Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:13

Da's jammer dat ik ver weg zit, had me altijd nog eens leuk geleken :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:10

Amanda_T schreef:
crazyshar schreef:
haha ja inderdaad
gaan we er om vechten haha nee hoor,

Ik heb er ook nog gesolliciteerd, dus het is wel te hopen dat ze veel personeel zoeken :+

En ik ook, maar dan als assistent manager :)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:38

pff wordt het nu een beetje zat :( elke sollicitatie waar ik op reageer wordt ik afgewezen, doordat de functie al vervuld is of omdat ik te weinig ervaring heb :(

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:41

Al open sollicitaties geprobeerd?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:48

2 ja, nu ook 2 sollicitaties openstaan, maar in mijn branche (onderwijs, biologiedocente) is er op dit moment erg weinig te vinden, of het is aan de andere kant van nederland te vinden :(

Even negatieve bui op dit moment := :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:51

Dan mag je ze wel naar mij doorsturen Mielo, krijg daarin ook weinig gevonden namelijk en woon in Brabant (bij Den Bosch)..... ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:52

Daar heb ik niet meer zo'n last van gelukkig :=. Had dat heeeeel erg maar heb een geweldige training gevolgd om het beste in mezelf naar boven te halen. Heb daar zoveel van geleerd, over hoe ik handel en wat ik doe (en niet doe). Het is niet de oplossing voor alles, maar heb er zeker veel aan gehad!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:56

haike, waar sta jij ingeschreven en waar zoek jij voor vacatures?
Sta zelf bij meesterbaan ingeschreven en ga binnenkort waarschijnlijk bij het NIVVO solliciteren (ben uitgenodigd op gesprek). ook vkbanen heeft soms wat ertussen staan.
De open sollicitaties die ik doe, stuur ik naar de scholengemeenschappen (zo heb ik bv op het Pascal college in zaandam gewerkt, die weer onder de organisatie Amarantis valt).

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:23

ik heb vanmorgen een informatie ronde gehad en een positief eerste gesprek achter de rug.
Nu zit ik met het volgende. Als ik wordt uitgenodigd voor een 2e gesprek moet ik zelf gaan vertellen,
maar nu komt het ,wie weet er een beetje of goed wat ze dan van je verwachten, of te wel.
Welke vragen kan ik verwachten,en wat is handig om zelf op te gooien? Het gaat om een baan waar je met geld werkt.

Mag via pb alle hulp is welkom. Thanx :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:27

Bij mij was het tweede gesprek met iemand van de directie (weet niet of jij je tweede gesprek ook met een hoger persoon hebt). In het tweede gesprek gaan ze dieper in op het eerste gesprek. Je bent al als goed bevonden voor de functie maar nu gaan ze selecteren wie de beste is ;). Soms ben je met het tweede gesprek ook al gelijk aangenomen en gaat het om een loononderhandeling enz. Dus ligt er net aan hoe het bedrijf werkt...

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:48

Wha jongens ik word hoe langer hoe zenuwachtiger. Om 15u heb ik mn sollicitatiegesprek bij een notariskantoor... Straks vragen ze weer een salarisindicatie dat vind ik zo irritant... Wil mezelf niet uit de markt prijzen maar wil ook niet afgescheept worden met een schijntje...

Heb me goed voorbereid maar word opeens heeeeel zenuwachtig. Omdat ik t echt graag wil...

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:13

@ qizz misschien kun je een kleine indicatie maken van wat de minimum en maximum is voor de functie die je zou bekleden, en daar een gemiddelde uithalen, zodat je voor jezelf en je werkgever een ongeveer bedrag hebt waarin je nog steeds kunt groeien , je zelf mee tevreden bent en voor je (toekomstige) baas niet meteen super duur bent.

ik heb voor epplejeck gesoliciteerd naar de verkoopsfunctie, vind me nog te jong om al leiding te geven, alhoewel ik daar wel ambitie in heb, maar het staat zo raar dat je als 22jarige leiding geeft aan iemand met meer levenervaring of in de branche. voel me dan altijd licht opgelaten.
hebben jullie trouwens al een reactie gehad op jullie sollicitatie?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:45

Hoezo is dat raar Crazyshar? Als jij het in je hebt en dat ook kunt laten zien, is het heel niet gek! Ik was op mijn 22ste (naja, bijna 23 toen) ook al filiaalleidster. Ik was binnen een paar weken opgeklommen van verkoopster, naar filiaalleidster. Dus gewoon ervoor gaan als je die ambities hebt!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:28

vandaag weer 2 afwijzingen :=
De 1 had ik voor gesolliciteerd (tijdelijk) via het uwv, maar was boven mijn functie en al vergeven.
De ander hebben ze er niet bij aangegeven welke bevoegdheid, dus ik had gebeld en volgens een man kon ik met mijn bevoedheid daar wel aan de bak (bio 2e Graads), vandaag teruggebeld door de persoon die erover ging, bleek dat ze iemand met pabo bevoegdheid zoeken :(

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:34

crazyshar schreef:
ik heb voor epplejeck gesoliciteerd naar de verkoopsfunctie, vind me nog te jong om al leiding te geven, alhoewel ik daar wel ambitie in heb, maar het staat zo raar dat je als 22jarige leiding geeft aan iemand met meer levenervaring of in de branche. voel me dan altijd licht opgelaten.

Bij het bedrijf waar ik een maand gewerkt heb was de teamleider 26 en de oudste medewerker in de 40. Geloof dat alleen de invalkracht, een parttimer en ik jonger waren dan de teamleider. Het gaat erom hoe sterk je in je schoenen staat en je goed leiding kan geven. Niet alleen ouder zijn zorgt ervoor dat je goed leiding kan geven ;), het ligt meer aan je houding...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:53

crazyshar schreef:

Waarom zou dat niet kunnen?
Als je die kwaliteiten hebt dan kan dat best.

Ik had gesolliciteerd op een administratieve functie bij epplejeck, helaas een afwijzing om dat de functie reeds was vervuld.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:14

Ik ben 19, heb ervaring met leidinggeven maar moet zeggen dat het wel moeilijk is, een zaak binnen wandelen en gelijk leiding te moeten geven :) Ik werk er liever heen zegmaar.

Joyce: bedankt voor je PM, hier kan ik zeker wat mee!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:27

pff gesprek gehad bij het notariskantoor, was wel even zweten zeg,.. met de notaris zelf, de kandidaatnotaris (vrouw) en de secretaresse. Alles verliep vrij vlotjes, heb een goed gevoel bij het gesprek en ze vonden mn vragen goed ;-) en ze vonden het een goed gesprek,.. toch altijd fijn als ze gelijk al even iets positiefs zeggen... (ook al weet je dat er nog een heel aantal anderen komen met misschien wél ervaring in die richting,.. zucht,.. :D)

het is echtwel een pittige functie, en je zult veel moeten studeren, maar ook wel erg interessant.
nu afwachten, ze krijgen nog een heel stel kandidaten, en na volgende week donderdag hoor je of je door mag naar de 2e ronde.

nu toch nog maar even 2 brieven schrijven naar dingen die me ook wel wat lijken.

Over leidinggeven op jonge leeftijd: gewoon proberen,.. sommige jongeren kunnen een stuk beter leiding geven dan die ouwe knarren :P :+

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:41

haha het is inderdaad een beetje wat Desa zegt ik zou er ook liever naartoe werken. en het is niet zo dat ik het niet zou "kunnen"maar eerder mijn persoonlijke gevoel, ben nogal opgegroeid met het idee dat ouderen meer en beter zijn, en dat ik naar hen hoor te luisteren en niet zij naar mij.

verder heb ik vandaag de 5e afwijzing binnengehad en geen een van allemaal heeft gemeld waarom wegens het grote aantal sollicitaties.
MAAR
heb vandaag ook een klein intake gesprek gevoerd waar ze wel heel positief over waren maar waar de persoon net voor mij eigenlijk al de baan had gekregen *zucht* maar ze houden me zeker in gedachten voor als er een volgende vacature vrijkomt dan zouden ze me meteen bellen.
is ook wel fijn :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:43

Ik was altijd heel onzeker wat betreft leiding geven, maar nu heb ik die zekerheid denk wel gevonden :D. Vertrouwen in jezelf hebben dat is het belangrijkste :), en daarnaast op een goede manier kunnen communiceren met je medewerkers.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:45

Staan jullie trouwens ingeschreven bij werving en selectieburo's?
Over het algemeen kunnen zij je beter aan een baan helpen dan een uzb.
Ik heb het niet zo op uzb's :o

Ik zag dat iemand een baan zocht in het onderwijs.
Kijk je weleens op de site www.werkenbijdeoverheid.nl ?

Postief zijn en vertrouwen in jezelf en je kunnen hebben is echt heel belangrijk als je ergens op gesprek gaat. :j
Ook een afwijkende brief kan positief opvallen, dus niet de standaard riedeltjes.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:58

Ik heb het vertrouwen in mezelf weer terug gevonden naar de cursus, die was echt ontzettend confronterend! Ik was heel actief in het passief zijn... Maar nu ben ik me daar heel bewust van :). Het gesprek bij het UWV ging daardoor al een stuk beter dus ben benieuwd hoe de sollicitaties gaan :D (moet ik eerst nog uitgenodigd worden maar dat gaat vast wel gebeuren).

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:55

Gaat er morgen nog iemand vaan de dag van de zorg?
Volgens mij zijn er in Groningen veel meer interessante bedrijven dan in Assen dus gaan we daar maar heen, je weet maar nooit.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:43

Nou ik meld me ook weer. Ik heb te horen gekregen dat ik bij mijn uitzendbaan weer een maand
verlenging krijg, dus heb weer ff langer om een baan te vinden. Ben bezig met open sollicitatiebrieven.

Als ik iemand kan helpen met sollicitatiebrieven nakijken of dergelijke, dan houd ik me paraat.
Ik zeg niet dat ik de perfecte sollicitatiebrieven schrijf, maar als ik er maar een spellingsfout uithaal
dan ben ik ook weer nuttig.
Uiteraard zijn tips voor mijn open sollicitatiebrieven ook welkom.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:00

Ik meld me ook even voor dit topic.

Ben in januari afgestudeerd van de studie Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs.
Leuke studie, alleen jammer dat er zo weinig banen in het toerisme te vinden zijn momenteel...... :(
Dus mochten jullie nog tips hebben? Graag! :D