NHB Deurne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:04

Haha. No way dat ik mijn paard op school wil zetten. Arm dier! Dat doe ik mijn paarden inet aan, die staan thuis 10x beter hoor! Dus daarom doe ik Horse& Health. Ik hoef dus ook niet in de flat!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:14

Wij nemen de fiets mee tijdens de introductie week.
Mijn moeder brengt me dan toch weg, fietsendrager achterop en klaar.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:47

Hahaha je doet alsof je paarden er in een of ander zielig tehuis komen te staan zonder eten of drinken.. :+ :D

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld, thuis kun je alles regelen en is het je naar de zin en op school moet je maar naar de pijpen van de leerlingen dansen die denken alles beter te weten. Want op de stallen op zich kun je niks aanmerken hooguit dat er geen weidegang is, maar dat is op menig sportstal ook een probleem.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:28

Chaos schreef:
Haha. No way dat ik mijn paard op school wil zetten. Arm dier! Dat doe ik mijn paarden inet aan, die staan thuis 10x beter hoor! Dus daarom doe ik Horse& Health. Ik hoef dus ook niet in de flat!

in 1 woord: Dra-ma-teur. :Y) Aanstellen is een natuurlijk een vak apart!
Je doet denk ik dan ook horse&health omdat je geen instructieopleiding wil doen? Want anders kies je toch (binnen deurne) wel voor de sportopleiding en niet voor horse&health.

lovesemmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:30

oeeeee maandag hoor ik eindelijk of ik naar deurne kan, omdat de school dan weer open is ben benieuwd, kan ik de opleiding die ik zou gaan doen afzeggen haha, heerlijk ben benieuwd !

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:42

chaos je kan je ook aalstellen de paarden hebben het daar echt niet slecht hoor krijgen gewoon brok en hooi en komen er genoeg uit!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:46

Millenium, ik snap je bericht niet helemaal. Ik wil geen sportopleiding doen omdat ik me dan teveel vast leg op 1 aspect, wat bij paarden moeilijk kan zijn. Daarbij heb ik management nodig voor het bedrijf van mijn ouders.

En hoezo aanstellen? Als mijn paarden het thuis beter hebben, met soortgenoten en dagelijks weidegang? Dat vind ik nog altijd het allerbelangrijkste, ik verwacht van hun immers ook heel veel.

Bovendien heb ik nu de sportopleiding mogen aankijken, en ik vindt de instructie en lessen super, maar de mensen. Oei. Het niveau is wel gedaalt hoor. Maar dat geeft verder niks.

En daarbij hebben mijn paarden thuis ruimere, lichtere boxen, waar ze naar buiten kunnen kijken én veel contact hebben met andere. Nou dan is de keus voor mij gemaakt.. :)

Ik zeg niet dat de paarden het slecht hebben op school. Maar bij mij thuis staan ze IMO nu beter. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:46

+ dat het mijn paarden zijn, en ik het dus ook graag op MIJN manier doe. :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:50

Chaos schreef:
Millenium, ik snap je bericht niet helemaal. Ik wil geen sportopleiding doen omdat ik me dan teveel vast leg op 1 aspect, wat bij paarden moeilijk kan zijn. Daarbij heb ik management nodig voor het bedrijf van mijn ouders.

En hoezo aanstellen? Als mijn paarden het thuis beter hebben, met soortgenoten en dagelijks weidegang? Dat vind ik nog altijd het allerbelangrijkste, ik verwacht van hun immers ook heel veel.

Bovendien heb ik nu de sportopleiding mogen aankijken, en ik vindt de instructie en lessen super, maar de mensen. Oei. Het niveau is wel gedaalt hoor. Maar dat geeft verder niks.

En daarbij hebben mijn paarden thuis ruimere, lichtere boxen, waar ze naar buiten kunnen kijken én veel contact hebben met andere. Nou dan is de keus voor mij gemaakt.. :)

Ik zeg niet dat de paarden het slecht hebben op school. Maar bij mij thuis staan ze IMO nu beter. :)

Je zegt niet dat de paarden op school het slecht hebben? Vanwaar dan die overdreven post? Erg jammer, als je het topic hebt door gelezen, weet je ook wel dat het allemaal 100% mee valt. Man, je doet net alsof de beessies op school mishandelt worden. Althans, zo dramatisch is je post.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:51

Chaos schreef:
+ dat het mijn paarden zijn, en ik het dus ook graag op MIJN manier doe. :)

Ook op school kan je ze PRIMA op JOUW manier doen. Begin me er toch zo aan te irriteren zulke post's. Heb jij weleens een week fulltime meegedraaid met de voltijd sportklassen? Dan weet je toch dat je onzin aan het bulken bent. Wordt er doodmoe van.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:34

Nou zeg, doe gewoon is normaal.

Dus ik mag al niet eens meer zeggen dat ik mijn eigen paarden een beter tehuis gun dan op school.

Ik wordt moe van jou. Jij kraamt onzin uit. Ik zit toch al op Deurne muts, dus ik weet hoe het eraan toe gaat, en voor mijn paarden heb ík liever wat anders.

Andere prioriteiten noem je dat. Mijn paard krijgt het hele jaar door dagelijks weidegang. Op school bestaat dat niet. Ik moet hun Hoefsmid, hun DA, als ík denk dat mijn paard ergens last van heeft moet ik eerst toestemming vragen aan de stalmeester. En dat geldt voor nog 101 dingen. Dus NEE, het gaat niet op mijn EIGEN manier.

Volgens mij bulk jij meer onzin, maar hé, jouw paarden jouw pakkie an. Zo is het voor mij ook. Jij bent gewoon typische leerling uit de sportklas. Allemaal weten ze het beter. Nou helaas! Haha.

Ik wil voor mijn paarden het beste! En rust. Dat krijgen ze op school weinig! Contstant leerlingen door de stallen.

Wat jij voor jou paarden wil moet jij weten, en andersom ook. Dus ga nu aljeblieft niet zo raar praten en laat in een ander in zijn waarde!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:35

Misschien moet je mijn post ook maar eens nalezen. Want dat lezen gaat je niet echt goed af. Ik zeg nergens dat de paarden het SLECHT hebben, ik stel me dus ook niet aan. ;) Ik zeg dat mijn paarden het thuis beter hebben, nou, dat is toch ook zo? :D

Ik moet ook wel gigantisch lachen om jouw reacties, haha! Heb je aandelen in NHB?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:40

Nouja ik kan me best in je reactie vinden.

Zoals je al zegt, thuis hebben ze mogelijkheid tot weidegang.
Daarnaast zou ik mijn paard liever niet ergens anders neerzetten, maakt niet uit waar, omdat je niet je eigen DA en hoefsmid hebt. Wat nogal lastig kan zijn als je een paard hebt zoals die van mij, ze is erg gevoelig voor ziektes en ook stress/drukte rondom stal. Mijn smid kan prima overweg met mijn paard en weet ook precies op wat voor ijzers ze staat, veel andere smeden konden echt niet met haar overweg en daar zal ik ook bang voor zijn als mijn paard in Deurne staat.
Daarom zou ik ook kunnen zeggen dat ik het thuis 10 keer beter vind.

Voor een ander geld dat misschien wel niet. Die heeft misschien wel een paard dat geen moeite heeft met drukte, een andere stal en geen weidegang.
Daar hoeft toch niet zo'n probleem om gemaakt te worden? :=

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:42

Nee, dat dacht ik inderdaad ook. En mijn post is niet dramatisch, maar ik heb het juist heel duidelijk uitgelegd zodat Millenium het zou snappen, helaas, ze vindt me nog meer een aansteller.

Maar daar komt nog bij dat ik geen geldboom heb en dan sowieso meerdere paarden op school zou moeten stallen. Ik ben niet gek!!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:30

Ik vind het ookwel meevalen hoe slecht ze het hebben, oke geen weidegang erg jammer! Maar je kan met ze grazen, los gooien (samen met andere paarden doe ik het zelfs) en heel vaak per dag uithalen. Ik vind alle boxen wel goed (neusluikje met de buurman en de meeste een raam naar buiten, en veel licht) alleen de stallen in de gang bij de stalmeesters zijn erg donker en zonder contact maar die zijn oud.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:37

Toen ik daar op school zat. Nam ik ze lekker elk weekend mee naar huis. Konden ze heerlijk in de wei. Ook gingen ze thuis naar mijn eigen smid. Er zijn dus wel mogelijkheden he?
Ik moet zeggen dat ze weinig van die perioden geleden hebben.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:21

sassie81 schreef:
Toen ik daar op school zat. Nam ik ze lekker elk weekend mee naar huis. Konden ze heerlijk in de wei. Ook gingen ze thuis naar mijn eigen smid. Er zijn dus wel mogelijkheden he?
Ik moet zeggen dat ze weinig van die perioden geleden hebben.

Je mag ze elk weekend mee naar huis nemen, ben je geheel vrij in!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:25

Chaos schreef:
Nou zeg, doe gewoon is normaal.

Dus ik mag al niet eens meer zeggen dat ik mijn eigen paarden een beter tehuis gun dan op school.

Ik wordt moe van jou. Jij kraamt onzin uit. Ik zit toch al op Deurne muts, dus ik weet hoe het eraan toe gaat, en voor mijn paarden heb ík liever wat anders.

Andere prioriteiten noem je dat. Mijn paard krijgt het hele jaar door dagelijks weidegang. Op school bestaat dat niet. Ik moet hun Hoefsmid, hun DA, als ík denk dat mijn paard ergens last van heeft moet ik eerst toestemming vragen aan de stalmeester. En dat geldt voor nog 101 dingen. Dus NEE, het gaat niet op mijn EIGEN manier.

Volgens mij bulk jij meer onzin, maar hé, jouw paarden jouw pakkie an. Zo is het voor mij ook. Jij bent gewoon typische leerling uit de sportklas. Allemaal weten ze het beter. Nou helaas! Haha.

Ik wil voor mijn paarden het beste! En rust. Dat krijgen ze op school weinig! Contstant leerlingen door de stallen.

Wat jij voor jou paarden wil moet jij weten, en andersom ook. Dus ga nu aljeblieft niet zo raar praten en laat in een ander in zijn waarde!

Iedereen gunt zijn paard een beter thuis dan op school, maar als jij het topic goed had doorgelezen, had je kunnen weten dat je gerust ergens een weitje mag huren, je gewoon je eigen hoefdmid en dierenarts mag gebruiken etc.
Dat je op het NHB zat had ik ook wel door, maar mijn vraag was dan ook: heb jij weleens fulltime een week meegedraaid met de voltijd leerlingen? Zo niet dan kan je naar mijn mening ook niet goed oordelen hoe het er aan toe gaat. Daarnaast vind ik het een nare opmerking om te zeggen dat ik, omdat ik een sportklas leerling ben, het beter weet. Dat slaat nergens op.

Uit deze post vond ik persoonlijk dat je aangeeft dat de dieren het er slecht hebben:
Chaos schreef:

Waarom arm dier? Enkel omdat die geen weidegang krijgt? Nogmaals; daar heb je je eigen verantwoording over, dus weidegang kunnen ze krijgen, mits je zelf wat regelt. Nou, prima toch?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:27

Chaos schreef:
Nee, dat dacht ik inderdaad ook. En mijn post is niet dramatisch, maar ik heb het juist heel duidelijk uitgelegd zodat Millenium het zou snappen, helaas, ze vindt me nog meer een aansteller.

Maar daar komt nog bij dat ik geen geldboom heb en dan sowieso meerdere paarden op school zou moeten stallen. Ik ben niet gek!!

Ook ik heb geen geldboom, heb een volledige lening om deze school te moeten kunnen betalen. Zo zijn er meerdere.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:31

Wel een beetje een aansteller ja. Als die paarden dik in de stront stonden, geen eten kregen, geen daglicht zagen en geen beweging kregen, dan had ik jou volledig in het gelijk gesteld. Maar je reactie vond ik dermate overdreven dat, ik zoiets best aanstellerig vind. Je reactie komt over alsof de paarden er dood gaan.
En nee, ben absoluut geen fan van deurne, ben blij dat ik eraf ben, maar ja, ik vind de stalling, de omgang met de paarden, de algemene verzorging etc. allemaal reuze meevallen. Helemaal als je op een rijtje zet wat de mogelijkheden zijn. Is niet optimaal nee, maar het valt allemaal nog wel mee. Helemaal als je bekijkt dat voor 5 maanden is (waarin er nog genoeg mogelijkheden zijn), en je je paard die andere 7 maanden lekker op de wei kan zetten.

Ik begrijp echt wel dat jij het fijner voor je paarden vind om ze op een rustige stal te hebben met weidegang, dat is ook logisch. Maar waarom moet er dan altijd zo negatief over de stalling en accomodatie worden gedaan? Waarom?
Laatst bijgewerkt door millennium op 21-08-10 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:37

ik vind het ook rare uitspraken maar ieder moet zelf weten!!!natuurlijk
deurne is gewoon niet goedkoop maarja dat weet je als je er naartoe gaat.
ik ga bbl ik had liever gewoon elke dag daar gezete maar ik kan niet 4/5 paarden meenemen vinden ze denk ik ook niet zoon strak plan als ik met 2 3jarige aan kom zette en een pony.
en me paard die ik mee neem voor deurne gebruikt ik puur alleen voor dressuur en niet voor springen daar heb ik ook me redene voor waardoor ik een ander paard van een vriendin meeneem voor het springen.
ik vind de stallen prima en ja ik hoe me paard binnen ok nu bij mij op stal puur voor blessure's hij staat nu nog wel buiten maar straks niet meer!

millennium: zou ik mogen vragen waarom je blij bent om eraf te zijn?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:40

De administratie is een zooitje en binnen mijn opleiding (HBO Paardensport), waarin we werken met BS'en (zo worden de vakken van het HBO genoemd), veranderen elke keer zo erg, dat opdrachten verkeerd begrepen/uitgelegd worden, er constant weer andere eisen aan opdrachten werden gestelt, etc. Dat vergt zoveel extra tijd en energie! Nu nog 1 jaar op dronten met veel zelfstudie. Hoop dat dat jaar beter bevalt!

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:50

oke jammer! hoopelijk bevald dronten dan beter!!
voor mij zo het dan anders zij ik ben het namelijk gewent van me middelbare en van vorig jaar bijde schole waren groenhorste! daar is de administratie ook een zooi

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 23:55

Ik denk dat ik echt een voordeel zal hebben als nuchter meisje dat van plannen en de beesies houd.. Kom maar op met die disipline!

En ho, ik bedoel niet dat mensen van Deurne niet van de paarden houden, dat zou nog al dom zijn :P..

Verder vind ik ook dat ze de stallen op Deurne prima voor elkaar hebben!

En tenslotte moet je er zelf iets van maken, zodra jij niet van aanpakken houdt en liever naar de stont kijkt totdat het eruit wandeld ben je gewoon niet thuis op Deurne, klaar, punt, uit!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:57

annelinnie schreef:
Ik denk dat ik echt een voordeel zal hebben als nuchter meisje dat van plannen en de beesies houd.. Kom maar op met die disipline!

En ho, ik bedoel niet dat mensen van Deurne niet van de paarden houden, dat zou nog al dom zijn :P..

Verder vind ik ook dat ze de stallen op Deurne prima voor elkaar hebben!

En tenslotte moet je er zelf iets van maken, zodra jij niet van aanpakken houdt en liever naar de stont kijkt totdat het eruit wandeld ben je gewoon niet thuis op Deurne, klaar, punt, uit!

Mooi gezegd +:)+