VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:31

Wow dat lijkt me echt een mooi boek The boy in the striped pyjamas!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:31

Annemarie_ schreef:
Duizend schitterende zonnen is ook heel mooi, heb hem vorige week in een nacht en een halve dag uitgelezen! Ik kon gewoon niet meer stoppen haha :P

ja die is inderdaad geweldig, maar aan de andere kant ook vreselijk!..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:32

Phylos schreef:

Is echt een van de mooiste boeken die ik gelezen heb :j Ik heb ook voor engels The Glass Castle gelezen, maar ik weet niet of die in Nederland verkrijgbaar is. Ook een schitterend boek.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:44

The curious incident of the dog in the night time van Mark Haddon is ook niet zo moeilijk om te lezen. Gaat over een autistische jongen die dat boek heeft geschreven. Zou bijna zeggen dat het Jip&Janneke-taal is. ;)

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:46

Ik ben nu aan het oppassen en had speciaal alleen mn laptop en mn boek meegenomen om te gaan samenvatten. Dongel voor draadloos internet expres thuis gelaten zodat ik echt alleen word kon gebruiken, maar helaas........

de buren hebben onbeveiligd internet dus ik ben weer hier beland :Y) :D

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:48

__Martine__ schreef:
The curious incident of the dog in the night time van Mark Haddon is ook niet zo moeilijk om te lezen. Gaat over een autistische jongen die dat boek heeft geschreven. Zou bijna zeggen dat het Jip&Janneke-taal is. ;)

Ik denk dat die te makkelijk is, is echt voor de onderbouw (al is het wel een leuk boek)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:49

Cherellee_ schreef:
Ik ben nu aan het oppassen en had speciaal alleen mn laptop en mn boek meegenomen om te gaan samenvatten. Dongel voor draadloos internet expres thuis gelaten zodat ik echt alleen word kon gebruiken, maar helaas........

de buren hebben onbeveiligd internet dus ik ben weer hier beland :Y) :D

:=

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:50

@ Annemarie_ Is misschien wel zo, maar ik heb hem gelezen en mocht hem gewoon voor 2 punten op mijn lijst zetten. Stond er wel van te kijken dat je voor dit boek meer punten krijgt dan voor een James Bond boek. Had ik ook gelezen, was op zich best moeilijke taal en daar krijg ik maar 1 punt voor. Wij hebben gewoon een raar systeem.

Peperkroket

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:57

James Bond? Maar dat is toch geen literatuur?

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:00

Annemarie_ schreef:
__Martine__ schreef:

Ik denk dat die te makkelijk is, is echt voor de onderbouw (al is het wel een leuk boek)

Ik mocht deze inderdaad ook niet lezen omdat het niveau te laag was..

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:01

Tja, dat mogen wij allemaal op onze lijst zetten. Wij moeten 25 punten bij elkaar lezen. En daar mogen ook wat mindere boeken tussen zitten. Tuurlijk moeten we er ook goede boeken tussen hebben. Dit is de lijst waarvan wij boeken mogen lezen. http://www.joppeluiten.nl/FORSTUDENTS/TITELLIJST.htm
Wat dat betreft ben ik niet alleen maar saaie, moeilijke literatuurboeken aan het lezen.

Voor bijvoorbeeld The horsewhisperer krijgen wij ook 3 punten. Die kans laat ik mij niet voorbijgaan om die op mijn lijst te zetten. Is gewoon een mooi boek.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:03

wij mmogen niks kiezen... :\ krijgen het verplicht voorgeschreven.
vorig jaar 2 van shakespeare, dit jaar 1 van shakespeare en die ander was the cement garden, was ook niet moeilijk om te lezen maar ik weet niet of die in het nederlands vertaald is...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:05

Hmm wij moeten literatuur lezen en vanaf de 5e alleen nog maar de zogehete 'rode boeken', dus de wat moeilijkere. En dit jaar hebben we met de klas het toneelstuk Macbeth gelezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:10

Chrisje92 schreef:
Phylos schreef:

Is echt een van de mooiste boeken die ik gelezen heb :j Ik heb ook voor engels The Glass Castle gelezen, maar ik weet niet of die in Nederland verkrijgbaar is. Ook een schitterend boek.

Die mogen wij echt niet meer lezen.. Helaassss.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:13

juk mc beth heb ik vorig jaar moeten lezen, dat is echt een *** boek...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:14

Ik las het als een toneelstuk. Sommige stukken werden samengevat en we hebben delen als film gekeken en ik vond het leuk :j

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:16

Ik heb het nooit hoeven lezen, ook shakespeare niet. Wij hebben maar mondeling over 3 boeken, die je dit jaar moest lezen. Niveau maakt niet echt uit, maar het moet wel enigszins redelijjk zijn. Verder krijg je een cijfer voor het niveau van je boeken en hoe je over de inhoud kan vertellen. Telt mooi voor 15% mee!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:21

Relaxed. Wij moeten dus met drie leraren praten en zij kiezen uit over welke boeken je gaat praten, maar dat weet je dus niet van tevoren.. lastig.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:39

xFioon schreef:
juk mc beth heb ik vorig jaar moeten lezen, dat is echt een *** boek...

Gatverdarre dat boek vond ik dus echt prut. :D Niet dat ik het uitgelezen heb, maar toch. Wat leest dat küt!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:42

ja he, vond ik ook... wij hebben een of ander vaag tekenfilmpje ervan gekeken en dat boek gelezen... nou wat vaag. verhaal was opzich nog wel te volgen, maar dan al die vragen erbij waarvoor ik helemaal moest gaan analyseren wat voor diepe gedachtegang er achter zo'n zin zat... nee bedankt
had ook niet zo hoog voor die toets geloof ik := een 5 denk ik? :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:49

Welk boek mag jij niet meer lezen nueve?
Bij ons moet het ook wel aardig niveau zijn. Maar ik geloof dat de meeste romans enzo, zoals een oorlogsroman wel van het niveau zijn.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:52

Oh men, Macbeth, hou op schei uit :P
Vorig jaar ook gelezen (en film gekeken), met Romeo en Juliet.. Daar kregen we 'n toets over.
Hebben ook twee verhalen van de Canterbury Tales gelezen, dat was op zich wel te doen :P
Leuk hoor, Engelse literatuur :7
(ik zal maar niet zeggen dat ik de afgelopen 5 jaar alleen in de brugklas en 2e klas de boeken helemaal heb gelezen en van de rest alleen maar samenvattingen enzo?)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:53

Ilsiie schreef:
Oh men, Macbeth, hou op schei uit :P
Vorig jaar ook gelezen (en film gekeken), met Romeo en Juliet.. Daar kregen we 'n toets over.
Hebben ook twee verhalen van de Canterbury Tales gelezen, dat was op zich wel te doen :P
Leuk hoor, Engelse literatuur :7
(ik zal maar niet zeggen dat ik de afgelopen 5 jaar alleen in de brugklas en 2e klas de boeken helemaal heb gelezen en van de rest alleen maar samenvattingen enzo?)

volgensmij gaan wij Macbeth ook doen dit jaar als literatuur..blijkbaar niet heel fantastisch dus...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:54

Ik volgde gewoon de helft van het verhaal niet haha :P
Romeo en Juliet was daarentegen weer wél erg leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:25

Hier trouwens toevallig iemand die net als ik voor scheikunde een aangepast CE moet maken?
"Nieuwe scheikunde", dat pilotproject.