Weet jij toevallig tot in hoeverre je je eigen inkoop kunt bepalen als franchiser?
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
joyce2 schreef:Weet jij toevallig tot in hoeverre je je eigen inkoop kunt bepalen als franchiser?
joyce2 schreef:Hmm, misschien moet ik gewoon even afwachten wat er uit de aanvragen komt. Aan de ene kant zouden we liever iets starten onder een eigen naam, aan de anderen kant is franchise toch wel veiliger...
Aaargh, ik wil al zo graag iets beginnen, want het kan nog zo'n tijd duren voordat we daadwerkelijk voor onszelf kunnen beginnen! Lijkt me ook super leuk om iets van een webshop op te zetten, met allemaal halsbanden/lijnen voor katten, honden en eventueel met mooie halsters ed voor paarden.
Mist schreef:Ziektekosten zoals iedereen, met tandartsverz. kost geloof ik 120euro per mnd.
Arbeidsongeschiktheids verz. kost me ongeveer 450euro per mnd. Ik heb wel de Rolls Royce onder de AOV's omdat ik toch veel risico loop een ongeluk te krijgen of ziek te worden op mijn werk, en ik wil geen aangepast werk gaan doenals mij iets overkomt dan kunnen ze me geen plantsoentjes laten schoffelen of als typiste achter een computer zetten. Pensioenvoorziening doe ik niet aan, hoewel ik wel doteer aan de FOR, de rest stop ik in mijn huis.
Cerize schreef:Mist schreef:Ziektekosten zoals iedereen, met tandartsverz. kost geloof ik 120euro per mnd.
Arbeidsongeschiktheids verz. kost me ongeveer 450euro per mnd. Ik heb wel de Rolls Royce onder de AOV's omdat ik toch veel risico loop een ongeluk te krijgen of ziek te worden op mijn werk, en ik wil geen aangepast werk gaan doenals mij iets overkomt dan kunnen ze me geen plantsoentjes laten schoffelen of als typiste achter een computer zetten. Pensioenvoorziening doe ik niet aan, hoewel ik wel doteer aan de FOR, de rest stop ik in mijn huis.
Dat is inderdaad een flink bedrag. Ik neem aan dat jij een risicovol beroep uitoefend?
Voor mensen die gekozen hebben voor een 'kantoor/adviesfunctie' hoeft een arbeidsongeschiktheidsverzekering helemaal zo duur niet te zijn. Startende ondernemers die wel een risicovol beroep uitoefenen adviseer ik vaak een vaste-lasten-verzekering af te sluiten. Je vaste lasten die je maandelijks maakt en een deel van je variabele lasten worden uitgekeerd wanneer je arbeidsongeschikt wordt. Ook deze verzekeringspremie is best wel te doen, ook voor een starter.