Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 08:52

Super dat een groot gedeelte van de gidsen weer terug zijn bij de TNT.

Ik kan mij inderdaad ook altijd enorm ergeren aan de krantjes/folders die niet goed worden door geduwd. Dat kost je een hoop extra onnodige tijd.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:28

nou ik had er vanochtend met mn kranten flink de pest er in!!!
in mn hele wijk geen straatverlichting :(

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:33

Ik heb zelf inmiddels ruim 5 jaar een krantenwijk en die k*tbrievenbussen zijn inderdaad heel erg irritant..

Mijn vader werkt inmiddels al weer 30 jaar bij TNT (op z'n 18e begonnen en nog steeds trouwe bezorger) en mijn vader krijgt met kerst altijd kaarten toegestuurd met geld erin etc.. De mensen hier in omgeving kunnen het allemaal wel met mn vader vinden..

Wel eens van 'm gehoord dat er een brievenbus in de deur zat, naar binnen toe, en daaronder zat een kat die ;m zn handen open krabte, hij papiertje geschreven met iets van 'graag de kat onder controle houden' en papiertje onder het bloed van zijn hand gesmeerd.. Die mensen dachten dat het een bedreiging was, haha, later hebben ze er samen wel om kunnen lachen..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 18:52

Hihi Moreill, strakke actie van je paps. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:34

Ik moest vandaag voor het eerst alleen lopen. Ik kon de straat niet vinden waar ik moest beginnen, en ik was pas heel laat klaar... Mijn handen liggen nu ook open en ik kan mijn schouder maar moeilijk bewegen. Maar ik blijf het leuk vinden :+

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 20:37

Even doorbijten. :))

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:42

Pff vandaag echt enorm veel sneeuw gehad! Het was echt spek glad, ben helemaal gesloopt nu!
Volgens mij heeft de rest van NL geen sneeuw gehad of wel?

@purny; komt me bekend voor, idd even doorbijten, dan wen je eraan!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:43

Anoniem schreef:
Super dat een groot gedeelte van de gidsen weer terug zijn bij de TNT.

Ik kan mij inderdaad ook altijd enorm ergeren aan de krantjes/folders die niet goed worden door geduwd. Dat kost je een hoop extra onnodige tijd.

Ik haalde ze er altijd uit en legde ze op de grond. Was mentor en later postbode plus en leerde dat ook aan de mensen die ik opleidde.
Deed ook nog eens de klachten afhandeling en alles bij elkaar zorgde dat ervoor dat het al snel een stuk minder was.

Heb nu eieren voor mijn geld gekozen en werk sinds 2 jaar niet meer bij TNT. Moet het alleen verdienen en dan is TNT te onzeker voor full time postbode plus. Vind de zaterdagbaan ook behoorlijk uitgekleed, weinig uren op een dag en niks geen toeslagen meer.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:08

Zo te lezen heb ik op het juiste moment vakantie genomen :D

In Oostenrijk zag ik trouwens een handige fiets. Ze hebben daar een rekje met wieletjes onder het voorwiel. Die kun je er onder schuiven, dan blijft de fiets overeind staan. Zal morgen de foto eens uploaden.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:55

_Charlotte schreef:
Pff vandaag echt enorm veel sneeuw gehad! Het was echt spek glad, ben helemaal gesloopt nu!
Volgens mij heeft de rest van NL geen sneeuw gehad of wel?

@purny; komt me bekend voor, idd even doorbijten, dan wen je eraan!

Hier was het 's ochtends her en der wat glad en lag er nog hagel. Maar met zonnetje erbij was het wel te doen dat ik naar buiten ging, waren soms wat tuinen in de schaduw die nog wat glad waren.

En purny: kan je geen plattegrond mee krijgen? Daar vroeg ik altijd om als ik een vreemde wijk had. De wijk waar ik mee begonnen ben, daarvan was het begin altijd heel makkelijk te vinden, was lekker dichtbij het kantoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:41

Ik had een beetje stress aangezien ik het voor de eerste keer alleen moest doen. Uiteindelijk wel gevonden hoor, maar ik zat alleen aan de andere kant van de straat (en Google Maps doet wonderen ;) ). Ik verrek van de spierpijn nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:13

Ben erg blij dat er vandaag niet bezorgd wordt zeg! Wat een wind en regen....

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:00

Ik zat gister ook in prut weer :+

Gister kwam ook de baas naar me toe, of ik misschien om zes uur 's morgens kon beginnen :\
Ik heb hartelijk bedankt voor de eer eigenlijk :o klinkt misschien zwak, maar ik heb al moeite zat met half acht 's morgens, zeker in de winter, stond niet echt te springen om om 6 uur te beginnen.

Gelijk weer een boze kop :+ tja je vraagt het toch? Mag ik toch nee zeggen?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:56

:j als je vraagt, mag de ander antwoorden

ik vroeg laatst aan mijn baas hoe laat ik de volgende dag moest beginnen, hij: 8 uur
dat betekent voor mij dat ik om 6 uur uit mn bed moet :')
dus ik trok ook zo'n gezicht van :oo da's vroeg!
hij meteen ofdat het te vroeg was en dat het ook wel later mocht :')
maar heb geprobeerd er om 8 uur te zijn, maar ik ben altijd te laat, ook als ik om 9 uur moet beginnen of om 10 uur, dus dat maakt dan ook niet meer uit :')
zijn ze gelukkig erg flexibel in O:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:22

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:40

Dowski, moet je dan zo ver reizen dat je 2 uur van te voren op staat?

Gisteren hadden we zo onwijs veel post. Alles liep gigantisch uit. Ik ging pas om 12 uur de deur uit om mijn 2 wijken te gaan lopen en ik was pas om 15.15 uur klaar, maar moest toen nog terug naar kantoor, omdat iemand weer is niet de moeite had genomen om zijn brievenbus te legen en die dus bomvol zat. Zo irritant.

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:41

ja indd ik heb het ook gedaan maar ik ben ermee gestopt

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:43

Flosje446 schreef:

Gisteren hadden we zo onwijs veel post. Alles liep gigantisch uit. Ik ging pas om 12 uur de deur uit om mijn 2 wijken te gaan lopen en ik was pas om 15.15 uur klaar, maar moest toen nog terug naar kantoor, omdat iemand weer is niet de moeite had genomen om zijn brievenbus te legen en die dus bomvol zat. Zo irritant.

Ik had ook nogal veel, had 8 tassen waar ik er normaal zo 4 a 5 heb, en dan ook nog folder..en dan zit alles ook altijd tegen..snap wat je bedoelt, grrrr

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:43

jasperlover schreef:
ja indd ik heb het ook gedaan maar ik ben ermee gestopt

Postbezorgen???

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:47

viv77 schreef:
Flosje446 schreef:

Ik had ook nogal veel, had 8 tassen waar ik er normaal zo 4 a 5 heb, en dan ook nog folder..en dan zit alles ook altijd tegen..snap wat je bedoelt, grrrr

Ik had gisteren ook totaal mijn dag niet. Ik moest echt 3 of 4 keer teruglopen/ fietsen, omdat ik verkeerd had gesorteerd (gele kaart gemist), ik was al verder gefietst en toen ik aan die straat begon kwam ik er achter dat ik nog 2 bundels van de straat daar voor in mijn fietstassen had zitten en nog wat meer van die dingen. Gelukkig heb ik daar normaal gesproken niet zoveel last van, maar ik was gisteren een beetje brak.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:50

Ik had gisteren gewoon ook een off day, ik krijg het gesorteerd aangeleverd maar dat was echt een zootje, verkeerd in tassen gepakt, veel kleine post achter groot zeg maar en gewoon slordig gesorteerd, moest vaak terug lopen omdat er na een huis weer post voor de vorige was..en hoe meer ik me erger hoe meer het tegen gaat zitten..Nou ja dinsdag maar weer poging doen..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:54

De wijk waar de fouten in zaten had ik wel zelf gesorteerd. Daarvoor had ik nog 2 hele grote wijken gesorteerd waar ik onwijs lang over had gedaan en ik was daarna bij mijn eigen wijk de kluts even kwijt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:08

Gister weer dezelfde wijk gehad als vorige week. Maar ik heb dus serieus gister lekkage van een flesje water gehad. Hele tas was zijknat... telefoon zat erin en portemonee :(

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:42

Bij mij ging het gisteren wel lekker, normale hoeveelheid post, althans voor zaterdag al iets meer als we gewend waren, maar nog weinig. Van het weer ook weinig last gehad, al hoefde ik maar 2 wijkjes te doen.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 08:36

ik ben bij de post begonnen toen ik nog bij mijn ouders woonde, inmiddels bij mijn vriend ingetrokken, maar bij de post gebleven.
't is een half uur op de scooter naar mijn ouders waar mijn postfiets staat, een 10 minuten naar de post. Maar ik ben nooit in 1x weg (sta je buiten, ligt je helm nog binnen, helm halen, vergeet je weer wat anders enz enz.) bij mijn ouders ben ik nooit in 1x weg, want je raakt toch altijd aan de praat enzo en ik heb een hele beestenzooi te verzorgen :=

ik heb mijn wekker op 6 uur staan, maar kan er nooit uitkomen, dus ben pas om half 7 op, probeer alles gedaan te krijgen in 3 kwartier en dan zou ik dus om 8 uur daar kunnen zijn, maar meestal vertrek ik thuis al een kwartier te laat en dan bij mijn ouders ook nog eens :+

ik vond de post zaterdag meevallen, gelukkig := hadden werkoverleg :roll: wat nou overleg, onze baas wil onze bezwaren niet eens doorgeven want 'dat heeft hij al geprobeerd en ze luisteren niet, misschien als ik zelf een briefje aan van Iersel zou schrijven' |o
ja boeien, alsof die wel naar mij zou luisteren. Hij is toch onze baas? hij is toch onze spreekpersoon?