen ook een naam voor mijn onderneming geboren is. Toeval hoor. ;) Als ik definitief meer weet weten jullie het ook! :j

Ik doe mijn 'ding' er voorlopig ook naast XoNo, maar misschien vind je het toch leuk om ons een keer 'live' te zien? De workshop die ik wil geven is niet specifiek gericht op zoveel mogelijk winst halen/klanten maken, maar juist op wat jij wil met je bedrijf, dat kan heel klein zijn of heel groot, net wat je wil. En daarnaast dus een leuke middag/ochtend om elkaar eens te zien en te leren kennen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:27

JulienSVU schreef:
@ Yucca, Ja mijn dagen zijn wel heeeeeel erg vol ;) ik kom nu ook pas weer net binnen.. Vandaag naar Doetinchem, Schijndel en Vught geweest.. en weer terug naar Leeuwarden!
A.s. weekend sta ik op CH Marum.. Een groot concours hier in de buurt.
Donderdag avond heb ik ook weer klanten.. En intussen werk ik daarnaast ook nog 32 uur voor Bit, De Paardenkrant en Horses.nl... En rijd ik wedstrijden met mijn paard haha
Oh ja ik heb ook nog een vriend die verzorgd moet worden ;)

Ach ja, we moeten eerst zaaien en dan oogsten! Dus volop er tegen aan haha

Ben je bij het Gareel in Schijndel geweest?? Had het maar laten weten, dan hadden we misschien kunnen meeten!!
Wat voor een werk doe je eigenlijk voor die tijdschriften??
kay27 schreef:

Gefeliciteerd!!! En fijn dat je ook op de naam voor je bedrijf bent gekomen! Ben benieuwd naar het resultaat!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:31

Gefeliciteerd Kay, altijd fijn als ze samen gezond op stal staan. En sommige namen worden spontaan geboren ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:21

Gefeli Kay en ik ben nieuwsgierig naar de naam :D

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:27

Opeens vandaag twee keer vragen gehad over dekkingen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 01:46

Ik ben vanmiddag bezig geweest met het zelf proberen te fotograferen van m'n sieraden. Alhoewel er nog een hoop werk is en veel winst te behalen valt, ben ik blij met het eerste resultaat. Ben net erug van het concert van Marco Borsato. Morgen gelukkig een dag vrij, zodat ik verder aan de slag kan.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:16

Gister de briefing van cabriotour van kika binnen gekregen. Wordt een druk dagje maar heb er zoveel zin in.
Hele dag foto's maken. Hoop dat het zondag heerlijk weer wordt.

Fijn dat het eerste resultaat goed bevallen is. Hoe vaker je het zal doen hoe beter ze zullen worden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:02

@Georgette: Ben benieuwd hoe het eruit ziet (je productfoto's)! Heb je daar een cursus voor gevolgd, of toch zelf zitten oefenen?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:35

Joyce, ik probeer zelf wat aan te rotzooien. Het is nog niet perfect, maar waar het mij om gaat, is dat alle achtergronden van de sieraden wit zijn. Ik stoor me er ronduit aan dat niet alles gelijk is. En aangezien dat voor mij dus echt een issue is, ben ik zelf maar gaan proberen. Vanaf 7 juni heb ik wel een fotografie cursus, maar dat is niet gericht op productfotografie.
Even ter verduidelijking; foto 1 is zoals het eerst was (alleen ander sieraad) en foto 2 heb ik zelf gemaakt.
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Foto is zoals jullie zien dus niet volledig scherp. Iemand tips? Ook is de foto erg krap, maar dat zie je dus niet op de website, omdat de achtergrond van de website ook wit is.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:55

Goed dat je er zelf mee bezig bent, Georgette! Ik denk dat het je webshop ten goede zal komen! 1 en dezelfde achtergrond is idd beter!
Je foto is onscherpt omdat je waarschijnlijk iets van Macro of zo gebruikt hebt. Om je hier helemaal mee te kunnen helpen, zou het fijn zijn om te weten met wat voor een camera je werkt en hoe je opstelling was.