Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Buenootje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:42

oehhh na een aantal afwijzingen (pure discriminatie, mevrouw met 5 kinderen verwachten wij niet dat u 18 uur kunt presteren voor ons) dan eindelijk een bedrijf wat het juist een voordeel vindt dat ik zo eerlijk was (ervaring is momenteel nihil maar ik leer graag bij, met 33 jaar ben ik in ieder geval gemotiveerd en weet ik waarvoor ik het doe ) Morgen eindelijk een gesprek Benieuwd hoe dat gaat lopen :)

All round medewerkster in een grote supermarkt plus administratieve functie, direct vast en met maaltijdcheques :) Werd er ook nog netjes gevraag of ik daar interesse in had??? Mens! Ik ben zo blij als een klein kind dat jullie de moeite nemen mij op gesprek te laten komen *\o/* *\%/*

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:56

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:24

Ik weet dat ik het eigenlijk hier niet mag plaatsen maar wie weet kan ik voor iemand een oplossing bieden.

Er zijn plekken bij een thuiswerkbedrijf, je werkt vanachter je pc en bent bezig het met verwerken van emails/berichten(soms erotisch getint) Mocht je interesse hebben PB Me maar even.
Verdiend goed en kan je eigen uren inplannen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:28

Firegirl schreef:
Hier mensen uit de Bioscience aanwezig die graag een PhD willen doen? Zag net op de site van de Universiteit Utrecht op de faculteit diergeneeskunde een leuke vacature voor PhD.

http://www.uu.nl/EN/INFORMATIONFOR/JOBS ... ncies.aspx

Da's idd een leuke zeg! Jammer dat Utrecht totaal uit de richting is voor mij :)

Verder alleen nog maar afwijzingen gehad, maar was wel te verwachten want had op enkele functies onder mijn diploma gesolliciteerd. Nu nog eens twee PhD's proberen die me echt tof lijken, ben benieuwd...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:09

Ik ben nu op zoek naar een nieuw bijbaantje voor naast m'n studie (HBO Pedagogiek) die in september weer begint.
Werk nu al meer dan 4 jaar als bijbaantje bij jumbo als caissière waarbij ik ook soms servicebalie sta of bloemenafdeling doe, maar krijg nu de laatste tijd iedere keer maar 4 uur (soms zelfs maar 3) per week dat ik ingeroosterd word. Ben nu 22 jaar dus 16 jarigen werken veel meer, vooral nu er zoveel vakantiekrachten zijn van 16/17 jaar (natuurlijk wel logisch). Nu is het beter iets dan niets, gezien ik toch een vast contract heb (waar ik geluk mee heb), maar ik wil toch wel op zoek naar wat anders waar ik wat meer uren kan krijgen en gewoon ook goed betaald word. Dus ergens waarbij ze niet alle mensen ouder dan 17/18 jaar eruit knikkeren.

Ik zoek in Tilburg (voor doordeweeks naast de studie) of in Den Haag (in het weekend).
Liefst rond de 10 uur per week, zodat de studie er niet onder lijdt. Soms meer en soms minder uren, het lesrooster verandert iedere week.
Mooiste zou iets met kinderen zijn (of kinderen in combi met dieren), maar verder sta ik wel voor alles open, behalve callcenter/promotiewerk en werken in een kroeg, die dingen zijn écht niets voor mij namelijk :P
Heeft iemand suggesties voor bedrijven/winkels/andere werkgelegenheden?

Ik heb ervaring met kassawerk, dieren en kinderen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:14

Media Markt Den Haag proberen? Zij zoeken graag jongeren die wat 'ouder' zijn.

http://www.werkenbijmediamarkt.nl/vacat ... bel#search

Op dit moment hebben ze geen specifieke vacatures voor kassières, maar uit ervaring weet ik dat even binnen lopen en specifiek naar die functies vragen, veel zin kan hebben.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:43

vuurneon schreef:
Zag een vacature voorbij komen voor secretaresse; jaja; hbo gevraagd! :')

En liefst 5 jaar werk ervaring maar wel een jonge vlotte meid :') Ik had m gezien.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:10

Szan schreef:
Media Markt Den Haag proberen? Zij zoeken graag jongeren die wat 'ouder' zijn.

http://www.werkenbijmediamarkt.nl/vacat ... bel#search

Op dit moment hebben ze geen specifieke vacatures voor kassières, maar uit ervaring weet ik dat even binnen lopen en specifiek naar die functies vragen, veel zin kan hebben.

Das een goede. :) Thnx voor de tip.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:32

Dat is echt piep..... Tot welke leeftijd gaat dat dan? Ik heb het verhaal gehoord van iemand die bij Pz werkte e
alles wat boven de 20 was, werd al bij voorbaat in de prullenbak gegooid.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 06:07

Dan verschilt het misschien per vestiging? Bij de vestiging waar ik hebt gewerkt, stonden ze te springen om mensen tussen 20-25, omdat er juist slechte ervaringen met alles onder de 20 was. En als je goed beviel, wilden ze je juist graag houden - ongeacht je leeftijd.

Niet geprobeerd is altijd mis.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:38

1234, is persoonlijk begeleider worden niks voor je? Kinderen of jongeren helpen met huiswerk, sociale vaardigheden, zelfstandigheid, etc. Dit wordt meestal betaald vanuit het PGB of Zorg in Natura. Sluit mooi aan bij je studie, soms is >21 jaar juist een pre en het betaalt meestal ook aardig goed :) Je kunt voor jezelf werken of via een organisatie. Ik heb de afgelopen 2 jaren met heel veel plezier voor Team050 gewerkt, maar die zit in Noord-Nederland. Je hebt ook www.zorgstudent.nl , maar daar heb ik verder geen ervaring mee. In het westen is ongetwijfeld ook behoefte aan begeleiders!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:43

Thnx Jettie, ik zal er naar zoeken, dat is een hele goede! Dat zou inderdaad wel wat kunnen zijn, hoop dat ze zoiets hebben in Tilburg. (meestal als ik iets zoek dan is het niet in Tilburg of Den Haag maar in Eindhoven of Breda ofzo :( :') )

Maar ik weet niet waar ik zoiets als persoonlijk begeleider (als bijbaan, dus niet als fulltime baan met diploma) voor kinderen/jongeren kan vinden op internet? Ik vind alleen voor ouderen persoonlijke begeleiding. Behalve dan Zorgstudent.

*edit* heb ook nog Hulpstudent gevonden en Zorgfabriek (die hebben geen vacature in Tilburg/Den Haag, maar k kan gewoon formulier invullen, wie weet wat eruit rolt).
Laatst bijgewerkt door 1234 op 08-08-14 10:19, in het totaal 4 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:04

Vandaag maar bij uitzendbureaus langs, kijken of die iets voor mij kunnen betekenen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:31

Succes winSel :)
Vind dat er weinig banen bijkomen in de bouwvak.

Gisteren goed sollicitatie gesprek gehad. Ook nog wat tips gekregen voor mn cv (vrijwilligerswerk en reizen er op zetten) Ben iig al door de eerste ronde en de verdere vooruitgang hoor ik volgende week :)

Vanavond nog ff verder rond kijken voor vacatures.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:42

1234 misschien moet je zoeken op assistent begeleider omdat je nog geen diploma hebt? Ik werk zelf in de meervoudig gehandicapten zorg. Misschien iets voor jou? (Kan straks wat uitgebreider typen. Zit nu op telefoon)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:52

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:58

@Milatje: kan daar ook eens op zoeken. Bij de bedrijven zoals zorgstudent/hulpstudent/zorgfabriek hoef je ook nog geen diploma te hebben, maar wel een studie in zorg, onderwijs of welzijnssector volgen. Pedagogiek valt daar ook onder.

Studentenkarwei weet ik niet of dat wel wat voor mij is.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:13

Zo, ik zit achter de pc. Ik heb zelf de opleiding ergotherapie gedaan en destijds gesolliciteerd bij een instelling als team assistent. Daar 3 jaar gewerkt naast mijn opleiding in deze functie. Ik werkte wel vanuit het flexbureau, maar dat was voor mij ideaal. Ik kon zeggen wanneer ik niet kon werken, en werd gebeld als ze diensten hadden voor de tijden dat ik wel kon. :) Ik had een 0 uren contract maar kon werken voor 10 mensen als ik wou. :) Ideaal: meer werk in de zomervakanties en tijdens mn studie gewoon in de weekenden. Als ik jou was zou ik zoiets gewoon proberen. Direct solliciteren bij instellingen ipv via zo'n tussenpersoon. :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:32

Klinkt goed! Ik zal ernaar zoeken! Kan op dit moment nog niet zo'n instelling vinden waarbij je het als bijbaan kan uitvoeren zonder specifiek diploma.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:49

Ja, zoals ik al zei: iets van team assistent / assistent begeleider en dat soort dingen, kan je vaak wel doen als je een gerelateerde opleiding volgt op dat moment.
En gewoon brutaal wezen: bellen en zeggen joh ik doe deze en deze opleiding en zoek een bijbaan in deze en deze richting. Kan ik wat voor jullie betekenen? :D

Ooooh ik heb nu contacten in Aruba voor eventueel vrijwilligerswerk in mijn vakgebied! :D
Word vervolgd.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:02

Wat spannend milatje! Jouw tips voor 1234 zijn ook nuttig, ik ken ook meerdere studenten die op die manier aan een bijbaan in het werkveld zijn gekomen.

Ik dacht idd wel dat er een soort zusterorganisatie van Team050 was, maar kon niet op de naam komen. De Zorgfabriek is dat dus! Daar zou ik me dan sowieso inschrijven. Bij Team050 gaat het zo dat je gewoon in het bestand komt en vanaf dat moment alle zorgaanvragen langs ziet komen op de mail. Als er iets is wat bij je past, kun je reageren en dan krijg je ook pas je 'sollicitatiegesprek'. Dus laat je niet tegenhouden als er op dit moment geen passende vacature op de site staat!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:15

Ja heel erg bedankt voor alle tips die hier gegeven worden!! :D Heb er veel aan, want hier was ik nog niet op gekomen. Als ik zoek bij google naar bijbanen dan kom je natuurlijk niet op zoiets uit :+
Ik ga meteen bij die 3 sites aanmelden en nog zoeken naar dus zoiets als assistent begeleider en in die richting.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:11

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:38

Kreeg net al een belletje.. dinsdag 2de gesprek :=

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:39

Spannend! :D